تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۱۱۷۶۹

هیچ‌ مدرکی بر علیه آقای موحد به شورای نگهبان ندادم

۲۰
۰
کبنا ؛اشاره:m
حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری در ۱۴ آبان ۱۳۳۶ در روستای در روستای «تمبی» از توابع بخش چرام در خانواده‌ای مذهبی از سلسله‌ی جلیله‌ی سادات امامزاده علی«علیه السلام» چشم به جهان گشود. وی دوران ابتدایی را تا چهارم در روستای «تمبی» و تا ششم قدیم در روستای «طولیان» به پایان رساند. با شناختی که از علوم دینی داشت در کنار تحصیلات حوزوی مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در مدارس شیراز به پایان رساند. وی مدارج علمی‌را در حوزه علیمه قم کسب کرد.
کار تعلیم و تربیت را در دبیرستان‌ها و مراکز پیش دانشگاهی شهرهای دهدشت و گچساران به مدت ۲۰ سال گذراند و مدت ۱۸ سال با عنوان مدرس مراکز تربیت معلم و استاد دانشگاه در دانشگاه‌های آزاد و دولتی، اخلاق و علوم قرآنی تدریس می‌کرد. مشاغل فرهنگی را با مسئولیت در کمیته امداد امام خمینی (قدس سره) آغاز نمود و سپس در سازمان شهرستان گچساران ادامه داد.
به عنوان مسئول دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد گچساران مشغول و پس از آن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌استان و همزمان به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دولتی یاسوج به فعالیت‌های فرهنگی ادامه داد و در کاروان‌های حج و عتبات عالیات به عنوان روحانی راهنمای زائران گرامی‌بود. وی مبارزات سیاسی مشخص دارد و در ۱۷ عملیات جنگی در داخل و خارج کشور شرکت کرد.
**آنچه در ادامه بخش‌ از گفت‌وگوهای حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با رسانه‌های* مختلف است که از منظر شما خوانندگان گرامی‌می‌گذرد؛
آیا شما علیه محمد موحد نماینده سابق بهبهان و کهگیلویه به شورای نگهبان نامه‌نگاری و مدارکی ارسال کردید؟
کذب محض است، هیچ‌ نامه‌ای یا مدرکی بر علیه آقای موحد به جایی ندادم حتی به شورای نگهبان مدرکی ندادم، کذب محض است.
علیه آقای عدل هاشمی‌چطور؟
دنبال من دروغ گفتن، مدرکی علیه آقای هاشمی‌هم نفرستادم، آنهایی که این حرف‌ها را زدند باید روز قیامت پاسخگو باشند. قضیه عدل هاشمی‌هم دروغ است.
فیلمی‌از سخنرانی آقای موحد که در حمایت از احمدی‌نژاد و بر علیه هاشمی‌رفسنجانی بود را به دفتر او ارسال کردید؟
اصلاً ارتباطی با تشکیلات رفسنجانی نداشته و ندارم، من مخالفم و مردانه اعلام می‌کنم، مخالف خط و مشی رفسنجانی‌ام تا بخواهم، بیایم و بروم، نوار بدهم. اقای موحد از قدیم الایام با تشکیلات رفسنجانی ارتباط داشته و شاید در آن موقعیت احساس کرده برود به رفسنجانی سر بزند. بنده سخنرانی از ایشان ندیدم.
هاشمی‌رفسنجانی چرا؟
جناب آقای هاشمی! تغییر کرده، به دنبال تحریف امام و در راس این جریان هستند او در راس فتنه ۸۸ بود.
جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی گفته‌اند که تحریم پدر مردم را درآورده است. اولاً تحریم‌های ظالمانه از اول انقلاب بوده است و مردم ما مقاومت کردند ثانیا چه کسانی اطلاعات و اسناد را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده‌اند. تا ما را بیشتر تحریم کنند؟ آقای هاشمی! چه کسانی هستند که هنوز در گفته های خود به آمریکایی‌ها و غربی‌ها گرامی‌دهند.
بزرگواری با نقل قولی از آیت‌الله هاشمی‌که گفته است ما از تمدنی که امام می‌خواست پایه‌گذاری کند منحرف شده‌ایم، گفت: این دروغ است و نشانه آن هم این است که تمام دشمنان امام پس از ۲۶ سال که از رحلت امام گذشته است همچنان دشمن امام هستند و دوستان امام  همچنان دوستان امام هستند ولی باید گفت جناب آقای هاشمی! شما تغییر کرده‌اید، شما به دنبال تحریف امام و در راس این جریان هستید شما بودید که در راس فتنه ۸۸ بودید.
منظورتان از اینکه نماینده اسبق گچساران(حسینی) دنبال اختلاف بین شما و آقای موحد است، چیست؟
باید از ایشان سئوال کنم که هدفش از مطرح کردن این حرف چه بوده و چرا می‌خواهد بین من و آقای موحد اختلاف بیندازد.
به گذشته بر می‌گردیم، به سالی که شما در انتخابات پس از چندین دور حضور در انتخابات و پیروز نشدن تصمیم گرفتید دوباره به صحنه سیاسی استان برگردید، چه اتفاقاتی رخ داد تا شما دوباره وارد انتخابات شده و البته این بار پیروز شوید؟
در مورد سوالی که مطرح نمودید باید عرض کنم ما چندین دوره کاندیدا شدیم و مجددا به شغلی معلمی‌روی آوردیم و در حوزه کارهای فرهنگی و آموزشی فعالیت داشتم. مدتی در گچساران در دانشگاه مشغول به تدریس بودم و همزمان رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد گچساران بودم. از سال ۸۱ به یاسوج نقل مکان کردم و بعد از ۶ ماه حضور در آموزش و پرورش از این نهاد جدا شده و در دانشگاه آزاد و دولتی مشغول به تدریس شدم. مدتی نیز رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌استان شدم.
حدود سال ۸۶ که زمینه انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی‌مهیا می‌شد علی رغم میلی باطنی با اصرارمجموعه بچه های حزب الهی حوزه انتخابیه کهگیلویه وبهمئی(آن موقع هنوز چرام و لنده شهرستان نشده بودند) وارد عرصه انتخابات شدم. زمینه حضور من با حضور دولت دکتر احمدی نژاد به عنوان دولت اصولگرا فراهم شد.همان مجموعه نیروهای حزب الهی از بین کاندیدا های مطرح شده من را با برگزاری انتخابات درون تشکیلاتی انتخاب کردند.
زمینه شناخت مردمی‌در مورد بنده در تمام حوزه انتخابیه به دلیل حضور در انتخابات گذشته فراهم بود. مردم به من اعتماد داشتند. مردم یک حق پایمال شده ای را نسبت به من احساس می‌کردند.
حق پایمال شده یعنی چی؟
احساسی در مردم وجود داشت که در دوره‌های قبل حق ما بود که پیروز شویم. چون در دوره پنجم رقابت نزدیکی داشتم.رقابت اصلی بین من بود و آقایان موحد و بهرام تاج گردون.
بالاخره ما (منظور از ما یعنی تیم پشتیبان من) شعارهایی در زمان انتخابات می‌دادیم که در صورت پیروزی میتوانیم نحوه خدمت رسانی به مردم را تغییر بدهیم.بالاخره تصمیم بر این شد که در دور هشتم با جدیت کامل وارد انتخابات شدیم.
رقبای درون حزبی شما در دور هشتم چه کسانی بودند؟
آقای اندرزیان، آقای سید مسعود دانشی (مسول دفتر فعلی من)، آقای مژدهی پور هم در جرگه اصولگرایی بود.
در جرگه اصولگرایی بودند یا در حزب جمهوری سابق ؟
حزب جمهوری اسلامی‌بودند. با توجه به اینکه چند دور من نبودم برخی از این افراد به سمت آقای موحد،برخی به سمت آقای منطقیان و برخی نیز به سمت آقای لاهوتی رفته بودند ولی در درو هشتم همه این افراد دور هم جمع شدند و با حمایت های مردمی‌علیرغم حضور رقبای هم فکر که تا آخر هم در صحنه انتخابات ماندند پیروز انتخابات شدم.
تحلیلی که در مورد آن انتخابات وجود دارد و بیشتر مخالفان شما به آن اعتقاد دارند این است که مسولین کلان جوری صحنه انتخابات را طراحی کردند که آقای موحد در بهبهان کاندیدا شود، اصلاح طلبان هم به نتیجه برای وحدت بر روی یک گزینه نرسیدند و در نتیجه در این بازی از پیش طراحی شده آقای بزرگواری پیروز شد. نظر خودتان در مورد این تحلیل چیست؟
اصلا اینگونه نبود، آقای موحد خودش شخصاً تصمیم گرفت که در بهبهان کاندیدا شود.اگر آقای موحد می‌ماند ما باز هم به صحنه انتخابات می‌آمدیم چون ما تصمیم خود را گرفته بودیم.
حضور آقای موحد تصمیم شخصی بوده یا از بالا خواسته بودند تا در بهبهان کاندیدا شود؟
این را باید از خود آقای موحد سوال کنید.
هنوز هم این بحث وجود دارد که پس از پیروزی آقای موحد در انتخابات دور هفتم و درگیری‌های خیابانی در دهدشت، به آقای موحد گفتند یا رد صلاحیت می‌شوید یا باید در حوزه دیگر کاندیدا شوید و ایشان برای فرار از رد صلاحیت در بهبهان کاندیدا شدند؛ آقای منطقیان و لاهوتی نیز رد صلاحیت شوند و شما پیروز انتخابات شوید.
من چنین چیزی را قبول ندارم. آقای موحد شخصا تصمیم گرفت در بهبهان کاندیدا شود.رد صلاحیت ها هم مختص به آقای منطقیان و لاهوتی نبود. در سراسر کشور اصلاح طلبانی را که احساس می‌شد شبیه نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم هستند را رد صلاحیت کردند.بسیاری از همفکران آقایان منطقیان و لاهوتی در سراسر کشور رد صلاحیت شدند.
بخاطر فکرشان رد صلاحیت شدند یا عملکردشان؟
بخاطر اینکه شبیه نمایندگان مجلس ششم بودند.
آقای منطقیان و لاهوتی که عضو مجلس ششم نبودند؟
نبودند ولی فکرشان نزدیک به آنها بود.
یعنی اینها نیت خوانی کرده بودند؟
مساله نیت خوانی نیست. مساله رد صلاحیت اینها به شورای اجرایی و شورای نظارت آن روز استان ربط دارد. باید از شورای نگهبان سوال کنید.
پس رد صلاحیت آنها سیاسی بوده تا عملکردی؟
این را باید از شورای محترم نگهبان سوال کنید.ولی لازم می‌دانم با صراحت اعلام کنم بنده هیچ گونه دخالتی در رد شدن این آقایان نداشتم.
اتفاقا وقتی دیدم دوستان همفکرم و مردم روی من نظر مثبت دارند با این نیت وارد انتخابات شدم که این آقایان رقیب من هستند. در روز آخر هم دیدید که این ها یکی شدند و بر روی آقای رستادی که کسی وی را نمی‌شناخت به وحدت رسیدند. طیف آقای منطقیان به طور صدرصد و طیف آقای لاهوتی هم به طور ۷۰ درصد از ایشان حمایت کردند و حدود ۳۰ درصد از طرفداران آقای لاهوتی که گوش گیر ایشان بودند به من رای دادند.
یعنی آقای لاهوتی به طرفدارانی که تابع محض ایشان بودند خط داد که به شما رای بدهند؟
حالا خط داد یا نداد را باید از خودش سوال کنید. ولی تعدادی از طرفداران ایشان چه در بهمئی و چه در حوزه کهگیلویه به ما رای دادند.البته با توجه به اینکه آقای رستاد دشمن زیاری بود و من بویراحمدی بودم عده ای از طرفداران آقای منطقیان نیز که بویراحمدی بودند به من رای دادند؛همانطور که در حوزه طیبی به حرف منطقیان گوش ندادند و به آقای مژدهی رای دادند.
شما به عنوان کاندیدای اصولگرایان وارد انتخابات شدید، یک رقیب اصولگرا به نام آقای مژدهی پور هم داشتید و آقای رستاد هم مخالف جریان شما در قالب یک کاندیدای اصلاح طلب وارد شد.چه اتفاقی افتاد که شما با وجود رقبایی از جریان موافق و مخالف پیروز شدید؟
بخش عمده ای از آن به شناخت مردم برمی‌گشت. چون من سابقه کاندیدا شدن داشتم.همان طور که مستحضرید من در همان دور در بهمئی به دلیل شناخت مردم ۱۱ هزار ۵۰۰ رای آوردم و رقبای من در حدود ۲ هزار و یا هزار رای آورند.در چرام رای بالایی آوردم.شناخت بیشتری از من وجود داشت. بچه های حزب الهی جهتشان به این سمت بوده و کاندیدای مورد حمایت اصولگراین مرکز نیز بودم.
پس تحلیل خودتان این است که رای شما در دور هشتم یک رای جریانی بوده؟
بله رای ما جریانی بوده. البته این را باید بگویم که تعداد زیادی از کسانی که در دوره های قبل به آقای موحد رای داند نیز به ما رای دادند.
بحثی که مطرح است این است که عده ای بر این باورند که آقای موحد از شما حمایت کرده و گفته بعد از من ایشان نماینده کهگیلویه باشد.
من شخصا هیچ نشستی با آقای موحد نداشتم. هیچ تنشی هم بین ما در آن موقع وجود نداشت.
یعنی آقای موحد شما را معرفی نکرد؟
منم مثل شما شنیدم که خیلی ها می‌گفتند آقای موحد من را معرفی کرده.
حتی می‌گویند آقای باهنر از آقای موحد خواست تا این کار را انجام دهد.
بنده در مراسم ترحیم آقای زارعی نماینده بهبهان شرکت کردم، آقای باهنر و آقای موحد نیز حضور داشتند اما اینکه بگوییم نشستی بین ما برگزار شده باشد اصلا اینگونه نبوده و فقط در آن مراسم ترحیم حضور پیدا کردیم.
شما می‌گویید بخشی از طرفداران موحد به سمت شما آمدند، چرا این افراد سمت آقای مژدهی که از نیروهای قدیمی‌آقای موحد بود نرفتند؟
ببینید نیروهای آقای موحد تقسیم شدند. بخشی نیز سمت آقای مژدهی رفتند.حتی آقای افراز که از نیروهای سرسخت آقای موحد در بهمئی بود برای آقای مژدهی ستاد زدند.بخشی از فامیل آقای موحد رفتند و در بهبهان و به آقای موحد رای دادند. در طولیان،بردیان و سوق افرادی بودند که طرفدار موحد بودند و به من رای دادند. افراد زیادی از طرفداران آقای موحد در طیبی به آقای مژدهی رای دادند.
تحلیل شما در مورد آرای آقای مژدهی در آن دور چیست؟
من آرای آقای مژدهی را بیشتر قومی‌ میدانم.همان موقع هم من آقای مژدهی را رقیب خودم نمی‌دانستم و در آینده نیز همینطور خواهد بود.
یعنی شما هرگز آقای مژدهی را جز رقبا حساب نمی‌کنید؟
هرگز. من ایشان را نه جز رقبا حساب نکردم و نخواهم کرد.(با خنده)
دلیلش؟
دلیلش مشخص است. چون ایشان می‌خواهند با پرچم قومیتی وارد انتخابات شوند و بنده در همین دور قبلی در قوم طیبی هفت هزار و ۵۰۰ رای داشتم. من هیچ وقت خودم را قومیتی ندانسته و نمیدانم. حتی در جلساتی که در دوره های مختلف با سادات داشتم گفتم من کاندیدای ساداتی نیستم. گفتم من نماینده همه اقوامم.
من در روزای آخر رقیب خود را آقای رستاد دیدم که یکی شدند. حتی شب آخر احساس خطر کردیم. کسانی مثل آقای گنجی، صدوقی که نیروهای درجه یک آقای لاهوتی بودند به آن سمت آقای رستاد رفتند. آقای لاهوتی حمایت نکردند.
دیداری با شما نداشتند؟
نه. اصلا دیداری نداشتیم.
پیغامی‌هم بین شما رد و بدل نشد؟
نه. هیچ پیغامی‌بین ما رد بدل نشد.ما از زمان قدیم رابطه دوستانه ای با هم داشتیم. یعنی از زمانی که من در بهبهان طلبه بودم و آقای لاهوتی کلاس یازده یا دوازده بود و ما آنجا بیشتر به واسطه اینکه از یک خانواده مذهبی بود رابطه دوستی داشتیم و داریم.
چینش نیروها؟
آقای استاندار در خصوص چینش‌های خارج از قاعده اختلاف داریم، برای جلوگیری از فضای دو دستگی چیزی نمی‌گوییم.
ادامه دارد....
 

*این گفت‌وگوها در زمان‌های مختلف با رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
خوشم اومد از این کلمه رسانه ها... جبران ادن به نقل از رسانه ها بود
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری کیه؟؟ما کوچنه؟؟کارش چنه؟؟
موج
Iran, Islamic Republic of
نیازی به پرونده سازی علیه .نبود. فساد و ناکار امدی .ومدیران .چیزی تازه نبود و بر هیچچ کس پوشیده نبود.بزرگواری جلو رفسنجانی وایساد و مردانه حرفش رو زد چه برسه به یه مهره سوخته ای مث .
اینده هم مال ماست
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر بزرگواری که مردم کهگلویه رو از شر .و حامیان کاخ نشینش .ای و .راحت کرد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
به والله قسم وجود بزرگواری مایه خجالت وشرمساری برای مردم بزرگ و بادانش کهگیلویه میباشد. انسانهای دانشمندوفرهیخته ودلسوز مردم ورهبری در حوزه کهگیلویه کم نیستند. کاش زودتر دوره نمایندگی ایشان تمام بشود و شرش از سرمان کوتاه بشه
روشن
Iran, Islamic Republic of
اینم از اون آقایانی که میفرمایند آقای لاهوتی اصلاحاتیه....آقا دار با صراحت میفرمایه که گوش گیران آقای لاهوتی به ایشان رای داده اند پس لاهوت حمایت که نکرد هیچ خیانت هم کرد.............البته حاج آقا خودتون بهتر میدونید تو بهمئی آرات چطور جمع شدننننننننننننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
ترا خدا جواب بدید
Iran, Islamic Republic of
رسانه های مختلف ..؟ زشته کارتون بخدا.
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
خدا یه دری برا مردم دهدشت باز کنه.
ساورز
Iran, Islamic Republic of
اول تیر و جشن تیرگان بر پارسیان تاریکی ستیز خجسته و پر سرور باد
دلاور نویی گچساران
Iran, Islamic Republic of
درجواب گچساران بایدبگم حق نداری به اسم یک شهربه کسی توهین کنی ینده مخالف سرسخت بزرگواری هستم ولی نحوه کامنت شما توهین اول به مردم گچساران وبعدمردم شریف کهگیلویه،چرام،بهمیی،لنده وسراسر حوزه انتخایی بزرگواری میباشد،شرف ،شعور وشرافت انسانی چیز خوبیه که خیلی ها فاقدان هستند،
Asia/Pacific Region
درود خدا بر بزرگواری، شجاع، پاک و از جنس مردم
اتحاد
Asia/Pacific Region
اتحاد افکار،عقاید و طوایف همه یکصدا بزرگواری
منصف
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری صریح است وشجاع وپاکدست کارهای عام المنفعه اش ازیاد افراد منصف نمی رود
علی
Iran, Islamic Republic of
حیف نیست که شما در رابطه با سید خدا اینطور قضاوت میکنید لاهوتی اصل اصلاح طلب است / لاهوتی نوری است که هرگز خاموش نخواهد شد / پس روشن روشن قضاوت کن / لاهوتی افتخار ماست اگر ما نیروهای لاهوتی هستیم خدا را شاهد میگیرم چنین درخواستی ایشون نکرد و کذب محض است
اتحاد
United States
توهین های مخالفین بزرگواری رو میذاری تو سایت ولی اگه یه کلمه از موحد کسی انتقاد کرد فوری حذفش میکنی
اخ
Iran, Islamic Republic of
من ..بیو م.
Iran, Islamic Republic of
شب نامه ممبی توسطوو... همراهش بودند توزیع شد-با هماهنگی بخشدار و ریس کمیته ممبی-بنده شاهد بودم- به خدا و به همین ماه روزه قسم عین واقعیت است
اصلاح طلب پیرو خط امام
Iran, Islamic Republic of
انتقاد شدید به تعطیلی پنجشنبه ها و ساعت کار کارکنان دولت و نظریات فرصت طلبانه برخی ها:

این کار اشتباهه.چون کار کارشناسی نشده.
بیشتر ادارات استان فاقد غذاخوری برای کارکنان است.
شرکت نفت چون سیستمش کشوری و جهانی است مجبورند.اما ادارات دیگر فرق میکنه.
ادارات دیگر همگی خدماتی هستند و مردم پنج شنبه هم با آنها کار دارند اما شرکت نفت کاری به مردم ندارد و شرکت صنعتی محسوب میشود نه خدماتی.
استانهای دیگر یا تهران بعلت وسعت شهرها و آلودگی هوای شهر و ترافیک اینکار را کردن اما استان ک ب نه آلودگی شهری داره و نه ترافیک و نه وسعت شهر زیاده!!!!!!

تازه شهرهای بزرگ به زنان و کودکان آنها با مهدکودک و سرویس رفت و آمد خدمات میدهند.استان ک ب چه خدماتی به زنان شاغل میدهد؟؟؟

نکات دیگری هم مربوط به رفت و آمد بانوان و مشکلات نگهداری فرزند در خانه و ….. وجود دارد که استانداری باید فکری بحال مردم بخصوصا بانوان کند.

اینکه عده ای میخواهند ۲ روز آخر را بروند گردش اشکال نداره شماها که هر هفته نمیخوای بروی گردش!ماهی یکبار یک سفر ۲ روزه میروید پس مرخصی بگیرید با حقوق یا بدون حقوق بروید کیف کنید.

اگر بعضی از اون دسته افرادی هستند که هر هفته ۲ روز در تعطیلات و گردش بسر میروند بدانید این تیپ افراد جزو کارمندان زیر کار در رو هستند.تو ۵ روز هفته کار نمیکنند بعدش هر هفته هم ۲ روز میخواهند بزنن به کوه صفا سیتی با کباب و جوجه و قلیون.افتاد

تازه باید کار ۶ روز باشه که معلوم بشه کی کاری است کی زیر کار در رو!!!

ساعت ۶/۴۵ کی میره ادارات کار داشته باشه؟؟؟جواب بدید دروغگوهای فرصت طلب زیر کار در رو!!مردم کله صبح تو اداره چکار دارند؟؟؟؟پادگان و کلانتری هم ۷ صبح سرویس دهی میکنند!!!! فلسفه ادارات برای ارباب رجوع است.افتاد.


پس این زودتر سرکار رفتن فقط یک حسن دارد و آن اینکه منجر به این میشود که کارمندان صبحانه را زودتر تو اداره بزنن قبل از آمدن ارباب رجوع و مشتریان تا اینکه تو ساعت ۸ صبحانه میل کنند جلوی مشتریان.همین.

دیرتر تعطیل شدن ادارات در ساعت ۱۵/۳۰ هم تنها یک حسن دارد و آن اینکه کارمندان از ساعت ۱۳/۳۰ تا ۱۵/۳۰ اصلا ارباب رجوع و مشتری ندارن و فقط ادارات پاتوق همصحبتی همکاران برای گذاران وقت میشود و گرفتن پول مفت بابت ۲ ساعت الافی تو ادارات.
البته اگر در برخی ادارات برخی افراد به نوبت و توافقی جیم نشوند بروند خانه.

بهتره هر چه سریعتر ضمن بررسی بازخورد اینکار اشتباه و غیر عاقلانه و فرصت طلبانه برای برخی افراد و مدیران خوشگذران که دنبال گردش و تفریح خودشان در کوهها و آبشارهای بویراحمد هستند فوری یا بعد ماه مبارک رمضان یا از شهریور ماه باز روال کارها به قبل برگردد و پنج شنبه ها ادارات دایر باشد.

چون این کار استانداری نارضایتی شدیدی بین مردم و کارمندان بخصوص بانوان و ارباب رجوع ادارات ایجاد کرده.

بدرود
اكوانيان
Iran, Islamic Republic of
شما که در قسمتی از مصاحبه آقای مژدهی را به قومیتی بودن محکوم می کنید در قسمتی دیگر خود از قومیت و بویراحمدی بودن و دشم زیاری بودن رستاد میگی اما این رو بدون شما قابل قیاس با رستاد نیستید هم از لحاظ مردمی - علمی - قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مرتبط با اقتصاد و سیاست خلاصه اخلاق اسلامی و حرفه ای ..... دوره هفت گانه کامپیوتر را هم گذرونده ... اما بعضی دوشاخه را از پریز می کشند
Iran, Islamic Republic of
چه درودی می خوام درود بر .نباشه اخه یه نماینده .به چه درد مردم می خوره که این گونه درموردش حرف بالا بالا میزنید عین هستم از خوزستان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1