تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۰۹۲۱۱

شوک برقی بر پیکره مردم شهرستان لنده

۰
کبنا ؛

سید اسماعیل میری




‌تابستان که می‌شود شوک برقی بر پیکره مردم شهرستان لنده به واسطه قطعی مکرر برق حادث می‌شود و مردم از بی‌ثباتی و نواسانات برقی در این شهرستان گلایه‌مند می‌شوند.



با نزدیک شدن به فصل تابستان شهروندان لنده‌ای از قطعی مکرر برق در چند روز گذشته با توجه به گرمسیری بودن این شهرستان به ستوه آمده‌اند که لازم است مسئولان استانی در راس استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هرچه سریعتر برای رفع این ناپایداری‌های و نواسانات برقی در این شهرستان گرمسیری اقدامی جهادی نماید.

برق شهرستان لنده از قبل از انقلاب اسلامی تا کنون به وسلیه همان شبکه قدیمی و مستعمل تعمیر و نگهداری می شود که گاهاً نیز جریانات جوی و حوادق طبیعی نیز در قطع مکرر آن سهم بزرگی دارند.

وجود هشت کارخانه سنگ شکن در مسیر ورودی برق شهر لنده باعث افت کامل و نوسانات برقی در این شهرستان شده است که یکی از عمده مشکلات قطعی برق شهرستان لنده نیز ناشی از مصرف زیاد این کارخانه ها است که در افزایش بار ترافیکی برق تاثیر بسزایی خواهند داشت.

یکی دیگر از دلایل قطعی مکرر برق شهرستان را می توان یک خطه بودن مدار دهدشت، سوق به لنده از طریق ایستگاه سرپری دهدشت دانست که میزان مصرف به تا به شهر لنده و روستاهای همجوار برسد صبای بر حوادث طبیعی و شکستگی پایه های چوبی برق، میزان مصرف برق تا رسیدن به شهر لنده است که متاسفانه هدر روی زیادی خواهد داشت.

این روزها قطعی برق در شهرستان لنده نه روز و شب می شناسد و نه منطقه جغرافیایی و هرکجای این شهرستان سری بزنیم گلایه و فریاد مردم بلند است که گاهاً نیز قطعی برق باعث سوختگی لوازم برقی خواهدشد.

باتوجه به اینکه این فصل، فصل برداشت محصولات کشاورزی است و کشاورزان در طول روز در گرمای طاقت فرسای شهرستان لنده مشغول به هستند و در ساعات استراحت خویش نیاز به هوای خُنک کولرهای آبی و گازی دارندکه قطعی برق می تواند باعث گرمازدگی بیش از پیش این زحمت کشان شود.

البته تلاش‌ها و زحمات کارکنان اداره ی برق شهرستان لنده بر هیچ کس پوشیده نیست ولی قطعی برق لنده یک چالش اساسی است که خود مسئولان برق این شهرستان نیز از آن گلایه مندهستند.

حال امیدواریم مسئولان شهرستان لنده با تخصیص اعتبارات لازم چه در کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان و چه از طریق ماده ۱۸۰ و حوادث غیرمترقبه استانی بتوانند مشکلات برق شهرستان لنده را در سایه همدلی و همزبانی  رفع کنند تا دعای خیر مردم این شهرستان بدرقه راه خادمان این دیار باشد.






نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1