تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۱۱۲۷۰۸

راه‌‍اندازی بزرگترین واحد تولیدی نان جنوب کشور در یاسوج

۴
۰
کبنا ؛مدیرعامل کارخانه آرد باقری از راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی نان صنعتی در جنوب کشور خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، بهرام باقری صبح امروز در شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی کارخانه آرد باقری  اظهار کرد: کارخانه در سال ۷۵ مجوز تأسیس خود را دریافت کرد و در سال ۷۹ با همت پدر صنعت استان با ظرفیت ۳۰۰ تن در شبانه روز آغاز به کار کرد.
مدیرعامل کارخانه آرد باقری با اشاره به سه فاز این کارخانه تصریح کرد : در فاز اول ۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم داشتیم.
باقری افزود : در فاز دوم که در سال ۹۴ به بهره برداری رسید واحد آرد بسته بندی شده در اوزان ۵۰۰ و ۹۰۰ گرمی در بسته های چند لایه متالایز با اشتغالزایی ۱۵ نفر راه‌اندازی شد.
وی از راه اندازی فاز سوم این واحد تولیدی تا ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در فاز سوم ، بزرگترین واحد نان صنعتی در جنوب کشور با تولید ۱۵۰ نوع نان و باظرفیت ۸۰۰۰ قطعه در ساعت که ۱۰۰ نفر به طور مستقیم را مشغول می کند راه اندازی می‌شود. این تولیدکننده افزود : ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی در این کار صورت گرفته و ماشین آلات پیشرفته خط تولید مطابق با آخرین تکنولوژی روز اروپا از کشورهای نصب و راه اندازی می شود.
این تولیدکننده به علت مشکلات تهیه نان به روش سنتی از قبیل اثرات منفی شعله مستقیم در نانوایی های سنتی که باعث ایجاد ترکیبات سرطانزا ، سوختگی و ضایعات نان می شود اشاره کرد همچنین به دلیل سیستم کار نانوایی های سنتی به خاطر بهبود بخشیدن به بافت نان گاهی مجبور به استفاده از جوش شیرین می باشند که در مجموع باعث ایجاد ناراحتی های گوارشی برای مصرف کننده می گردد.
در تولید نان صنعتی علاوه بر اینکه معایب فوق مرتفع می گردد ، به علت انجام تخمیر کافی در خمیر مشکلات مربوط به نارحتی های گوارشی را ندارد و از طرفی با انجام فرمولاسیون صحیح و افزودن مواد مغذی متناسب با نیازهای مصرف کننده می توان نان سالم مغذی و غنی شده به جامعه ارائه داد.
از آنجائی که  بانک جهانی امنیت غذایی را در « دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم، تعریف کرده است لذا طبق این تعریف بر سه عنصر « موجود بودن غذا » دسترسی به غذا و  « پایداری » در دریافت غذا استوارا است و هرکدام از این عناصر دچار چالش شود امنیت غذایی و به تبع آن امنیت ملی دچار مشکل خواهد شد . درواحدهای تولید نان صنعتی با ظرفیت تعریف شده حداقل ۲۰ تن در روز باتوجه به مکانیزه بودن کامل خط تولید و استقرار ماشین آلات مدرن اروپایی امکان استمرار تولید در شرایط بحران و حوادث غیرمترقبه وجود دارد .
در ادامه به آماری در رابطه با تعداد نانوایی‌های فعال در سطح استان اشاره داشت که درحال حاضر حدود ۶۰۰ نانوایی فعال وجود دارد که به تولید انواع نان مشغولند.
لازم به ذکر است که مجموعه آرد باقری با اخذ مجوزهای لازم، قادر به تأمین انواع آردهای تخصصی موردنیاز این نانوایی ها می‌باشد.
این تولید کننده در بخشی از صحبت‌های خود به  فواید سبوس گندم اشاره کرد که باتوجه به اینکه فواید سبوس به لحاظ دارا بودن انواع فیبر، پروتئین، چربی مفید، ویتامین ها و مواد معدنی بخصوص آهن بر هیچکس پوشیده نیست، لذا این شرکت تولید و بسته بندی سبوس فرآوری شده قابل مصرف انسانی را در برنامه طرح توسعه خود قرارداده است. در آمار دیگر به تعداد کل دانش اموزانئ و دانشجویان استان اشاره نمود که حدود ۲۲۰ هزار نفر می باشد. اهمیت وعده ی صبحانه در رشد و یادگیری محصلین بر هیچ کس پوشیده نیست. از آنجا که متخصصان تغذیه معتقدند ۲۰% تا ۲۵% کالری روزانه بایستی از وعده صبحانه تأمین گردد، لذا لزوم استفاده از نان سالم مغذی و غنی شده در وعده ی غذایی به شدت احساس می شود. از طرفی این شرکت با توانایی تولید میان وعده های مغذی شامل انواع نانهای شیرین فرموله شده مثل نان شیرمال و نانهای مغزدار لایه ای با انواع کرم‌ها ، خرما و گردو می‌تواند انتخاب مناسبی جهت تغذیه ی مدارس، مراکز آموزشی و حتی بیمارستانها و غیره باشد.
ard-baghri (1) ard-baghri (2)  ard-baghri (4) ard-baghri (5)
نام شما

آدرس ايميل شما

رسول
Iran, Islamic Republic of
سلام نیازی به این سرمایه گذاری در یاسوج بود
ستاره
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرام باقری موفق باشید.
دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام تخصص دکتر در چیست صنایع غذایی یا پزشکی
محسن پناهی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دوست پزشک و کارافرین موفق از خداوند ارزوی پیشرفت روز افزون و تندرستی دارم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1