تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۱۰۹۴۳۰

اظهارات وزیر اطلاعات در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
کبنا ؛
وزیر اطلاعات گفت: امنیت باید همراه با لبخند روی لب‌ها باشد، اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان اسلام است، لذا باید برای حداکثر جامعه مهر، محبت و عاطفه برقرار کنیم.



 VZIR

 حجت‌الاسلام سید محمود علوی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران‌کل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی‌داشت شهدای ۱۵ خرداد و یادی از امام راحل، اظهار کرد: آئین مقدس اسلام امنیت را حق جامعه ایمانی می‌داند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اسلام معتقد است بخش‌هایی را که دچار آسیب و فساد شده اصلاح و امنیت را برای بندگان خدا ایجاد کند.

حجت‎‌‌الاسلام علوی تصریح کرد: امنیت باید همراه با لبخند روی لب‌ها باشد، انسان‌های فعال فرهنگی در سایه امنیت می‌توانند، نوپردازی و شکوفایی هنری داشته باشند.

وی افزود: امنیت همراه با شادی و نشاط است که فرهنگ عبودیت را در جامعه ایجاد می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: دستگاه امنیتی باید بر پایه آموزه‌های دینی و سیره رسول‌الله و بر اساس حلال و حرام خدا و پرهیز از معصیت الهی باشد.

علوی با بیان اینکه اسلام جایگاهی برای اجتهادهای غیرمعتبر قائل نیست، تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی هم یک استثنا نیست و وارد محدوده شرعی نمی‌شود تا بخواهد امنیت را تأمین کند و از نظر شرع مقدس اسلام این اجتهادها اعتباری ندارد.

وی گفت: کسی که بخواهد از راه معصیت به امنیت برسد، این امنیت حاصل نخواهد شد و به همین خاطر دستگاه امنیتی در چارچوب شرع و اهداف اسلامی کار می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص به عمل احکام شرعی و قانونی، تصریح کرد: بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید بر پایه حلال و حرام الهی عمل کنند.

وی با بیان اینکه رعب تنها برای دشمنان به کار می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان اسلام است، لذا باید برای حداکثر جامعه مهر و محبت و عاطفه برقرار کنیم.

 

وزارت اطلاعات با اقدامات ضد امنیتی جریانات سیاسی برخورد می‌کند / دستگاه‌ اطلاعاتی تفاوتی میان جریان‌های سیاسی قایل نیست
وزیر اطلاعات گفت: اقدامات هر جناح و جریانی به امنیت جامعه آسیب برساند دستگاه اطلاعاتی ناچار به برخورد است و طبعا برخورد پیشگیرانه و صیانت‌گرانه و هدایتگرانه مقدم بر برخورد مچ‌گیرانه است.


حجت‌الاسلام سید محمود علوی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید امنیت توأم با سرور و شادمانی را در جامعه ایجاد کنیم و به همین خاطر احاد جامعه نباید از دستگاه امنیتی بترسند بلکه اسم آن باید برای آحاد جامعه آرامش‌بخش باشد.
وزیر اطلاعات بیان کرد: چون اولین کسی که برای جامعه بشری امنیت ایجاد می‌کند پروردگار است و در جامعه مهدوی یکی از دستاوردهای بزرگ همین ایجاد امنیت است.

علوی با بیان این که اولین تولید کننده امنیت برای جامعه بشری خداوند است، افزود: نام خداوند هم برای همه انسان‌ها اطمینان‌بخش است.

وی گفت: بر همین اساس اسم وزارت اطلاعات و هر دستگاه اطلاعاتی دیگر باید آرامش‌بخش و اطمینان‌آفرین باشد چرا که وزارت اطلاعات کار پروردگار را به نحوی انجام می‌دهد.

علوی تصریح کرد: امروز وزارت اطلاعات مانند گذشته در دل مردم جای دارد و مردم خوب پی برده‌اند در شرایطی که در دور تا دور ما ناامنی است این امنیت مثال‌زدنی در جمهوری اسلامی جز با هم‌افزایی عناصر و ارگان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و قضایی حاصل نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر همراهی و همدلی سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی و همه ارکان نباشد این امنیت به این صورت برای جامعه ایجاد و تأمین نمی‌شود.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: مردم این را درک می‌کنند و خوب احساس می‌کنند و در این شرایط وقتی امنیت مردم تأمین شد و آن را حس کردند برای آن‌ها امنیت روانی هم ایجاد می‌شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نیروی انتظامی با ایشان تأکید داشتند که مردم باید امنیت را احساس و آن را لمس کنند.

علوی خاطرنشان کرد: یعنی نه تنها امنیت فیزیکی باشد و کسی به دیگری تعرض نکند مردم باید این عدم تعرض و امنیت را احساس کنند تا امنیت روانی ایجاد شود.

وی گفت: امنیت روانی وقتی به وجود آمد رفتارها عقلانی و منبعث از عقلانیت می‌شود و مدیران می‌توانند با ابتکار و خلاقیت امور جامعه را به پیش برده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته و هنرمندان هنرآفرینی کنند.

علوی اظهار کرد: به این ترتیب وحدت و همدلی و همزبانی در جامعه رو به افزایش می‌گذارد و یأس را برای دشمنان و امید را برای دوستان ایجاد می‌کند.

وی گفت: برای این که به چنین نتایج دلنشینی برسیم باید حرمت انسان‌ها و کرامت آن‌ها حفظ شود و حیثیت آن‌ها از ارزش فوق‌العاده برخوردار شود و با اندک اهادفی با حیثیت آن‌ها بازی نشود چرا که در احادیث آماده حیثیت مؤمن پا به پای حرمت کعبه تلقی شده است.

وزیر اطلاعات با بیان این که باید امنیت‌ مردم‌محور و مردم‌مدار داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی مردم کرامت داشته باشند دستشان را به خطار و ناهنجاری آلوده نمی‌کنند چرا که این سخن رسول گرامی اسلامی است.

وی گفت: اگر شأن و حیثیت مردم بالا رفت آن‌گاه شاهد ایجاد امنیت بدون هزینه‌ای برای جامعه خواهیم بود و برعکس اگر شخصیت مردم و حیثیت آن‌ها آسیب ببیند آنگاه نباید انتظار داشته باشیم که این گوشه و آن گوشه مسائل غیر منتظره‌ای پیش نیاید.

وی تأکید کرد: کاری کنیم که مردم به نظام حکومتی عقیده پیدا کنند و رفتار ما باعث عقده آن‌ها نشود که به تعبیر امام صادق(ع) هر آدمی که تکبر و زورگویی به خرج می‌دهد به خاطر ذلت درونی است که احساس می‌کند.

علوی با بیان عواقب و مشکلاتی که ممکن است از قبل حقارت‌ها پیش بیاید، تصریح کرد: اگر انسان دچار عقده شد مسائل سیاسی را امنیتی و مسائل اجتماعی را سیاسی کرده و به همین منوال هزینه‌های ایجاد امنیت را زیاد می‌کند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: ما خدمتگزار مردم و نوکر مردم هستیم و خدمتگزار مردم در برابر مردم خود برتربینی و تکبر ندارد لذا به مردم باید با فروتنی و مهر و محبت و با تواضع و عشق و علاقه خدمت کنیم و خدا را شکرگزار توفیق خدمت به این مردم باشیم.

وی با بیان شرایطی که حق‌الله و حق‌الناس دارد و اهمیت زیاد حق مردم اظهار کرد: با تأسی به همین احادیث و روایات است که حق و شأنیت و امنیت مردم برای وزارت اطلاعات بسیار مهم است.

علوی تصریح کرد: ما بر این باوریم اگر همان‌طوری که امام راحل و رهبری معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که امنیت مردم‌محور و دستگاه امنیتی ۷۰ میلیونی باشد، هزینه تأمین امنیت برای نظام بسیار پایین  می‌آید که در سال‌های اخیر این مهم را تجربه کرده‌ایم.

علوی در همین خصوص گفت: در ۱۶ آذر سال ۸۹ و ۹۰ و سال ۹۱ تنها در تعدادی از دانشگاه‌ها تجمعاتی داشتیم که خیلی از این‌ها به برخی مشکلات کشیده می‌شد و برخی ناهنجاری‌ها ایجاد می‌شد اما در سال ۹۲ و ۹۳ چنین چیزی نداشتیم و در سال ۹۳ دانشگاهی نداشتیم که در آن تجمعی وجود نداشته باشد اما با این همه مشکلی ایجاد نشد.

وی افزود: بدون این‌که چتر امنیتی بر سر دانشگاه باشد و با اشراف کامل اطلاعاتی وزارت اطلاعات، ۱۶ آذر در همه جا بدون حاشیه برگزار شد چون مردم در تأمین امنیت مشارکت داده شدند.

علوی بیان کرد: وقتی مردم بیایند و با دستگاه حکومتی همراهی کنند دستگاه وظیفه خود را به راحتی انجام می‌دهد و امنیت به آسانی ایجاد می‌شود.

وی خطاب به مدیران در سال همدلی و همزبانی گفت: در شرایطی که دشمن سعی می‌کند دنیای اسلام را دو قطبی و جنگ شیعه و سنی بسازد و در کشور به هر بهانه‌ای در هر جا ایجاد دو قطبی در بین قومیت‌ها کند و در سطح کشور در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای جامعه را دو قطبی جلوه دهد در این شرایط باید این راهبرد رهبری را جدی بگیریم و در جهت همدلی و همزبانی کارها و وظایف را با جدیت انجام بدهیم.

علوی به نقش دستگاه اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: بر استقلال وزارت اطلاعات و حرفه‌ای عمل کردن آن تأکید می‌کنیم و این عدم وابستگی حزبی وزارتخانه به معنای نفی جناح‌ها نبوده چرا که کشور متعلق به همه است و همه حق زندگی در چارچوب قواعد را دارند.

وی گفت: باید همه حضور و فعالیت داشته باشند و کار هر جناح و جریانی به امنیت جامعه آسیب برساند دستگاه اطلاعاتی ناچار به برخورد است و طبعا برخورد پیشگیرانه و صیانت‌گرانه و هدایتگرانه مقدم بر برخورد مچ‌گیرانه است.

علوی خاطرنشان کرد: ما ترجیح می‌دهیم دست افراد را برای زمین نخوردن بگیریم نه این که زمین بخورند و سپس مچ آن‌ها را بگیریم.

وی افزود: برای دستگاه‌های اطلاعاتی تفاوتی میان جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و معتدل نیست چرا که کشور متعلق به همه زیر چتر مقام معظم رهبری است و ما توان توان خود را به کار می‌گیریم که سربازان زیر چتر آقا را افزایش داده و دوستان آقا را زیادتر کنیم زیرا رسالت ما این است که مخالفین را به موافق تبدیل کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بچه بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
ببینیم و تعریف کنیم
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
ازوزیر اطلاعات تشکر می کنم که موضوع کرامت انسانی واحترام به مردم رابیان کردند امیدوارم که باتدبیر مدیرکل جدیداین احساس امنیت وآرامش نیز دربین فعالین سیاسی اصلاح طلب استان که درگذشته احساس ناامنی می کردندودرمواردی
درحق آنان ظلم وجفا گردیده است ایجادشود
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
از زحمات سایت کبنا خصوصا آقای کمایی بخاطر تولید خبر مفید و کامل
شما
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان عقد ه ای هیحگاه موافق.. نخواهند شد.
اصولگرای اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
پاینده باد سربازان گمنام امام زمان (ره)
روزبهان
United States
از هر دری صحبت شد الا تودیع و معارفه مدیران.
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1