تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۱۱۷۸۵

آب و برق کهگیلویه و بویراحمد در بحران /مدیران چه می‌گویند؟

۱
۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با استاندار به منظور بررسی مشکلات آب و برق در این استان برگزار شد.
ظهر امروز نخستین نشست شورای هماهنگی آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان برای پیگیری وضعیت آب و برق و مشکلاتی که پیش‌روی شرکت‌های خدمات‌رسان است، برگزار شد.
در این نشست که مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای حضور داشتند معاونان و رؤسای این شرکت‌ها در شهرستان‌های مختلف نیز گرد هم آمده بودند.
در این نشست داود راهزادی رئیس شورای هماهنگی آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل برخی مشکلات اکنون کشور با وضعیت نه چندان مناسبی در خصوص انرژی به خصوص آب روبروست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها این است که فرهنگ صرفه‌جویی را بیش از گذشته در استان نهادینه کنیم.
این مسئول گفت: مصرف بهینه نباید تنها در بین مردم فرهنگ‌سازی شود زیرا در دستگاه‌های دولتی به مراتب این نیاز بیشتر به چشم می‌آید و فرهنگ صرفه‌جویی در بین ادارات و کارمندان دولت چندان نهادینه نشده است.
راهزادی تصریح کرد: باید رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملی بیشتر در میدان حضور داشته باشد و امروزه از زبان رسانه‌ها بهتر می‌توان فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از انرژی داشته باشیم.
وی بیان کرد: به همین منظور چنین شورایی تشکیل شده زیرا معتقدیم که همه ما به یکدیگر متصل هستیم و مشکلات آب و برق باید به موازات هم در استان مورد پیگیری قرار گیرد.
راهزادی یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل را برگزاری چنین شورایی دانست و گفت: این شورا از این پس در استان فعالیت خواهد کرد و امیدواریم با تعاملی که میان مدیران حوزه انرژی وجود دارد بتوانیم تا حدود زیادی بر برخی از بحران‌ها فائق آییم.
احتمال خاموشی برق در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت ادامه روند مصرف کنونی برق در این استان در تابستان شاهد اعمال
داود راهزادی در نشست  مدیران مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو به مناسبت هفته صرفه جویی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مصرف برق در این استان تا روز ۲۹ خردادماه ۹۴ به ۲۶۲ مگاوات رسید در حالی نسبت به مدت زمان مشابه ۲۱ مگاوات افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق سال گذشته ۳۳۰ مگاوات بود، افزود: پیش بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از ۳۵۰ مگاوات و امسال ۳۵۰ مگاوات م‍ی‌شود.
راهزادی ابراز کرد: روند مصرف انرژی در این استان به دلیل درخواست‌ و تکنولوژی‌های جدید روبه افزایش است که در صورت ادامه این روند ناچار به خاموشی‌های با برنامه در تابستان امسال هستیم.
وی با اشاره به اینکه ۳ هزار مگاوات کسری انرژی داریم، عنوان کرد: اگر بخواهیم نیروگاه داشته باشیم باید در سال ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرد تا یک ساعت را پوشش دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این استان اوج بار در ساعت ۱۴ است، ابراز کرد: سال گذشته مصرف در استان ۳۳۰ مگاوات و سال ۹۲، ۳۱۸ مگاوات بود که رشد ۱۰ درصدی را هر ساله شاهد بودیم.
راهزادی خاطرنشان کرد: امسال طبق سهمیه تعیین شده باید در استان بیش از ۲۱ مگاوات نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشیم در حالی که با توجه به بار چند روز اخیر کاهش نداریم بلکه تا ۳۵۰ مگاوات افزایش پیش بینی می‌شود که این روند نگران کننده است.
وی با تاکید بر اینکه اگر مصرف برق در این استان مدیریت نشود سیستم کنترل و کاهش کشور خاموشی‌های را برای استان اعمال می‌کند، عنوان کرد: در این صورت در مناطق گرمسیری استان نارضایتی مردم را به همراه دارد.
۶ شهر کهگیلویه و بویراحمد با تنش شدید آبی مواجه هستند
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ شهر این استان شامل یاسوج، سوق، مادوان، لیکک، دهدشت و چیتاب با تنش شدید آبی مواجه هستند.
علی لدنی‎نژاد در نشست مدیران مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد با استاندار، اظهار داشت: در تابستان سال گذشته ۵۱۷ شهر کشور با تنش آبی مواجه بودند که این آمار هم اکنون به ۵۷۱ مورد رسیده است که این موضوع نگران کننده است.
وی با اشاره به اینکه در صورت استفاده ۴۰ درصد آب‌های در دسترس در حالت نرمال قرار داریم و در صورت استفاده ۴۰ تا ۶۰ درصد وضعیت بحرانی است، عنوان کرد: هیچ استانی در کشور هم اکنون در وضعیت نرمال و مطلوب قرار ندارند.
لدنی‌نژاد ابراز کرد: نسبت به سال گذشته در ۱۹ استان کشور شاهد کاهش بارندگی هستیم که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز جزو این استان‌ها است در حالی که با توجه به بارندگی‌های نوروز امسال مردم فکر می‌کنند سال پربارشی داشته‌ایم.
سرانه مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد بیش از میانگین کشوری است
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  زمانی جمعیت کشور ایران ۶ میلیون نفر بود سرانه مصرف آب در شبانه روز ۵ تا ۱۰ لیتر بوده است که ان هم در زمینه شرب استفاده می‌شد.
لدنی‌نژاد تصریح کرد: هم اکنون کشور ایران با بیش از ۷۰ میلیون نفر جمعیت سرانه مصرف آب ۱۲۰ تا ۱۴۰ لیتر است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود که انتظار می‌رود در این زمینه رسانه‌ها در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد منابع تامین آب شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد  زیر زمینی است و تنها ۱۰ درصد از طریق چشمه‌ها تامین می‌شود، بیان کرد: مصرف سرانه آب در طول شبانه روز در این استان ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر است که نسبت به میانگین سرانه کشوری بالاتر است.
لدنی‌نژاد با تاکید بر اینکه  تغییر رویکرد در مصرف آب شرب چیزی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا به وضوح مشاهده می‌شود که  اکثر مردم در این زمینه توجیه نیستند، ابراز کرد:  در صورت ادامه روند مصرف آب در شهرهای یاسوج، دهدشت، مادوان، سوق، لیکک و چیتاب در تابستان امسال وضعیت آب در این شهرها با بحران مواجه می‌شود.
وی عنوان کرد: برخی‌ها معتقدند چون شهر یاسوج و مادوان در کنار دو روخانه بشار و مادوان هستند نباید مشکل آب شرب داشته باشند در حالی به دلیل نبود تصفیه خانه امکان استفاده از یک لیتر آب این رودخانه‌ها به عنوان شرب وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد آب شرب شهر یاسوج از منابع زیر زمینی و چاه‌های عمیق از جمله وجود ۷ حلقه چاه در تنگ کناره تامین می‌شود.
لدنی نژاد افزود: انتظار می‌رود مردم شهر یاسوج برای نصب تانکر ذخیره سازی آب در پشت بام ساختمان‌ها اقدام کنند.
وی با اشاره به مزایای نصب تانکر ذخیره سازی آب در پشت بام ساختمان‌ها بویژه در شهرهای یاسوج و مادوان، بیان کرد: تعدیل فشار شبکه، تنظیم تداوم جریان آب، کاهش هدر روی آب و نبود مشکل در زمان قطعی و نوسانات برق از جمله این مزایا است.
لدنی نژاد خاطرنشان کرد: نصب تانکر ذخیره سازی در پشت بام ساختمان‌ها باید به یک فرهنگ تبدیل شود که در این زمینه نیازمند همکاری رسانه‌های ارتباط جمعی هستیم.
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی برای مردم، افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها مشکلات مربوط به کم‌ آبی و تنش‌های آبی را برای مردم به خوبی تبیین کنند تا مردم نیز در این راستا همکاری هر چه بیشتری داشته باشند.
 
ab (1) ab (2) ab (3) ab (4) ab (5) ab (6) ab (7) ab (8) ab (9) ab (10) ab (11) ab (12) ab (13) ab (14)  ab (16) ab (17) ab (18) ab (19)
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کمبود اب بخوره تو سرمون بفکر اداره گچساران باش که رای اقای تاجگردون داره خراب میشه....
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1