تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۰۹۵۸۶

گلایه مردم دشت‌روم بویراحمد از مشکلات زیست محیطی

۰
کبنا ؛
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها موظف به جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها هستند.


عطا پورشیرزاد امروز در نشست خبری هفته محیط زیست در جمع اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست حجت را بر همه مردم و مسئولان تمام کرد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به بحران‌های حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: بحران‌های آب، خاک، تنوع‌زیستی، گرد و غبار و آلودگی زیست‌محیطی محیط زیست کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد را به شدت تهدید می‌کند.

وی به اجرای طرح تنوع زیستی در استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و افزود: این طرح در جهت حفظ تنوع زیستی و ایجاد معیشت با مشارکت مردم در استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و  کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است که تاکنون ۷۰ درصد طرح در جنگل‌های شهرستان دنا و بویراحمد انجام شده است.

این مسئول خواستار مشارکت بیشتر تشکل‌‌ها برای نگهداری از محیط‌ زیست شد و عنوان کرد: ۱۰ تشکل برای نگهداری محیط زیست به ما کمک می‌کنند که در سال‌های اخیر به ۱۷ تشکل‌ افزایش یافتند.

پورشیرزاد به وجود سنگ‌شکن‌ها در استان و تهدیدی که این کارخانه‌ها برای محیط زیست به وجود می‌آورند اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته سنگ‌شکن‌ها در حاشیه رودخانه بشار مستقر بودند که وجود این کارخانه‌ها و صنایع تهدیدی جدی برای این رودخانه و محیط زیست استان به‌شمار می‌رفت، هم‌اکنون این کارخانه‌ها از بستر رودخانه جمع‌آوری و در منطقه‌ دیگری که پوشش گیاهی کمتری دارد مستقر شدند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برداشت بی‌رویه سنگ‌شکن‌ها از بستر رودخانه مشکلاتی را برای رودخانه بشار به وجود آورده بود، افزود: مدیریت برداشت درست و اصولی از رودخانه و کوه‌ها باعث حفظ این منابع می‌شود.

وی به طرح جامع مدیریت پسماند زباله‌ها در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای مدیریت و دفع بهداشتی زباله‌ها در شهرستان بویراحمد و دنا مکان‌هایی انتخاب شده اما به دلیل معارضات تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

این مسئول تأکید کرد: تا زمان حل مشکلات و معارضات موجود برای دفن بهداشتی پسماندها شهرداری‌ها موظف به جمع‌آوری و دفن مناسب هستند، ضمن اینکه مردم دشت‌روم شهرستان بویراحمد از دفن زباله‌ها در این مکان و آلوده شدن آب این نواحی گلایه‌مند هستند.

پورشیرزاد در ادامه به گرد و غبار استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون هوای آلوده استان بیش از ۲۰ روز بوده است، ضمن اینکه در حال حاضر گرد و غبار موجود در هوای استان پایین‌تر از حد استاندار است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1