تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۱۲۱۳۵

اولتیماتوم قاطع رئیس قضایی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛پیش از ظهر امروز نشست مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه و مطبوعات در دومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد.
مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد تبیین شدmazari
این نشست نخستین حضور و برنامه رسمی حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه و مطبوعات بود.
مزارعی در این نشست با تسلیت سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی کشور شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ یار باوفایش اظهار داشت: شهید بهشتی برای اسلامی کردن دستگاه قضایی تلاش بسیار زیادی کرد تا توانست سیستم قضایی اسلامی را در جمهوری اسلامی مستقر کند.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به رویکرد خود و همکارانش در دستگاه قضایی استان افزود: تعامل با رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین برنامه‌های ما خواهد بود که رسانه‌ها در این بین نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
در این نشست هر یک از مسئولان عضو شورای قضایی استان در خصوص وضعیت موجود دستگاه خود و نیازهای این دستگاه و مشکلات و نقاط ضعف و قوتی که وجود دارد مطالبی را بیان کردند.

اولتیماتوم قاطع رئیس دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به مرتکبین جرم‌های خشن



در این نشست حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌رود، این امنیت را ماحصل حضور همیشه در صحنه مردم، غیرت و ولایت‌مداری آن‌ها دانست.

رئیس‌کل دادگستری استان افزود: به همین خاطر بیشتر تلاش ما در استان پاکی مانند کهگیلویه و بویراحمد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری از جرم است که همه دستگاه‌های فرهنگی و به خصوص رسانه‌ها باید دستگاه قضایی را برای فرهنگ‌سازی در امر پیش‌گیری یاری کنند.

مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به نوع برخوردی که دستگاه قضایی با مردم دارد، اشاره کرد و گفت: این دستگاه برای اینکه حق و حقوق مردم را حفظ و صیانت کند باید همه حرف‌های آن‌ها را بشنود تا ریزترین حرف‌ها و مکاتبات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد، در حالی که در دستگاه‌های دیگر نیازی به این کار نیست.

وی از سنگین بودن کار در دستگاه قضا سخن به میان آورد و افزود: خستگی و مشقت کارکنان به خصوص قضات در این دستگاه بسیار زیاد است، اما قضات بر اساس سوگندی که یاد کرده‌اند و وظیفه‌ای که دارند و تعهدی که وجود دارد با همه توان حرف مردم را می‌شوند و برای ایجاد عدالت تلاش می‌کنند.

مزارعی به استقلال قاضی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: نباید توقعی در این خصوص از رئیس دادگستری هم داشت چراکه قاضی مستقل است، حتی رئیس‌کل هم نمی‌تواند در کار یک قاضی مستقل دخالت کند و به همین خاطر است که عنوان رئیس شعبه را به یک قاضی داده‌اند تا رئیسی بالای سر این قاضی نباشد.

وی ایجاد امنیت را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی دانست و با بیان اینکه استان ما یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: درست است که در استان جرائم خشن به آن صورت نداریم اما کمترین جرم در حوزه جرائم خشن هم برای استان ما زیاد است، به همین خاطر باید کاری کنیم که همین کمترین‌ها هم اتفاق نیفتد.

رئیس کل دادگستری به برخی از جرائم خشن در این استان از جمله نزاع‌های دسته‌جمعی، زورگیری، تجاوز به عنف و حمل سلاح اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های اصولی ما در این دوره برخورد قاطع با چنین جرائمی است که یک قاضی برای چنین جرائمی گمارده‌ایم که پرونده‌های این چنینی را مدیریت کند و حکم مقتضی صادر و در کمترین زمان ممکن اجرا شود.

مزارعی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی استان با جرائم خشن با قدرت برخورد می‌کند، افزود: برای جرائم خشن استان در کمترین زمان ممکن که زیر ۲ ماه است حکم اجرا خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1