تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۱۲۲۳۷

سوء استفاده تامین اجتماعی کهگیلویه از کارفرمایان

۹
۰
کبنا ؛با وزش نسیم اعتدال بر فضای سیاسی کشور، شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی همانند سایر دولت‌های پیشین گوش مردم را کر کرده و چنان شوق و ذوقی را در بین مردم ایجاد نموده است که گویا این دولت آب را از سرچشمه خواهد بست و قرار نیست اختلاس یا دزدی مشابه گذشته که ظلمی بس عظیم در حق مردم بوده است صورت گیرد.
لذا این وعده انتخاباتی آرامش روانی نسبی را به مردم بازگردانده و روال عادی زندگی را هموار کرده است؛ چرا که هویدا نمودن اختلاس‌ها و بداخلاقی‌های صورت گرفته در گذشته دال بر مصر بودن دولت فعلی در پیگیری حق مردم بوده است.
بنابراین چنین امری بسیار خوب و پسندیده است. اما ارزیابی عملکرد دولت‌ها در گذشت زمان فاصله بین گفتار تا عمل را مشخص می‌کند و این امر گویای بعضی از واقعیت‌هایی است که به طور محسوس دیده نمی‌شود اما در واقع وجود دارد و مشمول این بیت حافظ می‌شود که «واعظان که این جلوه بر محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌رسند خود کار دیگر می‌کنند».
بدین ترتیب ارزیابی عملکرد بعضی از سازمان‌ها و نهادهای دولت فعلی از جمله سازمان تأمین اجتماعی گویای«هر دم از این باغ بری می‌رسد» است.
این سازمان که با هدف آرمانی «حفظ و ارتقای ارزش‌ واقعی ذخایر بیمه شدگان تامین اجتماعی شکل گرفته است و مردم آن را پشتوانه‌ای برای آینده خود به شمار می‌آوردند در بعضی از موارد عملکرد آن بیانگر ظلم و تعدی در حق مردم است.
مصداق چنین عملی صدور بخشنامه‌ای در خرداد ماه امسال است که اخیرا سبب سودآوری زیادی برای دولت و خالی کردن جیب کارفرمایان و بیکاری کارگران می‌شود.
طبق این بخشنامه علاوه بر حقوق، مزایای شغلی نیز مشمول پرداخت بیمه می‌شود و سازمان مذکور به دلیل عدم آگاهی کارفرمایان در پرداخت بیمه مزایای شغلی اقدام به حذف تبصره ماده ۸۰ که تا پایان سال جاری مهلت داشته، نمودند و این امر عملا بی عدالتی در حق کارفرمایانی که اقدام به اشتغالزایی می‌کنند بوده و شبیه اختلاسی کلان به شمار می‌رود.
از طرفی بد اخلاقی‌هایی که در برخی از شهرستان‌ها نظیر کهگیلویه صورت می‌گیرد موجب رنجش خاطر مراجعه کنندگان خواهد شد و ماحصل چنین اقدامی یأس و ناامیدی برای مراجعه کنندگان به بار می‌آورد.
مصداق بارز این اقدام استفاده نامناسب از الکترونیکی کردن ارسال لیست بیمه تأمین اجتماعی عملا به جای آسان نمودن در ارائه لیست بیمه توسط کارفرمایان معضلی بزرگ برای آنان شده به طوری که به هر بهانه‌ای اقدام به راکد نمودن پنل کارفرما در ارائه لیست بیمه می‌شوند.به گونه‌ای که کارفرما پس از مراجعه جهت ارسال لیست از طریق سایت با خطای غیر فعال بودن کارگاه مواجه می‌شود این در حالی است که کارگاه غیر فعال کارگاهی است که عملا تعطیل است و این عمل تأمین اجتماعی شهرستان کهگیلویه سبب تأخیر در ارائه لیست بیمه و جریمه سنگین نقدی می‌شود.
-------------------------------------------
سید مراد صادقی نیا/کارآفرین
-----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

کارفرما
Iran, Islamic Republic of
حتما روزی آه مردم کهگیلویه دامن این دشمنان مردم را خواهد گرفت خدا همه ی کسانی که طرح ریزی این برنامه های شوم را برای تامین اجتماعی انجام می دهند و انجام دادند را لعنت کند و من یکی در قیامت جلوی این غاصبان را خواهم گرفت به خصوص حسینی را با این کثافت کاریها چگونه به این تشکیلات دل خوش کنیم
Iran, Islamic Republic of
تامین احتماعی چرا قانون ۹ماه مرخصی در مورد زنان شاغل را اعمال نمیکند ؟جرا کسی از تامین اجتماعی نمی پرسد چرااین قانون را اجرا نمیکند ؟چرا کسی پاسخگو نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ وو.............چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
سعید
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر درمانگاه تامین اجتماعی در دهدشت هست که فقط به فکر ا.. برای خودش هست میتوانید تحقیق کنید
کککک
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نیرو مدیر درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت است که فقط به فکر اضافه کاری است
مال ملا
Iran, Islamic Republic of
بنازمت نایکی مقاله نویس مه من ای دولت راستگویان هم ...
علی بحش
Iran, Islamic Republic of
عملکرد تامین اجتماعی پتاوه بررسی شود
کمال جهانبخشی
Iran, Islamic Republic of
در سازمان تامین اجتماعی سازمانی مردمی و وابسته به مردم هست که هدف آن خدمت و خدمات رسانی همه جانبه به مردم بالاخص قشر کم درآمد و غیر وابسته به دستگاهای دولتی از لحاظ بیمه ای پشتوانه است قشری که شاید گاها مورد کم لطفی بعضی از کارفرمایان متخلف هست و تمام تلاش خود را خواهد کرد که در این زمینه هم کارگر و هم کارفرما متحمل ضرری نشوند اگر چه در بیشتر اوقات کم کاری های یا کم لطفی های و بی محبتی های از هر دو طرف هم کارکنان سازمان و هم کارفرمایان صورت میگیرد ولی در استان ما نیاز هست که همکاری هر چه بیشتر و میکانیزه و الکترنیکی کردن کارها صورت گیرد که هم در ائتلاف وقت و هزینه دارای اهمیت است
Iran, Islamic Republic of
محمد
دوستدار ميهن
Iran, Islamic Republic of
به نام یگانه ی عدالت گستر - چندی است که تامین اجتماعی ، نه فقط با مردم دهدشت که همگی ایران سر ناسازگاری گذاشته و در پایمال کردن حقوق کار فرمایان و کارگران پیشی گرفته که نباید این کار ها از چشم مقامات امر پوشیده باشد . سایتی در باره استان گیلان دیدیم که مزایای مثلا انگیزه ای را فقط مربوط به آن استان و فقط سال ۹۴ گفته بود که چنین نیست و در شهر ملایر این پول پارسال نیز برای چند برج با مزایای ۸۰۰۰۰۰ریال از کارفرمایان گرفته شد که اکنون ۱۱۰۰۰۰۰ ریال به طور پی در پی گرفته می شود . پیمانکاری را می شناسم که ۱۸ کارگر دارد و برای همگی بیمه رد می کند و با این پول ها کلی زیان دیده و هنوز برای مزایای به اصطلاح انگیزه ای برای چند برج بدهکاری دارد . که تامین اجتماعی هنگام فرستان اینترنتی لیست بیمه کارگاه را غیر فعال می نماید تا با مراجعه حضوری این پول را نقد یا قسطی بگیرد . هم چنین در حرکتی جدید حقوق ناچیز بازنشستگان خود را هر برج ۳ روز عقب می برد که این را با چاپ برگه ای A4 و تمام رنگی (هزینه اضافی) به بازنشستگان اطلاع داده اند (حقوق برج اسفند را ۱۸ برج می دهند) . باتکرار این کار (مثلا شگرد) هم چون یارانه ناچیزمان ، حقوق چند برج پایمال می گردد . با اینترنتی شدن و آزاد شدن کارهای این سازمان (ایجاد کار برای کارگزاری ها که سر پرستان آن از بازنشستگان خودشانند) دیگر کار چندانی برای کارمندان تامین اجتماعی نمانده است . باید ببینیم این سازمان تا چه زمانی این گونه می تازد و کسی جلودارش نیست .
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1