تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۰۹۲۱۲

لنده شهر آب در بی‌آبی به سر می‌برد

۲
۰
کبنا ؛


شهرستان لنده یکی از معدود شهرستان‌های پر آب استان بوده که در این روزها مردمانش از بی‌آبی رنج می‌برند.


شهرستان لنده یکی از معدود شهرستان‌های استان بوده که نعمت آب به فراوانی در آن یافت می‌شود.این شهرستان به واسطه عبور رودخانه‌های جن(موگرمون) و مارون یکی از شهرستان‌های پرآب استان است. این شهرستان در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی شهرستان بهمئی و استان خوزستان قرار دارد. یکی از مناطق نسبتاً گرم و خشک استان بوده که در طول تابستان دمای آن تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش می‌یابد.

وفور آب در این شهرستان موجب شده مسئولان استانی و شهرستانی اقدام به صادر کردن آب از این شهرستان به شهرستان‌های همجوار کنند. پروژه آب حومه دهدشت غربی از رودخانه مارون در شهرستان لنده چندسالی از که توسط مسئولان در حال پیگیری است و تاکنون از روند نسبتاً خوبی نیز برخوردار بوده، اما این روزها و در آستانه تابستان مردم شهرستان لنده خود از کمبود آب گلایه‌مند هستند.

در گذشته مخزن آب شهر لنده برای جمعیت نزدیک به ۱۸۰۰ خانوار در نظر گرفته شد و در بالادست شهر احداث شد، اما با رشد جمعیت و شکل‌گیری دو شهرک در حاشیه شهر لنده این مخزن به قوت خود باقی ماند و مسئولان امر برای ساخت و احداث مخزن جدید اقدامی نکرده‌اند.

این مخزن علاوه بر اینکه جوابگوی نیاز جمعیت شهری نبوده، سطح آن پائین‌تر از شهرک‌ها بوده و آب به این شهرک‌ها به درستی انتقال داده نمی‌شود. چندسالی است که مردم این شهرک‌ها با مراجعه به آبفای شهری مشکل خود را اعلام داشته‌اند ولی مسئولان امر نبود اعتبار کافی در زمینه ساخت و احداث مخزن جدید عنوان می‌کنند و منتظر تخصیص اعتبار در این زمینه هستند.

شهرک‌های فجر و شهید رجایی در شهرستان لنده بیش از نیمی از جمعیت شهر را در خود جای داده‌اند و منتظر اقدام جدی مسئولان هستند.

آیا رواست شهرستانی که خود منبع سرشار آب بوده مردمانش از وضعیت کمبود آب گلایه‌مند و ناراضی باشند؟ آیا رواست آب شهرستان به مناطق همجوار برده شود و مردم ین شهرستان در حسرت آب آشامیدنی باشند؟ و ...

امیدواریم مسئولان شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد در یک اقدام جهادی نسبت به ساخت مخزن آب و رساندن آب به مردم این شهرستان اقدام کنند و بار دیگر موجبات رضایتمندی مردم را فراهم سازند./فارس

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابی
Iran, Islamic Republic of
مکه مردم لنده هم وجود داره؟
جغرافیا
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم نویسنده عزیز لنده در شمال غرب استان واقع شده نه در جنوب غرب استان!!!!!!!!!!!!!!
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1