تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۱۰۹۳۴۲

از برگزاری انتخابات با حضور استاندار تا معرفی عوامل فرار سرمایه‌گذار

۰
کبنا ؛نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ظهر امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سیدموسی خادمی استاندار برگزار شد.
الزام دستگاه‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به خرید محصولات تولید استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ملزم به خرید محصولات تولید این استان هستند.
سیدموسی خادمی پیش‌از ظهر امروز در اولین جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۹۴ به مشکلات و موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از این مشکلات و موانع ملی است و برخی از موانع موجود منطقه‌ای و قابل حل و فصل است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جلسات مهمی است و نیاز است نماینده مردم در مجلس، قوه قضاییه و حتی ائمه جمعه در این جلسات حضور داشته باشند، افزود: وظیفه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بسترسازی و تسهیل برای حضور بخش خصوصی در استان است.
وی با اشاره به اینکه عدم اعطای مجوز به موقع توسط دستگاه‌ها، برخوردهای بد و مالیات‌های سنگین همه از عوامل و موانع پیش‌روی بخش تولید و جذب سرمایه‌گذار در کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: اتاق تعاون و بازرگانی، مدیرکل اقتصادی استانداری و مدیرکل اقتصادی و دارای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب پنجره واحد ظرف ۲۰ روز تا یک ماه و با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها موانع پیش‌روی بخش تولید استان را بررسی و گزارش آن را ارائه دهند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید برای رفع موانع تولید، حضور بخش خصوصی در استان و توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد نهایت تلاش را انجام دهند و اگر در جایی فردی ولو اینکه کارشناس اداره هم باشد سبب سنگ‌اندازی شود با وی برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.
خادمی خواستار برگزاری همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: برگزاری چنین همایشی در استان ضروری است که تلاش می‌شود همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شهریور سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سیستم اداری استان فساد وجود دارد که تلاش همه ما هم مقابله با فساد اداری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دستگاه‌ها و ادارات مختلف ملزم به خرید محصولات تولید استان هستند و به جزء در موارد نبود کیفیت لازم و متفاوت بودن قیمت خرید، محصولات استانی بر سایر محصولات ترجیح داده شود و مدیران و ذی‌حسابان ادارات موظف به رعایت این موضوع هستند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۹۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری شد ضمن اینکه بنیاد‌های عمومی غیردولتی شامل بنیاد کوثر، بنیاد برکت، بنیاد ناجا و بنیاد خاتم‌الاوصیاء اقداماتی خوبی را در استان انجام دادند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ایجاد پنجره واحد در امر سرمایه گذاری ضمن تسهیل فرایند این مهم فرصت خودنمایی و کارشکنی از سوی مانع تراشان بخش تولید در استان را نیز خواهد گرفت.
سید موسی خادمی افزود: یکی از اهداف مهم در استقرار پنجره واحد ،شناسایی و بررسی عوامل و موانع تولید و سرمایه گذاری در استان است.
وی با اشاره به اهتمام و تلاش ویژه دولت یازدهم و تحقق عملی در حمایت از تولید ملی ،توسعه پایدار ، ایجاد اشتغال مبتنی بر امر سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی،گفت: باید عوامل و افردی که مانع از انجام این کار در استان هستند معرفی و حتی رسوا شوند.
خادمی یکی از راهکارهای اصلی تحقق توسعه پایدار در استان را حمایت و ایجاد بستر مناسب برای امر سرمایه گذاری در بخش های مختلف دانست و افزود: اجازه نخواهیم داد افرادی در سطوح مختلف و در دستگاه های اجرایی در این راستا مانع تراشی کنند.
وی ابراز داشت: متولیان امور نیز باید در این راستا با دقت و ظرافت بیشتری وارد میدان شوند و عوامل و کارشکنی ها در امر سرمایه گذاری را تا آخرین مرحله آن پیگیری کنند.
وی از اداره کل امور اقتصاد ودارایی ، امور اقتصادی استانداری، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای متولی خواست ظرف یک ماه اینده نسبت به راه اندازی و استقرار پنجره واحد در امر سرمایه گذاری استان اقدام کنند.
خادمی همچنین بر خریداری و استفاده تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی از تولیدات استانی تاکید کرد و از مسوولان مالی و ذیحسابان اداره ها خواست تا نسبت به این مهم حساسیت داشته باشند.
وی گفت: ذیحسابان اسنادی را که مربوط به تولیدات خارج از استان هستند نپذیرند و به عنوان مصوبه شورای دولت و بخش خصوصی موظف به اجرای این مصوبه هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز باید علاوه بر بازاریابی مستمر و مطلوب نسبت به ارتقا و بهبود کیفیت کالاهای خود اقدام کرده و به این امر مهم اهتمام ورزند.
خادمی از برگزاری همایش ملی با موضوع حمایت از امر سرمایه گذاری و تولید در کهگیلویه و بویراحمد در شهریور امسال با حضور برخی مقامات و شخصیت های اقتصادی کشور در بخش دولتی و خصوصی خبر داد.
وی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و سایر نهادهای متولی خواست مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری باشکوه این همایش ملی را فراهم کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشت، گفت: با وجود بسیاری از عوامل و تنگناهای موجود اقتصادی در امر تولید و سرمایه گذاری اما پیشرفت های خوبی در این راستا در کشور و این استان حاصل شده است.
حسن نوروزی افزود: البته بسیاری از عوامل دخیل در امر توسعه سرمایه گذاری نقش برون زایی و حتی فراملی دارد.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نیز اقدامات خوبی در حوزه سرمایه گذاری و استفاده از تسهیلات صندوق ملی در استان انجام شده است به حدود ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی این صندوق به کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته نسبت به سالهای ۹۱ و ۹۲ خبر داد.
نوروزی گفت: میزان اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۱ این استان کمتر از ۴۰ میلیارد ریال بود در حالی که این میزان در سال ۹۳ به بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی اظهار کرد: حتی کاهش میزان سود تسهیلات صندوق ملی در سطح هشت استان کمتر برخوردار نیز با پیشنهاد و رایزنی های استاندار کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفت و هم اکنون میزان سود در این استان ها حدود پنج تا شش درصد نسبت به سایر استان ها کمتر است.


تقسیط بدهی تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات را رفع کرده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اقدامات خوب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به تقسیط مجدد بدهی تولید کنندگان برمی‌گردد که بار بزرگی را از دوش آن‌ها برداشته است. در این شورا تصمیمات خوبی برای خروج از رکود بخش‌های تولیدی خصوصی و تعاونی گرفته می‌شود.


نوروزی گفت: در این شورا نمایندگانی از هر سه قوه حضور دارند که از نزدیک مشکلات بخش خصوصی و تعاونی را از زبان خود کارآفرینان و تولید کنندگان می‌شنوند.

وی بیان کرد: هم نمایندگان مردم در مجلس برای انتقال مشکلات به مسئولان کشوری در این شورا حضور دارند و هم مسئولان قضایی با موانع تولید و اشتغال و کسب و کار در استان آشنا می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، برگزاری جلسات این شورا را راهی خوب برای استماع مشکلات دو بخش تعاونی و خصوصی دانست و افزود: در استان ما تاکنون این شورا جلسات خوب و اثرگذاری برگزار کرده که منجر به تصمیمات سازنده‌ای شده است.

نوروزی از برگزاری تعداد ۸ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از استان‌های نمونه در برگزاری این جلسات و تصمیمات اثرگذار در آن هستیم.



این مسئول با اشاره به تصمیماتی که در این شورا برای رفع موانع تولید و کسب و کار در استان تاکنون گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب به تقسیط مجدد بدهی تولید کنندگان برمی‌گردد که بار بزرگی را از دوش آن‌ها به دلیل مشکلات برداشته است.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان داشته مربوط به استمهال بدهی‌ها بوده و دیگری نیز تصویب سرمایه در گردش برای پرداخت که منجر به خروج از رکود می‌شود.

نوروزی با اشاره به این که مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار با جدیت در اینگونه جلسات حاضر می‌شوند و همواره به دنبال خروجی اثرگذار آن‌ها هستند، افزود: جلسات شورا در سال جدید هم با برنامه‌ریزی مناسب و برنامه‌های منتج به نتیجه برگزار خواهد شد.

 
رقابت‌های خارج از رفاقت عامل فرار سرمایه‌گذار از کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان دلایل رکود کسب و کار در استان گفت: رقابت‌های خارج از رفاقت و خودزنی‌ها عامل رکود کسب و کار در این استان است.
در این نشست که هر یک از اعضا در خصوص وضعیت کسب و کار در استان و ارائه راهکارهایی برای رونق سخن می‌گفتند، سیدنادر موسوی قوام‌آباد رئیس اتاق اصناف مرکز استان اظهار کرد: اتاق اصناف متشکل از ۳۰ اتحادیه در مرکز استان است.
این مسئول گفت: اکنون تعداد ۷ هزار واحد صنفی تحت پوشش این اتاق است و به ازای هر واحد صنفی به صورت میانگین سه نفر مشغول به کار هستند.
موسوی‌ قوام‌آباد بیان کرد: اما بر سر راه اشتغال‌زایی در استان مشکلاتی وجود دارد که قبل از هر چیز به خودمان که بومی‌ استان هستیم، برمی‌گردد که به جای این که برای رفع مشکلات با هم باشیم متأسفانه به دنبال یکدیگریم.
وی گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که اگر ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنیم با اقداماتی که داریم هزار نفر را بیکار می‌کنیم که همه به دلیل رقابت‌های خارج از رفاقت است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه نام بردن از افراد و بیان کارهایی که با کار و کسب ضدیت دارد امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: چنان ناامنی از لحاظ سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ایم که سرمایه‌گذار بومی نیز کار کردن در استان‌های هم‌جوار و ایجاد شغل برای دیگران را به ماندن در استان ترجیح می‌دهد.
موسوی‌قوام‌آباد خاطرنشان کرد: هر کدام که مسئولیتی در اداره و سازمانی داریم قبل از هر چیز برای یکدیگر مشکل‌‌تراشی و مانع‌تراشی می‌کنیم.
بیان کلیشه‌ای مشکلات کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد چاره‌ساز نیست
مدیرعامل بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیان کلیشه‌ای مشکلات کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد برای رفع آن‌ها چاره‌ساز نیست.
در این نشست که هر یک از اعضا پیشنهادات خود را برای بهبود فضای کسب و کار استان ارائه می‌دادند منصور نقیبی مدیرعامل بانک صادرات استان هم به ریشه‌یابی علل مشکلات در این فضای استان پرداخت.
مدیرعامل بانک صادرات استان اظهار کرد: بیان کلیشه‌ای مشکل است و بیان مکرر آن‌ها چیزی به جز اتلاف وقت برای استان ندارد.
نقیبی گفت: در استان‌هایی مانند اصفهان و تهران مشخص است که نرخ بازده چقدر است و اصولا برای پی بردن به امور همه از وضعیت‌ها آگاهی دارند.
وی با بیان این که همه نسبت به هم غریبه‌ایم، تصریح کرد: برای پیشبرد امور باید بدانیم که جامعه از واحدهای تولیدی چه چیزی می‌خواهد.
این مدیر بانکی با بیان این که دستورالعمل‌ها برای شرکت‌های تولیدی در این استان نسبت به سایر استان‌ها باید آسان‌تر باشد، اظهار کرد: در این استان همچنین وضعیت حسابرسی از یک واحد تولیدی بسیار پیچیده‌تر از سایر استان‌های دیگر است.
نقیبی خاطرنشان کرد: باید در نظر بگیریم که حجم فروش یک واحد تولیدی در شیراز و اصفهان بسیار بالاتر از این استان است و لذا تولید مواد اولیه هم ارزان‌تر است.

عدم پرداخت تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید
رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها هیچ تسهیلاتی به بخش تولید پرداخت نکرده است.
جبار کیانی‌پور امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به دستاوردهای دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل تورم یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم در کمتر از دو سال است که هم‌اکنون نرخ تورم در کشور کمتر از ۱۵ درصد است.
رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد به آرامش و ثبات در نرخ ارز اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی موجب جذب سرمایه‌گذار در استان و رشد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
وی به احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی در کشور اشاره کرد و افزود: لایحه رفع موانع تولید در کشور تصویب شده که نیاز است بخشی از این قوانین در کارگروه استانی بومی‌سازی شود تا موانع پیش‌روی تولید استان رفع شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: علی‌ر‌غم اقدامات خوب صورت گرفته اما همچنان شاهد رکود سنگین بر فضای اقتصادی کشور هستیم.
کیانی‌پور وجود تحریم‌ها را عمده مشکلات پیش‌روی بخش تولید دانست و افزود: رفع تحریم‌های خارجی در آرامش بخش تولید مثمرثمر خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبارات و تسهیلات از محل هدفمندی یارانه‌ها دیگر مشکل بخش تولید است که در مدت هفت سال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون دولت هیچ تسهیلاتی به بخش تولید پرداخت نکرده است.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تسهیلات موردنیاز از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید داده شود تا این بخش بتوانند با مشکلات کمتری به کار خود ادامه دهند.
عضویت کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی
baghri
کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد با کسب رأی حداکثری اعضاء، به‌ عضویت شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی انتخاب شد.
امروز نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست که به ریاست سید موسی خادمی استاندار و سایر اعضای این شورا اعم از نمایندگان قوه مجریه، قضاییه و بخش‌های خصوصی و تعاونی برگزار شد، رأی‌گیری برای تعیین ۴ نفر عضو بخش خصوصی و ۴ نفر بخش تعاونی صورت گفت که در این میان لهراسب باقری کارآفرین برتر استان و مدیر بزرگترین واحد تولیدی بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد صاحب اکثریت آرا شد.
در همین خصوص حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از اعضای ان شورا با اشاره به انتخابات سالانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: این شورا شامل اعضایی از بخش خصوصی، تعاونی، به اضافه نمایندگانی از دولت است.
این مسئول افزود: نمایندگان دولت شامل استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رؤسای سازمان‌های کشاورزی و صنعت و تجارت و راه و سایر دستگاه‌ها به همراه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن است.
وی افزود: در این شورا باید نمایندگانی از هر سه قوه اعم از مجمع نمایندگان مردم در استان و نمایندگانی از قوه قضاییه باشند تا مشکلات بخش خصوصی و تعاونی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
نوروزی بیان کرد: این شورا تعداد ۱۳ نفر اعضای ثابت دارد که امروز در رأی‌گیری شرکت کردند و تعداد ۸ نفر از نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی را برای حضور در این شورا پذیرفتند.
در پایان این جلسه اعضای جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتخاب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1