تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۱۰۹۷۰۹

۲۲ ماه عملکرد دولت

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛غلامرضا تاجگردونrohani

نماینده‌ مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۹۴/۳/۱۸طی یاداشتی در روزنامه آرمان نوشت:

حدود ۲۲ماه از فعالیت دولت یازدهم می‌گذرد و هرچند حسن روحانی و اعضای کابینه تدبیر و امید در شرایط سختی مسئولیت قوه مجریه را برعهده گرفتند اما نباید فراموش کرد زمانی که حسن روحانی مسئولیت امور اجرایی را بر عهده گرفت، مشکلات در کوچک‌ترین نقاط کشورهم قابل ‌مشاهده و لمس بود و مشکلات اقتصادی و سیاسی متعددی گریبان شهرهای کشور را گرفته بود. این مشکلات با سرعت زیادی در حال افزایش، گسترش و عمیق‌تر شدن بود تا آنجا که کمتر می‌شد چشم‌انداز مثبتی برای آینده اقتصادی متصور بود. بنابراین به نظر می‌رسد تا به اینجا باید به عملکرد سیاسی و اقتصادی دولت روحانی نمره‌ مثبت داد.

اگر روحانی از نظر اقتصادی توانست به‌‌خوبی بسیاری از شاخص‌های اقتصادی را بهبود ببخشد و کار جدی‌ای روی شاخص‌‌های اقتصادی انجام دهد، این عملکرد ازنظر بسیاری از کارشناسان شایسته‌ تقدیر است. ازنظر سیاسی نیز درحالی آقای روحانی مسئولیت پذیرفت که کشور به لحاظ بین‌المللی در پیچیده‌ترین شرایط قرار داشت و روابط دیپلماتیک آن زمان در شأن و جایگاه کشور نبود. با آمدن حسن روحانی فضای مذاکرات و فضای روابط بین‌المللی جدی‌تر و مساعدتر از قبل شد هرچند تا به امروز به نتیجه‌ قطعی‌ در زمینه هسته‌ای حاصل نشده است اما عملکرد مطلوبی نسبت به گذشته درزمینه مذاکره برای حل‌وفصل پرونده‌ هسته‌ای صورت گرفته و گام‌های مفیدی برای حل آن برداشته ‌شده است.

البته روحانی از نظر سیاست داخلی به‌‌خوبی سیاست خارجی نتوانسته‌ عملکرد مثبتی از خود نشان دهند. هر چند از فضای نامطلوب دوران گذشته فاصله گرفته شده است اما در مجموع عملکرد مثبتی ازنظر سیاست داخلی از روحانی دیده نشده است و لازم است بسیاری از تعارضات حل و فصل و مشکلات گروه‌های سیاسی برطرف شود.

البته برخی از انتقادات به دولت روحانی بی‌مورد و ناصواب است به‌عنوان‌مثال در افزایش قیمت انرژی انتقادات زیادی به دولت می‌شود که به نظر می‌رسد منصفانه نیست. زیراهرسال قیمت انرژی در ایران در ماه اول سال افزایش پیدا می‌کند اما آقای روحانی درماه سوم این افزایش را اعمال کرده است. به نظر می‌رسد در این مورد دولت شتابزده عمل‌ نکرده و اتفاقاً به‌خوبی و معقولانه رفتار کرده است.

در مجموع عملکرد دولت تا به اینجا در بخش‌های زیادی مثبت بوده و در بخش‌هایی هم به‌رغم تلاش دولت عملکرد خوبی از آن ندیده‌ایم که امیدواریم دولت در ماه‌های آینده نسبت به کاستی‌های خود اقدامات لازم را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

وبلاگ بصیرت در زمستان
Iran, Islamic Republic of
خب این را باید سخنگوی دولت بگه.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1