تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۰۹۱۶۹

فریاد مسافران از بی‌تدبیری مسئولان یاسوج

۸
۰
کبنا ؛


سریال بی‌تدبیری مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بار دیگر در یک تعطیلات چند روزه تکمیل شد به نحوی که فریاد مسافران از بی‌تدبیری مسئولان بلند شد.


پس از آن که مشکلات زیادی در عید فطر سال گذشته و همزمان با مسافرت‌های آن چند روز در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش آمد اکنون پس از گذشت یک سال دوباره همان مشکلات با شدت و ضعف در تعطیلات چند روزه آخر بهار حادث شد.
برای تهیه گزارش در پارک‌های یاسوج قبل از هر چیز جمله‌ای زیبا و حکیمانه از مقام معظم رهبری چشم‌نواز بود آن‌جا که معظم‌له درخواست کرده بودند؛ باید از مواهب طبیعی خود بیشتر و بهتر استفاده کنید و همین جمله وظیفه مسئولان را در برابر همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها در خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر دو چندان می‌کرد.



جمله‌ای پندآموز از رهبری معظم که در پارک ساحلی یاسوج نصب شده


وارد پارک‌ها که شدیم شاید وضعیت به نسبت کمی بهتر از گذشته جلوه می‌داد اما باز هم مسافران و گردشگران از کمبودها گله می‌کردند.

مسافران معتقد بودند، شهرداری و سایر دستگاه‌ها هر چه قدر که می‌خواهند عوارض بگیرند اما به مسافر خدمات بدهند.

یکی از مسافران اظهار کرد: این‌گونه که معلوم است ما نزد شما مسلمان نیستیم که بخواهیم نماز بخوانیم چراکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی افتضاح است.

این ساکن استان بوشهر که خود را علی خدامی معرفی می‌کرد، افزود: چرا باید دو ساعت تمام برای استفاده از سرویس بهداشتی در صف انتظار بمانیم و مسافرت خود را خراب کنیم.



سرویس‌های بهداشتی که خبری از آب در آن‌ها نیست


وی گفت: سال‌های گذشته که به شهر شما می‌آمدم همین آش و همین کاسه بود؛ لذا بنویسید و پخش کنید که به خاطر آب و هوای خوب شهر یاسوج اینجا آمده‌ام و هیچ‌گاه دل خوشی به خدمات شما نداشته‌ام.

این مسافر تعطیلات آخر بهار در یاسوج گفت: قدری مسئولان شهر شما به خود بیایند و به دنبال ایجاد تحول در زیرساخت‌ها باشند تا مسافر فرار نکند.

در همین حال فردی دیگر از همین خانواده گفت: آیا مسئولان نمی‌توانند با پولی که از عوارض می‌گیرند کاری برای این شهر انجام دهند.

این مسافر و گردشگر در شهر یاسوج افزود: روی بلیط‌های ورودی پارک نوشته شده ۳ هزار تومان اما از ما ۵ هزار تومان گرفته‌اند؛ حاضریم بیش از این پرداخت کنیم اما پارک‌های بزرگ شما امکانات داشته باشند.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از نکات جالب مربوط به باز کردن آب بر روی چمن پارک‌ها بود که باعث ناراحتی مسافران شده بود و گلایه داشتند که مسئولان شما آب زیر پای ما گرفته‌اند.

اما کمی دورتر گلایه‌ها در پارک ساحلی بیشتر بود آن‌جا که دستشویی‌ها آب نداشت.

مسافران که به دلیل نگرانی وضعیت، گروه‌های کوچک تشکیل داده بودند آن قدر کلافه بودند که حال و حوصله صحبت با خبرنگاران را نداشته و انگار از خبرنگار هم انتظار تدبیر بیشتری برای درج اخبار داشتند.

مشکل چنان حاد شده بود که برخی مسافران فریاد می‌زدند دیگر به شهر یاسوج نخواهیم آمد که در این میان گلایه‌های مادر مسن کازرونی بیش از همه ناراحت‌کننده به نظر می‌رسید.



وقتی بی‌آبی در مرکز آب ایران برای مسافران نمود پیدا می‌کند


بر مبنای این گزارش، برخی از خانم‌های مسافر از بی‌آبی به رودخانه بشار پناه برده بودند و برخی دیگر هم از سر ناچاری برای آینده پارک به جای مسئولان استان! در حال نقشه کشیدن بودند که مثلاً اگر چند تانکر در فلان قسمت نصب شود دیگر مشکلی ایجاد نخواهد شد.

از دیگر مشکلاتی که وجود داشت گاه به ترافیک سنگین در ورودی و خروجی‌های شهر برمی‌گشت و البته مشکل زباله‌ها که هر چند نسبت به گذشته وضعیت بهتری بود اما سرعت عمل در جمع‌آوری زباله برای شهری مثل یاسوج با این حجم مسافر لازم و ضروری است.



ترافیک در خروجی شهر یاسوج


مردم از وضعیت رود بشار و بی‌سلیقگی مسئولان در ساماندهی این پارک هم گلایه داشتند چراکه ظرفیت خوبی برای سرگرمی و تفریح دارد.

فروش نامناسب یخ در کف خیابان و نبود جایگاه مناسب برای فروش یخ از دیگر گلایه‌های مسافران تعطیلات آخر بهار در یاسوج بود.

اما با همه این تفاسیر باید از مسئولان استان و شهرمان پرسید که آن همه جلساتی که پس از حوادث پارسال برگزار کردید کدام خروجی را به دنبال داشت.

----------------------------------

گزارش از داریوش بهنیازاده

-------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

حميد اسدپور
Iran, Islamic Republic of
تخریب شخصیت نماینده چرا؟ و با چه هدفی ؟
تخریب شخصیت روشی است برای حذف افرادی که نمی توان و یا نباید آنها را به روش فیزیکی حذف کرد . در این روش جهت تخریب شخصیت بزرگان ،شخصیت ها و نخبگانی که در میدان مسابقه و عرصه میدانی قدرت و توانایی رقابت سالم با آنان نباشد ،به شیوه های نامعقول و ناپسندیده از طرق مختلف از جمله تبلیغات منفی و با استفاده از وسایل ارتباط ‌جمعی از راه های معکوس نمایی، ارائه اطلاعات ساختگی و جعلی، تحریف حقایق، شهادت دروغ و در نهایت مدرک سازی و پرونده سازی سعی در ترور شخصیت آنان دارند .
ترور شخصیت، همواره در طول تاریخ به اشکال مختلف علیه نخبگان، شخصیت های برجسته و محبوب، بزرگان و حتی پیامبران و ائمه نیز وجود داشته است و هیچ یک از آنها از چنین اقداماتی در امان نبوده اند. در تاریخ صدر اسلام، ترور شخصیت پیامبر اکرم (ص) یکی از مهمترین تاکتیک های عملیات روانی کفار و مشرکان برای جلوگیری از دعوت پیامبر به اسلام بود. آنها با طرح انواع اتهامات گوناگون به ساحت مقدس پیامبر و به تعبیر قرآن با استفاده از شیوه های استهزاء و تمسخر و با هدف کوچک نشان دادن پیامبر(ص) در جهت ناچیز نمایاندن دعوت و پیام او اقدام می کردند. تا در نتیجه به پایین آوردن ارزش و جایگاه اجتماعی او و سرانجام سست کردن پایه‌های دعوت او، بیانجامد. حضرت علی(ع) آنچنان با موجی از ترور شخصیت مواجه بود که تا سالها بعد از شهادتش بر منابر و در خطبه ها او و فرزندانش را لعن و نفرین میکردند. حتی به قولی، وقتی خبر شهادتش در حالت سجده پخش شد عده ای گفتند مگر علی نماز هم می خواند؟!
متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک می شویم ، شاهد استفاده از این روش مذموم و منفور هستیم و افراد یا گروهی که در عرصه میدانی و میدان مسابقه توان رقابت نداشته و از رقابت سالم و مسابقه جوانمردانه هراس دارند ، سعی در تخریب و ترور شخصیت نماینده شایسته،بین المللی، اقتصاد دان ،توانمند ،محبوب و مورد اعتماد اکثریت مردم شهرستانهای گچساران و باشت دارند . این ایام و در حالی که وکیلمان به نمایندگی از ملت و دولت در عرصه بین المللی در حال رایزنی و مذاکره با سران قدرتهای بزرگ جهانی است و مردم گچساران و باشت شاهد هنرنمایی وکیلشان در عرصه های بین المللی و ملی هستند و از اثر انگشت و رای پاک و انتخاب اصلحشان به خود می بالند و از آثار برکات این انتخاب اصلح بهره مند شده و آثار تحول اساسی در طول این سه سال را که حتی به گواه مخالفان نماینده بی نظیر بوده است را نظاره گر هستند و نماینده ای را به مجلس فرستاده اند که از پیچاب دوره افتاده و فراموش شده به بروکسل قلب اروپا و از لیشتر غرق شده در دود سیاه نفت و گاز به روسیه در راس هیات پارلمانی به عنوان رییس یکی از مهمترین کمیسیونهای مجلس یعنی کمیسیون برنامه و بودجه در جهت آرمانهای نظام مقدس اسلامی در عزیمت است . امروز که هر گچسارانی در هر جای این کشور پهناور و عزیزمان به یمن وجود وکیل اقتصاددان و توانمندی که دارد، با عزت و سربلندی مفتخر به شهروندی با ریاست کمیسیونهای تلفیق و برنامه و بودجه و فراکسیون توازن است ، گچساران ناشناخته ای که حتی با تامین یک سوم اقتصاد کشور از طریق صدور نفت و گاز در طول بیش از ۶۰ سال برای هم میهنان عزیزمان ناشناخته بوده و با نام دکتر تاجگردون در کشور شناسانده شده است ،گروهی با عینک بدبینی و نادیده گرفتن پتانسیل بالا، توانمندی فوق العاده نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با معکوس نمایی و تحریف حقایق و شهادت دروغ سعی بر ترغیب امام جمعه محترم شهرمان بر علیه نماینده دارند تا از این طریق به اهدافشان یعنی حذف نماینده از میدان رقابت برسند.
از نظر احکام اسلامی چنین اقداماتی کاملاً مردود است. در قانون اسلامی نیز نمی‌توان بر حسب گمان های شخصی، به استناد شایعات و حتی اظهارات بی‌پشتوانه اعلام جرم یا انتصاب اتهام کرد و حقوق و شخصیت انسانی و اسلامی بنده مومن را مورد سوال قرار داد و بلکه زیر سوال برد . چنانکه در همین رابطه قوانین محکم و مستدلی در ارتباط با تهمت و افترا خصوصا به فرد مومن در اسلام موجود است.رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا... خامنه ای به کرات در دیدار با مسئولین به این موضوع اشاره کرده اند. چنانچه در بیانات ایشان می خوانیم که:«اتهام،‌ آبرو ریزی و ایجاد شایعه برای افراد، برخلاف احکام اسلامی است...در جامعه‏ اسلامی، حیثیت افراد نباید مورد تلاعب دست افرادی قرار بگیرد که هیچ احساس مسئولیتی نمی‌کنند... آبروی افراد را بردن، اتهام به افراد وارد کردن، اشخاص را بدون دلیل - از مسئول و غیرمسئول - زیر سئوال بردن، درباره‏ آنها شایعه ایجاد کردن، چیزی است بر خلاف احکام اسلامی؛ بر خلاف شرع اسلامی است؛ بر خلاف رویه‏ی اسلامی است»در قرآن کریم نیز می خوانیم:وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلوا بُهْتَاناً وَإِثْماً مُّبِیناًو کسانی که مردان و زنان مومن را بی آنکه مرتکب [عمل زشتی] شده باشند آزار می‌رسانند، قطعا تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته اند. ﴿احزاب- ۵۸﴾
حمیداسدپور
حميد اسدپور
Iran, Islamic Republic of
تخریب شخصیت نماینده چرا؟ و با چه هدفی ؟
تخریب شخصیت روشی است برای حذف افرادی که نمی توان و یا نباید آنها را به روش فیزیکی حذف کرد . در این روش جهت تخریب شخصیت بزرگان ،شخصیت ها و نخبگانی که در میدان مسابقه و عرصه میدانی قدرت و توانایی رقابت سالم با آنان نباشد ،به شیوه های نامعقول و ناپسندیده از طرق مختلف از جمله تبلیغات منفی و با استفاده از وسایل ارتباط ‌جمعی از راه های معکوس نمایی، ارائه اطلاعات ساختگی و جعلی، تحریف حقایق، شهادت دروغ و در نهایت مدرک سازی و پرونده سازی سعی در ترور شخصیت آنان دارند .
ترور شخصیت، همواره در طول تاریخ به اشکال مختلف علیه نخبگان، شخصیت های برجسته و محبوب، بزرگان و حتی پیامبران و ائمه نیز وجود داشته است و هیچ یک از آنها از چنین اقداماتی در امان نبوده اند. در تاریخ صدر اسلام، ترور شخصیت پیامبر اکرم (ص) یکی از مهمترین تاکتیک های عملیات روانی کفار و مشرکان برای جلوگیری از دعوت پیامبر به اسلام بود. آنها با طرح انواع اتهامات گوناگون به ساحت مقدس پیامبر و به تعبیر قرآن با استفاده از شیوه های استهزاء و تمسخر و با هدف کوچک نشان دادن پیامبر(ص) در جهت ناچیز نمایاندن دعوت و پیام او اقدام می کردند. تا در نتیجه به پایین آوردن ارزش و جایگاه اجتماعی او و سرانجام سست کردن پایه‌های دعوت او، بیانجامد. حضرت علی(ع) آنچنان با موجی از ترور شخصیت مواجه بود که تا سالها بعد از شهادتش بر منابر و در خطبه ها او و فرزندانش را لعن و نفرین میکردند. حتی به قولی، وقتی خبر شهادتش در حالت سجده پخش شد عده ای گفتند مگر علی نماز هم می خواند؟! متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک می شویم ، شاهد استفاده از این روش مذموم و منفور هستیم و افراد یا گروهی که در عرصه میدانی و میدان مسابقه توان رقابت نداشته و از رقابت سالم و مسابقه جوانمردانه هراس دارند ، سعی در تخریب و ترور شخصیت نماینده شایسته،بین المللی، اقتصاد دان ،توانمند ،محبوب و مورد اعتماد اکثریت مردم شهرستانهای گچساران و باشت دارند . این ایام و در حالی که وکیلمان به نمایندگی از ملت و دولت در عرصه بین المللی در حال رایزنی و مذاکره با سران قدرتهای بزرگ جهانی است و مردم گچساران و باشت شاهد هنرنمایی وکیلشان در عرصه های بین المللی و ملی هستند و از اثر انگشت و رای پاک و انتخاب اصلحشان به خود می بالند و از آثار برکات این انتخاب اصلح بهره مند شده و آثار تحول اساسی در طول این سه سال را که حتی به گواه مخالفان نماینده بی نظیر بوده است را نظاره گر هستند و نماینده ای را به مجلس فرستاده اند که از پیچاب دوره افتاده و فراموش شده به بروکسل قلب اروپا و از لیشتر غرق شده در دود سیاه نفت و گاز به روسیه در راس هیات پارلمانی به عنوان رییس یکی از مهمترین کمیسیونهای مجلس یعنی کمیسیون برنامه و بودجه در جهت آرمانهای نظام مقدس اسلامی در عزیمت است . امروز که هر گچسارانی در هر جای این کشور پهناور و عزیزمان به یمن وجود وکیل اقتصاددان و توانمندی که دارد، با عزت و سربلندی مفتخر به شهروندی با ریاست کمیسیونهای تلفیق و برنامه و بودجه و فراکسیون توازن است ، گچساران ناشناخته ای که حتی با تامین یک سوم اقتصاد کشور از طریق صدور نفت و گاز در طول بیش از ۶۰ سال برای هم میهنان عزیزمان ناشناخته بوده و با نام دکتر تاجگردون در کشور شناسانده شده است ،گروهی با عینک بدبینی و نادیده گرفتن پتانسیل بالا، توانمندی فوق العاده نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با معکوس نمایی و تحریف حقایق و شهادت دروغ سعی بر ترغیب امام جمعه محترم شهرمان بر علیه نماینده دارند تا از این طریق به اهدافشان یعنی حذف نماینده از میدان رقابت برسند.از نظر احکام اسلامی چنین اقداماتی کاملاً مردود است. در قانون اسلامی نیز نمی‌توان بر حسب گمان های شخصی، به استناد شایعات و حتی اظهارات بی‌پشتوانه اعلام جرم یا انتصاب اتهام کرد و حقوق و شخصیت انسانی و اسلامی بنده مومن را مورد سوال قرار داد و بلکه زیر سوال برد . چنانکه در همین رابطه قوانین محکم و مستدلی در ارتباط با تهمت و افترا خصوصا به فرد مومن در اسلام موجود است.رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا... خامنه ای به کرات در دیدار با مسئولین به این موضوع اشاره کرده اند. چنانچه در بیانات ایشان می خوانیم که:«اتهام،‌ آبرو ریزی و ایجاد شایعه برای افراد، برخلاف احکام اسلامی است...در جامعه‏ اسلامی، حیثیت افراد نباید مورد تلاعب دست افرادی قرار بگیرد که هیچ احساس مسئولیتی نمی‌کنند... آبروی افراد را بردن، اتهام به افراد وارد کردن، اشخاص را بدون دلیل - از مسئول و غیرمسئول - زیر سئوال بردن، درباره‏ آنها شایعه ایجاد کردن، چیزی است بر خلاف احکام اسلامی؛ بر خلاف شرع اسلامی است؛ بر خلاف رویه‏ی اسلامی است»در قرآن کریم نیز می خوانیم:وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلوا بُهْتَاناً وَإِثْماً مُّبِیناًو کسانی که مردان و زنان مومن را بی آنکه مرتکب [عمل زشتی] شده باشند آزار می‌رسانند، قطعا تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته اند. ﴿احزاب- ۵۸﴾
حمید اسدپور
Iran, Islamic Republic of
یادشون باشه که دیگه اینطرفها نیان ، وقتی چندساله که اینطوری خدمات شهری
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شهری که شهردارش .باشه همینه دیگه.خدایی من یکی روم نمیشه پا تو شهر بزارم.این از وضعیت آبشار یاسوج و جاده ورودی آبشار این از وضعیت پارک های یاسوج این از وضعیت خیابان های ورودی شهر یاسوج این از وضعیت آسفالت خیابان های شهر این از وضعیت جمعه بازار این از وضعیت سد معبر در شهر این از وضعیت فضای سبز شهر این از وضعیت بحث زیبا سازی فضای شهری این از وضعیت تیم فوتبال شهرداری یاسوج خدایی میشه اسم آقای جاوید را گذاشت شهردار.همه با هم جهت شادی روح شهر یاسوج فاتحه معه صلوات
سعید
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیره جاویده
بی کفایتی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان و حوالی شهر یاسوج هر کسی خودسرانه عمل می کند و هیچ نظارتی بر این موضوع نیست و همچنین هیچ کس پیگیر این ماجرا نیست. حتی سایت هاو خبرگزاری ها.
موضوع: قفل گذاری و بسته نمودن راههای مناطق تفریحی و منابع طبیعی توسط اشخاص بصورت خودسرانه و بدون مجوز
مثل: جنب راست پل و رودخانه روستای تلگاه و.......
و درگیری های مکرر گردشگران با این افراد
قیصر
Iran, Islamic Republic of
ای بابا کجای کاری؟؟ تنها توقفگاه یا مجتمع رفاهی جاده ای در مسیر جاده یاسوج اصفان نرسیده به پاتاوه اکثر اوقات آب نداردوداد مسافران را درآورده است وکسی هم پاسخگو نیست در روز ۱۵/۳/۹۴ آب نداشت بعضی به شوخی می گفتند که استاندار از مسئول ذیربط نمی خواهد که این مشکل را حل کند. سالها است کهین مشکل وجود دارد امات کسی توجه نمی کند. ومردم استان ما در مقابل مسافران غیر بومی تحقیر می شوند.
دانشجو تهران
Iran, Islamic Republic of
خدا خیر بده بهرامی که یه دوتا پارک و مجسمه و ... ساخت .
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1