تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۱۰۹۸۱۲

۵۰ هکتار جنگل دنا سوخت

۰
کبنا ؛فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از آتش‌سوزی در ۵۰ هکتار جنگل‌های بلوط دنا خبر داد.

سرهنگ محمدرحیم برزمند در گفت‌وگو با فارس از آتش‌سوزی گسترده در ۵۰ هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان دنا در منطقه رهمالی و تولگهی از توابع بخش کبگیان در این شهرستان خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز گزارشی مبنی بر آتش‌‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این منطقه از سوی مردم داشتیم.
وی افزود: بلافاصله تیم یگان حفاظت منابع طبیعی وارد میدان شد اما حجم آتش به‌گونه‌ای بود که مجبور به امداد از سوی سایر نهادها شدیم.
برزمند با قدردانی از همکاری نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، فرمانداری شهرستان دنا، بخشداری کبگیان و همچنین شوراهای اسلامی روستاهای منطقه اظهار کرد: اما باید تقدیر ویژه‌ای از نیروهای خودجوش مردمی داشته باشم که حقیقتا اگر وارد میدان عمل نمی‌شدند این آتش به‌زودی خاموش نمی‌شد.
این فرمانده انتظامی بیان کرد: با همکاری این دستگاه‌ها و مردم پس از یک عملیات ۶ ساعته طاقت‌فرسا، توانستیم در نهایت آتش را در ساعت ۱۷ امروز خاموش کنیم.
برزمند با بیان دلیل آتش‌سوزی در این عرصه‌های جنگلی و مرتعی گفت: متاسفانه فردی به نام ح-پ که زمین کشاورزی جنب این مراتع داشت به دلیل سوزاندن بقایای کشاورزی خود به دامان جنگل و مرتع آتش گذاشته بود که توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.
وی گفت: سهل‌انگاری این فرد موجب خسارت بزرگ به جنگل و مرتع شد در حالی که اگر نیروهای کمکی وارد صحنه نمی‌شدند بالغ بر یک‌‌‌هزار هکتار جنگل و مرتع در معرض آتش‌سوزی قرار داشت.
برزمند بیان کرد: این گونه اقدامات سهل‌انگارانه توسط اشخاص به میراث طبیعی استان ضربات جبران‌ناپذیری تاکنون وارد کرده که باید با قدرت با چنین افراد متخلف و سهل‌انگار برخورد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1