تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۰۹۲۴۹

آینده هنر کهگیلویه و بویراحمد خوب است؟

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛

به آینده هنر استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد نمی‌توان خوشبین بود، اما بدبین هم نباید بود.


در این استان که از پتانسیل بالایی برخوردار است، نیروهای تحصیلکرده‌ای حضور دارند که می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در آینده هنر استان داشته باشند و جایگاهی را که به واقع مستحق آن است، در سطح کشور بیابند.

یکی از مواردی که متاسفانه طی چند سال گذشته بر هنر این استان رفته است، تنگ‌نظری‌هایی است که بر قالب هنرها سایه انداخته و موجب شده نیروهای جوان و با فکر از متن به حاشیه رانده شوند.

وقتی همه راه‌ها به عده‌ای به خصوص ختم شود، معلوم است که این دایره مداوم حول محور خود می‌چرخد و جهشی پویا و شکوفا نخواهد داشت، مگر اینکه جایی هم برای ایده‌های نوجوانان تازه قدم نهاده در این راه باشد تا بتوانند ایده‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.

چه ایرادی دارد، اگر کسی امسال در جشنواره‌ای شرکت داشت، سال بعد را به دیگران بسپارد، شاید در بین عده‌ای دیگر ایده‌های تازه‌تری باشد که منتظر شکوفا شدن هستند.

اما اگر مدام بر طبل منم منم بکوبیم، دیگر جایی برای ما و دیگران وجود ندارد و این مهلک‌ترین سمی است که بر پیکره هنر این استان جا خوش کرده است، مگر اینکه مسئولان مربوطه با سعه صدر همه رخدادهای هنری را رصد کنند و جلوی تکرارها را بگیرند تا شاید زمینه شکوفایی استعدادهای تازه مهیا شود.

وقتی جوان می‌بیند هرچه زحمت بکشد آخر سر آنکه باید برود، می‌رود و از این خوان چیزی نصیب او نخواهد شد، دیگر جایی برای تلاش و کوشش او در زمینه‌های مختلف باقی نمی‌ماند که در آن پا برجا بماند.

این حقیر چهل و اندی سال از عمر خود را در اکثر عرصه‌های هنری گذرانده‌ام و هیچگاه در معرفی چهره‌های تازه به جمع هنرمندان استان کوتاهی نکرده‌ام و ایمان دارم که جوانان این استان در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، چرا که از هوش و استعداد بی‌نظیری بهره‌مند هستند.

اگر کمی از خودگذشتگی نشان دهیم و بقیه را هم جزئی از خیل عظیم هنرمندان این استان بدانیم، بدون اینکه حول محول یک دایره بسته حرکت کنیم، رو به سوی افقی روشن و متعالی حرکت خواهیم کرد که چشم‌اندازهای تازه‌ای در پیش روی هنر این استان خواهد گشود.

باید به داشته‌هایمان باور داشته باشیم و بر آنها ارزش‌گذاری والا منظور داریم تا دیگران هم برایمان ارزش قائل شوند، چرا که وقتی خودمان تیشه برداشته و ریشه‌های استعدادهای نو را از بیخ و بن قطع می‌کنیم و برای داشته‌های محکم و ارزشمندمان اهمیتی قائل نیستیم، قطعا دیگران هم از ما بر نادیده گرفتن توان هنری استان پیشی خواهند گرفت و از این مجموعه ارزشمند استفاده نخواهند کرد.

هنرمندان این استان ثابت کرده‌اند در تمام عرصه‌ها که چیزی از هنرمندان مرکزنشین کم ندارند، به گواهی همان کارگردان‌ها و آگاهان مرکزنشین، پس چرا ما خودمان هنوز به این باور نرسیده‌ایم که هنرمندان این استان توانمند و خلاق و با استعداد هستند.

تا خودمان برای آنچه داریم و داشتیم و خواهیم داشت، ارزش و اعتبار قائل نشویم حتی همان‌هایی که به این عقیده هستند، روزی هیچ نامی ازشان باقی نخواهد ماند، باید همه ما شویم و من‌ها را در چاه نادانی رها کنیم، چرا که موفقیت در دستان توانمند ماست.

-----------------------------------------
یادداشت از: سیدقربانعلی موسوی
-----------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1