تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۱۱۹۷۶

نمایشگاه علوم قرآنی و عترت یاسوج گشایش یافت

۱
۰
کبنا ؛نمایشگاه آثار و علوم قرآنی و عترت درقالب ۱۰ غرفه روز دوشنبه با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی، متولیان و اهالی فرهنگ و هنر در یاسوج گشایش یافت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: هنوز میان اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی با ظرفیت های بالقوه استان فاصله زیادی وجود دارد.
وی بیان کرد: وجود چنین نمایشگاه هایی با محتوای دینی و قرآنی در استان سراسرشیعه و با وجود مردم دیندار و ولایتمداری بدون شک باید در سطح گسترده تری و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پرمحتوایی برگزار شود.

خادمی با تقدیر از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نمایشگاه، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی بارویکرد قرآنی و دینی در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست.
وی برتوسعه فرهنگ مطالعه مفید کتابخوانی بویژه در حوزه علوم و آموزه های قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت بالقوه در این حوزه وجود دارد و مسوولان و متولیان امر باید زیرساخت ها و شرایط لازم را برای بالفعل کردن آنها فراهم کنند.
وی افزود: وجود بیش از ۵۵هزار دانشجو خود یکی از مهمترین داشته ها و ظرفیت های موجود در امر کتابخوانی است.
خادمی گفت: باید بتوان با ایجاد نمایشگاه های بزرگ و عرضه کتاب های پرمحتوا و متناسب با نیازهای روز جامعه فرصت توسعه فرهنگ مطالعه را در استان و برای قشرهای فرهیخته جامعه و اهل مطالعه فراهم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز تعداد غرفه های موجود در این نمایشگاه را ۱۰غرفه و با هدف معرفی و عرضه آثار مختلف علوم قرآنی و دینی در قالب کتاب و لوح های فشرده تا پایان ماه مبارک رمضان برای علاقمندان به این حوزه اعلام کرد.
رضا دهبانی پور از عرضه جدیدترین کتاب ها و آثار دینی و نرم افزارهای قرآنی به عموم مردم و بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: به منظور افزایش قدرت خرید مردم کتاب ها و آثار عرضه شده در این نمایشگاه با حدود ۳۰درصد تخفیف فروخته می شود.
وی برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دسترسی علاقمندان و پژوهشگران حوزه معارف دینی به کتب اسلامی دانست و گفت: شکوفایی استعدادهای قرانی بویژه در نسل امروز،آشنایی با تازه های نشر حوزه قرآن و عترت و ترویج فرهنگ آموزه های دینی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
دهبانی پور گفت: علاوه بر عرضه آثار مربوط به علوم قرآنی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله ایستگاه نقاشی و داستان نویسی برای کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه برای بازدیدکنندگان و علاقمندان به آموزه های دینی در این نمایشگاه برگزار می شود.
وی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و به مدت ۲۰ شب در طول ماه مبارک رمضان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
دهبانی پور افزود: تجلیل و بیان خاطرات رزمندگان عملیات غرورآفرین پدخندق در عصرپنجشنبه هفته جاری با حضور استاندار، جمعی از مسوولان اجرایی و فرهنگی و خانواده های معزز شهدا یکی از مهمترین این برنامه ها است.



برپایی نمایشگاه قرآنی راه مصون‌سازی جوانان از آسیب‌های دشمنان
فرماندار بویراحمد گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی راه مصون‌سازی جوانان از گزند آسیب‌های دشمنان است.


هوشنگ یاری‌پور در حاشیه افتتاح نمایشگاه علوم قرآنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی نیست و کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد، گفت: قرآن راه روشن و درست زندگی کردن را می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی بوده را ارائه می‌دهد.

یاری‌پور با بیان اینکه اگر انسان آموزه‌های دینی را در زندگی به‌کار گیرد موفق‌ خواهد بود، گفت: همواره شاهد بودیم کسانی که از قرآن فاصله گرفتند دچار خسارات و ضررهای زیادی شدند از این‌رو باید قرآن و عمل کردن به آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استفاده از تفاسیر جدید قرآنی در نمایشگاه علوم قرآنی می‌تواند موثر واقع شود

این مسئول ادامه داد: برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در حد اولیه خوب صورت گرفته است ولی می‌توانستند با گستردگی بهتر و بیشتری آن را برگزار کنند.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: بهتر بود برای نمایشگاه علوم قرآنی مرکز استان، از تفاسیر جدید قرآنی استفاده می‌شد تا بازدید‌کنندگان و خریداران در ماه مبارک رمضان به‌صورت کاربردی‌تر از آن بهره‌مند می‌شدند.

وی ادامه داد: باید قرآن در جامعه عملیاتی شود و از آن استفاده‌های لازم را ببریم از این‌رو انتظار می‌رود با برگزاری نمایشگاه پربارتری در راه نشر و ترویج قرآن حرکت کنیم و همواره از رهنمودهای این کتاب آسمانی بهره‌مند شویم.

یاری‌پور بیان داشت: اگر در نمایشگاه تفاسیر کاربردی ارائه شود و مبلغان دینی نیز حضور داشته باشند بدون شک شاهد تاثیرپذیری مثبت آن خواهیم بود.

فرماندار بویراحمد برگزاری نمایشگاه‌های دینی و مذهبی را راهی مناسب برای مقابله با حربه‌های شدید دشمنان علیه ایران اسلامی خصوصا جوانان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی جوانان را به سمت علوم و مفاهیم قرآنی سوق دهیم تا از گزند آسیب‌ها در امان باشند.






 
ghoran (8) ghoran (7) ghoran (6) ghoran (5) ghoran (4) ghoran (3) ghoran (2) ghoran (1)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینهمه تبلیغ وعکس ومصاحبه سفارشی ، برای نمایشگاهی که حتی ادرسش را هم اعلام نکرده اید.خیلی.....
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1