تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۱۰۹۹۰۸

تحلیلی بر استراتژی انتخاباتی اصولگرایان بویراحمد

۳۰
۰
کبنا ؛مخاطب کبنا نیوز

BOYER
هرچه به اسفندماه و موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم مطابق ادوار گذشته شور و هیجان مردم نیز در بویراحمد ودنا مضاعف می‌گردد. بازار گمانه‌زنی‌ها داغ است و تنور چانه زنی‌ها داغ‌تر. طیف‌ها و جناح‌های مختلف در یارگیری و برنامه ریزی در رقابتی محسوس کمر همت بسته‌اند.این روزها اما اخبار متعددی از جناح راست واصولگرایی به گوش می‌رسد. اصولگرایان بویراحمد که تجربه موفقی در انتخابات اخیر چه دوره قبل مجلس و چه انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای شهر نداشته‌اند به شدت در تکاپوی جبران مافات گذشته و ترمیم وجهه و وزنه ی عمومی خود می باشند. هدایت خواه نماینده پیشین بویراحمد و دنا و حاج حسینی استاندار اسبق استان در این طیف نقش لیدر و پدر معنوی را بازی می کنند.دو اسمی که هرچند در ظاهر جدا ولی در باطن هماهنگ قدم بر می دارند.
در خلال فعالیت‌های آشکار و پنهان این گروه اما این روزها اخبار واطلاعات چنان متناقض و متفاوت به گوش می‌رسد که گویی هیچ گاه به مقصد و پرچم مشترک نخواهند رسید.
جلسه ای با محوریت هدایت خواه برگزار شد و پس از رایزنی‌های متعدد خلیفه خلقی‌پور به عنوان گزینه جریان مذکور معرفی شد. هنوز جلسه تمام نشده بود که از گوشه و کنار به گوش رسید روشنفکر به عنوان کاندید مستقل اعلام حضور کرده. و این در حالی بود که مسعودی‌اصل تهران نشین هم که از اساس دستور کار جلسه را قبول نداشت فعلاً اعلام موضع نکرده و صدالبته به عنوان گزینه قابل اعتنا به شمار می‌رود. از این دو هم ولایتی که بگذریم به نکته جالب دیگری می رسیم آنجا که جانی پور نیز خودرا اصلح تر از بقیه می داند واحتمالا در مقابل حمایت هدایت‌خواه از خلقی‌پور روی حمایت حسینی از خودش حساب کرده است و کمی بعید به نظر می‌رسد که ایشان حداقل مقابل خلقی‌پور کوتاه بیاید. خرامین و پیشوا هم از دیگر گزینه‌های مستعد این جریان سیاسی در حوزه بویراحمد و دنا می‌باشند. ایشان هم اگر خود را مستحق‌تر و با ظرفیت‌تر از بقیه ندانند تحت هیچ شرایطی کم شانس تر نمی‌دانند.
در این میان البته فراموش نمی کنیم پایگاه فکری نماینده فعلی نیز جریان اصولگرایی است. هرچند تا این لحظه حمایت سران اصولگرایی و حتی فعالین این جریان در استان را علی الظاهر از کف داده است ولی به هر حال چه بخواهد چه نخواهد از آن پیشینه برخواسته است.

به هر حال شمای کلی اتفاقات اخیر و تقسیم بندی احتمالات مبین معمایی است که برای تحلیل آن باید با نگاهی چند بعدی به بررسی آن بپردازیم.
تعدد گزینه های درجه دو و عدم وجود راه حلی برای رسیدن به اجماع میان کاندیدای این طیف سیاسی در نگاه اول شاید سطحی و غیر تشکیلاتی بودن این جریان را درذهن متبادر نماید . ولی تجربه ثابت کرده هدایت خواه و مجموعه تحت مدیریتش به این راحتی قافیه را نمی بازند. ولذا قطعا این نتیجه گیری کاملا سطحی و ساده لوحانه می باشد.
آنچه می تواند ایناین سر کلاف سر درگم را گره بگشاید توجه به تجربه دوره گذشته و نیز وضعیت آینده هدایت خواه و یارانش می باشد.
یک به یک اگر بررسی کنیم در خواهیم یافت که: خرامین و پیشوا در حالت عادی و در صورت حمایت همه بدنه اصولگرایی و سران این طیف در استان بازهم پتانسیل جمع آوری آرا حد نصاب را به صورت قطعی وصدرصد نخواهند داشت ولذا کم احتمال است که بر آنها اجماع شود از سویی اگر روشنفکر بماند و مسعودی پافشاری کند ناگفته مبرهن است که بزرگان تصمیم گیر هردو رانهی می کنند و زیر بار هزینه انتخاب یکی و مقابله با دیگری نخواهند رفت. خلقی‌پور و جانی‌پور نیز بر حسب اتفاق در شرایط مشابه قراردارند و با توجه به اینکه هیچکدام از دیگری تبعت نخواهند کرد با برخورد یکسان هم فکرانشان روبرو خواهند شد .ولذا پرواضح است در شرایط کنونی هیچ کدام از چهره های پرهیاهوی این روزهای جریان اصولگرایی در استان قدرت و ظرفیت هدایت خواه را نخواهند داشت.
حال سوال اینجاست که آیا پیش بینی این وضعیت و اتخاذ تصمیم مناسب برای این جریان دشوار است وچرا هدایت خواه زودتر تعیین تکلیف نمی‌نماید.
۱_ایشان تحت هر شرایطی نسبت به سایر همفکرانش شناخته شده تر ودارای مقبولیت بیشتری است و حتی در آخرین لحظات به راحتی قابلیت جابجایی و جایگزینی با همه اعضای گروهش را دارد.

boyer
۲_در صحنه بودن همه همفکران با تمام توان زمانی اتفاق می افتد که هر کس برای خودش کار کند و اگر در روز آخر تصمیم به اتحاد شد هدایت خواه بهترین گزینه است ولذا دیگران مجبور به کناره گیری، کما اینکه این تجربه مستند است.
۳_حضور چهره های درجه ۲ و نیز انشقاق خود خواسته در جریان اصولگرایی باعث می‌شود اعضای طیف مقابل نیازی به اتحاد و حضور چهره‌های کاریزما و تاثیرگذار خود احساس نکند. از این رو اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز رفتار مشابه را الگوی کار قرار می‌دهند و احتمالاً گزینه‌های متعدد آن جناح نیز خود را در مقام مقابله با گزینه‌های مطروحه رقیب مستحق تر و پر شانس‌تر می‌بینند در نتیجه انسجام و کار تشکیلاتی در آن گروه نیز به سهولت انجام نخواهد شد. حال آنکه جابجایی نیروهای اصولگرا با هدایت خواه حتی در آخرین لحظات بسیار کم هزینه و پر منفعت ولیکن در پایگاه اصلاحات بسیار پر هزینه و شاید غیر ممکن و منجر به شکست می‌نماید.
۴_و در بدترین شرایط نیز اگر اصلاح طلبان با توجه به شرایط مساعد این روزهایشان بتوانند بر گزینه ای مستعد اجماع نمایند و از مراحل مختلف به سلامت عبور کنند و پیش بینی موفقیتشان میسر شود، آنگاه صداقت گزینه نهایی هدایت خواه و حضور در سایه کمترین هزینه در این دوره ازانتخابات برای ایشان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
یقین بدانید که از میان روشنفکر و مسعودی اصل،قطعا یکیشون خواهد آمد و هیچوقت این دو در مقابل هم قرار نخواهند گرفت.
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین قبل از جلسه انصراف دادند و در جلسه حضور پیدا نکردند.
دکتر مسعودی که اصلا در جلسه شرکت نکردند،چون نسبت به چگونگی روند برپایی اون جلسه اعتراضاتی داشتند و به همین خاطر از حضور در جلسه انصراف دادند.
آقای روشنفکر هم که از اول اعتراض داشتند و در جلسه حضور پیدا نکردند.
پس هیچ کدوم از بویراحمد سفلایی ها در جلسه نبودند،ولی در نهایت اگر قرار بر اومدن اونا باشه،مطمئنا یکیشون خواهد اومد و دو فرد دیگر حمایتش خواهند کرد.
کی روش
Iran, Islamic Republic of
عکس زارع چرا در میان هست؟
اخرش ما متوجه گرایش ززارع نشدیم....
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
اقای رجایی پیروز انتخابات هستن باتوجه به شرایط کشور و مردم
محمودی
Iran, Islamic Republic of
یقین بدانید که اقای روشنفکر،دکتر مسعودی و دکتر خرامین در کنار هم خواهند ماند و خواهند بود، بقیه ای هم که میخوان به هر قیمتی خودشون رو سفلایی جا بزنند، بدونن که مردم اصلیت همه رو میدونند. بویراحمد سفلی با این که از نیرو های تحصیل کرده و کاردان بسیاری برخوردار است و بیشترین درصد آرای حوزه انتخابیه را در بر می گیرد، ولی متاسفانه در همه دوره ها نخبگان و افراد توانمند آنها مورد بی توجهی نمایندگان و مسئولان قرار گرفته اند، این بار دیگر فریب نمی خورند و مصمم هستند تا فردی را از میان خود مورد حمایت قرار دهند . اقای دکتر مسعودی از تجربه بسیاری برخوردار است و در تهران سالها با بزرگان سیاسی سر و کار داشته،اقای دکتر خرامین یک چهره دانشگاهی مشهورند و آقای روشنفکر نیز سالها در استان با مسئولیت های متعدد صاحب تجربه زیادی است. انشالله که این بار بویراحمد سفلی های سرنوشت ساز با اتحاد و هماهنگی نهایتا یکی از این سه نفر را انتخاب و با همراهی دیگری مورد حمایت قرار میدهند تا انشالا بویراحمد سفلی به خواسته های به حق خود برسد.
اﺻﻮﻟﮔﺮا
Iran, Islamic Republic of
اﻱ ﻛﺎﺵ ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﻗﺒﻞ اﺯ اﻳﻨﻜﻪ ﺩﻳﺮ ﺷﻮﺩ ﺑﺎﻫﻤﺪﻟﻲ و ﻫﻤﺰﺑﺎﻧﻲ اﻳﻦ ﺷﻬﺎﻣﺖ ﺭا ﻣﻴﺪاﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻳﻜﭙﺎﺭﭼﻪ ﺩﻛﺘﺮﻫﺪاﻳﺘﺨﻮاﻩ ﺭاﻣﻜﻠﻒ ﻣﻴﻜﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻭاﺭﺩ ﻋﺮﺻﻪ ﺷﻮﺩ و اﻳﻦ ﺟﺪاﻳﻲ ﻣﻀﻤﺤﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭا ﺑﻪ ﻳﻚ اﺗﺤﺎﺩ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﻭﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻣﺒﺪﻝ ﻣﻴﻜﺮﺩﻧﺪ و اﻻ ﺑﺨﺪاﻱ ﻭاﺣﺪ ﺷﻜﺴﺖ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻭاﺿﻤﺤﻼﻝ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﺩﺭاﻧﺘﻆﺎﺭ ﺗﺸﻜﻞ اﺻﻮﻟﮕﺮا ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮﺩ!!!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
عشق فقط دکتر خرامین....استاد فقط خرامین...اخلاق فقط خرامین....نماینده فقط و فقط خرامین
کاکا
Iran, Islamic Republic of
مزخرف تحلیل فرمود ه اید
دانشگاه پیام نور
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر خرامین . تنها کسی که هم زبانشو ،هم لیاقتش و توانایشو داره دکتر خرامین هست ولاغیر
ناظر
Iran, Islamic Republic of
انتخابات حزبی در این استان جایگاهی ندارد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
جالبه هیچ کامنتی نیومده
میلاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی تنها گزینه ای خواهد بود که می تواند اصولگرایان را از این بن بست نجات دهد
سفلی
Iran, Islamic Republic of
قطعا بویر احمد سفلی به اتحاد کامل خواهد رسید وچهره ملی وعلمی وسیاسی خود دکتر مسعودی را با همراهی روشنفکر وخرامین حمایت خواهد کرد
لوداب
Iran, Islamic Republic of
درود بر بویر احمد سفلی دکتر مسغودی خرامین روشنکر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ففط دکتر ایروان مسعودی مردی که می تواند سونامی به راه اندازد
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
مگه زارعی اصولگراهس!!!!!!!!!!!
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
دروذبرحاج پیشوا
مارگون
Iran, Islamic Republic of
خودتان قضاوت کنید اگر بویر احمد سفلی موضع گیری کند ومسعودی وخرامین وروشن فکر بهم بپیوندند بقیه چقدر رای می اورند
جون دلم
Asia/Pacific Region
این تحلیل ار ترس دکتر خرامبن نوشته شد و نویسنده محترم سعی کرد در لفافه دکتر خرامین رو نیروی درجه دوم معرفی کنه و این خود اشتباه بزرگی است عزیز....
بدون شک دکتر خرامین با مدرک دکترا از انگلیس و مدیریت قوی و شایسته و ثابت شده و چهره انقلابی و ساده زیست همونطور که قبلا ثابت کرده این بار هم به امید خدا نماینده بویراحمد خواهد بود
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
وژدانن دیگه براتون مطلب نمی فرستم
چرا کامنتاش منتشر نمی کنید
دانشجو (پلی تکنیک)
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بررسی سوابق افراد نام برده من فک می کنم بهترین گزینهای که در بین تمامی طیف های سیاسی مورد قبول است آقای روشنفکر هستند.
محمودی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر خرامین
تاته
Iran, Islamic Republic of
حیف که مرتضی فروغ فر وارد صحنه نمیشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایتخواه تورابه جان امام حسین (ع)دست ازسراین مردم بدبخت بردار
محسن
Iran, Islamic Republic of
درد همه این مشکلات را فقط جناب اقای حاج کرامت فدایی میتواند بر طرف نماید ایشان یکی از چهر ه های شناخته شده برای بویراحمد علیا وسفلی میباشد ایشان دارای پایگاه اجتماعی بسیار قوی هستند که اصول گرایان استان برای اینکه بتوانند صندلی های سبز مجلس را به دست اورند راهی جز انتخاب ایشان ندارند. اصولگرایان فقط با ایشان میتوانند به اجماع برسند وگرنه در انتخابات اتی چنان شکستی خواهند خورد که جران ناپذیر است
ایران
Iran, Islamic Republic of
راه نجات استان فقط به دست حاج فدایی
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط مسعودی کاردان
سفلی
Iran, Islamic Republic of
مدیرت محترم سایت چرادر بین اصول گرایان عکسی از حاج فدایی نمی زنید
محسن
Iran, Islamic Republic of
بعد از جلسه زیر تل عکسی از اقای فدایی درهمین سایت منتشر شد که بعدا توسط همین سایت حذف شد از مدیرت سایت خواهشمند است عکس ایشان را منتشر نمایند به دلیل اینکه ایشان در بین مردم و در گروه اصول گرایان استان هم از نظر سیاسی و هم از نظر محبوبیت یکی از افراد شایسته و دارای لیاقت وتوانمندی برای نمایندگی بویر احمد ودنا است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1