تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : ۱۱۲۵۵۷

شهید خدامراد شرافتی بیشتر بشناسیم؟

۱۷
۰
کبنا ؛ 
بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم واموالهم بان الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقیتلون و یقتلون

بدرستی که خداوند مال و جان مومنین را خریدار است به قیمت بهشت چه بکشند و چه خود کشته شوند در راه خدا.

با سلام بر مهدی موعود قائم آل محمد حامی مستضعفان جهان و درود بی کران به رهبر کبیر انقلاب اسلامی که با رهبریهای پیامبر گونه اش محرومین جهان را از ظلمت به سوی نور به حرکت در آورد و با سلام و تحیات الهی بر شهدانی که با نثار جانشان همچون سرورآزادگان جهان اباعبدالله الحسین فرهنگ حریت و انسانیت را به ارمغان آورده اند و برای همیشه از زندان تن آزاد شده و به ملکوت اعلی پیوست. شهیدانی که خود به تنهایی نشانه ای بر حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی بودند و برای همیشه راست قامتان تاریخ خواهد ماند.

زندگینامه بسیجی جاویدالاثر شهید خدامراد شرافتی خوب

شهید خدا مراد شرافتی در هفدهم فروردین ماه هزارو سیصد و چهل و پنج (۱۷ /۱/ ۱۳۴۵) از پدر و مادری مسلمان در خانواده ای محروم و تهیدست که فقر برآن سایه افکنده بود در روستای لار بخش باشت دیده به جهان گشود و با رنجها و مشکلات زندگی پر مشقت روستائی در دامن پدر و مادرش پرورش یافت دوران طفولیت را با وجود حوادث ناگوار زندگی در روستا پشت سر گذاشت در سال ۱۳۵۰ علی رغم وجود مشکلات بسیار شدیدی که بر سر راهش بود از جمله دوری از مکان تحصیل با عشق و علاقه ای وافر جهت کسب علم و دانش قدم به مدرسه گذاشت دوران ابتدائی خود را با موفقیت به پایان رسانید در سال ۱۳۵۶ پدر بزرگوارش را از دست داد و دست نوازش و محبت پدری را از دست داد.

شهید به خاطر فشار بسیار شدید مشکلات زندگی به مدت یک سال ترک تحصیل نمود ولی عشق و علاقه ایشان به کسب علم و دانش موجب گردید که مجددا به تحصیل خود ادامه دهد و تا سطح دوم دوره راهنمائی به تحصیل ادامه دهد که به علت وجود مشکلات زندگی و عدم بی سرپرستی خانواده مجبور گردید که دست از تحصیل برداشته و بتواند مادر و برادارن کوچک خود را سرپرستی و در زندگی آنها را کمک کند.



اما با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثت علیه مقدسات جمهوری اسلامی و خاک میهنمان در سال ۱۳۵۹ با وجود کوچک بودن چندین بار جهت اعزام به جبهه به اعزام نیرو مراجعه ولی بدلیل خردسال بودن از اعزام ایشان ممانعت بعمل می آمد تا اینکه در تاریخ ۱۰/۴/۶۱ با وجود اینکه سرپرست خانواده بود مادر و برادران خردسال خود را رها و به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت تا در جهاد مقدسی که امام فرموده بود جنگ بر هر کاری واجب تر است شرکت جوید و پس از ۴ ماه حضور در جبهه ماموریت خود را به پایان رسانید.

شهید به دلیل عشق و علاقه ای که نسبت به جبهه داشت مجددا در تاریخ ۲۳ /۳ /۶۳ به مدت سه ماه به جبهه اعزام و مسئولیت مخابرات یکی از گردانهای تیپ المهدی در جبهه آبادان را بر عهده گرفت که در این مرحله بر اثر موج انفجار دچار موج گرفتگی از ناحیه کمر گردید که به تهران اعزام و به مدت چندین روز بستری گردید و به مدت ۶ ماه تحت درمان قرار گرفت که در این مدت زجرهای بسیار شدیدی را بر اثر موج انفجار از ناحیه کمر تحمل نمود اما ناراحتی وی نه تنها اراده وی از جبهه و جنگ را سست ننموده بلکه با عزمی راسخ تر از گذشته در جبهه ها حضور پیدا میکرد.



آری شهید خدامراد شرافتی علی رغم مشکلات خانواده، اسلام و انقلاب را بر هر چیز دیگری ترجیح میداد و در مدتی کهاز حضور در جبهه بر میگشت در شهر به فعالیتهای تبلیغاتی می پرداخت که از آن جمله فعالیت در کتاب فروشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فعالیت گسترده در واحد تبلیغات حزب جمهوری اسلامی بود و کار و فعالیت گسترده شهید بر هیچ کسی پوشیده نیست.

شهید خدامراد شرافتی در تاریخ ۲۸ /۷/ ۱۳۶۳ جهت خدمت سربازی و دفاع از آب و خاک میهن خود به خدمت اعزام شده و تمام خدمت خود را در یگانهای مختلف در جبهه های جنوب سپری نمود و در تاریخ ۲۸/۷/۱۳۶۵ خدمت مقدس سربازی را به پایان رسانید و به شهرستان مراجعه نمود ولی به دلیل علاقه وافری که نسبت به انقلاب داشت با وجود اینکه مادر پیرش را تنها گذاشته بود در شهر به فعالیت جهت پاسداری از انقلاب پرداخت از جمله فعالیتهای بسیار گسترده پس از خدمت سربازی که به حق در راه خدا و مخلصانه فعالیت میکرد شرکت در پایگاه مقاومت شهید باهنر گچساران جهت پاسداری از انقلاب بود.

شهید علی رغم اینکه در روستا سرپرستی خانواده و مادر پیرش را بر عهده داشت ولی حاضر نمیگردید که پایگاه مقاومت را رها سازد چرا که هموارهتاکیدش بر این بود که اگر نمیتوانیم در جبهه حضور پی در پی داشته باشیم بایستی در پایگاه مقاومت حضور داشته باشیم زیرا در پایگاه مقاومت با دشمنان داخلی مبارزه باید کرد آنچه که شهید شرافتی جهت پاسداری از انقلاب اسلامی در پایگاه مقاومت شهید باهنر انجام می داد و فعالیتهای گسترده که به عمل آورده نمیتوان با این چند نکته کوتاه بیان کرد و فعالیتشهید بر اکثر کسانی که به نحوی با ایشان در ارتباط بودند پوشیده نیست. شهید شرافتی عضو شورای پایگاه مقاومت و مسئولیت یک گروه را در پایگاه بر عهده داشت.



آری اخلاق شهید شرافتی را هیچ کسی بهتر از خود برادرانی که با ایشان رفت و آمد داشتند نمیداند شهید اسوه اخلاق بود با تمام خویشاوندان ارتباط داشت و همیشه سعی داشت که در تمام اوقات در اولین فرصت به خویشاوندان خود سرکشیو احوالپرسی نماید که تمام خویشاوندان و کسانی که به نحوی با شهید شرافتی در ارتباط بودند از این امر آگاهتر بودند و آن لحظه هایی را که با آن حالت بسیار ساده و بی آلایش اما مرتبت و منظم که داشت فراموش نمیکنند که چه عشق و علاقه ای نسبت به آشنایان و خویشاوندان خود داشت و چگونه مهر و محبت در چهره او نمایان بود اما چه باید کرد چه باید نوشت و چگونه باید خصوصیات این شهید عزیز را به رشته تحریر درآورد زیرا که هیچ قلم و بیانی قادر به توصیف این عزیزان که جان در طبق اخلاص نهاده اند نیست.

آری شهید خدامراد شرافتی پس از گذشت ۸ سال از جنگ و حضور گسترده چه در جبهه و چه در پشت جبهه در تاریخ ۵/۲/۱۳۶۷ به جبهه اعزام و سرانجام اوراق زندگی اش را خداوند به سوی خود سوق داد و وعده ای که نسبت به او بود عملی گردید و روز ۴/۴/۱۳۶۷ در حالی که دشمن قدار ناجوانمردانه به آنان حمله برده بود پس از رشادتها و مقاومتهای بی نظیر که برای یک نیروی رزمی فوق العاده حماسه آفرین می توان تصور کرد در دژ خندق به همراه برادر شهیدش قیاس مهدوی لار و دیگر همرزمانش به خیل شهیدان همیشه جاوید شتافت و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید. اما کاش جسد خونین پیکرش را برای مادر داغدار و برادران جگر سوخته اش می آوردند.



الهی هر که تو را شناخت و علم مهر تو افروخت هر چه غیر از تو بود بینداخت، الهی به همتایی و به توانائی و بینائی و به صفائی و به مبرائی و به استغنایت جسد خونین شهید را از دستبرد حوادث طبیعت مصون بدار

روحش را با شهدای صدر اسلام تاکنون محشور بگردان

وصیت نامه شهید خدامراد شرافتی خوب



بنام الله وصیت نامه ام را شروع می کنم

الذین آمنووها فی سبیل الله اموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئکه هم الفا ئزون بشیرهم ربهم منه و رضوان و جنات لهم فیهما نعیم مقیم.

بنام معبود عابدان و معشوق عاشقان و مقصود قاصدان

السلام علیک یا ابا عبدالله

ای زائران کربلا ای راهیان طریق عزت و شرف و ای اسوه های عشق و آزادی که جان را در طبق اخلاص نهاده ودر انبوهی از فتنه های غرب و شرف به فرمان امام امت ارواحنا فداء با همتی بلند و عزمی راسخ دیوارهای ظلم و ستم را فروریخته بشتابید و گامهای آخرین را هر چه استوارتر بردارید.

ای برادران بسیجی همان طور که امام عزیز فرمودند: بزرگترین مشکلات در راه انقلاب به دست شما بسیجی ها حل شده است پس برادران عزیز حرکت کنید و مهلت را از دشمن بگیرید عزیزان بسیجی شدن کار آسانی است اما بسیجی ماندن کاری مشکل شما عزیزان قلب امام هستید همیشه در صحنه باشید در بسیج و پایگاه های مقاومت و در شهر در روستا... مانند نگه داشتن جبهه های حق علیه باطل.

نسیم کربلای حسین(ع) مشامم را نوازش می دهد و می خواهم به ندای هل من ناصرا ینصرنی حسین لبیک گفته باشیم. حسین جان می خواهم به دیدارت بیایم و یکی از حسینیان باشم این همه ناله کردیم این همه صدایت کردیم تا شاید موفق به دیدارت شویم حال که تو فیق داده ای پس مرا شفیع واقع شو تا شاید خدا مرا ببخشد. خدایا به تو پناه می برم که مبادا گمراه گردانم یا گمراه گردم بلغزانم و یا بلغزم ستم کنم یا ستم ببینم دیگران را به نادانی کشانم یا خود دچار آن گردم.

حال که این چندین بار است که به جبهه اعزم می شوم یارانم را از دست داده ام دوستانم را از دست داده ام. خدایا تو مرا یاری کن چونکه از قافله عقب مانده ام . دستم را بگیر و به قافله حسینیان برسان که شاید به حسینیان برسم و اما ای امت حزب الله شما بدانید که علی(ع) در مهراب و علی اکبر حسین در راه خدا شهید شدند. مواظب جوانان باشید خدای ناخواسته نه در خواب غفلت فرو روند.

شما ای برادران و خواهران مسلمان و پشتیبان امام و انقلاب باشید تا صدمه ای نبینید و پشتیبان روحانیت باشید و نگذارید که یک عده سود جو و فرصت طلب بین شما تفرقه بیندازد آن عده ای که دم از اسلام و یا در لباس اسلام و یا طرفدار محرومین و مظلومین در حال حاضر طرفدار جنگ هستید اما نمی دانند خط مقدم جبهه یعنی چه و کجا هست و دلیلش چیست که بر سر شما حکومت می کنند این عده را بشناسید و در گوشه ای از تاریخ برای نسلهای آینده بعنوان یک وظیفه همانطوری که پیام خون شهدا را به آیندگان می رسانید بگوئید که فرصت طلب یعنی چه و چه کسانی هستند و خط مش و ایده چنین افرادی را بگو ئید.

امام عزیز فرمودند:

"که جنگ در راس همه امورات است" پس از کسی که وفادار به جنگ نیست چه انتظاری است که مسلمانی چه کاره هست چه کاره بوده اینها را شناسائی کنید و به مردم بشناسانید. فلان آقا ادعایش میشه که مقلد امام هستم اما کی؟ تا حال آیا مقلد امام بودن فقط به گفتن است یا به عمل برادر مقلد امام هستی پس چرا عمل نمی کنی . آن رابطه بازی ها چیه؟ آن زورگوئی ها چیه؟ آن بی عدالتی ها چیه؟ من در گذشته چکار کردم و چکاره بودم امروز نباید همه اش روی این مسئله حساب شود.

شهید رجائی فرموده اند:

"انقلابی کسی است که مقلد امام است" پس براداران و خواهران عزیز که بار مسئولیت جنگ و پیام خون شهداء بر دوش شماست مواظب باشید این افراد را بشناسید و باقاطعیت جلوی چنین افرادی بایستید.

اقوام و خویشان و خانواده ام

از کلیه اقوام و خویشان می خواهم که اگر می خواهند گریه کنند بیاد حسین(ع) و علی اکبر حسین گریه کنند. من گریه ندارم چونکه من را شما دفن و یا جستجو می کنید ولی موقع شهادت حسین(ع)، اهل کوفه بجای دلداری زینب او را تازیانه می زدند

و اما مادرم حقی که تو به گردنم داری با این قلم و کاغذ خلاصه نمی شود تورا به حسین قسم میدهم ناراحت نباش زیرا راهی که من انتخاب کرده ام راهی است الهی و پیوند با خداکه شاید باری از گناهان مرا کم کند. انشالله تو هم پهلوی زینب سر بلند هستی که چنین فرزندی در دامن خود پرورش داده ای.

خواهرانم داغ برادر دیده را دیده ام و می دانم چقدر ناراحتی دارد اما چه باید کرد من راه حسین را ادامه میدهم و شما هم زینب وار باش.

ای برادران دشمنان اسلام نگذاشتند که آرام باشیم اما کور خوانند پس بر همه ما لازم است تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون جلوی دشمنان اسلام بایستیم و قلب آنان را بشکافیم تا جلوی خانوادهای شهداء و فرزندان شهداء سر بلند باشیم.

آری شهداء شمع محفل بشریتند ، سوختند و محفل بشریت را روشن کردند

به امید پیروزی رزمندگان اسلام و صادر کردن اسلام هر چه سریعتر به تمام جهان

شما را به خدای بزرگ می سپارم و التماس دعا

خدامراد شرافتی ۱۳۶۷/۲/۵
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
شهید خدامراد شرفتی کی بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(((((((( کی بود؟))))
نگارش این عبارت برای مقام شامخ شهدا کاملا اشتباه است
لطفا تصحیح کنید
دکتر گودرزی
Iran, Islamic Republic of
کی گوش کنه...
مسعود جعفری
Iran, Islamic Republic of
با سلام و با تشکر از اینکه در راه شناساندن شهدا وراه شهدا زحمت میکشید وقلم میزنید .شهید شرافتی از جمله شیدان پد خندق بود به تعبیری از حماسه سازان پد خندق بود که دلاوری ها ونبرد جانانه ایشان به گواه همرزمانش بینظیر بود دفاع جانانه ای که قطعا میدانست نتیجه اش شهادت است ولی جسارت بینظیرش وعشق به وطن نمیگذاشت که پشت به دشمن کند و ای کاش امروز ما قدر اون رشادت ها ودلاوری ها را بدانیم که اگر امروز ما راحت در این کشور زندگی میکنیم بخاطر از دست دادن شهیدان والا مقامی چون شهید شرافتی هستیم .
خواجه زاده
Iran, Islamic Republic of
خدایش رحمت کند انشاالله برای شادی روحش صلوات
گچساران
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
United States
بیچـاره شهدا!!!
اونا رفتن تا یه عده بنام آنها به چپاول اموال بپردازند.
باشت
Asia/Pacific Region
با سلام خدمت مدیر محترم سایت.
من باوجود اینکه فرزند باشت هستم نمیدانستم چنین شهیدی هم داریم.
دومآ ازکسی که چند سال کار خبرگزاری میکند انتخاب و نوشتن چنین متنی اشتباه و غلط است به چند دلیل۱ نام پدر ایشان را ذکر نکرده اید۲نگفته اید دوران تحصیلی خود را کجاگذراند




با تشکر
اشنا
Iran, Islamic Republic of
آقای جعفر
ی از مدیریت مدرسه نظامی چه خبر
سربدار از گچساران
Iran, Islamic Republic of
شهید بزرگوار اهل روستای لار فرزند مرحوم کا خلیفه شرافتی که برحمت خدا رفته اند مادر این شهید جاوید الاثر با وجود سن بالا و بیماری که دارند هنوز در قید حیات هستند . شهید والامقام خیلی برای نظام جمهوری اسلامی زحمت کشیدند . خداوندا مقام شهدا را عالی تر بگردان.....
باوی ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام .کبنا!میتونستی تیتربهتری بزنی .مثلا :شهیدشرافتی رابیشتربشناسیم.ولی نفس قضیه که شناساندن شهداست عالیه.امیداست انتشارمطالبی ازاین دست ادامه پیداکند. روحشان شاد.
بسیجی دلاور
Europe
درود بر شهدا
شهید شرافتی از بسیجیهای فعال و شورای پایگاه شهید باهنر گچساران بود.
روحش شاد.....
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
در باغ شهادت باز باز است...

درود بر شهدا
میثاق
United States
یادش بخیر چه دورانی بود شب ها گشت پایگاه باهنر با هم بودیم دهه شصت

با منافقین درگیر میشدیم....

¤روح شهید خدامراد شرافتی شاد¤
محمد نظرپور
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش گرامی
نارکی
Norway
شهدا شرمنده ایم....
منصور
Iran, Islamic Republic of
راهشان پر رهرو باد.
Iran, Islamic Republic of
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹ وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾
(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1