تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۱۲۱۵۸

«شین»، «شین» و «شین» ریشه عدم توسعه کهگیلویه وبویراحمد

۲
۰
کبنا ؛
رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد عامل اصلی در بروز بسیاری از جرائم و تخلفات و در عین حال توسعه نیافتگی این استان را سه «شین» شامل شایعه، شب نامه و شکایت افراد حقیقی و حقوقی علیه همدیگر اعلام کرد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این موضوع به خوبی و در تحلیل محتوایی و کارشناسی پرونده ها قابل ملموس بوده است.پیش از این نیز بارها برخی مسوولان اجرایی و گروه های مختلف سیاسی از ضعف بنیه فرهنگی ، کو بودن آستانه تحمل همدیگر و بروز برخی ناملایمات و آسیب ها و آفت های فرهنگی از جمله وجود همین موارد مطرح شده سخن به میان آورده بودند.
وی بیان کرد: بررسی ها نشان داده که ریشه اصلی در بروز انواع جرایم بویژه جرم های اولویت داراین استان ریشه در تنگ نظری ها و ضعف فرهنگ عمومی مردم دارد.وی به برخی ازجرم های اولویت دار این استان اشاره کرد وگفت:سرقت،ضرب وجرح عمدی، توهین وافترا، تخلفات مربوط به تصادفات که به طورعمده منجر به درگیری فیزیکی افراد شده،تهدیدو تخریب اراضی ملی از جرائم اولویت دار درکهگیلویه وبویراحمد است.مزارعی از اهتمام ویژه و برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان برای مقابله جدی با اخلالگران نظم عمومی در میادین و اماکن عمومی و بویژه تالارهای عروسی این استان خبر داد.
وی تصریح کرد: اشد مجازات برای این گونه افراد و مخلان امنیت عمومی در نظر گرفته خواهد شد و تاکیدات و دستورات لازم نیز در این راستا نیز به دادسراهای عمومی و انقلاب در همه شهرستان ابلاغ شده است.
مزارعی با بیان اینکه فضا برای هرگونه جرم های خشن و مخلان نظم عمومی درنقاط مختلف استان ناامن است، افزود: بدون شک ضمن برخورد شدیدترین مجازات برای خاطیان و اخلالگران شهرگردانی را نیز در این استان مرسوم خواهم کرد.
وی گفت: مردم ، گردشگران و سرمایه گذاران اطمینان راسخ داشته باشند که هرگونه عربده کشی، زورگیری ، اخلالگری و ایجاد مزاحمت های عمومی برای افراد و شهروندان را در این استان تعطیل شده قلمداد کنند.
حجت الاسلام مزارعی یادآور شد: حتی چنانچه یک مورد از این گونه جرایم و زورگیری ها و ایجاد مزاحمت برای خانواده وشهروندان گزارش شود و حیثیت استان ودستگاه قضایی خدشه دار شود در ملاء عام با این مخلان برخورد خواهیم کرد.
مزارعی برخی کم مهری ها و تنگ نظری ها در بدنه اجرایی استان را یادآور شد و گفت: عامل محرومیت استان و بروز بسیاری از تخلفات ناشی از نداشتن نگاه های بلندنظرانه و مثبت از سوی مسوولان و متولیان امور اجرایی است.
وی گفت: بخش عمده ای از پرونده های موجود دردادسراها و دادگاه های عمومی انقلاب ناشی از انجام ندادن صحیح و به موقع مواظف و رسالت نهادهای مسوول و اجرایی است.
وی به حفظ حریم و حرمت اشخاص از سوی رسانه ها تاکید کرد و در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه پرونده مالی شهردار سابق شهر یاسوج نیز گفت: هنوز حکمی در این زمینه صادر نشده است.
وی گفت: البته پرونده ای در دستگاه قضایی در این زمینه مطرح است و تا زمانی که فرایند دادرسی نهایی و کیفرخواستی نیز صورت نگرفته نباید در مورد آن نیز اظهار نظر کرد.
مزارعی همچنین از اظهار نظر و پاسخ درخصوص سووال خبرنگاری مبنی بر روند رسیدگی پرونده مهدی هاشمی در دستگاه قضایی و قاطعیت این دستگاه با وی نیز خودداری کرد و گفت: این موضوع در حوزه وظایف دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیست.
وی یکی زا اولویت های دستگاه قضایی در استان را مقابله جدی با پدیده زمین خواری، کوه خواری و حفظ و صیانت از اراضی ملی و محیط زیست اعلام کرد و از ایجاد شعبه ویژه در این راستا خبر داد.
مزارعی تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ هکتار نیز از اراضی و منابع ملی تصرف شده از سوی سودجویان و متصرفان ظرف ۱۴ ماه گذشته و با حکم قضایی بازپس گیری شده است.
رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کمبود نیرو و نبود فضای فیزیکی مناسب در دستگاه های زیرمجموعه قضایی استان، گفت: ساختمان جدید دادگستری که بیش از سه سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی ساختمان دادگستری استان را افزون بر ۹۰درصد اعلام کرد و خواهان تخصیص اعتبار از محل منابع استانی برای اتمام این طرح شد.مزارعی گفت: با وجود مشکلات و دغدغه های فراوان برخی نهادهای زیرمجموعه دستگاه قضایی اما همچنان کم مهری و بی توجهی از سوی مسوولان و متولیان امور اجرایی نسبت به آنها قابل محسوس و مشهود است.
وی گفت: برخی نهادهای زیرمجموعه دستگاه قضایی استان از جمله پزشکی قانونی ، ثبت و اسناد و املاک و سازمان زندان ها به شدت با کمبود نیرو ، ساختمان فیزیکی مناسب و سایر دغدغه های صنفی و رفاهی مواجه هستند.
--------------------------
خبر: حمید جهان-ایرنا
-------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

سخنور
Iran, Islamic Republic of
با استانی شدن انتخابات گزینه اصولگریان گچساران دکتر افتخاری است.
مندنی
Iran, Islamic Republic of
بگویید تا ده تا زندان بسازند مردم زندانی کنید بابا خبری نبوده تاکنون کجاخشن ولی ما می بینیم برای کوچکترین چیزی آبروی بعضی هارا میبرند وزندانی میکنند اگر میخواهید کاری بکنید حبس زدایی باشد وبا افراد متخلف وشرور واختلاس گر و دزد باید برخورد بشه منکر این هم نیستیم فقط خیلی چیزی به حبس انداختن نیست باید کار های دیگری جایگزین حبس نمایید جریمه تعلیق تبعید وهزاران راه دیگر ما تا الان از دستگاه قضایی ناامید بودیم امیدواریم با آمدن شما درست بشود
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1