تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۱۰۹۸۰۲

مرغ همسایه برای ادارات کهگیلویه و بویراحمد غاز می‌خواند/عکس

۱
کبنا ؛معاون دفتر صنایع کوچک سازمان شهرک های صنعتی کشور امروز از شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
مرغ همسایه برای ادارات کهگیلویه و بویراحمد غاز می‌خواند
همزمان با بازدید معاون شرکت شهرک‌های صنعتی کشور از برخی واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد، این گونه معلوم شد که برخی ادارات به جای خرید از واحدهای تولیدی درون استان، کالای خود را با کیفیت پایین‌تر از بیرون استان وارد می‌کنند.
فرشاد مقیمی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به همراه سهراب بنام مدیرعامل این شرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از خبرنگاران از واحدهای تولیدی مشکل‌دار در شهرک صنعتی یاسوج ۳ بازدید کردند.
در این بازدید چند ساعته، مقیمی به خواسته‌ها و مشکلات صاحبان صنایع مشکل‌دار در این شهرک صنعتی گوش فرا داد و همچنین قول پی‌گیری مشکلات این واحدها را در حد توان شرکت شهرک‌های صنعتی داد.
در یکی از بازدیدها که از کارگاه سازنده تابلوهای راهنمایی و رانندگی صورت گرفت، کارگران با مشقت بسیار در حال تولید تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده برای یکی از استان‌ها «فارس» بودند.
در این دیدار و در واحد رنگ‌آمیزی به قدری دمای هوای محل کار گرم و کشنده بود که مسئولان بازدید کننده و خبرنگاران تاب حضور چند دقیقه‌ای در محل کار را نداشتند.
برای چسباندن علائم به تابلوهای فلزی به چنین دمای بالایی نیاز است که در این میان فعالیت دو بانوی کارگر در این قسمت از واحد تولیدی نشان دهنده زحماتی بود که صاحبان واحد و کارگران شاغل، برای تولید و اشتغال متقبل می‌شدند.

چرخه عجیب تولید و مصرف در کهگیلویه و بویراحمد
اما نکته حائز اهمیت که مورد تعجب معاون شرکت شهرک‌های صنعتی نیز واقع شده بود خرید تابلوهای مورد نیاز استان از استان‌های دیگر بود که ادارات دولتی از جمله شهرداری یاسوج کالای بیرون استان را به تولید درون استانی ترجیح داده بودند.!
فرشاد مقیمی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در همین خصوص از مدیرعامل شرکت شهرک‌ها در استان خواست تا زمینه بازاریابی و امکان فروش کالای تولیدی در درون استان برای همه شرکت‌ها فراهم شود.
سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم گفت: استاندار این استان دستور اکید داده که همه ادارات و دستگاه‌‌ها باید خرید خود را از تولیدات داخل استان انجام دهند که عدم خرید از این واحد تولیدی و استفاده از کالای سایر استان‌ها با کیفیتی پایین‌تر محل تعجب است.
اما یکی دیگر از نکات جالب در این بازدید تأکید یکی از تولید کنندگان بر عدم استفاده از تسهیلات بود چرا که اعتقاد داشت به دنبال تسهیلات در این استان رفتن به مثابه کنار گذاشتن و تعطیلی کار و زندگی است.
حمیدرضا کرمی مدیر شرکت تولیدی «گل زرشک مارگون» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کسانی که به صنعت در این استان روی آورده‌اند بیشتر آن‌ها صنعتگر نبوده‌اند به همین دلیل است که اکثرا ورشکست شده‌اند.
وی گفت: این عده نه از تولید چیزی می‌دانستند و نه از فروش چیزی می‌دانند به همین دلیل در تولید و بازاریابی درمانده شده‌اند.
این تولید کننده در شهرک صنعتی یاسوج ۳ با بیان اینکه یکی از مشکلات به سرمایه در گردش برمی‌گردد، تصریح کرد: اما در استان به قدری این کار سخت است که عطای گرفتن وام را به لقایش بخشیده‌ام و وقت و زندگی خود را صرف سرگردانی در بانک‌ها نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم که با تولید و فروش بیشتر پول مورد نیاز برای راه‌اندازی فازهای دیگر را به نوعی جمع و جور کنم.


کلنگ‌زنی مجتمع عظیم فولاد دنا همزمان با سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد
معاون شهرک‌های صنعتی کشور از کلنگ‌زنی مجتمع عظیم فولاد دنا همزمان با سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.



 معاون برنامه‌ریزی شهرک‌های صنعتی کشور به همراه تنی چند از مسئولان استانی و با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از محل احداث کارخانه بزرگ فولاد دنا در محل دشت سقاوه بازدید کردند.

در این بازدید فرشاد مقیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان این که همه توان خود را برای احداث و راه‌اندازی این مجتمع بزرگ تولیدی در دشت سقاوه به‌کار خواهیم گرفت، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که به‌صورت ویژه در شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار گرفت همین کارخانه بزرگ فولاد دنا بود.

وی گفت: وزارت صنعت و معدن هم راغب به تسریع در احداث این واحد بزرگ تولیدی است تا چرخ تولید و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از گذشته فعال باشد.

این مسئول افزود: به همین منظور زمین مورد نیاز در دشت سقاوه در نظر گرفته شده است که کمک‌های لازم به سرمایه‌گذار برای ساخت آن خواهد شد.

مقیمی با اشاره به این که برادران باقری سابقه خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها دارند، افزود: همین سابقه خوب به موفقیت آن‌ها در احداث کارخانه بزرگ فولاد دنا کمک خواهد کرد.

وی با انتقاد از این که چرا تا پیش از این بحث فضای سبز این کارخانه در دستور کار قرار نگرفته است، افزود: باید هر چه زودتر مقدمات کار فراهم شود تا در سفر هیئت دولت این واحد عظیم صنعتی کلنگ‌زنی شود.

در ادامه سهراب به‌نام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: برنامه ۵۰ هکتار در فاز اول را با عملیاتی کردن وضعیت آب و برق در سال جاری در دستور کار داریم.

وی با بیان این که به‌دلیل کمبود زمین در مناطق نزدیک به مرکز استان بهترین مکان ممکن برای ساخت این کارخانه محل کنونی بوده است، افزود: برای تأمین آب آن دو گزینه رودخانه چیتاب و رود بشار را داشتیم که قرار شد آب رود بشار از ۳۰ کیلومتری مکان کنونی برای آن در نظر گرفته شود.

این مسئول افزود: این طرح ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد که در بالادست آن و در ارتفاعات مشرف به دشت سقاوه منبع ذخیره آب برای دو کارخانه سیمان و فولاد در نظر گرفته خواهد شد.

در این بازدید قرار شد که قرارداد این طرح هر چه زودتر منعقد شود تا در سفر هیئت دولت به استان کلنگ آن به زمین زده شود.

 
واگذاری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته به متقاضیان واحدهای صنعتی     
زمین در مناطق کمتر توسعه یافته با ۵۰ درصد تخفیف به متقاضیان واحدهای صنعتی واگذار می شود.
معاون دفتر صنایع کوچک سازمان شهرک های صنعتی کشور امروز در بازدید از شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعطای تسهیلات کم بهره با یکسال تنفس ، بازنگری ، اصلاح مقررات و حذف قوانین مشکل ساز از دیگر برنامه های حمایتی دولت برای کمک به راه اندازی شهرک های صنعتی است.
مقیمی افزود: هفت هزار و ۷۵۴ شهرک صنعتی در کشور فعالیت می کنند که این تعداد شهرک ۷۵ هزار هکتار مساحت دارد و ۳۵ هزار هکتار آن به متقاضیان واگذار شد و بقیه آماده واگذاری است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم گفت: ۱۲ ناحیه صنعتی به مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار تاکنون در استان احداث شد و ۶ ناحیه دیگر در دست اقدام است.
بنام افزود: ۲۵۹ واحد صنعتی در این شهرک ها ساخته شده که ۱۵۰ هکتار زمین از شهرک صنعتی سقاوه بویر احمد به طرح تولید فولاد بویر احمد اختصاص یافته است.
  ۳۲ هزار واحد صنعتی در کشور در حال ساخت است
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران گفت: ۳۲ هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور در حال ساخت است که در مرحله تخصیص زمین، دیوارکشی، ساخت سوله و یا نصب تجهیزات و ماشین آلات قرار دارند.
فرشاد مقیمی در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: هم اکنون ۹۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد و میزان زمین های در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی نیز ۱۳۱ هزار هکتار است.
وی بیان کرد: ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی دارای مجوز و پروانه بهره برداری در شهرک های صنعتی کشور وجود دارد که از این تعداد شش هزار و ۲۰۰ مورد به دلیل کمبود نقدینگی، معوقات بانکی، فرسودگی تجهیزات و نابسامانی بازار راکد و متوقف است.
مقیمی اظهار کرد: برای حمایت از صنایع به ویژه صنایع کوچک کشور به تازگی طرحی از سوی سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران به دولت ارایه شده است.
وی عنوان کرد: در همین راستا قرارداد همکاری بین این سازمان و بانک صنعت و معدن کشور منعقد شده و پس از آن نیز معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن کشور ایجاد و راه اندازی شد.
مقیمی ابراز داشت: بر اساس بررسی های انجام شده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی کشور عملکرد مطلوبتری دارند و یکی از دلایل آن نیز برخی حمایت های سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران است.
وی افزود: پارسال و با حمایت های این سازمان ۷۵۰ واحد صنعتی راکد و متوقف در کشور به طور مجدد به چرخه صنعت و اقتصاد برگردانده شد.
مقیمی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنعت جزو استان های کمتر توسعه یافته کشور است و به همین دلیل به حمایت هر چه بیشتر دولت و سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران نیاز دارد.
وی هدف از سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد را شناسایی مسایل و مشکلات صنعت و شهرک های صنعتی این استان دانست و بیان کرد: بخشی از این مشکلات در استان قابل برطرف شدن است و بخشی نیز باید برای پیگیری به وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس شود.
مقیمی بدون اشاره به آمار، اظهار کرد: در این سفر یک واحد صنعتی تولید فولاد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی سقاوه مصوب و ۱۵۰ هکتار زمین نیز به آن اختصاص یافت.
وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این واحد صنعتی در سفر استانی پیش روی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود.
مقیمی ابراز داشت: سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران آماده راه اندازی صنایع مادر در کهگیلویه و بویراحمد و حمایت همه جانبه از صنعت این استان به ویژه در بخش صنایع کوچک است.

 کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه صنعتی رتبه آخر کشور را دارد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دارای رتبه آخر کشور در زمینه توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذار در بخش صنعت است.
سهراب بنام در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: عمده ترین دلایل این امر ضعف بنیه مالی مردم، محدودیت منابع مالی بانک های عامل و فراهم نبودن زیرساخت های لازم شبکه حمل و نقل شامل بزرگراه، آزادراه و خطوط ریلی در استان است.
وی بیان کرد: مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع این کمبودها و مشکلات تاکنون تلاش های ارزنده ای انجام داده اند اما از دولت نیز انتظار می رود که حمایت بیشتری از بخش صنعت، شهرک های صنعتی و صنعتگران این استان داشته باشد.
بنام اظهار کرد: ۲۱ شهرک صنعتی مصوب به مساحت یک هزار و ۴۸۳ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که زیرساخت های مورد نیاز ۱۲ مورد از آنها فراهم شده و در حال واگذاری به متقاضیان است.
وی عنوان کرد: ۲۹۸ هکتار زمین صنعتی دارای زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بنام ابراز داشت: هم اکنون ۴۵۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مستقر است که از این تعداد ۲۵۹ مورد پروانه بهره برداری دارد و از مجموع این ۲۵۹ واحد صنعتی نیز ۱۰۵ مورد در حال ساخت و ساز است.
وی افزود: مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد شامل کمبود نقدینگی، معوقات بانکی، فرسودگی تجهیزات و نابسامانی بازار است.
بنام گفت: پارسال ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد و ۱۵ میلیارد ریال نیز از بودجه شرکت شهرک های صنعتی این استان برای تامین زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی استان هزینه شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1