تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۱۱۰۵۲۶

روایت تاجگردون از پولی که می‌گویند او برده است

۴۳
۰
کبنا ؛ 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد از سرگذشت سهم ۲ درصد نفت کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر پرده برداشت.

 taj


غلامرضا تاجگردون بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت این استان در زمینه اختصاص و جذب اعتبارات نفت که شامل حال استان‌های نفت‌خیزی همانند کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و اینکه برخی در شهر می‌گویند تاجگردون پول نفت را برده است، اظهار کرد: یک سوم پول نفت هر چه قدر باشد دو درصد آن را جدا کرده و یک سوم از این مقدار دو درصد را بین مناطق نفتخیز کشور توزیع می‌کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیش خود حساب کردم که اکنون یک میلیون بشکه صادرات داریم که از این تعداد ۶۴۰ هزار بشکه در حوزه انتخابیه ما صادر می‌شود.

تاجگردون افزود: حساب کردم چرا تنها ۵ درصد به استان ما تعلق می‌گیرد و با وجود داشتن گاز نباید ۱۰ تا ۱۵ درصد آن به استان ما تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: با وجود این، سهم ما سالهاست که ضایع شده و حتی امسال هم بسیار ضایع شده است که امسال ما فقط توانستیم اجازه ندهیم کمتر شود.

تاجگردون بیان کرد: وقتی سازمان برنامه و نفت را در این قضیه کنار هم نشاندیم به آن‌ها گفتیم که شما می‌گویید دو درصد ارزش تولید نفت صادراتی کشور تخصیص داده می‌شود که باید بگویید سهم حوزه گچساران چقدر است.

وی افزود: به آن‌ها گفتم که باید حداقل ۱۵ و ۲۰ درصد به ما تعلق بگیرد و چرا در فارس این عدد ۱۵ و ۲۰ درصد با وجود نبود نفت و تنها وجود منابع گاز وجود دارد در حالی که آن‌ها تنها گاز دارند و ارزش صادرات گاز ما هم عددی نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با محاسبات صورت گرفته دیدیم این‌ها در سال‌های گذشته کاری کرده‌اند که اصلاح آن اکنون بسیار سخت است و آمده‌اند ارزش برابری سوخت را درآورده‌اند.

نماینده مردم شهرستان نفت‌خیز گچساران تصریح کرد: وقتی این ارزش برابری سوخت را حساب می‌کنند در برخی جاها قیمت خیلی بالا می‌رود و ارزش ما پایین می‌آید که خلاف قانون عمل شده و تصویب کرده‌اند و هیچ‌کس از ما هم سؤال نکرده‌ایم.

کلاهی که بر سر کهگیلویه و بویراحمد رفت

تاجگردون تصریح کرد: از سال گذشته متوجه شدم این عدد کم است که امسال روی ان دست گذاشتم گفتیم که این موضوع را قبول نداریم و بالاخره پس از ساعت‌ها به نتیجه رسیدیم.

وی بیان کرد: آن‌ها هم حرف ما را قبول کردند که این موضوع را اصلاح کنند و روی دو درصد ارزش صادرات نفت بیاورند.

تاجگردون با اشاره به اینکه در چنین وضعیتی ۳۰ میلیارد در نظر گرفته شده برای ما عدد حداقلی است، تصریح کرد: عدد ما حداقل باید ۱۰۰ یا ۱۲۰ میلیارد تومان از محل سهم یک سوم نفت باشد و سهم دو سوم نیز با شاخص مناطق محروم توزیع می‌شود ولی سهم یک سوم را با شاخص سهم نفت توزیع می‌کنند.

وی با نتیجه‌گیری از اقدام خود در این خصوص گفت: آن‌ها گفتند که اگر بخواهیم خواسته شما را به کار ببندیم بودجه چند استان دیگر به یک سوم تقلیل پیدا می‌کند چون بیشتر بودجه آن‌ها فروش گاز است که اجازه بدهید سال آینده وضعیت شما را اصلاح کنیم، بنابراین قبول کردند یک سوم امسال استان ما را با این پیگیری کم نکنند و در همان حد نگه دارند.

تاجگردون تبیین کرد: تازه حقمان را هم نگرفته‌ایم و عدد ۳۰ میلیارد تومانی هم که الان گذاشته شده اگر بخواهیم منطقی حساب کنیم باید کف آن ۱۳۰ میلیارد تومان باشد که سال‌ها باید این رقم می‌شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد: سال گذشته که قیمت نفت بالا بوده و تولید هم بالا بوده این رقم بسیار بالاتر بوده ولی اکنون حق استان را تنها با نفت ۵۴ دلاری حساب کرده‌ایم که این عدد ۱۳۰ میلیارد تومانی از آن درآمده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نت
Iran, Islamic Republic of
پس این سالها دو سال قبلی چکار میکردی .
فراز
Iran, Islamic Republic of
درجواب نت معلومه باکینه وحسادت صحبت میکنی بایدنماینده دلخواهت مجلس میرفت گنگ وساکت وبله قربان گومی شد عزیزم ماهی راهروقتت ازاب بگیری تازه است خودمیدانی هیچکس جزتاج گردون نمیتونه این مبلغ راحل کندپس منصف منصف منصف باش
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در دوره های گذشته چون نماینده های گچساران و استان چیزی از فرمول های اقتصادی سر در نمی آورندند اصلا چیزی متوجه نمیشدند که بخواهند اعتراض کنند .
محروم
Iran, Islamic Republic of
فقط از آقای تاجگردون توقع میرفت این چنین از حقوق استان دفاع کنند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام ای انسان کمی هم انصاف داشته باش روی عقده حرف نزن این مرد بزرگ خودش می دونه چکار میکنه
مصطفی حسینی
Iran, Islamic Republic of
درود بر یگانه مرد عرصه سیاست استان بازهم باعث رو سفیدی مردم دیارت شدی
خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
دنیا فقظ سید قدرت و جعفری که برای ابر مخزن نفت جهان هر چند نتوانستند پول بیاورند و حق مردمشان را بگیرند ولی ایمان و اخلاق را به شهرشان هدیه کنند.احسنت بر این همه تلاش.لطفا امسال هم بیایید تا ما را از شر این تاجگردون خلاص کنه
Iran, Islamic Republic of
کلا از دومیلیون و چهارصد تولید نفت ششصدوچهل هزار بشکه سهم گچساران است در بهترین حالت روزانه یک تا یک ونیم میلیون هم صادر میشود ولی باید سوال کرد در زمان نمایندگان قبل این رویه ضالمانه برای تقسیم سهم دودرصد نفت ابداع شد ودریغ از یک اعتراض این نمایندگان همیشه در چرت حالا اقای بزرگواری دنبال سهم نفت لیکک افتاده خدا پدر تاجگردون رو بیامرزه که نسبت به این موضوع ساکت ننشسته
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام.خسته نباشی دکترخدمت بی پنت
محمد
Iran, Islamic Republic of
در جواب فراز عزیزمگه این اقا سالهای سال در مدیریت کلان کشور نبود چرا در سالهای گذشته این وضعیت مبهم را برای مردم شهرش و استان روشن نمی کرد آیا صرفا برای جمع آوری آرا نیست آیا این همه این روزها استخدام در پتروشیمی گچساران و ادارات استان تا شرکت نفت تهران و گمرگ خوزستان انجام گرفته از طیف مخالف حتی یک نفر هم نبوده و حتما نامه تاجگردون یا غلام یا حمید نیاز هست پس این عزیزان فقط وفقط برای جلب آرای مردم هستند هرگز دلشان برای مردم این شهر نسوخته چرا چونکه اینها سالهاست که برمنصبهای مدیریت کلان کشور تکیه زده اند..
حیدر کرار
Iran, Islamic Republic of
اقایونی که مدعی کاندیدای مجلس هستند ایا متوجه این حساب وکتاب میشوند یا انهایی که بودند متوجه شدند جای تاسف دارد ،بعد مدعی دفاع از حقوق مردم هم هستند مجلس فرد با سواد و قانون مدار میخواهد نه سخنران واقعا باید به دکتر تاجگردون احسنت گفت
! کبنانیوز نن
Iran, Islamic Republic of
او
نارک
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این برادر بزرگوار که داره خدمت بی منت می کنه به شهرش در جواب محمد برادران تاجگردون نه قول کار به کسی دادنه و نه خواهم داد اقا محمد دکتر فقط داره کار عمومی انجام میده
برگ سبز( rjt )
Iran, Islamic Republic of
پس اگر از ۷۵۰ میلیارد دلار دوره احمدی نژاد باید دو درصد واقعی را نمایندگان قبلی بی عرضه نتوانستند بگیرند اگر گرفته بودند حال گچساران گلستان شده بود امیدواریم در دوره باقی مانده ۶ ساله آقای تاجگردون حق واقعی وقانون استان وگچساران گرفته شود.آن شاءالله
برگ سبز( rjt )
Iran, Islamic Republic of
در یک روستای سمت بویراحمد گرمسیر با همت آقای تاجگردون که اتفاقاً جمعیت زیادی هم ندارد یک سالن ورزشی احداث کرده اندکسی سوال کرد در این روستا که افراد زیادی زندگی نمی کنه این سالن برای کیست، گفتم حتی اگر یک نفر هم ورزش کنه کافی ضمن اینکه اگه زلزله وسیل در روستا بیاید حداقل یک مکان آماده وایمن برای مردم وجود خواهد داشت
بازیپور ابدهگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام بر تاجگردون عزیز ؛انشاالله موفق و سر بلند باشی. همشهریان قدر این انسان مفید وارزنده را بدانید به خدا اگر غیر از این باشد کفران نعمت کرده ایم
بازیپور ابدهگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دکتر تاجگردون عزیز .قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری. همشهریان عزیز این فرصت را غنیمت شمارید و شاکر باشید در غیر این صورت کفران نعمت کرده اید
سیاست و تبلیغ
Iran, Islamic Republic of
پولهایی که آمدنذ بابت چه چیزهایی هزینه شد؟ و بعد چه پیمانکارانی از آن منتفع شدند. ای مردم بدانید با این پولها فقط فاصله غنی و فقیر بیشتر می شود چرا که در زیر ساخت های اشتعال را هزینه نمی شود.بروید ببنید چه کسانی پیمان های میلیاردی برداشتند؟ به چه کسانی رسید ؟
چرا فکر می کنید با آسفالت کردن کوچه . چهار تا درخت توسعه ایجاد می شود . مردمی گرسته زیر درختان بلوط بودیم و هستیم و خواهیم بود.
اعنیاء می چایند و می خورند و فقرا در فقر خویش شادی می کنند که پول به شهرشان آمده است .
شاخص های توسعه این حرفها نیست که آقایون تبلیغ می کنند . از فقر اطلاعاتی و داده ای مردم ، سالهاست که می گذرد .
آقایون خود بودجه ریزان این مملکت و استان بودند؟
سهم توسعه استان در سالهایی که این دوستان بودند چفدر است ؟
مگر دوستان کجا بودند؟ که حالا ...
کاکی
Iran, Islamic Republic of
اینم فیلم جدید برای رای اوردن تاجگردون مرد حسابی سه سال خوردی و خوابیدی حالا یادت افتاده
شیر بیشه
Iran, Islamic Republic of
پس این چند سال کجال بودی دکتر شما که ادعا میشه همش تو سطح کلان بودی حالا که دم انتخابات به این نتیجه رسیدی چه زود
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگن کار رو بدهید به کاردان . همینه
حسنعلی شابون
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون گفت دو ضربدر سه میشود شش می گوییم ای بنازمت متخصص فرمول بلد.خوب شما هم بروید بعد ظهرها کلاس ریاضی کمتر داد بزنید که بیسوادیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
درجواب سیاست و تبلیغ.
دوست عزیز اگه این نماینده داره پول خرج درخت و آسفالت می کنه به هر دلیلی که می خواد باشه یک عمران و آبادی توی شهر کرده ، دوستانی که دوره های قبل اومدن و کیسه های خودشون رو پر کردند و رفتند و به فکر مردم و شهر نبودن ، انتقاد به اونا نباید بشه .
خودتون قضاوت کنید ، در حق مردم گچساران تو این چند سال گذشته ظلم نشده ؟
حالا که یکی اومده داره کار می کنه انتقاد سازنده کنید تا با دلگرمی بیشتر کارش رو ادامه بده .
توی گچساران برای یک پارک رفتن و یک فضای سبز و بازی بچه ها باید به شهرهای اطراف گچساران باید می رفتیم ، الان تو شهر ما تو هر محله یه پارک با امکانات نسبی وجود داره که نیازهای اولیه رو تامین می کنه . البته باید کار بیشتر بشه .
بیایید با دید باز به این مساعلی که آینده ما رو رقم می زنه فکر کنیم .
سید
Iran, Islamic Republic of
اولا استارت این دو درصد نفت در زمان حاج جعفری اتفاق افتاد خدا واسش خوش بخواد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون امثال خودتم بکشی اینقد گند کاری کردید که خواب مجلسو نمیبینی
ابشیرین
Iran, Islamic Republic of
برای خداومردم کارکن بزرگ دشمنات بیشتر ناراحت میشن وای بر انها وقیامتشان
روزبه تمن
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر تاج گردون بگه دو ضربدر دو میشه پنج ما باور میکنیم چون به جای لیسانس معارف دکترای اقتصاد داره مدرکشم مثل بعضی ها که لیسانس معارفشونو هی نشون میدن دکتر نشون نمیده تا بعضی ها تو کف دیدن مدرک دکتر بمونن
منصور
Iran, Islamic Republic of
مردم ما توقع دارند وقتی کسی نماینده میشود حتما برای آن شخص کاری انجام دهد در غیر این صورت نماینده خوبی نیست.خب لامصب چشماتو باز کن ببین داره چیکار میکنه.آقای تاج گردون یک نماینده کامل هستند و من حتما بهش رای میدم عاشقش هم هستم.بقران هیچ کاری نه واسه من نه واسم فامیلم کرده ولی چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی اقای تاج گردون که مایه افتخاروسربلندی استان هستی.خدا نگه داردخدمتگذاری مث شمارا مطمعن باش دعای این مردم مظلوم که چندین سال حقشون ÷ایمال شده بود پشت سرشماست
دشت مور
United States
تاجگردون مردی برای تمام فصول
ج ج
Iran, Islamic Republic of
انصافاهمه میدونن سهم عده ای از طریق پیمانهای انچنانی چقدر ه /// البته برا انها راسا از طریق تهران اقدام میشه و.......
p k
Iran, Islamic Republic of
دوستان چرا با تعصبات بی اساس پا رو حق میزارین من فامیل نزدیک دکتر تاجگردون هستم الانم بیکارم شما باید شاکر باشین که تاجگردون داره حق گچساران و این استان محرومو میگیره باید قدردان این همه زحمت باشیم نه کورکورانه قضاوت کنیم
دشت مور
Asia/Pacific Region
در پاسخ به کاکی.....تاجگردون نیاز به فیلم ندارد وقتی چهل هزار رای پاک در انتظار ایشان هست بنظرت چه نیازی به فبلم دارد...تاجگردون تنها کسی است که تمام طوایف باوی و بویراحمد و ترک رای دارد...حالا میگی نه...شنبه ۸اسفند از خواب بیدار شدی بلافاصله باید برگردی زیر پتو و یه پماد کالاندولا هم حتما بگیر...برا التهاب پوست خوبه
محمود،ب،گچ
Iran, Islamic Republic of
باسلام چرا نظر من نوشته نشده
p k
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون . خواهشا با تعصب کورکورانه قضاوت نکنیم
خامي
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر حسودان و بد خواهان گچساران
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
حیفه که دکتر تاجگردون نماینده گچساران نباشه مردم گچساران خودشان را نخواهند بخشید اگر دچار اشتباه راهبردی شوند مبادا مردم گچساران و باشت روزی از سر اغفال گزینه ای به غیر از نماینده شایسته مجلس جناب دکتر تاجگردون داشته باشند شهرستان ها و استان های همجوار به سبب نزدیکی به گچساران به ایشان افتخار میکنند ما چرا افتخار نکنیم مطمئناً اگر اوضاع اقتصادی کشور مناسب بود الآن در گچساران بیکار نداشتیم اما با همین اوضاع نابسامان ده ها طرح ورزشی در شهر و روستا به بهره‌برداری می‌رسد و چه شور و هیجانی که در این چمن های سبز برپا نشده است احترام همه ی کاندیداهای محترم محفوظ. اما خدایی خودتان هم میدانید که دکتر تاجگردون اکنون یک نعمت بی نظیر برای شهرمان است پس اگر هدف همه ما خدمت به مردم گچساران است دست ایشان را بفشاریم تا گچسارانی سربلند و آباد داشته باشیم.
ايالت خود مختار كته
Iran, Islamic Republic of
استان کهگیلویه و بویر احمد به ویژه شهرستان های باشت و گچساران هیچ وقت و هیچ زمان همچین نماینده شایسته و کاردانی به خود نمی گیرد ولی متاسفانه عده ای افراطی تحمل دیدن همچین موفقیت هایی رو ندارند . درود بردکتر تاجگردون
علی
Iran, Islamic Republic of
اول جیب ..را باید پر کرد بعد ... اگه چیزی ماند بقیه مردم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون عرض احترام خدمت حضرتعالى ٠آیا این امکان براى شما فراهم نبود که در زمان نمایندگان پیشین درخصوص منافع این استان وشهرستان گچساران با دوستان رایزنى داشته باشید تا حوزه شناختى آنها درجهت منابع درآمدى ما از استخراج نفت وگاز در چارچوب طرح دو در هزار نفت با عنایت بر اینکه شما در سطح عالى برنامه و بودجه واقتصاد دان برجسته بودید وهستید مشارکت کنید واین اجحاف را در آن مقطع زمانى دلسوزانه مرتفع وشاهد این نوع قضاوت ها نباشیم وپیشرفت هایمان امروز در آستانه بهره بردارى بود٠
درد اشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای تاجگردون گیرم نماینده های ادورار گذشته کار بلد نبودند شما بعنوان یک فرد اگاه چرا به نماینده گان دوره های قبل اطلاع نمی دادید تا انها پیگیری کنند؟ وپرسش اخر اینکه چرا این گزارش درد ناک را در اخرین سال نماینده گی تان به مردم می گویید ایا غیر از اینست این گذارش فقط جنبه تبلیغی دارد ؟چند روز پیش نماینده اردبیل گفت به هر نماینده ۱۵میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام داده می شود ایا نمی خواهید این بودجه را هم از صدقه سری خود بدانید ؟اگر ما مردم گچساران سری به شهر های اذر بایجان اصفهان یزد و....بزنیم متوجه فرق نماینده گان ان سامان با نماینده های استانمان خواهیم شد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مرد
آرو
Iran, Islamic Republic of
مردم ببینیدسالهای گذشته باخودمون چیکار کرده ایم؟چه کلاهی برسرماگذشته اند؟خودکرده راتدبیرنیست.اگه سالهای قبل نمایندگان قوی مثل دکترتاجگردون به مجلس میفرستادیم،امروز این مشکلات را نداشتیم.واقعا که چه ظلمی به خودمان روا داشتیم.
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1