تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۱۰۴۱۸

سوق قربانی کدام گناه نابخشودنی؟

۱۱
۰
کبنا ؛سید سعید پرهیز*
سوق دیار فراموش شده‌ای که با  همه ناملایمتی‌ها و نامهربانی‌ها سوخت،  ساخت ولی دم نزد.
دیاری که روزگاری همه چیز داشت و دیگران در حسرت داشته هایش غبطه می‌خوردند.sogh
دیاری که در فرهنگ و ادب زبانزد خاص و عام بود و هست، مردمانی با دلی پاک و زلال که به عشق خدای خود با امام،  بیعت بستند؛ با ولایت، میثاقی دیرینه داشته  و در همه عرصه های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی یکه تاز و میدان دار بوده‌اند.
ولی اینک این شهر، دیگر  آن سوق شاداب و زنده نیست، بلکه به ده کوره ای میماند که شور و نشاطی در ساکنینش نیست.
مشکلات و کمبودها در این دیار بیداد میکند، سوق روستایی شده است که بی جهت نام شهر را یدک می‌کشد.  و دلمان را خوش کردند که  بخش شده است  و بخشداری دارد ، اما چه بخشداری ای؟!
اداره بخشداری‌ای  که حقوق پرسنلش را شهرداری ورشکسته شهر، تامین می‌کند.
قسمت دردناک قضیه اینجاست که  یکی از مهمترین و بیاد ماندنی ترین مدارس شهر یعنی دبیرستان شهید رجایی را که سکوی پرتاپ اطبا و مهندسین و تحصیلکرده های شهر بود،  منحل میکنند تا ساختمانش را به بخشداری دهند.
بخشداری که با آمدنش، «کمیته مستقلش» منحل شد ، بانکش به باجه ای  بی خاصیت تبدیل شد.
مسئولان محترم، اگر بخش سوق شرایط داشتن ادارات مستقل را ندارد پس لطفا این «لطف» را پس بگیرید.
در روزگاری که همه به فکر بدست آوردن تکنولوژیهای روز دنیا هستند ما سوقی ها هنوز در حسرت داشتن جاده ایمن هستیم و نظاره گر پرپر شدن عزیزانمان در این جاده مرگبار هستیم
مسئولین محترم آیا به خود زحمت داده اید که این روزها گذری به سوق داشته باشید و نظاره گر مردان و زنانی باشید که در پی یافتن آب، در به در و منزل به منزل،کوچه ها را می گردند.
آیا خبر دارید که مردمانی از حوزه شما یکماهی است که آب از شیر منزلشان چکه نکرده است آیا میدانید پرسنل زحمتکش آب و فاضلاب سوق؛ روز و شب، در سرما و گرما در کانال های شهر، گویی بدنبال گنج هستند تا بسا مرهمی بر این لوله های فرسوده و رسوب زده بگذارند.
سوق سالهاست که با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم میکند . بیایید علاج واقعه قبل از وقوع کنید. حتما باید در بحران کامل فرو رویم تا شاید به فکر تانکر سیار بیفتید ؟  مشکل آب سوق موقتی نیست معزلی است که نیاز به عزم و اراده ملی دارد و باید اساسی و زیربنایی به این موضوع رسیدگی شود.
آیا از نوسانات برق در شهر سوق خبر دارید؟ خبر دارید که با هر باد و بارانی ما قطع برق داریم.
از کدام مشکل شهر برایتان بگویم؟ از وضعیت آموزش و پرورشش یا از مخابرات فرسوده اش؟ از فرسایش خاک دره هایش بگویم یا از وضعیت بانک و شهرداری بحران زده اش ؟ از دکل تلویزیون بگویم یا از دیجیتال کثیر القطعش؟
آیا این را هم میدانید که گلزار شهدای سوق با بیشتر از چهل شهید والامقام، تنها گلزاریست که فاقد شبکه آبرسانیست؟!
آیا سوق لیاقت داشتن یک  دارالقرآن و کانون قرآنی را ندارد که ساختمان آن چندسالیست بی اعتبار مانده است و منتظر معجزه ایست تا تکمیل شود ؟
از بهداشت و درمان در سوق نمیدانم چه بگویم . ساختمانی دارد و پرسنلی با دست خالی اداره ورزش جوانان که میگویند مستقل است ولی ظاهرا نشانی  از استقلال و خبری از اعتبار نیست.
پروژه آبرسانی به دهدشت غربی به کجا کشید ؟ ما که تصمیم گرفتیم نام سوق را برآن نگذاریم تا خدای ناکرده به سرنوشت جاده لنده دهدشت ( که به جاده سوق دهدشت مشهور شد ) دچار نشود.
آیا میدانید در نقشه ها و سامانه های کشور از جمله سامانه دارایی کشور اسمی از سوق نیست ؟ درصورتیکه اسم دهات یک خانواری را مشاهده میکنی و باید آدرس خود را بنام یکی از دهات یا روستاهای نزدیک به سوق ثبت کنیم.
آیا در شهری که به شهر فرهنگ و ادب مشهور است، یک نفر هم شایسته ابتدایی ترین مسند مدیریتی از جمله در آموزش و پرورش شهرستان نیست؟
براستی سوق قربانی کدام گناه نابخشودنی شده است یا قربانی کدام سیاست غلط؟
شاید هم  قربانی بی توقعی ساکنینش شده  که بواسطه همین شعار شهر علم و فرهنگ و ادب ، شکایت و اعتراضی نکردند و نمیکنند و دیگران نیز الحق و الانصاف از این واژگان بدرستی سوء استفاده کردند و سر در زیر برف کردند که انگار هیچ خبری نیست.
تا کی باید شاهد اینهمه بی توجهی و چشم پوشی از حقایق باشیم؟
تا کی ؟ .....

 
*عضو شورای اسلامی شهر سوق
نام شما

آدرس ايميل شما

سوق
Iran, Islamic Republic of
قربانی ۲۰سال حمایت از موحد و۶سال حمایت از بزرگواری آقای پرهیز به خاطر .....................
پيروولايت
Iran, Islamic Republic of
برادرمحترم اینها که گفتی همه درست اما سوقی که حضرتعالی به عنوان شورای شهرش هستی ودراولین اقدام خود درشورا اقدامات ذیل را انجام دادی /بستن کوچه فرعی شاهد۸به ۱۰ که این خود جز نادرترین حرکت تاریخیت به حساب می ایید۲/جدول کشی وزیرسازی کوچه شاهد ۱۰چون منزلت دران کوچه وجود دارددرصورتی که شاهد۸ باوجود قدمت بیشتری که داردهنوز که هنوز است درحسرت جدول وزیرسازی کوچه مانده این از وعدههای سرخرمن موقع اتخابات که امثال حضرتعالی وبرادرسعیدی ویعقوبیان داده ایید/برادراینهاکه گفتی همه درست چرازمانی که حاج اقاموحدچندسال سکان نمایندگی رابه عهده داشته وحضرتعالی وخاناده محترمتان از لیدرهای اصلی ایشان بوده درقبال سوق احساس مسولیت نمی کردی حلاکه کفگیر به ته دیگ رسیده.....ادعامیکنی الحق والانصاف همین بخشدار/رزمجو/بوده که بسیاری ازمشکلات سوق رابرطرف کرده ازقبیل مشکل جاده که چندساله راکد بوده وکاری انجام نمی گرفت باپیگیریهای ایشان وجناب طارم واستاندارمحترم ونماینده محترم /بزرگواری/فعال شده قضیه اب سوق هم که معضلی اساسی شده پیگیریهای بسیارکرده که انشالا داردنتیجه میگیرد ...حضرتعالی کجابودی وقتی بخشداری از شهرداری تانکراب رادرخواست کرده وشهردارمحترم همکاری نکرده تاازطریق فرمانداری لنده وشهردارسخت کوش شهرستان لنده تانکراب ازموگرمون جهت استفایده شهروندان محله شیخل اورده شده کارکمی نیست انصاف نیست که درمورد بخشداروپرسنلش اینطوربگویید
Iran, Islamic Republic of
سلام.با عرض خسته نباشید.منم با نظر پیرو ولایت موافقم.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
سوق را موحد ده کورکی کرده بود حالا جاده چهار خطه .آبرسانی به دشتهای سوق. دیجیتال خوب وفعال. مخابرات دارای adsl شهرداری فعال .کمیته درحال استقلال ناشکری نکنید آقایان خیال میکنی دیگران از شما بهترند نه بقیه بخشها هم مشکل خودشان را دارند بخشداران چه گذشته که بنیاد امورات را همه نهاده بود چه این بخشدار وچه شهردار همه پای کارند گشایش بشود اوضاع خوب میشود
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای پیرو ولایت کسی بخشدار را زیر سوال نبرد لطفا متن رابا دقت بخون بعد نظر بده افرادی مانند شما که زود قضاوت میکنند در عمل هیچ کاری برای سوق نمی کنید عملکرد شورا وشهرداری کاملا برای همه مشخصه در مورد شاهد هشت شما قیل از اینکه خونه میساختی باید مشکل اجتماعی ان راحل میکردی درضمن شما سری به شهرهای همجوار از جمله مرکز شهرستان واستان بزنید چند درصد کوچه ها ومعابر مشکلی حادتر از شما دارند وچند برابر شما عوارض داده اند ومطمنا با این شهرداری که من میشناسم اگر کوچه دشاهد هشت مشکل اجتماعی نداشت الان اسفالت بود
هاشم ..
Asia/Pacific Region
در جواب پیر ولایت دوست عزیز اینکه شما می فرمایید ایشان از حامیان آقای موحد بوده مگر گناه کرده است و تیشان را متهم به کارهای شخصی خود شما هم که تقاضای کار شخصی از ایشان دارید.
بعدش اطلاعات شما درباره جاده کاملا ناقص هست. زیرا عملیات بهساری جاده به همت اعضای جدید شورا و بخشدار سابق جناب آقای م.... صورت گرفته است.
خود مردم شاهد هستند که آقای م... و اعضای شورای شهر شبانه روز برای سرعت بخشیدن به بهسازی جاده تلاش می کردند.
ولی ماه عسل آقای ر.. قطع بودن هر روزه آب و برق و گاز و تلفن و فیبر نوری و...... موارد دیگر است.
هاشم تقی زاده
Asia/Pacific Region
در جواب پیر ولایت دوست عزیز اینکه شما می فرمایید ایشان از حامیان آقای موحد بوده مگر گناه کرده است و ایشان را متهم به کارهای شخصی خود شما هم که تقاضای کار شخصی از ایشان دارید.
بعدش اطلاعات شما درباره جاده کاملا ناقص هست. زیرا عملیات بهساری جاده به همت اعضای جدید شورا و بخشدار سابق جناب آقای محمدی صورت گرفته است.
خود مردم شاهد هستند که آقای محمدی و اعضای شورای شهر شبانه روز برای سرعت بخشیدن به بهسازی جاده تلاش می کردند.
ولی ماه عسل آقای رزمجو قطع بودن هر روزه آب و برق و گاز و تلفن و فیبر نوری و...... موارد دیگر است.
سوقی
Iran, Islamic Republic of
سوق را .و .و ...به چنین روزی انداختند چه خشه شیون کنی سی کشته و دستت
سنگ صبور
Iran, Islamic Republic of
بایدهشم تقی زاده معروف به /غنجعلی/دوبارکامنت بنویسداصلاتوکجای سوقی که اینهارانوشتی......
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگه مردم شهر سوق که تو این شهر درس خوندند و به جایی رسیدن احساس مسولیت کنند و تو فکر شهرشون باشند خوبهههمون رفتند و فقط عید میان و عین خیالشون نیست-جربزه هم خوب چیزی هست
هاشم تقی زاده
Europe
متن نظر شماسنگ صبور متاسفم برات
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1