تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۱۱۳۱۰

اصولگرایان بویراحمد راهی جز «هدایت‌خواه» ندارند

۲۹
۰
کبنا ؛هومان رضاییHDAIT
فردای روز انتخابات اسفند سال نود مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام علی (ع) برای همدردی و غمخواری به گرد هم جمع شده بودیم.فضا مملو ازجمعیت بود و هر لحظه هم بر ازدحام و فشردگی آن افزوده می‌شد. به حالتی رسیدیم که تقریبا دیگر جای سوزن انداختن نبود و در صف های جلویی مجبور بودیم خیلی به هم چسبیده و درهم بنشینیم.جالب تر از همه،رخسارهای غمگین و ابروهای گره خورده و درهمی بود که انگار ماموریت داشتند تا نهایت اوج غم بی پایان درون فرد فرد آن جمع را به نمایش بگذارد. به راحتی نمیتوانستیم با هم حرف بزنیم و خوش و بش کنیم، به قولی اشکمان دم مشکمان بود و با دیدن همدیگر نا خودآگاه بغضی ته گلویمان را میفشرد و فورا صدایمان از درد و غصه میلرزید و دورگه میشد.انگار همه آماده هق هق کردن بودیم،فضای جمع، بیش از حد آماده فریاد و اشک و گریه بود. در این بین بعضی از بزرگترها که تجربه بیشتری داشتند یا به قولی سردی و گرمی دنیا را بیشتر چشیده بودند کریمانه و از سر مهربانی دیگران را دلداری می‌دادند و به آرامش دعوت میکردند و ضمن تحلیل های جورواجور چگونگی شکست خود و پیروزی رقیب را به نحوی آسیب شناسی می‌نمودند. اما در نهایت ختم همه جملاتمان منتهی میشد به شکوه و شکایت از دوستان نیمه راه و پیمان شکنانی که یک شبه رحیل اقامت در فضای سیاسی موجود کرده و برخلاف انتظار،به جرگه مشتاقان رقیب پیوسته بودند،برخی هم ضمن شکایت از یاران خانه نشین، صادقانه خویشتن را سرزنش میکردند که چرا چنین نکردند و چنان نساختند.
اما در ورای این همه قیل و قال و آه و فغان،یک آرزوی پنهانی بود که درته گفتمان و حال و روز آن لحظات هویدا و مبرهن بود و آن اینکه؛ «ای کاش انتخابات چهار سال دیگر همین فردا اتفاق می افتاد!»
علی ایا الحال پس از انتظاری طولانی، نخوت باد دی و شوکت خار با گذر زمستانی پس از زمستانی دیگر آرام آرام میامد و با غرور و قدم زنان و بیخیال از غم های مزمن و تلنبار شده در بغض گلویمان،از میان تار و پود ذهن مضطربمان میگذشت و ما را به اسفند سال ۹۴ نزدیک و نزدیک تر مینمود.
اما پس از این همه انتظار طولانی و غافل از اینکه در زیر پوست این همه هیاهو و جار و جنجال شهر خبر های ناخوشایندی در جریان است!!... و این است که تعدادی از یاران دیروز و پریروزمان شال و قبا کرده و قطار بسته اند و برای کاندیداتوری و حضور در عرصه انتخابات عزم خویش را جزم نموده اند. و اگر زیرکانه و مرموزانه به لایه های درونی ذهنشان مهلت نفوذ میافتی،میتوانستی باور قاطع و اعتماد وافرشان را بر حضور حتمی و لزوم ماندن بی برگشت آنان را در فضای کاندیداتوری درک و لمس نمایی. شاید بر مبنای همین پافشاری ها و تاکید بر ماندن و اجتناب از عق«استاد هدایت خواه» ،انتخاب گزینه اصلح به آرا جمعی عده ای از فعالان جریان اصولگرایی سپرده شد.
در نهایت در عصر جمعه روزی از خرداد ماه، جمعی از دوستان از سر اختیار و دعوت و گاهی هم از روی اکراه به دور هم جمع شدند تا برحسب وفاق گروهی و آرای جمعی در بین دوستان داوطلب فرد برتر را استخراج و معرفی نماید.
ولی متاسفانه حضور کمرنگ و بی‌رمق دعوت شدگان و به تبع آن عدم حضور تعدادی از داوطلبین کاندیداتوری، نشان از اختلاف سلیقه ی فراگیر ناهمگون عموم یاران را به رخ می‌کشید و وفاق و تفاهم رقیبان امروز و یاران همراهان درون گروهی شان را بر گرد منتخب نهایی نه تنها به دور از انتظار بلکه قطعا محال و غیر ممکن میساخت. به یقین می‌توان حدس زد، تحت هر شرایطی سماجت و اصرار بر وفاق و همراهی بر کاندیدای منتخب و یا هر کدام یک از سایر عزیزان نه تنها نتیجه ی خوشایندی در پی ندارد بلکه تفرق و تشتت بیش از پیش را متصور مینماید و مسلما نظر و اقبال عمومی را نه الزاما از سر اختیار، بلکه از روی اجبار به سمت و سوی سایر کاندیداها «نماینده فعلی یا کاندیدای اصلاح طلبان» سوق داده و جاری میسازد.
و اکنون بر حسب مطالب پیشگفت راه و چاره بر کدامین مدار است؟
البته پاسخ این پرسش روشن تر از آن است که درکش نیاز به اذهان پیچیده و ژرف اندیش داشته باشد!!وقتی مجموعه کاندیداها با هر انگیزه ای و به هر دلیل حاضر به عقب نشینی و تخلیه فضای موجود و در نهایت کشاندن استاد کاریزما «حتی از سر اجبار و تکلیف» به صحنه انتخابات نمی‌شوند، بدیهی است که عایدی جز گسست و اضمحلال جریان منسجم فعلی به دنبال نداشته و رقیب ضمن جشن و پایکوبی از فضای اتفاقی و تصادفی موجود اصول گرایی, برای قامت عریان خویش قطعا ردایی فراتر از خور شان خود فراهم مینماید.
حاشا و کلا که تنها راه گذار از این بحران و سرگشتگی، در اتحاد و انسحام بر سر گزینه دیگر به جز «استاد هدایت خواه» مطلقا میسر نبوده و محال است. و یقینا آخرین صلاح و مصلحت عموم یاران «علی الخصوص داوطلبین کاندیداتوری» و تنها راه برون رفت از وضعیت موجود این است که یک صدا و هماهنگ بر جناب استاد تکلیف عمومی وارد نموده و ایشان هم علی رغم میل باطنی و حتی از سر اجبار به عنوان تنها کاندیدای جریان اصولگرایی شهرستان های بویر احمد و دنا پا به عرصه انتخابات گذارد، تا از این طریق از تفرق و پراکندگی و محو شدگی مجموعه ممانعت به عمل آﻳﺪ و در یک کلام ختم کلام، در کمال ناباوری بازی برده را دو دستی تحویل رقیب مولع ننماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بنوی اغاولی
Iran, Islamic Republic of
بازی برده کجا بود بابا
حق گو
Iran, Islamic Republic of
حرف ما. یک کلام . دکتر . والسلام
جهان
Iran, Islamic Republic of
هه هه .
خدا حافظ برادر
آزموده را دوباره آزمودن خطاست .
ما رشد صنعتی می خواهیم . ما درد بیکاری داریم .
ایا از رشد فقر و به دنبال آن فحشا خبری دارید ؟
آیا از شرمندگی جوانان در جلوی خانمهاشون خبری دارید ؟
ایا می دانی وضعیت بهداشت روحی و روانی جامعه به چه سمت و سویی رفته ؟
نه ستار و نه غلام محمد نمیتونن باشن ما به فردی که توان بالاتری داشته باشن نیاز داریم بی خودی از این تحلیل ها نکنید .
واقع بین باش و بگو
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه همون تدریس دین و زندگی و معارف بکنه بسیار سنگین تر و معقول تر هست. ملت از افکار متحجرانه امثال ایشون خسته شدن. ۸سال دفاع از احمدی نژاد و اختلاس هاش. ۸سال سیاست مخرب که عده ای نورچشمی رو بدون کوچکترین تجربه و شلیستگی سر کار آوردن...
به امید خدا پایداری ها و اصولگرایان متعصب و متحجر شکستی تاریخی در انتخابات مجلس خواهند خورد
دنا
Iran, Islamic Republic of
کور خواندید.حاج زارع پرتلاش و دلسوز دوباره انتخابه.بدون حاشیه و هیاهو داره برای مردم کار میکنه.درود بر حاج زارع
دنا
Iran, Islamic Republic of
احسن!عین واقعیته !وجدانا اگر همین کارو نکنند شکست قطعی است
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید هدایت خواه خواهد امد و برنده انتخابات خواه بود
بیکار
Iran, Islamic Republic of
مولع تر و حریصتر از اصولگرایان نیست الهی که نا امید شوید انشالله
پیمان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هماورد هدایت خواه و سیدباقر موسوی دیدنی و تاریخی خواهد بود و وزن اجتماعی هدایت خواه در برابر سیدباقر مشخص و برای همیشه ثبت خواهد شد...
Iran, Islamic Republic of
اگه باقر موسوی و هدایتخواه هردو وارد صحنه شوند زارع از دور رقابت خارج خواهد شد و انتخابات بین موسوی و هدایتخواه خواهد بود/هردوی این عزیز می توانند ابروی بر باده رفته بویراحمد را احیا کنند
Iran, Islamic Republic of
درود بر دانشمند فرهیخته اقای هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
سلام ..زارع به وعدهاش که عمل نکرد هیچی ابروی جمع کرده موسوی و هدایتخواه رو در مجلس هم برفنا داد ..درود بر شرف هدایتخواه
اشکانی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواهی که هنوز از جبهه پایداری سخن میگه تکلیفش روشنه هههههههههههههههه
کارمند
United Kingdom
فقط شیرمرد تامرادی دکتر مرتضی فروغ فرد میتونه پیروز انتخابات باشه
متین
Iran, Islamic Republic of
اسم هدایخواه را با برخی آدم ها مقایسه نکنید باید دهن آب بکشید و اسم هدایتخواه را بیارید.
به امید بازگشت ابروی بر باد رفته بویراحمد با مرد رعنای بویراحمد و دنا ستار هداینخواه
جبار
Iran, Islamic Republic of
فقط مهندس بهرامی
جبار
Iran, Islamic Republic of
مهندس بهرامی برنده انتخابات خواهد شد
باوی ساکن یاسوج
Iran, Islamic Republic of
هر کس به این رای بده از گیجیشه
حسيني ده بر آفتاب
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگین دکتر مند نی پور و سید باقر موسوی رو رد صلاحیت نکنید بعد ببینید کیدبرنده هست؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
دو باره ایخیت سرش کنیت زر اوه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
همه بهرامییند تلاش بقیه بیفایده است
محسن
Iran, Islamic Republic of
ایشان در چه زمینه ای استاد هستند تراوشات فکری حضرت ایشان چه دردی از این همه درد و رنج مردم را تسکین میدهد
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
بابا اینا از اول نقششون همین بود.اطرافیان هدایتخواه رو من بهتر میشناسم. این پیش بینی رو کبنا کرده بود
Iran, Islamic Republic of
استانی شد الکی تحلیل نکنید
هم استانیی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کمبود جناب دکتر در مجلس هویداست .کارهای عمرانی و نظرات ایشون در مجلس مشخص بوده و خواهد بود خواهشا با عینک جناح بندی ننگرید
امین
Iran, Islamic Republic of
اینو مطمعن باشید که هدایت خواه میادول کن هم نیست وخیلی هم دوست داره تعارفش کنن
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حاج هدایت خواه یک شخصیت ماندگار برای استان است و استان باید به این شخصیت افتخار کنند.یکی از ویژگی های بارز ایشان بیان و سخنرانی های پر محتوای ایشان بوده که واقعا برای یک نماینده به عنوان امین و وکیل مردم لازم و ضروری است.تاکنون هیچ نماینده ای در استان و شهرستانهای آن ندیدم که مانند ایشان بتوانند سخنرانی کنند و بی غل و غش باشند.
روه‏ ‏شول
Iran, Islamic Republic of
سید‏ ‏خانواده‏ ‏شهید‏ ‏که‏ ‏نیست‏ ‏که‏ ‏هست‏ ‏جانباز‏ ‏هم‏ ‏که‏ ‏هست‏ ‏از.وطرفدارانش‏ ‏انقلابی‏ ‏تر‏ ‏کاری‏ ‏تر‏ ‏ومومن‏ ‏تر‏ ‏دریک‏ ‏کلام‏ ‏شایسته‏ ‏تر‏ ‏والله‏ ‏قسم‏ ‏‏ ‏اوردن‏ ‏اسم‏ ‏سید‏ ‏ودیگران‏ ‏کناره‏ ‏ظلم‏ ‏بزرگیست‏ ‏فقط‏ ‏سید‏ ‏تازه‏ ‏به‏ ‏دوران‏ ‏رسیده‏ ‏نیست
تلاوت
Iran, Islamic Republic of
با استانی شدن انتخابات گزینه اصولگریان گچساران دکتر افتخاری است.
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1