تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۱۱۱۷۴۷

کهگیلویه بزرگ حیاط خلوت پایتخت نشینان نیست

۷
۰
کبنا ؛ sadghصادق دوپیکر*
شنیده‌ها حاکی از تلاش‌های پیدا و پنهان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان برای راضی کردن یکی از نیروهای هم استانی مقیم تهران جهت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ ( کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده) است.
همچنانکه چندی پیش نیز زمزمه هایی مبنی بر حضور یکی از نیروهای هم استانی مقیم تهران جهت ایجاد وحدت و اجماع بین اصلاح طلبان کهگیلویه به گوش می رسید.
این در حالی ست که جریان اصلاح طلبی کهگیلویه بزرگ (کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده) فارغ از همه نقدهایی که بر آن وارد است ،اما از حیث وجود نیروهای زبده، شاخص و توانمند حرف های زیادی برای گفتن دارد.
تاکید و اصرار بر انتخاب یک کاندیدا از بین نیروهای هم استانی مقیم تهران از جهات زیادی برای جریان اصلاح طلبی نمی تواند مثمر ثمر باشد و محکوم به شکست است.
۱_ با توجه به شرایط این حوزه انتخابیه، کاندیدای آینده اصلاح طلبان باید شناخت کافی از طیف های سیاسی موجود در جریان اصلاح طلبی این چند شهرستان، افراد و نیروهای فعال جریان در بخش های مختلف داشته باشد.
اما متاسفانه این گونه نیروها به سبب سکونت دائمی و طولانی مدتشان در خارج از استان مراودات بسیار کمی با منطقه داشته اند.و گاها شرم می کردند که خود را متعلق به زادگاهشان هم بدانند! انتخاب این افراد سبب قطع شدن حلقه ارتباطی نماینده با بدنه جریان اصلاح طلبی در بخش های مختلف منطقه خواهد شد که ساماندهی جریان را در آینده با مشکلی اساسی مواجه خواهد کرد.
۲_ با توجه به نزدیک بودن این گونه افراد با مراکز قدرت و ثروت در پایتخت شائبه نوعی زد و بند یا لابی از طریق شورای هماهنگی اصلاح طلبان یا اعضایی در این شورا، جهت کاندیداتوری این افراد در ذهن مردم تداعی خواهد شد.که این امر نوعی از بی اعتمادی را نسبت به جریان اصلاح طلبی بوجود خواهد آورد.کما اینکه شورای هماهنگی و اعضایش در مواجهه با استاندار نشان دادند که به اصطلاح چندان هم ( علیه السلام ) نیستند!
۳_ این گونه انتخاب کاندیدا ظلم مسلمی است به چهره های اصلاح طلبی که در این چند سال در حوزه انتخابیه کهگیلویه بهمئی چرام و لنده فعالیت سیاسی و اجتماعی داشته اند.نادیده گرفتن چهر هایی است که ماندن در منطقه خودشان را به رفاه پایتخت ترجیح دادند.
۴_ این گونه نیروها عمدتاً برای مردم منطقه گمنام هستند و با توجه به زمان کمی که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، کار اصلاح طلبان را از حیث تبلیغات و جمع آوری رای واقعا سخت خواهد کرد.
و در آخر باید گفت که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید تمام تمرکز خود را برای ایجاد وحدت و اجماع بین اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه به عنوان اولویت اصلی به کار ببندد و انتخاب گزینه اصلی کاندیداتوری را به خرد جمعی همه نیروها واگذار کند و به گوش باشد و بداند که کهگیلویه بزرگ (کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده) حیاط خلوت پایتخت نشینان نیست!

*ابتکار جنوب -شماره سه‌شنبه ۲ تیرماه
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران آبادم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
موافق کاندیداتوری نیروهای مقیم تهران نیستم اما اگه یه دهدشتی از مدارس عقب افتاده های ذهنی تهران بیارن بهتر از استاد دانشگاهیست که ما بهش رای دادیم و باعث دفع مردم دهدشت از جریان اصلاح طلبی شده
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
احسنت
سخنور
Iran, Islamic Republic of
با استانی شدن انتخابات گزینه اصولگریان گچساران دکتر افتخاری است.
Iran, Islamic Republic of
منظورت محمدعلی وکیلیه !
آی ابیکار جنوب تو که از خودشونی
نکنه رئیست فهمیده که اوضاع خیته به همین خاطر نوشتی که کهکیلویه بزرگ حیاط خلوت پایتخت نشینان نیست!
باشه قبوله تو دلت به حال اونها سوخته
سیدروشنفکر
Iran, Islamic Republic of
افرین به شما اقای دوپیکر با شفافیت وحق گویی شجاعانه تان .تا درکهگیلویه نیروهای توانمندی همچون اقایان صدوقی و رستاد وگنجی پور و ... هستن کاندید از تهران بیاد چیکار
جون دلم
Europe
افرین صادق .نقد منصفانه و بجا بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دوپیکر که همیشه خودش و اطرافیانش برای اصلاحات هزینه میدن
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1