تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۱۱۲۷۲۱

گره ترافیکی و اوج نارضایتی گردشگران در یاسوج

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم تدوین و تهیه سند راهبردی کاهش تصادفات در ابعاد مختلف ظرف یک ماه آینده تاکید کرد.
سید موسی خادمی در نشست کمیسیون ایمنی جاده‌ها و تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تدوین این سند راهبردی با نظارت و مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط و متولی تدوین شود.
آمار تنها کافی نیستtradod_khodro_tafik
وی با بیان اینکه داده‌های اطلاعاتی بسیاری در حوزه‌های مختلف مربوط به امور ترافیکی در دسترس متولیان امر قرار دارد، افزود: تنها ارایه آمار و بیان دلایل کافی نیست.
خادمی آمار رو به افزایش تصادفات جاده‌ای بویژه در حوزه برون شهری در یک سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و اظهار کرد: باید ضمن ارایه آمار، بررسی‌ها و ریشه‌یابی دلایل و همچنین عملیات پیشگیرانه نیز متناسب با ظرفیت بومی و منطقه‌ای تهیه شود.
وی ابراز داشت: پس از بررسی و شناخت راهکارهای عملیاتی در مقام اجرا و اقدام عملی نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی و انسجام تمامی نهادهای مرتبط برای کاهش تصادفات ضروری است.
ضرورت انسجام دستگاه‌های خدمات رسان در ایام عید فطر
وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات تابستانی و عید فطر بر آمادگی، انسجام و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان و متولی برای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کرد.
خادمی تصریح کرد: متولیان امور بویژه دستگاه های خدمات رسان باید مواظب باشند که حتی بروز یک معضل کوچک نیز ممکن است موجی از نارضایتی و نگرانی مسافران را به وجود آورد.
وی گفت: یکی از معضلات و چالش‌های اصلی که در تعطیلات عید فطر سال گذشته نیز نمایان بود مربوط به مشکلات ترافیکی بویژه در ورودی شهرهای یاسوج و سی سخت و برخی مناطق تفریحی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در دو سال اخیر در استان، گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان تردد خودروها از استان‌های همجوار به کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
پژمان نیک‌اقبالی افزود: بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان میزان تردد خودروها در یک سال گذشته بیش از ۸۰ درصد بویژه در فصل تابستان نسبت به مدت مشابه سال های قبل افزایش داشته است.
وی بیان کرد: این افزایش حجم ترافیک و تردد خودروها بویژه خودروهای سنگین تا حدود زیادی آمار تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد را بالا برده است.
۹۰ پیچ خطرناک در کهگیلویه و بویراحمد
نیک‌اقبالی از شناسایی بیش از ۹۰ پیچ خطرناک در جاده‌های برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: یکی دیگر از علل تصادفات بویژه واژگونی ها ناشی از وجود همین پیچ ها است که با یک کار برنامه ریزی شده سالانه حدود ۱۳ مورد از آنها حذف خواهد شد.
وی نبود استانداردهای لازم در ساخت زیرساخت های جاده ای را از دیگر عوامل بروز تصادفات در استان دانست و گفت: از آنجا که بیش از ۵۰درصد تصادفات در ورودی شهرها رخ داده ولی این استان نیز کمترین میزان بزرگراه را در کشور دارا است.
نیک اقبالی گفت: بر اساس آمار میزان کل بزرگراه در استان تاکنون حدود ۶۳ کیلومتر است در حالی که بر اساس میانگین کشوری هم اکنون باید حدود ۷۴۰کیلومتر تنها در ورودی شهرهای استان بزرگراه ساخته می‌شد.
بیشترین آمار تصادفات در ۵۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست از افزایش حدود ۲۲درصدی سوانح جاده ای و ۳۳درصدی آمار فوتی های ناشی از بروز تصادفات در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سردار غلامعلی غلامزاده افزود: بیشترین آمار تصادفات در حدود ۵۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان رخ داده است.
وی از کاهش حدود ۱۴درصدی تصادفات درون شهری در استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در شهرهای استان بویژه یاسوج و سی سخت نبود پارکینگ مناسب است.
گره ترافیکی و اذیت گردشگران در یاسوج
سردار غلام زاده بیشترین گره ترافیکی در شهرهای یاسوج و سی سخت را شامل پارک ساحلی و آبشار یاسوج و نیز منطقه کوه گل سی سخت اعلام کرد و افزود: بیشترین اوج نارضایتی گردشگران در ایام شلوغ سال در این مناطق بوده است.
رشد ۱۳ درصدی تصادفات
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست بدون اشاره به آمار، افزود: تعداد مصدومان حوادث ترافیکی سه ماه ابتدای امسال کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.
رضا چمن افزود: میانگین حضور اورژانس جاده ای در کشور در جاده های برون شهری ۱۲تا ۱۴ دقیقه و در استان نیز کمتر از هفت دقیقه است.
تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در سه ماه ابتدای امسال پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث ترافیکی ۹۷۷ نفر از آنان را برای مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی استان منتقل کردند.
چمن ابراز داشت: ۴۳۹ نفر از مجروحان و آسیب دیدگان حوادث ترافیکی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت نیز با اقدامات بموقع و تخصصی تیم های اعزامی فوریت های پزشکی استان در محل حادثه تحت درمان قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان

فقدان پارلمان

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1