تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۱۱۱۳۹۷

آب شرب یاسوج با کیفیت‌ است

۳
۰
کبنا ؛فرهاد صداقت در جمع خبرنگاران با اشاره به درج مطالبی مبنی بر عدم کیفیت آب شرب شهر یاسوج در پایگاه خبری کبنا نیوز [کلیک کنید] اظهار کرد: منابع آب شرب شهر یاسوج با توجه به آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی ماهانه و میکروبی روزانه که بر روی منابع تامین آب این شهر صورت می گیرد از باکیفیت‌ترین آبهای کشور می‌باشد که استانداردهای ملی نظارت بر کیفیت آب نیز این موضوع را تایید می‌کند.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: عمده منابع و مخازن تامین آب شرب یاسوج محصور بوده و تملک و محصورسازی موارد بدون حصار در برنامه شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه چشمه‌های تامین‌کننده آب شهر یاسوج در مناطق محمود آباد، آب نهر و آبشار قرار دارند، عنوان کرد: به رغم مراقبت‌ها و بهسازی‌های انجام شده در این چشمه‌ها هر ساله با آغاز فصل بارندگی به دلیل امکان ورود آبهای سطحی به منافذ چشمه ها در فصل بهار گاهی دچار گل آلودگی شده که ترمیم و بهسازی این چشمه ها نیز از اولویت های اصلی شرکت آبفای استان می‌باشد.
صداقت با بیان اینکه گل‌آلود شدن آب در موارد احتمالی علاوه بر منشاء فوق می تواند ناشی از موارد رفع شکستگی باشد، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود گل و لای در هنگام رفع شکستگی‌ها نیز نصب ۲۵ عدد شیر تخلیه از برنامه‌های سال جاری شرکت آبفای استان می باشد که با نصب این شیرها نگرانی های احتمالی در این مورد نیز برطرف می‌گردد.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مورد چشمه آبشار نیز که برخی سایت‌های محلی با انتشار مطلبی به آن پرداخته بودند نیز باید یادآور شد که با توجه به قدمت بهسازی چشمه ها، ارتقای وضعیت و ترمیم چشمه‌های آبشار یاسوج از مدت‌ها پیش در دستور کار آبفای شهری یاسوج قرار گرفته است و هم اکنون پیمانکاردر حال اصلاح و بهسازی محل آبگیری چشمه آبشار است.
صداقت یادآور شد: آب تولید شده توسط چاه‌ها و چشمه‌ها پس از جمع آوری در مخازن ذخیره توسط دستگاه‌های کلرزنی اتوماتیک به صورت شبانه‌روزی گندزایی می‌شوند و و آزمایشات میکروبی شامل آزمون کلروفرم و هتروتروف و ...به صورت روزانه و هفتگی بر روی آب شرب مخازن شهرهای استان انجام می‌گیرد.
این مسئول در آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه به دلیل تعطیلات تابستانه علاوه بر محصورسازی محوطه چشمه‌های تامین آب شرب یاسوج، نگهبان نیز در محل استقرار می‌یابد.
وی ابراز کرد: ورود افراد متفرقه مانند گردشگران و ...به محل آبگیری چشمه آبشار ممنوع است و به همین دلیل شکسته شدن قفل درب ورودی چشمه آبشار در حال بررسی است و قطعا با فرد یا افراد متخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درج مطالب غیرکارشناسی در سایت‌ها موجب تشویش اذهان مردم می شود، بیان کرد: شایسته است که خبرگزاری ها و سایت ها این گونه گزارشات را به صورت کارشناسی و با توجه به واقعیت های علمی منتشر کنند.
وی با تاکید بر این موضوع که تامین آب شرب باکیفیت خط قرمز آبفای شهری استان می باشد، بیان کرد: آب شرب شهر یاسوج از با کیفیت ترین آبهای کشور می باشد و شهروندان هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب آبفا هیج اشاره ای به استفاده از آب سطحی دره آبشار برای افزایش کمیت آب شرب یاسوج نداشته است؟ چرا خبرنگاران درباره موضوع از ایشان سوال نپرسیدند؟ چرا این آقا خبرنگاران را برای بازدید از دره آبشار و روشن شدن حقایق دعوت نکرد؟ چراآبفا , را به نشست خبری خود دعوت نکرد؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا ینقدرآشکارا تبلیغ ودروغ می گویید اگرنگاه ته کتری ها کنید همه اش گچه همه ما سنگ کلیه گرفتیم .....
شرکت آب وفاضلاب استان
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
۱-در دسته بندی آبها از نظر علوم مهندسی آب، اب چشمه جزو آبهای زیرزمینی محسوب می شود و نه سطحی ۲- آبهای سطحی همچون آبهای رودخانه ها هم یکی از راههای تامین آب می تواند باشد که تاکنون در شهر یاسوج مورد استفاده قرار نگرفته است ولی استفاده از آن در بسیاری از شهرها که فاقد آب زیرزمینی مناسب می باشند امری مرسوم می باشد به عنوان مثال استفاده از آب های رودخانه کرج و جاجرود و ... و نهایتا آب سدهای لتیان و کرج و... در شهر تهران و یا استفاده از رودخانه های استان و ابگیری از سد کوثر برای تامین آب شهر دوگنبدان و استانهای جنوبی کشور۳-آن چیزی که در استفاده از آبهای زیر زمینی و یا سطحی مهم است کیفیت آن منابع می باشد که در صورت نداشتن کیفیت مناسب باید متناسب با عناصر و یا آلاینده ای آن آب نسبت به طراحی فرایند های تصفیه خانه آن اقدام کرد که خوشبختانه کیفیت آب منابع زیر زمینی یاسوج مطلوب می باشد ۴-استفاده موردی از آب مازاد بهسازی چشمه های آبشار در برخی اوقات بوده که در حال حاضر توسط پیمانکار بکار گرفته شده به دنبال اصلاح اشکالات احتمالی هستیم ۵- در حال حاضر میزان آب تولیدی یاسوج که توسط ۲۴ حلقه چاه و ۳ دهنه چشمه می باشد بسیار بیشتر از نیاز واقعی شهروندان می باشد ولی متاسفانه بدلیل استفاده های غیر محاز و بدون کنتور و از طرفی تلفات بخشی از آب بدلیل فرسودگی شبکه و فشار بالای اب در بعضی از قسمت های شهر دچار کمبود آب می شویم ۶- شرکت آب وفاضلاب در برنامه های هرساله خود و با توجه به اعتبارات تخصیصی به اصلاح شبکه فرسوده و زون بندی برای تعدیل فشار شبکه اقدام می نماید ولی مهاجرت پذیری بسیار زیاد شهر و ایجاد شهرک های جدید د رحاشیه شهر و از طرفی متاسفانه وجود انشعابات غیر مجاز و بدون کنتور و حتی عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت آب بها توسط بعضی از شهروندان باعث کاهش موفقیت این شرکت در برنامه های خود می گردد۷-با عنایت به موارد فوق برای انکه بتوانیم آبی با کیفیت و بطور همیشگی داشته باشیم باید فرهنگ استفاده صحیح و قانونی از آب ، عدم توسعه بی رویه شهر و تعامل مردم با شرکت آب وفاضلاب بوجود بیاید و لذا از خبرنگاران محترم تقاضا مندیم که برای حل یک اشکال به همه جوانب و جزئیات آن توجه داشته باشند و علاوه بر پرداختن به وظایف شرکت آب وفاضلاب نسبت به وظیفه سایر سازمانها و بخصوص مردم هم پیگری نمایند با تشکر
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1