تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۱۰۹۷۹۵

ناگفته‌های سرمایه‌گذار یاسوجی از رابطه‌بازی و رشوه‌گیری کارشناسان بانکی

۰
کبنا ؛

معاون شهرک‌های صنعتی کشور پای درددل صاحبان صنایع کوچک کهگیلویه و بویراحمد نشست.


فرشاد مقیمی ظهر امروز با حضور در شهرک صنعتی شماره سه یاسوج از نزدیک مشکلات صاحبان صنایع را مورد بررسی و پی‌گیری قرار داد.
این مسئول ابتدا در یکی از واحدهای تولیدی مشکل‌دار که تولید کننده تابلوهای بین جاده‌ای است مشکلات این واحد تولیدی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و از مسئولان شهرک‌های صنعتی استان خواست تا در خصوص ایجاد زمینه برای بازاریابی این مجموعه تولیدی و سایر واحدهای دیگر تلاش کنند.

فرشاد مقیمی همچنین از نزدیک با مشکلات یکی دیگر از واحدهای این مجموعه که تولید کننده انواع شربت‌های خوراکی بود آشنا شد.

در این بازدید یکی از مشکلاتی که همه با آن به نوعی درگیر بودند پرداخت تسهیلات و سرمایه‌ در گردش بود که برخی از بانک‌ها همکاری بسیار ضعیفی با واحدهای تولیدی داشتند.

مدیر این واحد تولیدی با بیان این که برای راه‌اندازی فاز دوم کارخانه با مشکل اعتبارات روبرو شده است از این مسئول خواست در خصوص کمک و تسهیل در پرداخت وام کمک شود.

 

حضور در دشت سقاوه برای پی‌گیری وضعیت کارخانه عظیم فولاد دنا

 
همچنین معاون شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با حضور در کارخانه تولید مواد غذایی سوسیس و کالباس مشکلات آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

از مشکلات این واحد مربوط به قیمت بالای اتصال به شبکه فاضلاب بود که برای این کار از واحد تولیدی مطالبه ۵۰ میلیون تومانی شده بود.

مشکلات مربوط به قیمت بالای آب و برق و گاز هم از دیگر مشکلاتی بود که مدیران بیشتر صنایع به آن پرداختند و از فیش‌های میلیونی این خدمات در هر ماه ناله سر می‌دادند.

 

صاحبان صنایع در حال بیان مشکلات

 
مقصد بعدی مقیمی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی کشور واحد نیمه‌تمام تولیدی ساخت شیشه سکوریت و اتومبیل بود که مدیر این شرکت توضیحات لازم را در بحث مشکلات و موانع پیش روی ارائه کرد.

علی اکبری مدیر شرکت پارس جام دنا که سوله آن تازه در حال احداث است اظهار کرد: استان‌های جنوبی و همجوار در صورت راه‌اندازی این کارخانه از مصرف کنندگان تولیدات شرکت ما خواهند بود.

وی علت نیمه‌کاره ماندن این طرح را برخورد به مشکلات مالی برشمرد و گفت: قرار بر این شد که ۷۰ درصد را خودمان و بقیه اعتبارات را بانک تقبل کند.

 

بازدید معاون شرکت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی یاسوج

 
بحث مالیات‌ها مشکلی بود که صاحبان صنایع نسبت به آن اعتراض و گلایه داشتند که مقیمی با ابراز امیدواری نسبت به این موضوع گفت: با ابلاغ قانون رفع موانع تولید توسط رئیس‌جمهور مشکلات مالیاتی واحدها تا اندازه زیادی برطرف خواهد شد.

اما در این میان یکی از صاحبان صنایع که به صورت میهمان حضور داشت به ناگاه با باز کردن سفره دل نسبت به عملکرد بانک‌ها در استان انتقاد شدید کرد.

 

بازدید از واحدهای تولیدی یاسوج

 


 
علی یزدان‌دوست که خط تولید بلوک سبک لیکا را در دست اقدام دارد با اعتراض نسبت به برخی کارشناسی‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات گفت: نباید تبعیضی قائل شد و نباید با رشوه‌گیری به مصاف رفع مشکلات صنایع رفت.

وی گفت: برای طرح تولیدی من قرار بود که ۷۶۰ میلیون تومان پرداخت شود که تنها ۲۰۰ میلیون تومان ان را پرداختند و همین ۲۰۰ میلیون تومان اکنون سررسید آن به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است.

این مدیر واحد تولیدی با بیان این که همه طلاهای همسرم و زندگی خود را برای تکمیل پروژه فروختم، تصریح کرد: برای همین است که می می‌گویم نباید استفاده از تسهیلات مؤسسات مالی همانند صندوق توسعه ملی رابطه‌ای شود.

---------------------------------------
داریوش بهنیازاده
---------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1