تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۱۰۹۱۰۲

قفل ورودی شهر یاسوج و سی‌سخت

۶
۰
کبنا ؛شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن طبیعت بکر و مناطق گردشگری زیبا هر سال با شروع فصول تابستان، میزبان خیل عظیم گردشگر از سراسر ایران و  مهمانان خارجی به این منطقه تفریحی است.
منطقه گردشگری دریاچه «کوه گل» سی‌سخت که در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی‌سخت و ۴۴ کیلومتری یاسوج ، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است،از جمله مناطق با طبیعت بکر گردشگری استان می باشد که هر ساله سیل عظیمی از گردشگران را از سراسر کشور به خود اختصاص می دهد.
گفتنی است این منطقه گردشگری از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.
هجوم بی سابقه مسافران تابستانی طی روزهای اخیر به شهرهای توریستی یاسوج و سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد، جای خالی در هیچ تفرجگاهی باقی نگذاشت و موجب قفل شدن معابر ورودی این دو شهر شد.
شهر یاسوج و سی سخت با طبیعت چشم نوازشان همچون نگینی سبز در دامن کوه دنا قرار گرفته‌اند و به واسطه طبیعت زیبای آن و وجود آبشارها، چشمه ساران، رودخانه‌ها و جنگل‌های انبوه بلوط هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقه مندان به طبیعت هستند.
میزان حضور گردشگران به این دوشهر و به خصوص یاسوج به حدی بود که که ورودی‌های این دو شهر با حجم بالای ترافیک مواجه شد و آمد و رفت را بسیار مشکل کرده بود.
همچنین این هجوم بی سابقه باعث شد که در همان روزهای اول جاده ورودی پارک آبشار یاسوج از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی بر روی مسافران بسته شود.
بیشترین مسافر در روزهای گذشته از استانهای خوزستان، بوشهر، فارس و اصفهان به این استان سفر کرده بودند و مسافرانی از استانهای یزد، تهران، کرمان و هرمزگان نیز دیده می شد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا با داشتن صدها جاذبه طبیعی از ظرفیتهای بالایی برای جذب مسافران به خصوص در فصول گرم سال برخوردار هستند.
محمود باقری افزود: مجموعه این پتانسیل ها با وجود ۱۰درصد آب کشور و جنگل فراوان، کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یک مقصد جدید گردشگری معرفی کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص گردشگری پذیر ترین مناطق تفریحی این دوشهر نیز گفت: آبشار یاسوج، پارکهای ساحلی شهر یاسوج و کوه گل سی سخت بیشترین میزان حضور گردشگران را در روز های اخیر داشتند.
باقری عنوان کرد: تفرجگاه تنگ مهریان و تنگ گنجه ای نیز از مکان‌هایی بودند که بیشترین حضور گردشگر را داشتند.
وی عنوان کرد: بیشترین گردشگران از استانهای جنوبی به کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای یاسوج و سی سخت سفر کرده بودند اما از استانهای مرکزنشین نیز مسافرانی در استان حضور یافتند.
باقری بر توسعه زیرساختهای گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: زیرساختهای کنونی گردشگری در این استان متناسب با ظرفیتهای بیشمار این حوزه نیست.
وی اظهار داشت: باید با یک تدبیر و برنامه ریزی دقیق در راستای رفع مشکلات گام برداریم.
وی همچنین از برخی دستگاههایی که طی روزهای اخیر اقدام به خدمات دهی به مسافران تابستانی کردند از جمله نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، اورژانس، هلال احمر، شهرداری و .. تقدیر کرد.
به همین منظور صبح امروز معاون گردشگری ومدیر حراست ادره کل میراث فرهنگی فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد از اماکن تفریحی گنجه ای (یاسوج)وگوه گل سی سخت به صورت نامحسوس  بازدید کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد زیادی گردشگر از مراکز تفریحی، تاریخی و توریستی ا شهرستانه های بویراحمد ودنا بازدید کردند اظهار کرد: با نظارت های دقیق براماکن گردشگری و اقامتی در این دو شهرستان زمینه حضور بهتر مسافران را فراهم کردیم.
الماس قبادی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با کمک دستگاههای عضو ستاد خدمات سفراستان به خصوص نیروی انتظامی خوشبختانه در مسیر سی سخت به گوه گل و یاسوج به ابشار ترافیک روان است ومشکلات قبل ترافیکی کم ترشده است.
قبادی توزیع پلاستیک زباله بین مسافران در مناطق گردشگری را از دیگر اقدمات خوب جهت حفظ محیط زیست دانست ویاد اورشد:از مسافرین وگردشگران عزیز خواهشنمدیم در حفظ ونگهداری محیط طبیعی کوشا باشند.
وی از انجام  ۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت خبر داد و تصریح کرد: ۵ مورد بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی استان صورت گرفته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر افزایش کیفیت خدمات گردشگری به مسافران، افزود: ارتقای کیفیت این خدمات نیازمند نظارت مستمر در طول سال است، چرا که امروز  کهگیلویه وبویراحمد در ایام مختلف سال شاهد حضور گردشگران است.
IMG_7092
IMG_7101 IMG_7102 IMG_7104 IMG_7109 IMG_7113 IMG_7114 IMG_7115 IMG_7121 IMG_7122 IMG_7123 IMG_7135 IMG_7138 IMG_7142 IMG_7150 IMG_7153 IMG_7156 IMG_7160 IMG_7163 IMG_7165 IMG_7166
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
درود بر قبادی معاون کاری و مردم.دار میراث
sh
Norway
ریئس میراث فرهنگی وگردشگری ودرارمنستان به خوش گذرانی به سرمیبرد ،،فرماندار هم خوابه...
قدر دان
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر قبادی زحمت کش، انصافا این دو سه روز ثابت شد که شما چقدر تلاش و زحمت میکشید، دست مریزاد
Iran, Islamic Republic of
شیر.............الماس
Iran, Islamic Republic of
لطفا به جاده خروجی شهر به طرف مهریان و تنگ گنجه ای هم نظری بیندازید ،این طرفم هم بخاطر داشتن رودخانه می شه به پارک ساحلی زیبایی تبدیل شود
حاج ترک
Iran, Islamic Republic of
با درود و سلام خدمت مهندس قبادی آرزوی سربلندی و پیشرفت برای آقای مهندس قبادی در جهت پیشبرد قطب گردشگری استان بخصوص شهرستان گچساران دارم
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1