تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۰۹۸۸۷

تشریح برنامه‌های هفته صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛با فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری اظهار کرد: دیدار باهنرمندان وپیشکسوتان صنایع دستی ،برگزاری نشست با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه صنایع دستی ،دیدار با ائمه جمعه در شهرستانها ،از مهم ترین برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: آغاز دوره جدید کلاس های آموزشی صنایع دستی شرکت هنرمندان در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران فهرست برنامه های دیگر بزرگداشت هفته صنایع دستی می باشد.

IMG_1213

  این مسئول با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد دارای جایگاه خوبی در حوزه صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: نقش صنایع‌دستی در رونق اقتصادی استان با توجه به نوع اقلیم آب و هوایی بسیار اهمیت دارد.

عضو شواری اشتغال وسرمایه گذاری استان صنایع‌دستی را بخشی از گردشگری فرهنگی استان دانست و یادآور شد: توجه به صنایع‌دستی که جلوه‌های متنوعی از آداب و رسوم و میراث دیار چهار فصل است، می‌تواند در جذب بیشتر گردشگران تاثیرگذار باشد.

باقری احیای برخی رشته‌های منسوخ شده را از اهداف مهم صنایع‌دستی استان بیان کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد در زمینه صنایع‌دستی گلیم بافی، گچمه ، جاجیم ، لباس محلی، و... مهارت دارد و فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان به توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنایع دستی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید صنایع دستی استان از پیشرفت قابل توجهی داشته است.

باقری ابرزداشت: با حمایت های تسهیلاتی که در سال گذشته از هنرمندان انجام گرفته فضای بسیار خوبی برای توسعه صنایع دستی پیش روی می باشد.

  وی تصریح کرد: تلاش داریم حمایت های لازم برای ایجاد زیرساخت های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد فراهم شوداز جمله این زیرساخت ها میتوان به ایجاد بازارچه صنایع دستی ومراکز فروش وتولیدات این صنعت را می‌توان نام برد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای علی اکبر پاک مدیر کل صنایع دستی دیگه چه صیغه ای هست که از خودت در میاری حداقل بنویس مدیرکل میراث فرهنگی . در ضمن خیلی جالب هست که مهمترین برنامه ها دید و بازدید با امام جمعه و پیشکسوتان هست !!!! دیدار با امام جمعه چه ربطی به هفته صنایع دستی داره!!!!؟؟؟؟ با شعار و دیدار ،صنایع دستی استان رونق پیدا نمیکنه .
گبه بی صاحب
Iran, Islamic Republic of
.. ، این سخنان را از چه کسی .
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1