تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۱۰۹۶۰۶

رخدادهای اخیر فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛ 
 دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده هنرمند فقید سید امرالله حسینی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با معاونین و کارشناسان این اداره کل با خانواده هنرمند فقید سید امرالله حسینی دیدار کردند.
دهبانی پورمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با معاونین و کارشناسان این اداره کل با خانواده هنرمند فقید سید امرالله حسینی دیدار کردند.
در این دیدار دکتر دهبانی پور ضمن ارج نهادن به آثار ارزشمندی که هنرمند فقید سید امرالله حسینی در عرصه خوشنویسی خلق نمود گفت: وجود هنرمندی همچون سید امرالله حسینی در استان باعث رشد و تربیت هنرآموزان در عرصه خوشنویسی شده است، همچنین آثار ماندگار ایشان تا سالها راهنمای هنر خوشنویسی در استان خواهد بود.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده مرحوم حسینی نیز تجلیل شد.
دیدار مدیر حوزه های علمیه برادران استان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
ershad (3)
رئیس حوزه علیمه استان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.
حجت الاسلام پایدار مدیر حوزه های علمیه برادران و حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی اطهر مدیر مدرسه امام علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج و حجت الاسلام احدی معاون اجرایی حوزه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.
دکتر دهبانی پورمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت:  فرهنگ زیر بنا و شالوده توسعه هر جامعه ای می باشد و می تواند کمال و زوال  هرجامعه را  با توجه به توسعه یا عدم توسعه جامعه در پی داشته باشد.
وی گفت: حوزه فرهنگ و هنر به دلیل گسترده بودن در سطح جامعه نیاز به کارهای همه جانبه با توجه به سلیقه های عموم مردم هست که این نیاز به همکاری و هماهنگی دستگاه های فرهنگی در استان می باشد.
در این دیدار بر ارتباط میان حوزه علمیه در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و دیگر زمینه های مرتبط جهت توسعه فرهنگ دینی در استان تأکید شده است.
تنها راه نجات جامعه تلاش مضاعف در حوزه فرهنگی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تجربه دنیا و عقلانیت می توان به این نقطه واقف شد که اگر جامعه ای بخواهد نجات پیدا کند، حتما باید در حوزه فرهنگی تلاش مضاعفی داشته باشد.
ershad (6)
رضا دهبانی پور امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: فرهنگ و توسعه فرهنگی زیرساخت و اساس توسعه است.
وی افزود: براساس تجربه دنیا و عقلانیت می توان به این نقطه واقف شد که اگر جامعه ای بخواهد نجات پیدا کند، حتما باید در حوزه فرهنگی تلاش مضاعفی داشته باشد.
دهبانی پور تعلیمات عمومی و آموزش به مردم را زیرساخت توسعه فرهنگی دانست و اظهار داشت: طبق تاریخ ابتدا تحولات در حوزه فرهنگ و گاهی هم به انزوای فرهنگ منجر شده است.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تشکیل ساختاری نظیر هنرستان هنرهای زیبا در مدتی نه چندان دور را از افتخارات دانست و یادآور شد: فعالیت دانشگاه هم در این راستا لازمه توسعه فرهنگی آموزش آدم های باسواد در این زمینه است.
وی با بیان این که کسانی که به عنوان هنرمند بوده و داعیه کار هنری دارند باید بتوانند در این کلاس ها آموزش بینند، عنوان کرد: با تشریک مساعی و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش می توان کار را نتیجه بخش کرد.
دهبانی پور با بیان این که کار معلمی داشته، در دانشگاه تدریس کرده و جایگاه کار برایش قابل درک است، افزود: آموزش و پرورش هم به کارها و فعالیت های خود اهمیت می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که باید کارها را سامان داده تا اعتماد والدین را جلب و به وظایف هر دو دستگاه عمل شده باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت فرزندان از نظر فکری و فرهنگی رشد کرده و سطوح عالیه را طی می کنند، نه فقط برای اوقات فراغت یا وقت تلف کردن وقت؛ بلکه باید این وضعیت ارتقاء پیدا کند.
وی اذعان کرد: دوست دارم کار جدی گرفته شده و تشریک مساعی داشته باشیم تا به بهبود بخش های آموزشی ما کمک شود.
دهبانی پور در زمینه هنرستان هنرهای زیبا هم افزود: نیروی تخصصی از طرف ارشاد برای هنرستان معرفی می شود ضمن این که به فکر راه اندازی دانشگاه هستیم ولی در زمینه فضا در مضیقه قرار داریم.
این مسئول فرهنگی و هنری، استان کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند فضاهای آموزشی متفاوت دانست و با بیان این که دانشگاه فرهنگ و هنر در این استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که از مهر یا بهمن ماه امسال دانشجو جذب کنیم و باید در این بخش تدبیری اندیشیده شود .
دهبانی پور گفت: در روزهای آتی باید جلسه ای در رابطه با نیازسنجی داشته باشیم که بتوان رشته هایی برای گره گشایی از مشکلات دانشگاه تعریف کرد.
**برگزاری آیین پایانی اولین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
آیین پایانی اولین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در هفته جاری برگزار خواهد شد.
سید مجید بایگانی مدیر روابط عمومی این اداره کل گفت: به منظور تشویق و ارج نهادن به تلاش یک ساله مسئولین روابط عمومی های شهرستانهای تابعه این اداره کل این جشنواره برگزار خواهد شد.در اوایل سال ۱۳۹۳ فراخوان این جشنواره به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شد و با توجه به آیتم های مختلف که در این فراخوان بود تا پایان سال ۱۳۹۳ بهترین روابط عمومی مشخص و از ایشان تجلیل شود.
وی گفت: زمان آیین پایانی این جشنواره چهارشنبه  ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۴  ساعت ۹:۳۰ صبح در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان(سالن کنفرانس)  برگزار خواهد شد.  در پایان این جشنواره  کارگاه آموزشی خبرنویسی نیز برگزار خواهد شد.
**نشست انجمن شعر استان با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی
ershad (2)
با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی نشست انجمن شعر استان با حضور اعضای شعر و ادب هر شهرستان در یاسوج برگزار شد.
آزاد خردمند از روسای ادارات و انجمن های شعر و ادب هر شهرستان که در سال های قبل فعالیت خوبی داشتند، تشکر کرد.
وی افزود: اعضای انجمن ها بدون از هیچ گونه حقوق و دسمتزدی از وقت و هزینه خود جهت پیشبرد اهداف انجمن هزینه می کنند.
خردمند با بیان این که شعر ودیعه ای است که خداوند در وجود شاعران گذاشته، عنوان کرد: یکی از مهارت های امروزی در ایران شعر است و کسانی که بر صنعت شعر مسلط هستند باید قدر این هنر و استعداد خداوندی را بدانند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: آن چیزی که از درون ما طراوش می کند، زائیده افکار ماست.
خردمند عنوان کرد: امروزه هر کس در دنیا بر شعر، حدیث و روایت مسلط باشد جزو خطیب ترین افراد بوده؛ یعنی این افراد کسانی هستند که سخن آنها نفوذ بالایی داشته و مطالب درونی خود را با زبان رسایی می توانند عنوان کنند.
وی خاطرنشان کرد: انجمن شعر یکی از انجمن های پرطرفدار، پرمخاطب، بانفوذ و اثرگذار در کشور و استان ماست.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد انجمن ها را جزیره های کوچک وابسته به هم در استان دانست و اظهار داشت: در سطح کلان برای پیگیری مطالبات این حوزه ها و هماهنگی رابطی بین این حوزه و اداره کل در استان نیاز به انجمن استانی است.
خردمند گفت: در اکثر شهرستان ها انتخابات انجمن شعر برگزار شده و امروز در تلاش برای انتخاب رئیس انجمن شعر استان هستیم. و در پایان جلسه مصوب شد که تا ۲۰ خرداد ماه اساس نامه انجمن شعر استان تدوین و پس از آن تکلیف رئیس انجمن شعر استان مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیما
Iran, Islamic Republic of
به بهشت نمیروم اگر مادرام آنجا نباشد.........؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1