تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۱۰۹۱۵۱

سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛

مراسم سینه‌زنی و عزاداری در لنده برگزار شد + تصاویر
مراسم عزاداری و سینه‌زنی برای امام خمینی (ره) همزمان با سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی در لنده با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.


امروز مردم شهرستان لنده همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری یاد و خاطره امام را گرامی‌ داشتند.
مسئول نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی لنده در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی با اشاره به جایگاه امام خمینی (ره) در نظام جمهوری اسلامی و جامعه بین‌المللی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و همه انقلاب اسلامی ایران را با نام امام و یاد ایشان می‌شناسند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود الهی‌نیا افزود: بصیرت، تیزبینی و درایت امام خمینی (ره) چراغ راه ملت‌های آزادی‌خواه و موجب بیداری اسلامی در جهان شده و امروز ابرقدرت‌های استکباری و استعماری را به هراس واداشته است.

وی تصریح کرد: ترس و هراس دشمنان از ابهت انقلاب اسلامی به واسطه ارزش‌ها و اصولی است که امام با بهره‌گری از کلام وحی و سیره اهل‌بیت (ع) برای آینده نظام و انقلاب ترسیم کرده‌اند.

الهی‌نیا یادآور شد: امروز جهانیان فهمیده‌اند ملت ایران معتقد به ولایت فقیه و امام زمان خویش بوده و در راستای اطاعت و تبعیت از ولی‌فقیه زمان بنا به دستور و فرمایش امام خویش آماده جانبازی و جانفشانی هستند.

مسئول نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی لنده افزود: در سالروز ارتحال حضرت امام با وجود غم و اندوهی که کشور را فرا گرفته است خوشحالیم از انتخاب کسی که پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بوده و در طول ۲۶ سال از انتخاب ایشان همچنان صلابت و استواری نظام و انقلاب در سطح داخلی و بین‌المللی حفظ شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده نیز در حاشیه این مراسم امام خمینی (ره) را هویت‌بخش مستضعفان و محرومان جامعه خواند و گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خود بار دیگر به مستضعفان و محرومان جامعه هویت بخشیدند.

نورعلی کاظم افزود: امام خمینی (ره) وعده دیرین حکومت صالحان را با انقلاب خود محقق ساختند و مستضعفان جهان را از یوغ ظلم، استکبار و استعمار نجات دادند.

وی با بیان اینکه امام زنده‌کننده ارزش‌های اسلامی و انقلابی در ایران بودند، گفت: استکبارستیزی و استعمارستیزی از جوامع اسلامی امری بود که باعث بیداری اسلامی در جهان شده است و امروز در اقصی نقاط جهان شاهد انقلاب‌های عظیم مردمی هستیم.

کاظم یادآور شد: امام روحیه امید و نشاط را به جامعه عرضه کردند تا ملت‌های آزادی‌خواه جهان ندای حق‌طلبی سر داده و زمینه انتشار ارزش‌های انقلابی و اسلامی را در جهان فراهم سازند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان‌ لنده تصریح کرد: راه‌اندازی ادارات و نهادهای خدمات‌رسان از جمله کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در کشور از اهداف مهم امام برای رسیدگی به مظلومان، ارائه خدمات بهتر و زدودن فقر و محرومیت از جامعه بوده که برگرفته از تعالیم روح‌بخش اسلام است.
























تقدس ایران به اسلامیت آن است
امام جمعه باشت با تأکید بر اینکه معنای جمهوری اسلامی این است که ایران بدون اسلام معنایی نخواهد داشت، گفت: تقدس ایران به اسلامیت آن است.



 مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران چهارشنبه شب با حضور مسئولان و آحاد مردم شهرستان باشت در مسجدالرسول باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم عبودی در این مراسم به استقامت امام خمینی (ره) و پافشاری ایشان نسبت به ارزش‌های ناب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام راحل در خصوص ارزش‌های اسلامی و مسائل پیرامون آن نه تنها هیچ‌گونه تعارفی با کسی نداشته بلکه جدیت بسیاری در این موارد داشتند که بارزترین آن‌ها دستور ارتداد سلمان رشدی در پی اهانت به کتاب الهی قرآن بود.

امام جمعه باشت با اشاره به انتخاب واژه جمهوری اسلامی توسط امام راحل افزود: امام خمینی (ره) در به کار بردن واژه‌ها و تعبیرها نیز بسیار دقیق بودند و هر کدام از تعبیرهای آن قابل تأمل هستند.

وی با تأکید بر اینکه معنای جمهوری اسلامی این است که ایران بدون اسلام معنایی نخواهد داشت، یادآور شد: همانگونه که هر زمینی مقدس نبوده و علت قداست برخی از زمین‌ها محتویات مقدس آن‌ها بوده از جمله مدینه، مشهد و کربلا که به علت وجود حرم پیامبر و امامان معصوم از قداست خاصی برخوردار است بنابراین تقدس ایران به اسلامیت آن است و ایران بدون اسلام معنایی ندارد.

این استاد حوزه اضافه کرد: انقلاب ما بر مبنای اسلام است و اگر امروز ما از ایران دفاع می‌کنیم چون ایران ام‌القرای جهان اسلام و الگوی اسلام در دنیا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به دو واژه مستکبر و مستضعف در بیانات امام راحل اشاره و تصریح کرد: عده‌ای بر این عقیده‌اند که نباید واژه استکبار را به کار برد و باید از آنان به عنوان قدرت‌های جهانی یاد کرد.

وی ادامه داد: این افراد می‌خواهند با حذف کلمه استکبار و به کار بردن قدرت جهانی به ما بگویند آنان قدرتمند بوده و ما باید با آنان سازش کنیم در حالی که امام راحل همواره آنان را مستکبر می‌خواندند.

امام جمعه باشت در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسمات گرامیداشت امام پرداخت و خاطرنشان کرد: این مراسمات صرف جلسه نباشد بلکه باید تلاش بر بیان اندیشه امام داشته باشیم که در نهایت به ادامه دادن راه امام منجر شود.


اشرافیگری مخالف آرمان امام خمینی(ره) و وحدت اسلامی است
امام جمعه لنده در ادامه با بیان اینکه اشرافیگری مخالف دیدگاه و نظریات امام خمینی(ره) است گفت: اشرافیگری مانع وحدت مردم و مسئولان شده و جامعه را به سمت فقر و محرومیت می‌کشاند.


حجت‌الاسلام مهدی‌ کیانی‌اصل صبح پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه‌ ظالمان همیشه از نام امام خمینی(ره) بیمناک هستند گفت: انقلاب امام خمینی(ره) انقلاب مستضعفان بوده و نور امید و نشاط را به جامعه بخشید.
وی افزود: شاکله اصلی انقلاب اسلامی استکبارستیزی و دفاع از حق و حقانیت و اثبات وجود مستضعفان بوده که باعث شد ظالمان و استکباری‌های زمان تا همیشه تاریخ از امام و انقلاب اسلامی هراسان باشند.

امام جمعه لنده گفت: اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی که امروزه بر جهان غرب احاطه پیدا کرده نشان از عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی ایران داشته که با رهبری امام خمینی(ره) و حضور میلیونی مردم محقق شده‌ است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به شخصیت جامع امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی دارای شخصیتی همه‌جانبه بوده و همه ویژگی‌های یک خلیفه الله واقعی در وجود مطهر آن امام عظیم‌الشأن متبلور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین ویژگی امام تأکید بر عینیت دین و سیاست در زمانی بوده که سکولاریسم دنیا را فرا گرفته بود و حاکمیت وقت سکولار را تنها راه نجات بشریت به مردم معرفی کرده بود.

امام جمعه لنده گفت: در آن زمان روحانیون و آخوندنماهای سیاسی تبلیغ سکولار را وظیفه خود می‌دانستند و اسلام تنها در کنج حجره‌های حوزه بود و بس.

کیانی‌اصل یادآور شد: امام خمینی(ره) اسلام را از کنج حجره‌ها به صحن جامعه آورد و اسلام آمریکایی و سکولار را از بین برد و نشان داد که اسلام و سکولار با هم مخالف  بوده و این نکته را در وصیت‌نامه خویش به وضوح بیان فرمودند.

وی افزود: امام خمینی(ره) با ادله‌های درست و منطقی نشان داد که سیاسیت و دیانت جدای از هم نیست و بیشترین آیات الهی در خصوص جامعه، سیاست و ... است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تأکید کرد: معنویت و سیاست امام خمینی(ره) در هم تنیده شده بود و کانون اصلی استکبارستیزی امام هم برگرفته از همین اصل بوده است.

حجت‌الاسلامی کیانی‌اصل به طرح ولایت فقیه و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: امروزه در سطح جهان شاهد ظهور انقلاب‌های مردمی بسیاری هستیم ولی می‌بینیم که دوام و استحکام این انقلاب‌ها بسیار ناچیز و شکننده می‌باشد.

وی افزود: این شکست‌ها به دلیل نداشتن برنامه و چارچوب و هدف برای انقلاب بوده که امام خمینی(ره) آن را به درستی تشخیص داده و با طرح اصل ولایت فقیه و قانون اساسی این مشکل انقلاب را برطرف ساختند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با اشاره به انقلاب‌های مردم مصر، یمن و ...گفت: شکست این انقلاب‌ها به دلیل عدم انسجام و نداشتن برنامه مناسب جهت آینده انقلاب خود بوده ولی امام خمینی(ره) با طرح ولایت فقیه و قانون اساسی پویایی و تحرک نظام و انقلاب و پیشرفت برای کشور را تضمین کرده است.

امام جمعه لنده با اشاره به تبیین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی در کلام امام، ابراز داشت: امام خمینی(ره) با طرح این مسأله پرده تزویر و دورویی را کنار زده و به همگان نشان داده که اسلام متعلق به هیچ کس نبوده و اهل راحت‌طلبی و بی‌توجهی به مظلومان نیست.

وی افزود: اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی قرار گرفته و آنچه امروز گریبانگیر سران عرب در خلیج فارس شده دست به دامان اسلام آمریکایی بودن است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به تأکید امام خمینی(ره) بر وحدت امت اسلامی اشاره و تصریح کرد: با وجود همه اختلاف‌هایی که در جامعه شیعه و شنی آن روز وجود داشته امام روز قدس را به عنوان روز حمایت از مظلومان نامگذاری می‌کنند و با صدور حکم ارتداد سلمان رشدی همه مسلمانان را بر وحدت در برابر دشمنان اسلام فرا می‌خواند.

وی یادآور شد: سلایق و نظریات بسیاری در درون انقلاب وجود داشت ولی امام ضمن حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب از آن سلایق مختلف برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام بهره می‌برد.

امام جمعه لنده گفت: امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده که این خود در راستای حفظ وحدت جامعه و استفاده از سلایق گوناگون موجود در کشور برای توسعه، پیشرفت و ترقی جامعه بوده است.

کیانی‌اصل به مقابله با استعمار شرق و غرب در کلام و رفتار امام اشاره کرد و گفت: امام در شرایطی که کشور هیچ نداشت وابستگی به شرق و غرب را رد کرد و خودباوری ملت را نشانه رفت تا مردم به خود آیند و آینده خود را با دست خود بسازند.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای افزود: مواجهه و مقابله با استعمار و استکبار باعث شد ابرقدرت‌ها در قالب ۱+۵ برای مذاکره با ایران سال‌ها در انتظار بنشینند و امروز ایران را به عنوان یک ابرقدرت در جهان سیاسی بشناسند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده افزود: اگر امروز در همان مسیر حرکت کنیم غرت و سربلندی نظام ما محفوظ خواهد ماند و تخطی از آن نیز تحقیر ملت و آرمان‌های امام را در پی خواهد داشت.

وی به ساده‌زیستی امام اشاره کرد و گفت: امام در زندگی فردی و اجتماعی خود تلفیقی از معنویت و ساده‌زیستی را به مردم عرضه کردند و تأکید کردند که اگر مسئولان به اشرافیگری و درآمدهای نامشروع روی بیاورند مردم از آن‌ها روی‌گردان خواهند شد.

امام جمعه لنده در ادامه با بیان اینکه اشرافیگری مخالف دیدگاه و نظریات امام خمینی(ره) است گفت: اشرافیگری مانع وحدت مردم و مسئولان شده و جامعه را به سمت فقر و محرومیت می‌کشاند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) افزود: درست است که امروز ملت و کشور در غم فقدان امام غمگین هستند ولی از انتخاب خلف صالح ایشان که اصول و آرمان‌های امام و انقلاب را یکی پس از دیگری به منصه ظهور رسانده خوشحال و شادمان است.

وی تأکید کرد: امام خامنه‌ای تنها فردی است که توان تبیین اندیشه و کلام امام را به معنای واقعی کلمه داشته و در سال‌های اخیر آن را به درستی انجام داده و کسانی که تابع خود را مطیع امر امام خمینی(ره) می‌دانند باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند.















رهبر انقلاب پس از امام راحل کشور را به بهترین شکل اداره کردند
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: رهبر انقلاب پس از امام راحل کشور را به بهترین شکل اداره کردند.


حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با تسلیت این روز اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت و عظمت دادند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی تصریح کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره)، بزرگ‌ترین خدمت به منتظران بود که زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.

وی با بیان اینکه داشتن استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت از جمله ویژگی‌هایی است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران را متفاوت کرده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در راستای ترویج اسلام ناب محمدی گام برداشتند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه امروزه اندیشه و سیره امام خمینی (ره) به الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده و ستمدیده علیه استکبار جهانی تبدیل شده است، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا پیرو رهنمودها و تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب باشیم که تداوم‌بخش نهضت و گفتمان امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب پس از امام راحل کشور را به بهترین شکل اداره کردند، تاکید کرد: رهبری در طول این سال‌ها حتی یک قدم نیز برخلاف خواسته امام راحل، مصالح نظام و اسلام برنداشته‌اند و در برخورد با بحران‌ها و حوادث همواره به بهترین شکل ممکن کشور را اداره کرده‌اند.

صلواتی ادامه داد: حوادث زیادی بعد از رحلت امام (ره) روی داده است اما رهبر معظم انقلاب همواره آگاهانه عمل کردند؛ زیرا مشی ایشان همچون پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در پایان یادآور شد: عزت، اقتدار، آزادی، امنیت و سربلندی امروز ایران مرهون امام و شهدای انقلاب اسلامی است و همه باید برای پاسداری از این انقلاب به عنوان میراث گرانقدر امام راحل تلاش کنیم.



امام راحل حاکم قلوب ملت بودند
امام جمعه گچساران گفت: امام راحل در قلب‌های ملت جای داشته و این الفت و علاقه در هیج جای جهان وجود نداشت.



 حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در محل مسجد شهیدان این شهرستان و با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، طی سخنان اظهار کرد: علاقه میان مردم و امام راحل علاقه‌ای خاص و بی‌نظیر بود که در هیچ جای جهان مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: برگزاری مراسم باشکوه و میلیونی امام راحل که در هیچ جای جهان مانندی نداشت نشان از بزرگی و حاکمیت ایشان بر قلوب مسلمانان داشت.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: امروز ما در قبال راه و کلام امام رسالت سنگینی داریم  که باید به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

حجازی افزود: امانتداری و پاسداری از امانت و خدمات امام راحل کاری بسیار سخت بوده که امروز همه مسئولان و مردم در این خصوص مسئول هستند.

وی عنوان کرد: امروز باید با وحدت و همدلی علاقه و محبت میان رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت تشدید شود تا راه امام راحل تکرار شود.

حجازی اقتدار و موفقیت روزافزون امروز ایران اسلامی را مرهون آگاهی و بصیرت مقام معظم رهبری در برخورد با موانع و مشکلات بزرگ ایجاد شده توسط کارشناسان دنیای غرب و استکبار دانست و گفت: امروز نیز همانند زمان امام راحل الفت و علاقه خاص مردم و ولایت موجبات جلوگیری از نفوذ دشمنان و رسیدن به اهداف شوم آنها شده است.

 

حضرت امام(ره) یک موی کوخ‌نشینان را با هزار موی کاخ‌نشینان عوض نمی‌کرد
حجت‌الاسلام اندرزیان گفت: حضرت امام(ره) یک موی کوخ‌نشینان را با هزار موی کاخ‌نشینان عوض نمی‌کرد.


حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان ظهر امروز در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در دیشموک اظهار کرد: شرکت در مجالس یک عالم باارزش دارای ثواب زیادی می‌باشد، امامی که نجات‌دهنده اسلام بود و برکاتش شامل همه ما شد.
وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌های برجسته و زیادی است که معرفت و آگاهی حضرت امام(ره) نسبت به اسلام کامل بود و در همه عرصه‌ها کارآمد نظام جمهوری اسلامی بود و نمونه کارآمدی امام(ره) حضور ایشان در میان رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس بود.

اندرزیان بیان کرد: شمیم و رایحه حضرت امام خمینی(ره) برای ملت ایران هنوز عزت‌آور است، خط و راه امام ادامه دارد و باید در مسیر خط ولایت فقیه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) با تمام جدیت به حکومت شاهنشاهی و حکومت سلطنتی سخت مخالف بود و اشاره‌ای به مذاکرات هسته‌ای داشت و گفت: حضرت امام خمینی(ره) از همان ابتدا با مذاکره با آمریکا مخالف بود، چون آمریکا شیطان بزرگ است.

اندرزیان در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) دارای ویژگی غیرت دینی بود و همیشه می‌فرمود اگر کسی به اهل بیت توهین کند حکم وی اعدام است و صراحت و قاطعیت امام(ره) مثال‌زدنی و شفاف بود و نسبت به دین و اسلام همیشه قاطع بود.

وی متذکر شد: حضرت امام (ره) منادی وحدت بودند و چیزی که امام(ره) از آن بسیار نگران می‌شدند اختلاف بین مسئولان بود و همیشه در میان مسئولان می‌فرمود: هدف همه مسئولان یک راه است و آن هم ولایت فقیه است که اگر این مسیر را گم کنند به بن‌بست خواهند رسید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت امام(ره) با دشمنان خیلی سخت رفتار می‌کرد و با دوستان همیشه دوست بود و می‌فرمود: من یک موی کوخ‌نشینان را با هزار موی کاخ‌نشینان عوض نخواهم کرد و سرما و گرما را در میان همین مردم کوخ‌نشینان تحمل می‌کرد و پشتیبان فقرا و مستمندان بود.

اندرزیان تاکید کرد: همه ما باید قدر این دولت را بدانیم چون عشق به ولایت ارزان به دست نیامده و مبادا فرصت را از دست بدهیم.

وی اشاره‌ای به خصوصیات بارز حضرت امام(ره) داشت و گفت: امام(ره) دارای صبر و استقامت فراوان بود که با داشتن صبر و استقامت خودباوری را در ملت ایران بوجود آورد و در زندگی همیشه منظم بود تا جایی که حتی یک دقیقه از وقت خود را به بطالت صرف نمی‌کرد.

اندرزیان تصریح کرد: بصیرت و بینش سیاسی حضرت امام(ره) قابل وصف نیست ‌چون در گفته‌هایش همیشه می‌گفتند آمریکا به هیچ وجه دوست ما نخواهد شد و واقعیت داشت‌.

وی گفت: ما تا آخر ایستاده‌ایم و با آمریکا مخالف هستیم چون در تمام فتنه‌ها دخالت و تاثیر داشت حتی در بحث فیفا هم دخالت دارد و ما باید راه امام (ره) وصیت‌نامه و گفته‌های امام را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هیچ وقت نماز را ترک نکنیم چون امام تا لحضه‌های آخر دست از نماز خواندن برنداشت.

 

۱۴ خرداد روز جدید میثاق با مقام عظمای ولایت است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهمئی گفت: در مراسم بزرگداشت و سالروز رحلت حضرت امام هم مردم تجدید میثاق با بنیانگذار خود می‌کنند و هم تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت دارند.


ظهر امروز مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر استان و کشور با حضور مردم و مسئولان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر لیکک برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی ویسی‌نژاد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  بهمئی ضمن تقدیر از حضور مردم در این مراسم گفت: مردم ما هر وقت قرار است برای امام و انقلاب اسلامی حرکتی شود با حضور حماسی خود در صحنه ارادت خود را به بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان دادند.

وی بیان اینکه حضرت امام همیشه تأکید داشتند اگر می‌خواهید ضربه‌ای به این انقلاب وارد نشود باید پیرو ولایت‌ فقیه باشید افزود: در مراسم بزرگداشت و سالروز رحلت حضرت امام هم مردم تجدید میثاق با بنیانگذار خود می‌کنند و هم تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت و رهبری دارند.

ویسی‌نژاد گفت: حضرت امام خمینی بارها خطاب به حاج سید احمد آقا فرزند برومند خود فرمودند هرگز قدمی برای دنیا برنداشته‌ام و آنچه صورت گرفت صرفاً در راه خدا و برای اسلام بوده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهمئی خاطرنشان کرد: امیدورایم همواره ملت رشید ایران پیرو امام و در خط امام باشند و امام را الگوی خود قرار دهند و هم‌اکنون هم پشت سر مقام معظم رهبری که بهترین ادامه‌دهنده راه امام هستند، قرار گیرند.

 

جنگ ما با استکبار، جهاد محرومان با مستکبران است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بر سر کشورگشایی و خاک با کسی سر جنگ نداریم بلکه جنگ ما با استکبار جنگ محرومان با مستکبران است.


حجت‌الاسلام سید‌ امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در مراسم بزرگداشت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به انتخاب به حق و انقلابی خبرگان در انتصاب شایسته مقام معظم رهبری، اظهار کرد: از خبرگان رهبری جز این نیز انتظار نمی‌رود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: انتخاب آیت‌الله یزدی به ریاست مجلس خبرگان، یکی دیگر از این حرکات انقلابی خبرگان رهبری بود که با رای اکثریت اعضا صورت گرفت.

وی به سیاست‌های داخلی حضرت امام خمینی (ره) اشاره داشت و عنوان کرد: امام خمینی (ره) نسبت به مسائل اسلامی اشراف کامل داشتند و به خوبی نهادهای انقلابی را پایه‌گذاری کردند.

حسینی‌صدر، ادامه داد: به صراحت می‌توان گفت که امام (ره) در مهندسی و معماری انقلاب کم نگذاشتند و طوری عمل کردند که تا ده‌ها قرن دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که فلان نهاد در انقلاب اضافه بوده یا به فراخور زمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و کمیته امداد به عنوان نهادهای انقلابی، خاطرنشان کرد: کمیته امداد یکی از نهادهایی بود که خدمات بی‌نظیری به انقلاب اسلامی ارائه کرد و در اذهان همه ملت‌های مسلمان، تابلوی تمام‌نمای اقدامات علی (ع) بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به مبنای سیاست خارجی امام (ره) نیز اشاره داشت و گفت: دشمنان کار را به جایی رسانده بودند که مراجع ما در حوزه علمیه باور کرده بودند که روحانیت و علما نباید در سیاست دخالت بکنند اما امام خمینی (ره) فرمودند که سیاست مال اسلام است و سیاست‌گذاری می‌کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج با متذکر شدن این مطلب که هر جا ما از تفکرات رهبر و ولی‌فقیه عدول کردیم دچار آسیب و شکست شدیم، ابراز کرد: مبنای سیاست خارجی امام خمینی (ره) صدور انقلاب به سایر نقاط دنیا بود و برای این امر باید پایگاهی باشد که بتواند معارف اسلامی را به جهانیان برساند که ولی‌فقیه در رأس آن جای دارد.

حسینی‌صدر تصریح کرد: امروز جهان تشنه اسلام ناب است، هر فریاد مرگ بر آمریکا که در دنیا طنین‌انداز می‌شود مشابه شکستن یک بت در صدر اسلام است.

وی مبارزه با استکبار جهانی را یکی از اصول فکری امام دانست و عنوان داشت: در رابطه با استکبار حتی برای یک لحظه نباید از حرکت ایستاد و یا تردید کرد زیرا دشمنان هرگز از ما دست برنمی‌دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستکبران تنها زمانی از ما دست برمی‌دارند که دستانمان را به نشانه تسلیم بالا ببریم و از تمام هویت و ارزش‌های اسلامی خود عدول کرده و به آیین آنها درآییم.

حسینی‌صدر با بیان اینکه سیاستمداران ما باید روزی ده‌ها بار سیاست خارجی امام (ره) را مرور کنند، تصریح کرد: ما بر سر کشورگشایی و خاک با کسی سر جنگ نداریم بلکه جنگ ما با استکبار جنگ محرومان با مستکبران است.

خطیب جمعه موقت شهر یاسوج در بخش بعدی از صحبت‌های خود، متذکر شد: شعارهایی که امروز در یمن سر داده می‌شود ادامه شعارها و در راستای انقلاب اسلامی ایران است و استکبار و آل‌سعود خائن هرگز نخواهند توانست مقاومت مردم یمن را درهم شکنند.

وی به سابقه تاریخی ملت یمن اشاره و با نام بردن از بزرگانی چون اویس قرنی، هانی بن عروه و عمار یاسر، گفت: مردم یمن بارها و بارها امتحانشان را پس داده‌اند و ۳۴ تن از ۷۲ تن شهدای کربلا یمنی بوده‌اند.

حسینی‌صدر با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب که فرمودند اجازه نمی‌دهم از دانشمندان و مراکز نظامی ما سوال و بازدید شود، اظهار کرد: بازدید از مراکز نظامی و گفت‌وگو با نخبگان هسته‌ای ایران توطئه دشمن است و می‌خواهند همان بلایی را که سر عراق آوردند اینجا دوباره پی‌ریزی کنند اما باید بدانند که ایران اسلامی به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و رهبری هوشمند و فرزانه اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

 

مبارزه با استکبار جهانی مهم‌ترین اصل در خط امام است
امام جمعه مارگون گفت: مبارزه با استکبار جهانی مهم‌ترین اصل در خط امام است.


عصر امروز آیین گرامی‌داشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد شهدای شهر مارگون با حضور محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگلویه و بویراحمد و مردم و سایر مسئولان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد خواجه‌پور امام جمعه مارگون در این مراسم ضمن تشکر از حضور مردم و مسئولان اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) مصداق یک انسان کامل جامع و دارای کمالات اسلامی و سرآمد و زبانزد در قرن حاضر بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام به همه فهماندند که انسان کامل شدن و علی‌وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

امام جمعه مارگون گفت: ادامه خط امام یعنی طرفداری از فقرا و تداوم راه امام یعنی وحدت همدلی و مبارزه با استکبار جهانی که اما همواره بر ان تأکید داشت.

وی افزود: نگذارید به بهانه‌های مختلف آدم‌های کم بصیرت و خودخواه با بی‌توجه به مصالح عمومی مردم میان صفوف محکم مردم فاصله بیندازند.




مهم‌ترین درس ۱۵ خرداد ولایت‌پذیری بود
رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین درسی که ۱۵ خرداد تا امروز برای ما دارد ولایت‌پذیری مردم است.


حجت‌الاسلام شیخ قدرت‌الله خرم‌روز امشب در آیین گرامدیشت پنجاه و دومین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج برگزار شد با تسلیت سالگرد رحلت امام و یادی از شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: این انقلاب که اکنون در عالم می‌درخشد ثمره فداکاری‌های ۱۵ خرداد است.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به برکت خون‌هایی که در ۱۵ خرداد ۴۲ بر زمین ریخته شد اکنون جمهوری اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده که ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

خرم‌روز بیان کرد: ۱۵ خرداد برای همیشه به مردم این کشور بصیرت انقلابی بخشید و به پشتوانه رهبری آگاه و ولی‌ زمانه توانستند ۱۵ سال بعد حکومت شاهنشاهی سراسر فساد و تبعیض را سرنگون کنند.

وی عنوان کرد: اکنون هم با توسل به روحیه ولایت‌پذیری این ملت در برابر همه استکبار جهانی ایستاده و یک قدم از منافع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

خرم‌روز تبعیت از ولی‌فقیه را مهم‌ترین اصل در ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهان عالم دانست و افزود: باید این روحیه را همچنان حفظ کرد و حول محور ولایت‌فقیه در برابر استکبار، ایران اسلامی را به نقطه واقعی پیشرفت و عظمت در جهان برسانیم.

این مسئول گفت: قیام ۱۵ خرداد درس‌هایی برای ما داشت که اگر از این درس‌ها الگو بگیریم هیچ‌گاه در برابر دشمن با مشکل روبرو نمی‌شویم.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد در پایان متذکر شد: اکنون هم سکان کشور در دستان توانمند رهبری حکیم و فرزانه قرار دارد که با درایت و تدبیر کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود رسانده است.

















 
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن خبر
Iran, Islamic Republic of
من هوارم را سر دادم .اگر خورشیدازمیان ابرهای متراکم وهوای مه آلود پیدا می بود درست روبروی صورتم قرار می گرفت وسایه ام از سمت شرق دوان دوان به دنبالم می آمد.
دماسنج اتومبیلم منفی دو درجه سانتی گراد را نشان می داد.
ماشینم را کنار خیابان پارک کردم و به راه افتادم .پالتوی کرکی ام را ازبالا تا پایین دکمه کرده بودم،دستهایم را تا مچ در جیبهایم غلاف نموده و تندتند گام بر می داشتم.
از میان همه دیده ها و دیدنی ها ناگهان سوژه ای منحصر به فرد نظرم راجلب کرد.در اندک زمانی که خودم را به او رسانیدم آدم های زیادی از کنار او می گذشتند ،او را به همدیگر نسان می دادند ،مسخره می کردند،دل می سوزاندند،سرزنش می کردند،آه می کشیدند و عده ای هم بی هیچ توجهی از کنارش می گذشتندو در این میان فقط یک جفت چشم معصوم او بود که ملتمسانه به دنبال قدم های عابرین می دوید.
چیزی شبیه بغض گلویم را گرفته و آزارم می داد و در این حین ناخود آگاه به یاد شعر باران در کتاب فارسی چهارم دبستان افتادم ،چون پسرک شعرباران چابک و شاد وخرم با دو پای کودکانه درحال بازی در جنگلهای شمال بود اما پسرک داستان ما سرد و لرزان و مضطرب ، گریزان از شادی و گریان در کوچه های شهرمان مشغول دریوزگی است.
درست مثل جوجه ای که تازه سر از تخم بیرون آورده باشد ،پسرک مظلومانه خود را در یک کارتن مکعب مربعی جای داده بود و گاهی دستان بی نوایش را بیرون می آورد و ندا سر می داد وزن وزن ....
تکرار این واژه فقط معنای وزن نمی داد بلکه فریاد نیازمندی بود که از همنوعان بی رحمش نان طلب می کرد.
آه جگر سوزمادری است که جگر گوشه اش در گوشه خیابان به خود می لرزد تا احساس خفته همنوعانش را بیدار کند .
او به ما می گفت ،من هوارم را سر دادم ،اما پاسخی نشنیدم ،شاید بتوانم فریاد دیگری سر دهم...
پسرک ابو علی سینا ،خیام و عطاری است که ممکن است هیچ گاه روی خوشبختی و بالندگی و شکوفایی را نبیند و در کودکی بمیرد.
عقابی است که بجای پرواز بر فراز آسمان بی هیچ صدایی در سرزمین پدری و در لانه اش جان می سپارد.
فرزند قدر شناسی است که می خواهد در طفولیت و در همین کودکی عصای دست پدر و مادرش شود.
این همان ترجمان فقروفقیر،فقروانزوا،فقروفساد،فقروکمال،و فقرو هزاران واژه کشنده و بنیان برانداز دیگر است.
این معنای یک تفاوت است ،تفاوت بین بچه هایی که در آن ساعت در رختخواب گرمشان در قیلوله به سر می برند و بچه هایی که در سوز سرما به دنبال یک صد تومانی به خود می لرزند.
تکرار سلامی است که نیازمندان و ندارها از قدیم و ندیم هدیه نموده و همچنان سردرگم وبی پاسخ مانده است.
تکرار حمله بی رحمانه تیشه بی رحم فقرونداری و گرسنگی است که گاهی درخت سبز و سترگ انسانیت را از پای در می آورد.
شیهه هولناک اسب نجابت و غرور است که در منجلاب نیاز نیاز مندان وامانده و غرقاب مسموم اغنیای بی احساس و گرداب گندیده مرفهین از خدا بی خبردست و پا می زند.
صدای رسای انسانهای شریفی است که تنها دارایی شان از دنیا ،نداری و نیاز است ،همانهایی که در سرما و گرما سهمی به جز سوختن عایدشان نیست.
آری به او نزدیک شدم ،چشمهامان را به هم دوختیم ،از اواجازه عکس برداری خواستم ،او هم با لبخند تلخی پذیرا شد.
پسرک معصوم مثل بید می لرزید و صدای چکاچک دندان هایش به راحتی به گوش می رسید ،درست جلوی درب یک بانک شیک وآراسته به سنگ های گران قیمت مشغول کسب و کار بود.
خواستم به اوکمک کنم ،اما از قضا وشانس بد پسرک...
به چند عابر بانک مختلف در همان خیابان سرزدم که همگی معیوب یا بدون پول بودند.به قول معروف این هم تلی شد بر مل بد شانسی پسرک .
پسرک بیچاره همچنان می لرزید و با صدای ضعیف وظریفی که از نای نحیفش به زحمت بیرون می آمد، وزن وزن می گفت وعابرین خیابان فردوسی مشغول کار خود بودند و دستگاههای عابر بانک همچنان بخل می ورزیدند...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1