تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۱۲۲۷۹

استیضاح وزیر فایده ای برای فرهنگیان ندارد/فانی شومن و خالی‌بند نیست

۲۴
۰
کبنا ؛tajgardounmajles
رئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش هیچ فایده ای برای کشور و فرهنگیان ندارد گفت:‌ ‌دولت باید با تغییر رفتار خود و با همکاری با مجلس در جهت حل مشکلات فرهنگیان به ویژه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ تلاش کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا تاجگردون در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نمایندگان مجلس در جهت پاسخ به مطالبات جامع فرهنگیان از ابزار قانونی خود یعنی استیضاح استفاده کردند از طرف دیگر این موضوع واضح و مبرهن است که استیضاح حق تمام نمایندگان بوده و باید به آن چه جواب مثبت بوده و چه منفی توجه شود.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در رابطه با وضعیت فرهنگیان و حوزه آموزش و پرورش به جا و درست است افزود: اما در کل برای انجام یک استیضاح باید سه هدف وجود داشته باشد که حرکت در جهت بهبود وضع موجود یکی از دلایل منطقی این اقدام است البته استیضاح کنندگان فانی از نخست اعلام می کردند که در صورت استیضاح وزیر هیچ اتفاق بهتری در این وزارتخانه رخ نمی دهد.
وی ادامه داد:‌ جلوگیری از حرکت انحرافی وزیر و پاسخ به رفتار یک دولت یکی دیگراز دلایل استیضاح وزرا است که قطعا استیضاح امروز فانی هیچ یک از این سه اهداف را ندارد و قطعا در صورت استیضاح شدن وزیر مربوطه وضع موجود بهبود پیدا نمی کند.
تاجگردون افزود:‌ در طول تاریخ مجلس بیشترین استیضاح ها استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده حال این سوال پیش می آید که آیا این اقدامات در طول تاریخ وضعیت حوزه آموزش را بهتر کرده است از طرفی دیگر عدم نگاه سیستمی به نظام آموزش و پرورش موجب می شود که نگاه سطحی جایگزین آن گردد که قطعا این موضوع پاسخ مناسبی به احساسات و دغدغه فرهنگیان نیست همچنین استیضاح امروز نتیجه نخواستن دیروز و نتوانستن امروز است.
وی با بیان اینکه مجلس قطعا همواره در کنار فرهنگیان است تصریح کرد: نمایندگان می دانند که وضعیت معیشتی فرهنگیان چگونه است حال با این وضعیت آیا ما به آنها باید بگوییم چون نمی توانید وضع رادرست کنید بیایید وزیر را استیضاح کنید.
تاجگردون با تاکید بر اینکه هدف استیضاح وزیر آموزش و پرورش جلوگیری از یک انحراف جدی در عملکرد وی نیست گفت: در این رابطه این سوال پیش می آید که آیا عملکرد فانی به گونه ای بوده که ازجهت اقتصادی، اجتماعی و عملکردی منحرف شده است؟ آیا به وزیر امکانات داده ایم که حال آن را جستجو می کنیم از این رو قطعا این موضوع باید مطرح شود که ظرف بودجه و امکانات کشور در حوزه آموزش همین است البته فرهنگیان نیز مطالباتی دارند که باید به آن پرداخته شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه دولت و مجلس هر دو در بهبود وضع آموزش و پرورش نقش دارند گفت: قطعا باید متناسب با سهم وزیر از او سوال کرد حال این سوال پیش می آید که آیا مجلس و دولت نقشی در بهبود این حوزه داشته اند؟ سهم وزیر در این حوزه چقدر است؟ در این رابطه تا آخرین ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی را خورده ایم و حتی برای بهبود این حوزه سهم آموزش را در بودجه یک درصدبالا برده ایم اما متأسفانه هیچ اتفاقی نیافتاده است.
وی ادامه داد:‌ براساس آمارها از صد در صد میزان اعتبارات اختصاصی به وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه حدود ۱۱۰ درصد پرداختی داشته است از این رو در شرایط کنونی مجلس و دولت باید سعی کنند که این فشارها در حوزه آموزش کمتر شود.
تاجگردون با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی یک فرصت برای بهبود این حوزه است تصریح کرد:‌ در شرایط کنونی نباید بگوییم که یک گروه مقابل فرهنگیان و یک گروه مدافع فرهنگیان هستند بلکه باید دولت مطالبه مجلس که همان دغدغه فرهنگیان است را بشنود دولت باید نگرش خود را برای حل مشکلات این جامعه تغییر دهد.
وی با اشاره به اظهارات مطرح شده درباره اعتبارات اختصاصی به حوزه سلامت افزود: چرا برخی ها حوزه بهداشت را در مقابل حوزه آموزش قرار می دهند البته مجلس در آن دوران با توجه به وضعیت نامطلوب حوزه سلامت یک در صد از مالیات بر ارزش افزوده را به این بخش اختصاص داد از این رو در شرایط کنونی تقابل دو بخش سلامت و آموزش به صلاح کشور نیست.
تاجگردون در تشریح اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر گفت:‌ براساس آمارها سهم حوزه آموزش از اعتبارات در سال ۹۲، ۹٫۷ درصد، سال ۹۳، ۱۰٫۷ درصد، سال ۹۴، ۱۱٫۲ درصد بوده است که این نشان دهنده آن است که سهم حوزه آموزش از سال ۹۲ تا ۹۴ دو درصد افزایش پیدا کرده است از طرف دیگر مجلس در سال جاری حدود ۲ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان از بخش های مختلف بودجه را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده است همچنین سرانه مدارس تا دو سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که امسال این اعتبار به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی با تأکید بر اینکه استیضاح امروز فانی پاسخی به رفتار دولت یازدهم نیست گفت: اخیرا مجلس وزیر علوم را استیضاح کرد، مجلس با این اقدام به دنبال ارسال یک علامت به دولت بود همچنین در دولت احمدی نژاد مجلس وزیر کار این دولت را استیضاح کرد که این اقدام در پاسخ به رویکرد دولت دهم صورت گرفت حال این موضوع واضح است که در استیضاح فانی مجلس هیچ بهره ای برای پاسخ دادن به دولت نمی برد.
تاجگردون افزود: ‌دولت باید با تغییر رفتار خود و با همکاری با مجلس در جهت حل مشکلات فرهنگیان به ویژه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ تلاش کند از طرفی دیگر فانی در عالم امروز که پر از سیاست است یک عیب دارد و آن این است که وی شومن و خالی‌بند نیست حال من خواهش می کنم که به خاطر شخصیت وی که رفتار و اخلاق فرهنگی دارد توجه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سردار
Iran, Islamic Republic of
شما که این همه دفاع از فرهنگیان می کنید ببینید آیا آنها رسالت خود که توجه به آموزش فرزندان شما است دارند، از طرفی بیشتر آنها سر کلاس که درس نمی دهند میگویند پول بیاورید کلاس تقویتی بگذاریم.
م-ا
Iran, Islamic Republic of
وقتی امتال شما برنامه ریز این کشور باشید باید در مملکت ما در پرداخت حقوق کارکنان دولت تفاوت باشد خودت فرمودی ظرف بودجه و امکانات در حوزه اموزش همین است یعنی خیلی زیاد فرهنگیان است والبته ادم شکم پر خبر از شکم گرسنه و خالی ندارد که در بودجه ودر مجلس از فرهنگیان حمایت کند.
نریمان
Iran, Islamic Republic of
ببینیم عزیزرحمانی ویدالله مرادی چه سوزه ای دارند
معلم
Iran, Islamic Republic of
در شهر ما عده ای اعتقاد دارند اگر تاجگردون گفت که شبه باید بگن شبه و اگه گفت روزه باید بگن روز.باید بگم آبروی هرچی اصلاح طلبه این اقا برده
قشر فرهنگی خیانت تاریخی شما را هیچ وقت نخواهد بخشید.
همین آقایون طرفدار تاجگردون اگه تاجگردون موافق استیضاح بود چه چه و به به می زدند که بیایید و ببینید.
چاپلوسی رو به اوج خودش رسوندند.اب می خوان بخورن می گن تاجگردون باید بگه.هیچ گونه اختیاری مدیران از خودشون ندارند.یه مشت عروسک خیمه شب بازی شدند.
همین ها تا دیروز می گفتند فانی باید استیضاح بشه ولی از امروز با سخنرانی تاجگردون یهو نظرشون برگشت که فانی وزیر باتجربه و خوبیه
آقای تاجگردون شما به عنوان رییس مهم ترین کمیسیون بودجه ای مجلس وقتی نمی تونی فکری به حال فرهنگیان بکنی چرا اب نمک رو زخمشون میزاری.شما به جای اینکه وکیل الرعایا باشی شدی وکیل دولت
آخه بسه دیگه رانت بازی تا به کی؟
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلح ترین نماینده استان
بینا
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بز رگ تاجگردون. اینا همشون روی عقده صحبت می کنن
محروم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
م
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای شهرم که هم چوآدمی نماینده شه.آقای محترم دادهمه فرهنگیان ازدست این وزیرنالایق درآمده واون وقت شمادردفاع ازایشون صحبت می کنید؟البته براساس فرصت طلبی همیشگی میدونستین استیضاح رای نمیاره ولی بدون خیانت کردی آقای حزب باد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دوستان میخواستم عرض کنم آقای تاجگردون باید از وزیر .مثل فانی دفاع کنند ایشان در شهر گچساران کسانی را به عنوان مدیر و یا مسئول در اداره آموزش وپرورش انتصاب کرده اند که به گواه اکثریت همکاران فرهنگی یکی از .. مدیران تاریخ آموزش وپرورش هستند ،مدیر ان و هم چنین معاون آموزشی آن بسیار بسیار .و جزء کسانی هستند که شب دستور می گیرند و فردای آن روز در اداره مربوطه اجرا می کنند فقط وفقط به فکر باند بازی و خط وخطوط فکری هستند تنها اقای .معاونت مالی ان اداره فردی شایسته هستند خوب با این تفاصیل اقای تاجگردون باید از فردی . دفاع کنند اگر شما واقعا می خواستید دفاع کنید چرا از وزیر علوم به گواه همه اصلاح طلبان که فردی با توانمندی بالا بود دفاع نکردی شما با علم بر اینکه می دانستید که ایشان استیضاح نمی شوند رفتید واز این شخص دفاع کردید اما در واقع پشت کردید به همه معلمان شریف وشایسته.باتشکر
باشت
Iran, Islamic Republic of
نماینده ما به جای اینکه یقه وزیرو بگیره و ازش بودجه بگیره اومده ازش حمایت کرده
ادم یه چیزایی می بینه که شاخ درمیاره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با این کارش وجهه خودش را در بین بسیاری از معلمان از دست داد.واقعا که حزب باده
ادم حالش از دیدن چنین افرادی بهم می خوره
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر ما اعتصاب کردیم و گلوی خودمون رو پاره کردیم و اعتراض کردیم به این زیر بی کفایت و وضعیت اسفناک وزارتخانه، اونوقت جناب نماینده محترم ما میاد و با این کارش به معلمان میرسونه که شما درک و فهم ندارید و کارتون اشتباهه
حیف اون رای که بهش دادم
سایه سری باوی(تاجگردون)
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ دیارم واقعا دمت گرم به این حرفای تو خالی بعضی از این ادمای بدون فکر گوش نکن.موفق باشی
طلا
Iran, Islamic Republic of
هر کاری بدون حکمت نیس هر کاری تاجگردون بگه وانجوم بده به صلاح استان ومملکته باید گوش به فرمان ایشان باشیم
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
احسنت دکتر واقعا این سخنان متین و شیوا فقط از افراد متخصصی مانند شما بر میآید.زنده باشی دکتر.افتخار ایلم
ناشناس
Europe
باسلام وخسته نباشیدخدمت تمام فزهنگیان محترم از نماینده محترم تشکرویژه داریم ازطرف تمامی جوانان شهرستان گچساران.آقای مرادی وامثال آن با افرادمطابق خود صحبت کنید.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
واقعا حزب باد لقب خوبی است برای دکی
حالا ببینیم تا کی دولت می خوادش
بعد کجا حلش میدن دکی رو
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم که وکیل الدوله شدی اقای تاجگردون کاشکی نظرممتنع داشتی دفاع غیرموجه فراموش نشدنی انجام دادی فقط بخاطرجازدن خوددردولت این دفاع نابجاراکردی امیدواریم که اینده نباشی .............................!!!!!!!!!!!!!!!!!
معلم
Asia/Pacific Region
متن نظر شمااسفندماه نتیجه این چاپلوسیت را خواهی دیداقای تاجگردون به امید خدا تاجت خواهد شکست مثل شکستن تاج برادرت بهرام که باخفت وخواری خانه نشین شد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدمت بی منت
رضا
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین اشتباه آقا ی فانی نصب مدیر کل .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلامرضا تاجگردون و اسطوره بزرگ استان حاج بهرام تاجگردون
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
فرهنگیان محترم ومحترمه مشکل ما مشکل وزیر واستیضاح وزیر نیست مشکل ما مشکل ریشه ای است که بایدحل شود بابا ساختار ما مشکل دارد وقتی نماینده مقتدر وعالی رتبه ای مثل علی محمد بزرگواری داریم چه کم داریم ؟ مثل شیر وچماق بدست !!!!
همه چی حله شک نکنید از ماست که برماست که برماست که برماست الکی هم دادوبیدادنکنیم افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد؟؟؟
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
فرهنگیان محترم ومحترمه مشکل ما مشکل وزیر واستیضاح وزیر نیست مشکل ما مشکل ریشه ایست که باید حل شود.فرهنگیان عزیز وقتی نماینده مجلس مقتدری همچون علی محمدبزرگواری داریم چیزی کم نداریم همه چی حله !!!!!
عزیزان شک نکنید ازماست که برماست که برماست که برماست
افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا د؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1