تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۱۰۹۹۲۴

سرپوش بر خیابان بلادیان گچساران یا خیلی از مسائل!!!

۳۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ghachsaran سعید رحمانی‌اصل
(لذت نگاه به شهرم را با دنیا عوض نمیکنم …) بی‌شک این جمله یکی از معروف‌ترین و ماندگارترین جملات و تصاویری است که اکنون در عرصه مجازی در بین مردم گچساران دست به دست می چرخد جمله ای که پشت زمینه آن عکس تقاطع غیر همسطح شهید تندگویان ( یا همان زیر گذر ) می باشد.
تجسم احساس شهروندانم در انتشار این تصویر خیلی سخت نمی باشد ، نه به خاطر اینکه ساخت آن می تواند نماد توسعه این شهر باشد بلکه حکایت از این دارد که حق مردم این دیار خیلی بیشتر از این هاست و فاصله ما با ادای این حق نیز بسیار.
علی‌رغم تمامی تلاش‌ها از دیرباز تاکنون در جهت زدودن چهره محرومیت از شهرمان باز هم شاهد مشکلات و نواقصاتی هستیم. یکی از کاستی های موجود که بخش بزرگی از مردم این دیار با آن سر و کار دارند بحث بافت فرسوده برخی مناطق شهر می باشد.
سالیان متمادی است که بافت فرسوده شهرستان گچساران و معضلات و خطرات احتمالی آن در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است. خطر بالقوه ای که مردم این مناطق را تهدید می کند ضرورت یک نگاه ویژه در جهت حل این معضل را طلب می نماید.
شاید تعبیر زیبای یکی از اصحاب رسانه در این خصوص مبنی بر اینکه این «شیر خفته روزی بیدار خواهد شد» گویای وظیفه خطیری است که در این خصوص بر دوش همگان احساس می شود.
اما نکته ای که درخور توجه می‌باشد این است که در مساله بررسی بافت فرسوده به یکباره، بحث زیبا سازی ! و سنگفرش نمودن خیابان شهید بلادیان مطرح گردید و این طرح طی فرایندی بسیار جالب!! امکان سنجی و مطالعات آن به یک شرکت خاص!! واگذار گردید.
شاید امروز می‌بایست مخاطب این نوشتار، نماینده محترم، جناب آقای تاجگردون قرار می گرفت چرا که در طی ۳ سال اخیر عکس های تبلیغاتی فراوان گرفته و مصاحبه های متعددی در باب مساله بافت فرسوده انجام داده اند.
اما وقتی که شرکت اجرا کننده طرح و مشاور آن، خواهرزاده ایشان می‌باشد! پس انتظار خاصی نیز نباید از ایشان در باب انتقاد از سنگفرش نمودن خیابان داشت.
حال مشخص نیست وقتی که زیر ساخت‌های لازم فراهم نمی‌باشد و بنا به گواه اکثریت کارشناسان دلایل متعددی وجود دارد که سنگفرش نمودن خیابان شهید بلادیان یک اشتباه بزرگ است چرا ما شاهد اصرار فراوان بر اجرای آن هستیم!!
اگر بخواهیم تنها به برخی از ایرادات اشاره نماییم می توان گفت:
الف) باتوجه به اینکه این خیابان در واقع مرکز اصلی خرید مردم محسوب می‌شود، قاعدتاً دستیابی آسان به مراکز خرید دغدغه مردم می‌باشد و چون در صورت اجرای طرح شاهد عدم تردد خودرو در طول خیابان خواهیم بود بنابراین می بایست مکانهایی برای پارک خودروها وجود داشته باشد.
حجم عظیم تردد روزانه خودرو در این مسیر به گونه ای است که در اطراف این خیابان حداقل وجود ۳ الی ۴ پارکینگ با ظرفیت بالا کاملاً ضروری است در حالی که…؟؟؟
ب)در صورت اجرای طرح سنگفرش و بستن خیابان،  تردد خودروها و دسترسی به مرکز اصلی شهر از طریق خیابانهای اطراف ( شهید کیامرثی و امینی و … ) امکانپذیر خواهد بود که عرض ۶ متری این خیابان‌ها عملاً سبب ایجاد ترافیک سنگین خواهد بود که تصور آن حتی در ذهن می تواند ملال آور باشد.
حال خود قضاوت کنید اگر در این زمان یک بیمار نیازمند انتقال به بیمارستان باشد یا آتش سوزی در نقطه‌ای از این مناطق رخ دهد تکلیف چه خواهد بود!!
ج)خیابان شهید بلادیان که تنها خیابان اصلی شهر می باشد خود در میان یک محدوده بافت فرسوده قرار دارد که در میان انبوهی از ساختمانهای فرسوده کوچه های اطراف محصور شده و از طرفی قدمت برخی از مغازه ها نیز به چندین دهه بر می گردد که طبق اصول مهندسی دیگر فاقد ایمنی لازم می باشد حال اگر این تصور در ذهن اجرا کنندگان طرح وجود داشته باشد که خیابان فرسوده را به مکانی لوکس با نورپردازی و کاشت درخت و مبلمان شهری تبدیل کنند این سوال به ذهن می رسد که آیا مصداق ( کبک و سر به زیر برف بردن ) تداعی نمی شود؟
د) ….
آنچه که در سطور پیشین بیان شد تنها بخشی از ایرادات وارد بر طرح می باشد در صحبتهای به عمل آمده با برخی از کارشناسان و همچنین مردم عادی و کسبه بازار آنها نیز مخالفت خویش را با این طرح اعلام می نمودند و علی‌الظاهر در جلسات تشکیل شده نیز این موارد را به مسئولین انتقال داده بودند ولی انگار اراده ای خارج از خواست عموم مردم در این بین وجود دارد!!
در پایان باتوجه به اهمیت این موضوع و تبعاتی که می تواند اجرای این طرح برای شهروندان در پی داشته باشد بنابراین از امام جمعه محترم و همچنین شهردار مجرب و اعضای محترم شورا و سایر دستگاههای مسئول تقاضامندم که با بررسی همه جوانب و استماع اظهارات کارشناسان مجرب و بالحاظ قرار دادن خواست عمومی از اجرای شتابزده و غیر کارشناسی این طرح جلوگیری به عمل آورید چرا که سر پوش کردن خیابان شهید بلادیان به این شکل در واقع سرپوش نهادن بر مشکلات این شهر و مردم خواهد بود.
بنابراین لذت نگاه کردن به شهرمان را با تمامی نواقصاتش را فدای برخی مسائل نکنید ! هر چند که مردم خود بهترین قضاوت کنندگان خواهند بود.
(شهر من بوسه بر خاکت استواریت را می‌ستایم … )
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شمادلتون برامردم شهرنمیسوزه پسرهمان عزیزرحمانی هستی که هدفت تخریب تاج گردون است والاعزیزم شماچه میدونیدسنگفرسش چیه این کارهاکارشناسی میشه جواب دادانجام میگیره نشدشمانمیخواه اه وناله کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نزدیکان ایشان که در متن امده خواهرزاده ایشان اقای امینی می باشد
مهندس
Iran, Islamic Republic of
شهرداری حتما باید با خرید تعدادی از خانه ها و تخریب حداقل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰متری در اطراف ۴ راه ساعت قدیم با ایجاد پارکینگ طبقاتی مشکل کمبود جای پارک اتومبیل را برای اکنون و سالهای آینده مرتفع نماید..ضمنا در صورتی که خیابان بلادیان بر روی اتومبیل ها بسته شود اتومبیل ها میتوانند از طریق کنارگذر و خیابان کیامرثی ادامه مسیر دهند.
انقلاب
Iran, Islamic Republic of
حالا چکار داری پسر کیه حرف حقی زده واقعا طرفدارهای تاج چقدر از خانواده رحمانی ترس دارند
باشت
Iran, Islamic Republic of
ای ادم مغرض شما و امثال شما همیشه به دنبال حاشیه هستید. چرا به این فکر نمیکنید که با اجرای این طرح چهره شهر چقدر متحول میشه؟
حال به فرض شرکت برنده این طرح خواهرزاده ایشان باشد مگه این ادم حق زندگی نداره مگه ایشان چون خواهرزاده ایشان هست نباید در فعالیت های اقتصادی شرکت کنه
در گچساران بیش از صدها پروژه داره اجرا میشه حال به فرض یکی از این پروژه ها به یکی از نزدیکان نماینده واگذار بشه. این کجاش ایراد داره
حداقل ۲۰ درصد گچساران و باشت رابطه فامیلی با دکتر تاجگردون دارند دیگه این بیست درصد باید از همه چیز محروم بشن
احمد
Iran, Islamic Republic of
برو مردک بیکار و بیمار
تو دردت اینه که پیمانکار کیه
مگه قرار بود تو پیمانکار بشی
رقاص
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جناب رحمانی بله برادر تمام استان فدای عده ای ار دوستان نماینده شده است حال شما از خواهرزاده وی میگویید
آگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره برای نماینده شهر که داره منافع خانوادش در نظرمیگیره
مش رجب
Iran, Islamic Republic of
دیگه چی ؟؟؟ خوبه والله خدا بده شانس کاش ما هم قوم تاجگردون بودیم . مردم شهر این وسط چه گناهی کردن آقای تاجگردون
بویراحمدناب
Iran, Islamic Republic of
درجواب انقلاب عزیزرحمانی راکه همه میشناسند یککلاس ۱۵نفری رانمیتونست اداره کنه ترس داره خدایی خودت ازاین حرف خنده ات نگرفت چنان حرف ازخانواده رحمانی حرف میزنی خودطایفه فتح هم باورش شده که رحمانی گسیه
مردی ازلیشتر
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای سعید ضمن همه احترامی که برایتان قایلم ولی آخر چکارباید کرد مگه میشه دست رودست گذاشت وبعد از۵۰سال خیابان بلادیان همینطور بدون تغییر بمونه به نظرشما ازچهارباغ اصفهان باقدمت ترنبود توش مترو ردکردن هرچندباید کارکارشناسی بشه ولی خواهشا دست ازاین سیاسی کارات وردار .................
ﺳﻬﺮاﺑﻲ
Iran, Islamic Republic of
ﺳﻼﻡ ﭘﺎﺭﻙ اﺳﺘﺮﻳﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻚ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ اﻳﺪﻩ ﻋﺎﻟﻴﺴﺖ ﻟﻂﻔﺎ ﺑﺎ ﺳﻨﮓ اﻧﺪاﺯﻱ ﺗﻔﻜﺮﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﺎﻧﻊ ﺗﺮاﺷﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻟﻂﻔﺎ
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت بسیار مطلب بجای بود. سنگ فرش خیابان یعنی نابودی گچساران
مرد حق
Iran, Islamic Republic of
احسنت حسام
ایگفتی مردم این شهر چقدرساده هستند .عزیزم مردم همه چیزو بهتر از من تو میدانند اینا دیگه حناشون رنگی نداره.از زرن همین بنرهای تبریک متوجه اوضاع بی سر و سامانشان شو
به خدای احد پا ش به مجلس بعنوان نماینده باز نمیشود .چون همینای که فکر میکند باهاش هستند نیستند .فیعلا مجبورند باشند حتی تا ثانیه آخر ولی توی رای انداختن امکانش صفر وحتی زیر صفر.
مردم حرکتهای ایشان وطرفدارانش را در ادارارت وجاهای دیگر رصد میکنند میبینند که چه دلال بازیهای که نمیشود ونمیکنند.یه نگاه به دور بر متوجه همو چیز خواهیم شد.مگ بر ضد ولایت فقیه.حتی در این قضیه هم روباه بازی دارند .مرگ بر خاین۰
مجيد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این اقایون رحمای با چه روی میان این حرف ها را میزنند اگه جای اینها ودم عمرا بیرون نمیومدم
سجده ای
Iran, Islamic Republic of
جان خودتان به جای این همایشها وولخرجیها به داد این شهر برسید چون اگه قرار بود این همایشها کاری کنند تا الان همه کار شده بود .شد تریبون شهرت جهت اقایان پول مفت وزحمت کشید شهرداری را خرج این یکی ویکی کردن شد هنر
لطفا به خودتان بیایید شما که ادعای مدیری میکنید به خدا اگه چشمتان دنبال مسایل وحاشیه نباشد چرخاندن این شهر هنر نمیخواد امکانات جور کنید کمتر بلف بزنید کمتر عکس ومصاحبه کنید به داد مردم نه مردم برسید
شهر ۵ماهی هس بی سر صاحب شده اون از اتش سوزی اون از بی نظمی در سطح شهر نبود ونرسیدن سریع نیروی نظامی دزدزی در شهر نداشتن امنیت زن ودخترا در شهر که هیچ برخوردی نمیشود .به شهر کمک نمشود امکانات در سطح شهر ومحلات جهت پاکسازی وجمع اوری کم می باشد تلاش نیروهای زحمتکش را میبینیم ولی وقتی جلوی در وکوچه میبینیم نشسته اند جفت کوهی از زباله پیگیر میشویم میگویند گاری نداریم ماشین نداریم راننده نداریم منتظریم تا بیاییند ولی افسوس تا ساعتها وحتی روزها کسی نمییاید نه ماشین نه گاری نه بیل ما هم با اونا به زبالها نگاه میکنیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوست عزیز
وقتی که آگاهی کامل از طرح نداریم پس نباید تشویش اذعان عمومی کرد،سرپوش کردن خیابان بلادیان هیچ ربطی به بافت فرسوده شهر نداره چون به گفته کارشناسان و طراح این طرح سرپوش خیابان بلادیان مانعی برای ساخت و ساز بافت فرسوده نمیباشد،در زمینه ترافیک منم هم عقیده هستم که باید یه فکری برای پارکینگ ماشین ها بکنن ،اما مگر غیر از اینه که ما سال ها با ترافیک های سنگین در همین خیابان بلادیان و کیامرثی و امینی دست و پنجه نرم میکردیم که به برکت همین نماینده و همین مسئولین بار ترافیک شهر از روی خیابان بلادیان برداشته شد،پس همین الان هم اعتماد بکنیم به شورای شهر و شهردار محترم تا مشکلات هر گچساران و مبلمان شهری کامل شود،اما دوست عزیز فرمودن که مردم شهرستان تمایلی به تغییرات در این خیابان ندارن،شما نباید به خود اجازه بدید که از طرف مردم گچساران در یک سایت رسمی اظهار نظر بکنید،من پیشنهاد میدم به مسئولین سایت کبنا که یک نظر سنجی بذارن ببینیم مردم گچساران تمایلی به تغییرات در خیابان بلادیان دارن یا خیر
دوست عزیز درد جنابعالی ترافیک شهر نیست،درد شما اینه که دوست ندارید این تغییرات تو دوره نماینده فعلی انجام بشه،فرقی نمیکنه که پیمانکار این پروژه کی باشه مهم اینه که شهر ما آباد بشه،از حالت فرسودگی در بیاد،پیشنهاد من به جنابعالی و هم قطاران جنابعالی که چشم پیشرفت و طرقی شهر را به خاطر مسائل سیاسی ندارید اینه که جدای از هر نوع بینش سیاسی بیاییم دست به دست هم بدیم و به مدیران شهر اعتماد بکنیم تا مشکلات عدیده شهر گچساران حل بشه
حق
Iran, Islamic Republic of
شما وقت یه چیزی شنیدی
کسی نمی خواد اونجا رو سرپوش کنه خوشگل
سید احمد توکل نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام /توکل نیا هستم مسئول وب سایت حجت الاسلام احسان جابرزاده/این تصویر متعلق به عکاس خوب شهر گچساران آقای حسنی هست که حاج آقا جابرزاده داخل صفحه شخصی خودشون (اینستاگرام) این تصویر رو گذاشتن و این متن زیبا رو نوشتن/که منم تصمیم گرفتم اصل تصویر رو پیدا کنم و به صورت فتوشاپ به این صورت آمادش کنم/پس منبعش رو گفتم که از کجا پخش شد..
متن رو حاج آقا نوشتن ..
بویراحمدناب
Iran, Islamic Republic of
درجواب عرض اقای احسان امینی مثل خیلی ازافرادطرحی درموردسنگفرش خ بلادیان داده ایشان خواهرزاده نماینده است ولی عزیزن پیمانکارنیست چرابی جهت حس کینه توزی عداوت ونفاق رارواج میدهی وقتی اطلاع نداری اذهان مردم رابهم نریز البته مردم کتملاشما وخانواده ات که چهره منافق گونه داریدمیشناسند محی الدین عوض زاده عزیزیاسعیدرحمانی اصل دهه جدید
حمیدم
Iran, Islamic Republic of
کلا عملیات بافت فرسوده یک امر طولانی و نیازمند بودجه هست مدعای حرف بافت فرسوده و قدیمی محله سعدی در شیراز هست که سالها طول کشید تا علاوه بر تامین بودجه موفق به کسب رضایت اهالی برای فروش املاکشان شدند.
قاصدک
Iran, Islamic Republic of
برای بعضی از افراد شهرمون متاسفم اگه شما آقایون راست میگین به جای این همه حرف یه برنامه یا طرح بدین تا چهره شهر دگرگون بشه نه حق این مردم را تو تهران و شمال ،تبریز ،اصفهان و... خرج کنن یه کم هم انصاف داشته باشید
در تایید تایید شرمت ا...
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دوست عزیز تف به تاجگردون و شهردار که میخوان زمینه دزدی رو برای اقوام و دوستان نزدیک ایجاد کنن
بازمانده جنگ
Iran, Islamic Republic of
آقای سعید رحمانی تو خیال می کنی همه مثل بابای تو هستنددر مدت انتخابات نمایندگان ۱- نجفی ۲- موحد ۳- مرحوم نبی زاده ۴- جعفری ۵- حسینی تا توانست برای آنها هم رأی سالم و هم رأی ناسالم جمع کرد و بقول خودش در همان جناح سرس در سرها داشتچون بابای شما برای برادرزاده ها و خواهر زاده ها و دایی و عمو و خاله و عمه که در ایام انتخابات دستمال دستش بود بعد از انتخابات عرضه هیچ کاری برای هیچ کدام را نداشت شما می خواهید پدر خودت را با تاجگردون مقایقه کنید .شما بروید همین فامیل خودت که در مدرسه پیش پدرت درس خوانده(مدرسه راهنماییو دبیرستان )در شهر و روستا ببین در مورد توان مدیریتی و مردم داری چه قضاوتی می کنند.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
شما ازهمان گروهی هستید که سی وپنج سال گچساران رابه ناکجاآباد بردید.کمرشهرراشکستید.دنبال مسائل خطی وباندی بودید.مردم عاقل هستندومیدانندکه هرکس هرکاری رابدون کارشناسی انجام نمی دهد.کسانی که می خواهند این کاریعنی سنگ فرش خیابان بلادیان راانجام دهند به اندازه سطرهای مقالات شما کارکارشناسی برروی آن انجام داده اند.شما به اسم تاج گردون حساسیت دارید.ولی این رابدانیدکه این پروژه همچون زیرگذربه پایان می رسد وآنچه می ماندسیاهی است که برچشمان حسودان باقی خواهد ماند.شمااین رابدانیدکه با هرقلمی وحرفی که برعلیه ستاره درخشان ونگین سبزبهارستان می نویسیدیک رای برا آرائ ایشان افزوده خواهدشدوایشان محبوب هست ومحبوبترخواهدماند.جناب رحمانی پروژه های جدیدی درراه است .گوشهایتان راشنواتروچشمهایتان رابازکنید.مردم می دانندکه چه کسی برایشان بدون مکروحیله کار می کنند.عزیزم شما حسادت نمی گذارد که مردم وشهرراببینید.بافت فرسوده شهر محله سادات ورادک ومحله لبنان می باشدکه شما خیابان اصلی رافرسوده قلمدادکردی .خداوندبه راه راست هدایتتان کند.
محروم
Iran, Islamic Republic of
بالاخره باید کارا یک جایی شروع بشه مگه خواهرزاده تاج گردون جزء مردم نیست مهم نیست کی پیمانکارباشه مهم اینه کار خوب صورت بگیره حالا این چند سال کاری نشد به کجارسیدیم کار نمی کنیم وقتی کسی میخواد کارکنه همه کارشناس می شن منتقد وتخریبگر اما بقول مثل لری خودمون دو شاخ کلو نه ...........
جوان
Iran, Islamic Republic of
جمله اول در جواب "گچساران"همین چند وقت پیش عده ای از بازاری ها به نشانه اعتراض جلوی درب فرمانداری تجمع کردن
نکته بعد در جواب نویسنده گزارش که فرموده بود:(بنابراین از امام جمعه محترم ...تقاضامندم...)بنده خدا امام جمعه یه بار نسبت به یه جشنواره موضع گرفتند،اون متن ها وگزارش هاونظرات علیه ایشان در همین سایت به حمایت از...منتشر شد.
ای کاش همه تلاش های ما و مسئولان شهر برای رضای خدا بود...
بينا
Iran, Islamic Republic of
کاش شما در جلسه ای که مشاور و شهردار و مردم بودن شرکت داشتین
اول اینکه اونجا قرار نبود مسقف بشه
دوم اینکه مشاور حرف اصلیش این بود که مردم از این خیابون به عنوان پارکینگ رو باز برای دسترسی به مغازه ها استفاده می کنن پس به تداد نیاز پارکینگ تامین کنید در غیر اینصورت نمیشه
سوم هدف مشاور ایجاد فضای شهری مناسب در قلب شهر بود که طرح های نشان داده شده انصافا عالی بودن
اما از همه مهم تر یک خبرنگار که مشخص بود مثل شما کینه داره سوال کرد چرا به شما دادن
پاسخ خیلی قشنگ بود که این شرکت تنها مشاور بومی استان هست که اتفاقا اعضاشون بچه های گچساران هستند و طبق ایین نامه سازمان مدیریت اولویت واگذاری دارن و انتقاد کرد که چرا شهرداری از اونا کمک نمیگیره و از مشاوران غیر بومی استفاده میکنه
حالا جناب رحمانی شما ناراحت هستین یک پروژه خوب بخواد اجرا بشه و یا یک مشاور بومی با بچه های همین شهر کار انجام بده مشخصه کینه چیز دیگه ای رو دارین
ضمنا طبق گفته این یک پروژه محرک شهریه برای شروع نوسازی بافت فرسوده شهر
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام.بهسازی وبازسازی خیابان بلادیان عالییه بعدها متوجه میشیم. درخصوص پارکینگ قرارشده فرمانداری سابق بعلاوه خانهای سازمانی جهادکشاورزی واقع درخیابان مهمانسارا عمران که درحال تخریب است درنظر گرفته شده
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام گچساران اولین شهری نیست که قراره این طرح براش اجرابشه وقطعا آخرین هم نخواهدبودپس بیایید به مسوولین ومتخصصین اعتمادکنیم تاان شاالله نتیجه این اعتمادراببینیم
باجناق
Iran, Islamic Republic of
ای شهرم خاکت بر سر کسانی که از پرتو رای من باجناغ و برادر زن و پسر خاله و خواهر زاده و.. به نان و نوا می رسند
دوست
Europe
نماینده شهر حیدرعدالت است تاج کیلوی چند؟اخ وبخت مرذم گچساران
صبر وظفر
Iran, Islamic Republic of
برادررحمانی عزیز گر صبر کنی ز غوره حلوا سازیم حوصله داشته باش با یک گل بهارنمیشه بجای یک زیر گذر شهر ویرانه ما به چندین زیر گذر نیاز دارد ویک شبه اباد نمی شه عمق فرسودگی زیاد است اگر نقشه مطا لعاتی بافت فرسوده را ببنی در کنار خیابان شهید بلادیان پارکنیگ های متعددی دیده شده است انشاء الله موفقیت نز دیک است زیرا صبر وظفر از دوستان قدیمند که بر اثر صبر نوبت ظفر اید
خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رحمانی شما و اطرافیانت نتوانستید در این ۳ سال یک سرسوزن ایراد از عملکرد تاجگردون بگیرید و فقط دنبال طرح مسائل شخصی هستید و البته مردم بسیار آگاه تر از اون چیزی هستن که شما فکر میکنید.راستی شما اصالتاً گچسارانی هستی؟؟!!!!۱
من که فکر نمیکنم شما حتی به مردم گچساران به چشم هم وطن نگاه کنید.شما ها باقیمانده فتنه ای هستی که نژادپرست های یاسوجی برای سرزمین مادری ما تدارک دیده بودند و حاج غلام تومارشان را در هم پیچید
گروسر
Iran, Islamic Republic of
واقعا مسخرست که جایی رو بخوان درست کنن یه ادمی مثل شما اینجوری بخواد سم پاشی کنه
خوب حداقل بگو کدوم کارشناس و کجا و طی چه تحقیقی رفته مطالعه کرده که سنگ فرش خیابون خوب نیست
یک نفر تا حالا اصل موضوع رو رد نکرده
برو با همون ..یه تحقیق انجام بدین شاید تونستین چیزی توش دربیارین
گچسارانی ام
Iran, Islamic Republic of
تا یاد دارم هرزمانی که اقای تاجگردون نماینده محترم دست به یک کارعام المنفعه می زند این پدر وپسر ایه نحس می خوانند یکی صحبت از اشک تمساح می کند دیگری از از باز افرینی شهری پایدار وباز سازی بافت فرسوده شهر از روی حسادت وامصیبتا سر می دهد برادر جان به شیراز وبهبهان سفری کن تا دگرگونی بافت قدیم رامشاهده نمایید تا کی باید این جوری باشیم
فراز
Iran, Islamic Republic of
بنده خدارحمانی ی چیزی روندانم کاری گفت چه میدونست این بلاسرش میاد حالاقول میده خودس به همراه پدر توکارشون پخته حرف بزنند اخه این بنده خداهاراعده ای تحریک میگنندوخودشون نظاره میکنند
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1