تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۱۰۴۶۶

دیدار پرفسور ایتالیایی با مدیرکل گردشگری استان

۰
کبنا ؛صبح امروز پرفسورکارلوج چرتی رئیس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران با محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
در این دیدار محمود باقری با اشاره به پناسیل ها و ظرفیت های استان در زمینه گردشگری اظهار کرد: وجودآبشارها ،جنگلها ،کوهها،چشمه های خنک سبب شده تا کهگیلویه وبویراحمد مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
باقری تصریح کرد: جاذبه های گردشگری در این سرزمین چهارفصل دست نخورده و بسیار بکر است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان با اشاره به وجود آثار تاریخی در استان یادآورشد:با توجه به باستان شناسی که در اینجا صورت گرفته نشان داده شده که ۱۱هزار سال پیش تمدن در کهگیلویه وبویراحمد وجود داشته و انستان در این منطقه زندگی می کرده است.
وی ادامه داد: بیش از ۲هزار آثار ثبت شده تاریخی در استان وجوددارد که مربوط به دوره صفوی،هخامنشین،ساسانی بوده است.
باقری به آداب و رسوم،دست بافت ها و زندگی عشایری در استان اشاره کرد و گفت:مردم مان این دیار فرهنگ غنی سرشار از باور های دینی داشته و دارند که خوشبختانه هنوز دست خوش تغییرات نشده است.
دبیر کارگروه گردگشری استان به ظرفیت های و پتانسیل های گیاهان دارویی کوه دنا اشاره کردو ادامه داد:۲۵درصد گیاهان دارویی موجود در اروپاه در کوناه یافت میشود
باقری عسل طبیعی دنا،سیب مرغوب،انگور،گردو،کشمش ،قالی،گیلم،گبه،گچمه ،کشک را سوغات محلی مردم سرزمین چهارفصل ایران زمین(کهگیلویه وبویر احمد)عنوان کردوافزود:مهمان نوازی ،ولایت مداری،روحیه شهادت طلبی ازویژه گی های مردم استان است.
پرفسورکارلو چرتی در این دیدار بر همکاری کارهای پژوهشی سفرات ایتالیا در کهگیلویه وبویراحمد تاکیدکردوگفت:ما به دنبال انعقاد قرارداد همکاری ایتالیا و ایران (کهگیلویه و بویراحمد) برای کارهای مطالعاتی در زمینه تاریخی هستیم.
رئیس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران از مهمان نوازی مردم استان تقدیرکرد و افزود:ازشهر سی سخت دیدن کردم مردمان بسیار مهمان نواز با طبیعت دلنواز از خصوصیات خوب این منطقه بود.
کارلو چرتی تصریح کرد: در صورت موافقیت مسئولین میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری بزودی قرارداد همکاری در زمینه باستان شناسی با کهگیلویه وبویراحمد منقعد میگردد.
بر پایه این گزارش رئیس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا با هئیت سه نفر به کهگیلویه وبویراحمد برای انعقاد قرارداد همکاری باستان شناسی به این استان سفر کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان در این دیدار قرار شد با سازمان گردشگری کشور و وزارت امور خارجه کشور برای این همکاری هماهنگی لازم را به عمل آورد.
IMG_7530IMG_7541IMG_7535
نام شما

آدرس ايميل شما

گبه بی صاحب
Iran, Islamic Republic of
آقای باقری مدیر کل محترم شما که میگویید : ... ۱۱هزار سال پیش تمدن در کهگیلویه وبویراحمد وجود داشته و انستان در این منطقه زندگی می کرده است. مدرکت چیست ؟ این آقای ...... هم داره شورش را در میاره . مشتی چرت و پرت از اینور و آنور میدزده و بخورد مردم میده .
راستگو
Iran, Islamic Republic of
کیفی ک بهش کادودادک مال استان مانیست..اون کیف ازجنس موج هست وتولیدمیدان راه اهن تهران.بهتربودیه گلیم یاگچمه بهش میدادن.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1