تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۱۱۲۸۸۰

بحث داغ و جواب سربالای میهمانی که با تأخیر زیاد آمد

۷
۰
کبنا ؛سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرروش این استان به درخواست فوری و اضطراری این دستگاه جواب سربالا داد.
نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در حالی برگزار شد که مهم‌ترین دستورالعمل مربوط به تجمیع تعداد ۴۱۱ مدرسه این استان به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان و همچنین مشکل کمبود معلم آموزش ابتدایی بود.
جواب سربالای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به درخواست اضطراری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویرحامد
در نشست امروز شورای آموزش و پرورش، قبل از هر چیز هادی زارع‌پور مدیرکل این دستگاه با اشاره به این که شورای آموزش و پرورش استان در کل کشور و در میان شوراهای آموزش و پرورش مقام دوم کشوری را کسب کرده با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسات اظهار کرد: شورا وظیفه سنگینی بر عهده دارد و اعضا برای تصمیم گیری و برنامه‌ریزی باید حضور مستمری در جلسات داشته باشند و طبق ضوابط و مقرارت هر عضوی که سه غیبت پشت سر هم داشته باشد از لیست اعضا خط می‌خورد.
اما این شورا یک میهمان ویژه هم داشت که البته با تأخیر بسیار وارد جلسه شد و همین امر موجب شده بود که به خوبی متوجه دستورالعمل شورا و خواسته اعضای شورا برای تجمیع مدارس نشود.
مجید عیوض‌زاده نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود که در جلسه حضور پیدا کرد و از اینجا بحث در خصوص لزوم تمرکزگرایی و تجمیع مدارس و لزوم کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح داغ شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با توضیح این نکته که اکنون در مقطع ابتدایی با کمبود معلم در استان روبرو هستیم و دیگر به مانند گذشته نمی‌توان معلم مدارس با جمعیت بسیار پایین را تقبل کنیم از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای کمک به تمرکزگرایی مدارس درخواست کمک کرد.
وی گفت: برای این کار لازم است که دانش‌آموزان از روستاهای با جمعیت کم دانش‌آموزی به روستاهای بزرگتر رفته و در یک مدرسه متمرکز تحصیل کنند.
زارع‌پور در ادامه گفت: برای این کار باید اعتباراتی وجود داشته باشد تا بتوان به وسیله آن یا خودروی مورد نیاز برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اجاره شود و یا اینکه هزینه‌ای در اختیار خانواده‌ها برای چنین کاری قرار گیرد تا بتوانند فرزندان خود را برای تحصیل به روستای مرکزی محل تجمیع بفرستند.
اما در این میان نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان معتقد بود که با تجمیع مدارس هزینه‌ها پایین آمده و آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از درآمد حاصل از  تجمیع فکری به حال رفع مشکلات خود کند.
این گفته نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حالی است که اگر قرار باشد مدرسه‌ای تجمیع شود هزینه‌ای بابت تجمیع و کم شدن هزینه‌ها به آموزش و پرورش استان تعلق نمی‌گیرد و مشکل نبود اعتبارات برای اجرای طرح تجمیع مدارس همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.
در این نشست علی‌شیر زهرایی معاون آموزش و پرورش استان به تعداد ۹۱۹ مدرسه با جمعیت کم دانش‌آموزی در  استان اشاره کرد و گفت: میانگین دانش‌آموزان در این مدارس بین ۲ تا ۱۵ دانش‌آموز است.
وی افزود: از این تعداد ۹۱۹ مدرسه با جمعیت کم در استان، تعداد ۴۱۱ مدرسه بین یک تا ۵ دانش‌آموز دارند که هزینه آن‌ها برای آموزش و پرورش بسیار سنگین است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این که تعداد ۵۴۷ معلم از چرخه خارج و بازنشسته شده‌اند آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه بوده و نمی‌تواند مانند گذشته معلم مورد نیاز مدارس کم جمعیت را تأمین کند.
این در حالی است که شاید در گذشته یکی از دلایل انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه چنین جواب‌هایی به درخواست سازمان‌ها و نهادها در مواقع اضطراری بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

س
Iran, Islamic Republic of
اما من با نظر مسئول سازمان برنامه و بودجه موافقم، از یه طرف هزینه اداره چندین مدرسه و امکانات و نیروهای انسانی اون برداشته میشه در حالی که مطمئنا" در برنامه ریزی های قبلی برای اداره کردن چنین مدارسی بودجه ای در نظر گرفته شده، اگه این کاهش هزینه رو به خوبی مدیریت کنن میتونن هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزها به روستاهای مرکز رو فراهم کنن.
رحیمی از چرام
Asia/Pacific Region
متن نظر شما اموزش و پرورشی که من دست زارع پور و اون معاون واقعا ضعیفش..میباشه باید هم اینچنین مورد بی توجهی قرار بگیرد
امر به معروف
Iran, Islamic Republic of
نمی دانیم قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را
آموزش و پرورش از یک طرف اظهار می کنند که کمبود معلم ابتدایی دارند و از طرف دیگر معلمین جانباز ابتدایی که لیسانس دارند بازنشسته اجباری می کنند در حالی که دیپلم و فوق دیپلم و لیسانس های غیر جانباز حق درخواست ادامه خدمت بیش از ۳۰ سال را هم دارند و فقط جانبازان حق ادامه خدمت بیش از ۳۰ سال را ندارند
۱- یا این آموزش و پرورش کمبود معلم ابتدایی ندارند
۲- یا این که سیاسیت آموزش و پرورش خذف جامعه ایثارگری در پیکره آموزش و پرورش است.
چانچه واقعاً آموزش و پرورش کمبود معلم داشته باشد و سیاست حذف جامعه ایثارگران را نداشته باشد مثل سایر معلمین دیگر با ادامه خدمت بیش از ۳۰سال ایثارگران موافقت نمایند
Iran, Islamic Republic of
این متن سراسر غلط نگارشی وانشایی داره لطفا به احترام زبان فارسی که زبان مادری ما ایرانیان وبخصوص ما لرهاست قبل از درج مطلب حتما بدهید ویراستار با سواد یه نگاهی بهش بندازه
زنده
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش در حوزه اموزش متوسطه ۶۰۰ نیرو مازاد دارد فقط در شهرستان بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با توجه به اینکه از محتوای جلسه اطلاع کافی دارم لازم است به عرض برسانم که با توجه به اینکه اطلاعات ارائه شده برای تصمیم در این خصوص کافی نبود قرار شد جلسه ای کارشناسی مابین سازمان مدیریت و آموزش و پرورش تشکیل شود و نتیجه در جلسه آتی شورا قرائت شود.
لطفا متن خود را اصلاح فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
جون خوت م جا نبا زم خدا را شکر می خام باز نشسته وا بیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1