تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۱۰۹۶۸۴

عدم صداقت، سنگ‌اندازی، اختلاف و فریب سیاسی در جلسه شورای شهر دهدشت

۷
۰
کبنا ؛ 

شورای شهر دهدشت با استعفای یکی از اعضای این شورا به دلیل کاندیداتوری در انتخابات مجلس موافقیت نکرد.


جلسه شورای اسلامی شهر دهدشت با موضوع بررسی استعفای یکی از اعضای این شورا امشب در سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد.

در این نشست که با حضور تمامی اعضا و اصحاب رسانه برگزار شده بود پس از طرح موضوع توسط داورپناه رئیس شورای شهر، استعفای سهراب حجت‌خواه منتخب اول شورای شهر دهدشت براساس آیین‌نامه داخلی شورای شهر طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 


 
امیررضا خوش آیین با بیان اینکه به استناد ماده ۱۱ آیین‌نامه داخلی شورای شهر هر کدام از اعضای شورا می‌توانند از مقام خود استعفا دهند، اظهار کرد: اما استعفا شرایطی دارد که باید رعایت شود.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان اینکه پذیرش استعفا باید با موافقیت اکثریت آراء صورت گیرد افزود: طبق ماده ۱۲ این آیین‌نامه عضو مستعفی باید تقاضای استعفای خود را با ذکر دلایل به هیئت رئیسه شورا تقدیم کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌های کشور تصریح کرد: متن استعفای حجت‌خواه در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال‌جاری تقدیم هیئت رئیسه شده بود و طبق قانون امروز در نخستین جلسه علنی شورای شهر مورد طرح و بررسی قرار می‌گیرد.

 


 
خوش آیین دلایل طرح شده در متن استعفای این عضو شورای شهر را ادامه تحصیل در مقطع دکترا و بیماری همسر عنوان و تصریح کرد: به گفته حجت‌خواه به دلایل مذکور امکان ادامه همکاری در شورای شهر و تداوم خدمت به مردم برای وی مقدور نبوده و خواهان موافقت شورای شهر با این استعفا شده است.

در ادامه این نشست سهراب حجت‌خواه که در متن کتبی ارائه شده صرفا به دلیل ادامه تحصیل و بیماری همسر تقاضای استعفا داده بود در اظهارات شفاهی خود اما دلایل دیگری عنوان کرد که نتوانست نظر اعضای شورا مبنی بر پذیرش استعفای خود را جلب کند.

وی شرکت در انتخابات را مهمترین دلیل از استعفا عنوان و تصریح کرد: هدف من از استعفا کاندیداتوری در انتخابات مجلس بود، منتهی به دلیل اینکه حدس می‌زدم و به یقین هم رسیدم که سنگ‌اندازی‌هایی در این مورد شده و می‌شود و تعدادی از اعضای شورا را گروه‌های پشت پرده به شدت تحت فشار قرار دادند که با استعفای بنده مخالفت کنند در متن کتبی استعفا این دلیل را نیاوردم.

وی افزود: می‌دانستم که چه سنگ‌اندازی‌هایی خواهد شد و واقعیت این است که هدف اصلی من شرکت در انتخابات مجلس است. تنها دلیلی که مکتوب مطرح نکردم همان سنگ‌اندازی‌هایی بود که شده و یقین دارم که می‌شود.

حجت‌خواه خاطرنشان کرد: غیر از این مشکلاتی هم در شورا داشته و دارم ولی هدف نهایی این بوده البته در کنارش ممکن است مشکلات دیگری هم وجود داشته باشد.

* سنگ‌اندازی اعضای شورا در کاندیداتوری حجت‌خواه

دست‌های پشت پرده و سنگ‌اندازی اعضای شورای شهر دلیل محکمی بود که سهراب حجت‌خواه در زمان دو دقیقه‌ای بیان سخنان خود چندین بار بر آن تاکید و تکرار کرد.

در خلال سخنان حجت‌خواه دلیل شفاهی وی از سوی اعضای شورا از جمله خوش‌آیین و جهادگر با مخالفت مواجه و اعلام شد که گفته‌های وی با متن کتبی مغایرت دارد.

حجت‌خواه در پاسخ ضمن تکرار هدف اصلی بیان داشت: مشکلاتی هم در شورا داشته و دارم اما هدف نهایی شرکت در انتخابات مجلس است.

خداکرم جانجان به عنوان یکی از مخالفین استعفای این عضو شورای شهر با رفیع خواندن جایگاه شورا گفت: جا دارد اندیشه‌ها و معیارها طبق صداقت بیان شود.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان اینکه این مهم از سوی آقای حجت‌خواه رعایت نشده است، افزود: در طرح استعفای وی صداقت به چشم نمی‌خورد.

وی در ادامه تصریح کرد: حجت‌خواه به عنوان نفر اول شورای شهر با هفت هزار رای انتخاب شده و این مردم از منتخب شورا انتظار رسیدگی به مشکلات دارند.

* تناقض در دلایل استعفای حجت‌خواه فریب سیاسی است

جانجان با اشاره به دلایل کتبی استعفا و عدم سنخیت با بیان شفاهی مستعفی با بیان اینکه احساس می‌کنم این اندیشه یک فریب سیاسی است، افزود: اگر آقای حجت‌خواه مشکلات خانوادگی دارد و بنا به این دلیل قصد کناره‌گیری از شورا دارد ما هشت عضو دیگر شورا حاضریم در کنار هم تا زمان رفع مشکلات نامبرده انجام وظیفه کنیم.

در ادامه رسیدگی به این موضوع پس از درخواست چند باره خوش‌آیین مبنی بر ارائه نظر مخالف یا مخالفین هیچ کدام از دیگر اعضای شورا مایل به اظهارنظر نبودند و رسیدگی به استعفا به رای‌گیری بدون حضور خبرنگاران کشید.

خوش‌آیین در گفت‌وگو با فارس از رد استعفای عضو شورای شهر خبر داد و گفت: به دلیل مغایرت گفته‌های شفاهی وی با درخواست کتبی استعفای حجت‌خواه پس از رای‌گیری با ۴ رای موافق و ۵ رای مخالف مورد پذیرش واقع نشد.

به گزارش کبنا نیوز، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت معتقد هستند فردی که از مردم رأی اعتماد گرفته و لباس نمایندگی به تن پوشیده، باید در مقابل موکلین خود پاسخگو باشد که متأسفانه آقای حجت‌خواه این اصل را فراموش کرده است.

--------------------------

طیبه سادتی نیک

------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ساورز
Iran, Islamic Republic of
به ضرس قاطع می توان گفت جناب دکتر حجت خواه صدیق ترین و پاکترین عضو شورای شهر دهدشت می باشد که می خواهند با نیرنگ و بداخلاقی سیاسی ایشان را از حق مسلم خود برای کاندیداتوری مجلس محروم کنند.
میم
Iran, Islamic Republic of
شماها که صادقین چیکار کردین؟ چه گلی به سر مردم زدین....آقای صادق چطور در طی دو سال حضور در شورای شهر ۲۰۰ میلیون بدهیت پرداخت شده و دیگه نمیری زندون حضوری بزنی؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
صداقت!
خود شما صداقت دارین که میگین برای انجام وظیفه و خدمت به مردم نمیذاریم استعفا بده؟
خب بگین بخاطر تنگ نظری خودمون نمیذاریم پیشرفت کنه
بیچاره حق داشت این موضوعو مخفی کنه
صادق
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا .این وضعیت نمایش نظرات خیلی بد شده قبلا بهتر بود اینجوری کسی رغبت به خواندن کامنت ها نمیکنه
حسن
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا .این وضعیت نمایش نظرات خیلی بد شده قبلا بهتر بود اینجوری کسی رغبت به خواندن کامنت ها نمیکنه
دولتخواه
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف دکتر حجت خواه’واقها دست اعضای شورا رو رو کردین
منصف
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به میم
جانجان یکی از مردمی ترین چهره های اجتماعی شهر دهدشت است. آقای میم تمام بدهکاری جانجان به این دلیل بود که سفره خونه اش بروی تمام مردم باز و همیشه کمک به مردم فقیر می کرد .به اطلاع شما برسانم که جانجان ضامن مردم فقیر شده و مردم بدهکاریشونون را ندادن و ایشان را به دادگاه می بردند. امیدوارم که به حق اظهار نظر کنید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1