تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۱۱۰۷۶۱

نظر تاجگردون در حمایت از ۶ میلیون نیازمند کشور

۸
۰
کبنا ؛
در برنامه گفتگوی ویژه خبری طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند با حضور حسینعلی حاجی دلیگانی و غلامرضا تاج گردون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
«غلامرضا تاج گردون» و «حسینعلی حاجی دلیگانی» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امشب ۲۴ خرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی طرح حمایت از۶ میلیون نیازمند پرداختند.
taj (3)
حاجی دلیگانی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه هدف از طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند چیست گفت: جمعیتی در کشور به جهت جسمی توان انجام کار برای کسب درآمد را ندارند یعنی اگر تسهیلات هم در اختیار آن ها قرار دهیم آن ها از نظر جسمی نمی توانند کار انجام دهند.
وی با اشاره به این که بالغ بر ۶ میلیون نفر با افراد تحت پوشش سرپرستان خانوار شامل این طرح می شوند خاطر نشان کرد: باید حداقل معیشتی برای آنان فراهم کرد تا شب گرسنه نخوابند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای خانوار ۴ نفره چه قدر میزان دریافتی شان با این طرح افزایش می یابد افزود: کمیته امداد امام خمینی برای یک خانوار ۴ نفره ۸۲ هزار تومان می دهد که با احتساب یارانه این رقم به ۲۶۴ هزار تومان می رسد.
با تصویب طرح حمایت از نیازمندان میزان دریافتیشان ۵۹۱ هزار تومان می شود
حاجی دلیگانی با اشاره به این که اگر طرح حمایت از نیازمند به تصویب برسد میزان دریافتی آن ها در یک ماه ۵۹۱ هزار تومان می شود گفت: البته فرصت کوتاه است و ما نگران هستیم که این جمعیت شب را گرسنه سر بر بالین بگذارند.
وی با اشاره به این که اکنون امضاهای لازم برای این طرح جمع آوری شده است بیان کرد: در صحن مجلس راجع به این طرح صحبت خواهد شد به طوری که همه همکارانم و دولت امیدواریم در این کار خیر شریک شوند.
 taj (4)
غلامرضا تاج گردون در ادامه برنامه با اشاره به این که ۲۸۱ امضا پیرامون این طرح از نمایندگان مجلس گرفته شده است گفت: باید توجه لازم نسبت به افرادی که توانایی جسمی لازم را برای تامین معیشت خود ندارند در جامعه صورت گیرد.
وی با بیان این که افراد نسبتا زیادی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند خاطر نشان کرد: زندگی این عده با پرداخت هایی که صورت می گیرد به سختی گذرانده می شود.
عبدالرضا رستمیان نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در گفتگوی تلفنی با اشاره به پرداخت نقدی که پیرامون این طرح باید صورت گیرد گفت: بنده در پرداخت نقدی به این طرح نقد دارم اما اصل طرح را مورد پذیرش قرار داده ام.
وی با اشاره به این که این طرح دو فوریتی است ادامه داد: ظرف ۴۸ ساعت باید کار کارشناسی بر روی طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند صورت گیرد.
طرح حمایت ۶ میلیون نیازمند پایه مطالعاتی ندارد 
جمشید پژوهان اقتصاددان هم چنین در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به این که بسیار از ارائه چنین طرحی متاسف هستم، گفت: چنین طرحی پایه مطالعاتی ندارد.

طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند ۲ سال سابقه مطالعاتی دارد
در ادامه برنامه حاجی دلیگانی در خصوص پایه مطالعاتی این طرح گفت: این طرح دو سال سابقه مطالعاتی دارد و تمامی مصاحبه ها سوابق و هم چنین مطالعات و پژوهش هایی که در این رابطه صورت گرفته موجود است.
وی ادامه داد: اماری که برای این جامعه هدف اعلام شده حدودا ۶ میلیون نفر هستند که از این تعداد ۵میلیون و ۱۵۰ هزار نفر آن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و از ۳۷ سال سابقه کاری برخوردارند.
تاج گردون نیز با بیان این که بهتر است این طرح یک فوریت باشد تا بتوانیم نظرات کارشناسان و دولت را نیز دریافت کنیم گفت: این طرح می گوید افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند وکارآمد نیز هستند و معلول جسمی هستند پولی که به آن ها پرداخت می شود کفاف زندگی آن ها را نمی دهد لذا باید درآمدهای آن ها را افزایش دهیم.
خطای آماری طرح را می پذیریم  
taj (1)
وی ادامه داد: ما خطای آماری طرح را می پذیریم اما نباید به خاطر خطاها اصل این طرح را کنار بگذاریم.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا این طرح در بودجه ۹۴ یا ۹۵ در نظر گرفته نشده است اظهار داشت: اشکال ندارد که ما وسط سال هم این موضوع را مطرح کنیم و این تلفیق بودجه است.
وی ادامه داد: در زمان بررسی بودجه آماجی از پیشنهادات نمایندگان وجود داشت که منجر به این شد که ما نهایتا عدد لایحه دولت را تصویب کنیم و به جلو برویم.
دولت قطع مخالف طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند است 
تاج گردون با بیان این که با توجه به این که این طرح بار مالی دارد گفت: دولت قطعا مخالف این طرح است اما می شود روی موضوع تامین منابع برای تحقق این طرح با کارشناسان و دولت صحبت کنیم.
در ادامه این گفتگو پژویان در پاسخ به این سوال آیا منابعی که برای تحقق این طرح در نظر گرفته شده اختلال ایجاد خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: بنده اصل موضوع را قبول ندارم یعنی نوع شناسه ای که مطرح شده غلط است چرا که ممکن است یک نفر معلول باشد اما در خانواده ثروتمندی باشد.
برای ۶ میلیون نفر جامعه هدف این طرح نمی توان یک نسخه پیچید 
taj (2)
در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب رستمیان طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به این سوال که آیا شما با پرداخت نقدی موافقید یا کمک های غیرنقدی و تقویت بیمه ها را ارجح می دانید یا خیر اظهار داشت: برای این ۶ میلیون نفر نمی توان یک نسخه پیچید بلکه برای تعدادی از این افراد کمک می تواند نقدی باشد ولی برای برخی می توان کمک نقدی را تبدیل به خدماتی چون ارائه وام یا تسهیلات مناسب کرد و یا اینکه بحث های حمایتی مانند تسهیلات، مسکن و توانمندی سازی را در اختیار آن ها قرار داد.
وی اضافه کرد: اگر فقط بحث نقدینگی باشد مشکلاتی مانند هدفمندی یارانه ها را خواهیم داشت که منجر به افزایش نقدینگی و تورم در جامعه خواهد شد لذا بنده با یک مجموعه خدماتی موافق هستم.
در ادامه اظهارات رستمیان دلیگانی نیز اظهار داشت: کمک نقدی یک سال پس از تصویب این طرح انجام خواهد شد.
در پایان برنامه تاج گردون نیز اظهار داشت: عمده اقتصاددانان مجلس اعتقادشان براین است که چون ما یک کاسه منابع داریم باید آن را ساماندهی کنیم.
وی اضافه کرد: این طرح طرح دلسوزانه ای است و قطعا خروجی که از مجلس خواهد داشت خروجی چارچوبداری خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیما
Iran, Islamic Republic of
سلام با توجه به مشکلاتی که در جامعه امروزی وجود دارد.با دیدنت همه چیز را فراموش میکنم.
بیدار باش
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب تاجگردون من ارادت خاصی به شما و علم شما دارم . دوست دارم ی کاری برای شما انجام بدم . میخوام ۳۰ تا بنر به اسم طوایف مختلف در حمایت از شما در سطح شهر گچساران و باشت بزنم ..
Iran, Islamic Republic of
در نظر بگیرید هر کدام از این افراد دارای یک خوانوار ۴نفره باشند حدود بیست و چهار میلیون نفر یعنی بیش از یک سوم کل کشور نیازمند کمک فوری هستند تازه مابقی وسیعی از خوانوارهای دیگر هم تقریبا نزدیک به اینها هستند یک کلام یعنی با این سیاستهای سی و پنج ساله فقط محتاج پرورش دادیم و بس
آگاه
Iran, Islamic Republic of
شنیده ها حاکی از اون هست که گروه های حامی مستضعفین از این کار حمایتی آقای تاجگردون
حمایت خواهند کرد در این کار آقای تاجگردون هیچ شکی بر حقانیت طرح و حمایت از مستضعفین نیست احسنت جناب آقای دکتر تاجگردون
آرو
Iran, Islamic Republic of
آقایی که بنام بیدارباش کامنت گذاشته ای بدان که تو خودت را بخواب زده ای و بیدارکردن توبسی مشکل است. یک لحظه چشم دلت را بازکن و عملکردتاجگردون را نگاه کن.اگه باچشم دل نگاه کنی میبینی که تاجگردون احتیاجی به نصب بنر ندارد.بنرهای تاجگردون درقلب مردم نصب شده است.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکترتاجگردون عزیز محبت بفرماییدپاسخگوباشیددادن یارانه رادولت احمدی نژادبه این دلیل بهانه قراردادکه ادعا داشت حق مسلم هرایرانی است وتازه کمترین حق هرایرانی یارانه ۴۵۵۰۰تومانی است وبراین باوربودکه یارانهبایدابتدادوبرابروسپس سه برابرهم که بشود باز جاداردچونکه دولت توانایی پرداخت داردواگرهم این کارراانجام دادبامشورت کارشناسانش بود.اگرمادم ازکسری بودجهدرزمان دکتراحمدی نژادرا میزنیم یکی از دلائل اصلی آن متاسفانه اختلاسهای بزرگی بودکه دردوره ایشان روی دادلذا به نظر افزایش یارانه باتوجه به رقم تصاعدی تورم همزمان با آن کمی منطقی به نظرمیرسیدامانکته مهم دراینجا افزایش چندبرابری حامل های انرژی همزمان وتوجیه غیرکارشناسانه عده ای از مسئولین درخصوص تخصیص یارانه وافزایش آن بودکه متاسفانه به تبع آن قبوض آب وبرق وتلفن وگاز افزایش قیمت بی دلیل یافته ودرآمد واهداء ظاهری یارانه به مردم شریف ایران نه تنها دردی از دردهای آنان نکاست بلکه کمرمردم راشکست . جناب دکترعزیز بهرحال الان بیشترمردم ما منتظر ۲۲هرماه تا۲۵یا ۲۶هرماه هستندتابایارانه ناچیزی که باهزاران منت به مردم سیاه روزمان میدهندوتنها امیدفعلی ما نیز هم هست آن راهم از مردم بگیرندواخیرا با افزایش قیمت بنزین به صورت شیب به اصطلاح ملایم توجیه اقتصادی خاصی رانداندوفقط وفقط خودشان راتوجیه میکنند.درجامعه کنونی ماایرانیها امیدمان پایان جنگ باعراق بودآن هم تمام شد از آن زمان تاکنون هیچ رفاهی رادرجامعه ندیده ایم وسرخوش از اتمام جنگ بودیم وشادی کردن مردم که بدبختی هایمان تمام شداما کو؟ صرف داشتن یک نماینده دانا وحکیم مثل دکترتاجگردون تنها چاره رفع مشکل کشورنیست
dtmk
Iran, Islamic Republic of
تقدیم به ۱۷۵ غواص مظلوم و لاله سرخ تازه بر گشته به مهین عزیزم ایران دل نوشته ای به قلم زواره کاییدی خبر نگار روزنامه امید مردم در گچساران نمی‌دانم دستانتان را از پشت بسته بودند یا از روبه‌رو ولی حتما خیلی وقت گذاشتند که یکی یکی دستانتان را به هم ببندند و دورش طناب بکشند. نمی‌دانم آنها چند نفر بودند که شما ١٧۵ نفر را به دام انداختند. نمی‌دانم چه گودال عظیمی حفر کردند تا ١٧۵ سرباز را داخلش بیندازند. نمی‌دانم نشسته بودید یا ایستاده، نمی‌دانم یکی یکی داخل گودال پرتتان کردند یا گروهی اصلا چه می‌دانم که در آن روز، شاید هم شب چه آمد بر سر شما. نمی‌دانم در آن روزهای زمستانی سال ۶۵ با چه نقشه‌ای غافلگیرتان کردند. نمی‌دانم آن فرمانده سنگدل، چطور دلش آمد به چشم‌های معصوم شما نگاه کند و چنین برنامه‌ای برای کشتن‌تان بریزد.نمی‌دانم لحظه‌های آخر که نمی‌توانستید دست‌های هم را بگیرید و خداحافظی کنید، چه حرف‌هایی بین‌تان رد و بدل شد. چه قرارهایی با هم گذاشتید. اصلا چه شوخی‌هایی با هم کردید ولی کاش دستانتان باز بود تا قبل از آن مرگ گروهی، سیر یکدیگر را در آغوش می‌کشیدید.نمی‌دانم وقتی داخل گودال روی هم افتاده و منتظر بودید تا سیل خاک رویتان آوار شود، زیر لب چه ذکری می‌گفتید. حتما به تأسی از اربابتان در گودال قتلگاه «لا معبود سواک، یا غیاث المستغیثین» روی لب‌هایتان بود. یا شاید هم ساده‌تر، احتمالا یکی از شما ۱۷۵ نفر فریاد زده: «برادرها! وعده ما کربلا» و بعد همه با هم ‌فریاد زده‌اید: یا حسین... حتم دارم دل آن سرباز بعثی که پشت لودر نشسته بود تا خاک رویتان بریزد، با شنیدن این یا حسین‌ها‌ لرزید اما به روی خودش نیاورد.حتم دارم وقتی چشم آن سرباز عراقی به چشم آن نوجوان افتاد که گوشه گودال سرش را به‌سوی آسمان گرفته بود و یا زهرا می‌گفت، دلش لرزید اما به روی خودش نیاورد. حتم دارم وقتی آن گودال بزرگ پرشد و صدای فریادهایتان خاموش شد، دل آن فرمانده لعنتی لرزید اما به روی خودش نیاورد. حتی سیگارهای مکرر هم نتوانست تصویر چهره‌های معصوم شما در آن لحظه‌های پایانی را از خاطره‌اش محو کند.حتم دارم اگر‌ آن فرمانده زنده باشد، هنوز هم چهره‌های شما را خوب به‌خاطر دارد، با جزئیات. حتم دارم هنوز هم از شما می‌ترسد؛ حتی با همان دست‌های بسته. حتم دارم هنوز صلابت نگاه شما کابوس روز و شبش باشد.چشمان نگرانتان از روزی که این خبر را شنیدم مقابل چشمانم ایستاده و خیره خیره نگاهم می‌کند. دوست دارم زندگینامه یک یک شما را بخوانم. تعدادتان آنقدر زیاد است که بین‌تان از هر گروه و دسته‌ای وجود داشته باشد؛ از مجرد و عاشق گرفته تا کاسب و هنرمند و زن و بچه‌دار. فقط با خودم آرزو می‌کنم ای کاش دستانتان باز بود که قبل از آن مرگ گروهی، با دو انگشت‌تان علامت پیروزی نشان می‌دادید.راستش را بخواهید این روزها دلم عجیب شور غرور شما را می‌زند. برای تکاوران سخت است که دستانشان را مقابل دشمن بگیرند که طناب‌پیچش کنند. بارها شنیده‌ایم که غواص‌ها از آماده‌ترین نیروهای رزمی هستند. بازوان و سینه‌های ستبر شما از همین لباس‌های‌های چسبیده غواصی پیداست. بعثی‌ها همین غرور را نشانه گرفته بودند وگرنه در چند دقیقه همه شما را تیرباران می‌کردند و خلاص.غرور شما اما زیر آن خاک‌ها دفن نشد. مثل یک نامه پستی از همان گودال ارسال شد برای ما. برای ما که درس مقاومت را از شما آموختیم و قسم خورده‌ایم که مثل خودتان تا لحظه آخر مقابل دشمن کرنش نکنیم. غرور شما به ما رسیده تا دلمان از عربده‌های تو‌خالی این و آن نلرزد. شما با دست‌های بسته مقاومت کردید. حتم داشته باشید که ما دستان بازمان را مقابل دشمن دراز نخواهیم کرد. شما هم دعا کنید برایمان. دعای شما ۱۷۵ نفر برگشت نمی‌خورد؛ این را هم مطمئم
سید اولاد پیامبر
Iran, Islamic Republic of
lهر چی اصولگرای تندرو .!
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1