تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۱۰۹۰۱۷

جشن نیمه شعبان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۲
۰
کبنا ؛
کهگیلویه در خجسته سالروز نیمه شعبان غرق در سرور و شادی است
همزمان با میلاد با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم 'عج' مردم شریف ، انقلابی و محب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهر دهدشت و بخش های تابعه کهگیلویه به استقبال آیین های این روز خجسته و بیاد ماندنی رفتند.

محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در شهرستان کهگیلویه نیز همانند عاشقان خاندان رسول گرامی اسلام در اقصی نقاط ایران اسلامی به مناسبت فرارسیدن این میلاد خجسته اقدام به برپایی آیین های جشن و سرور کرده اند.
شهروندان با برافراشته کردن پرچم های مزین به القاب امام عصر(عج)، چراغانی کردن خیابان ها، کوچه ها، معابر، سردرب اداره ها، مساجد، اماکن متبرکه و منازل در انتظار نوید بخش طلوع آخرین شمس ولایت و امامت حضرت حجت بن الحسن (عج) هستند.

مردم ولایتمدار و عاشاقان اهل بیت عصمت و طهارت از شامگاه سه شنبه با برپایی ایستگاههای صلواتی و با پخش شیرینی و شربت در خیابان های این شهر، به برگزاری آیین های میلاد حضرت مهدی موعود (عج) پرداختند.
جشن و سرور میلاد امام عاشقان در پایتخت طبیعت ایران
پایتخت طبیعت ایران در شب و روز میلاد یگانه منجی عالم بشریت و امام عاشقان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) غرق در شادی و سرور است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در سالروز ولادت با سعادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) غرق در شادی و سروراست و مردم در شهرهای استان با آذین بندی خیابان ها و پخش شیرینی و شربت، مولودی خوانی و مدیحه سرایی و آئین های سخنرانی میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.
مردم ولایتمدار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در کهگیلویه و بویراحمد از شامگاه سه شنبه با برپایی ایستگاه های صلواتی و با پخش شیرینی و شربت در خیابان های این شهر، به برگزاری آیین های میلاد حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه شریف) پرداختند.
خیابان های اصلی شهر یاسوج به ویژه در میدان هفتم تیر، خیابان امام خمینی و پارک ساحلی جشن میلاد آخرین امام شیعیان جهان حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف) ساعت ها با ازدحام جمعیت روبرو بود به حدی که تردد خودروها در برخی نقاط کاملا متوقف و در سایر نقاط شهر رفت و آمد به کندی صورت می گرفت.
همچنین همزمان با نیمه شعبان آئین های معنوی و روحانی شامل مراسم سخنرانی، مولودی خوانی، ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی و تفریحی در امامزادگان شاخص شهرستان های هشت گانه استان برگزار شد.
حرم مطهر امامزادگان عبدالله و مختار (علیه السلام) در یاسوج، بی بی حکیمه خاتون و بی بی رشیده خاتون(سلام الله علیهما) خواهران گرامی امام رضا(علیه السلام) در گچساران و چرام و سایر بقاع متبرکه این استان نیز در سالروز میلاد منجی عالم بشریت نیز شاهد برنامه های جشن میلاد قائم آل محمد(عجل الله تعالی فرجه شریف) است.
برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقه مهدویت و انتظار، برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در مساجد، تشکیل حلقه های مهدویت، محفل انس با قرآن، ختم قرآن کریم، سخنرانی، برپایی جشن عمومی و دعای ندبه، توزیع اقلام فرهنگی در سطح مساجد و تکایا و حسینه ها بخش دیگری از برنامه های جشن نیمه شعبان در کهگیلویه و بویراحمد بود.



جشن بزرگ نیمه شعبان در قلعه‌رئیسی برگزار شد
جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور مردم و مسئولان در پارک ساحلی قلعه‌رئیسی برگزار شد.


 جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در پارک ساحلی قلعه‌رئیسی برگزار شد.
 


 
برگزاری مسابقات شاد بین خانواده‌های از دیگر برنامه‌های جشن نیمه شعبان در قلعه‌رئیسی بود.

 


 
در این جشن که با برنامه‌های شاد و متعددی همراه بود مداحان اهل بیت (ع) به مولودی‌خوانی پرداختند.

 


 


 
در پایان به افرادی که نام آنها مهدی بود جوایزی اهدا شد.

 

برگزاری جشن نیمه شعبان در دیشموک
جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور اقشار مختلف مردم در میدان ورودی شهر دیشموک برگزار شد.


حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل، امام جمعه دیشموک که شب گذشته در جشن بزرگ نیمه شعبان در شهر دیشموک برگزار شد، اظهار کرد: نیمه شعبان سالروز میلاد منجی موعود است و در اذهان محبان اهل بیت(ع) از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.

 


 


 
وی افزود: دوران غیبت، میدان بزرگ‌ترین آزمایش و غربالگری انسان‌ها است، ایمان و عمل مومنان به بوته امتحان و سنجش گذاشته می‌شود تا چه کسی موفق و سربلند شود.

 


 
وی با بیان اینکه اصل ایمان شناخت امام زمان (عج) است عنوان کرد: هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

گچساران و باشت در نیمه شعبان غرق در شادی و سروراست
 همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت امام عصر(عج الله) همگام با دیگر نقاط ایران اسلامی شهرستان های گچساران و باشت غرق در شادی و سرور است.

 مردم ولایتمدار شهرها، بخش ها و روستاهای این دو شهرستان که از روزهای قبل با آذین بندی و چراغانی خیابان ها، مساجد، معابر چشم انتظار روز نیمه شعبان بودند، دیشب و امروز در سالروز ولی عصر(عج الله) مسرور و شادمانند.
اوج این جشن ها در مساجد شهیدان و صاحب الزمان (عج الله)شهر دوگنبدان، حرم امامزاده جعفر(ع) برگزار شد.

مردم ولایتمدارشهرهای دوگنبدان و باشت با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی و شربت از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در پذیرایی می کنند.
در این آیین ها شیفتگان مهدی فاطمه (س) و منتظران ظهوربا اشک حسرت و ذکر یا ابا صالح مهدی برای ظهور یوسف گمشگشته زهرا (س)دست به دعا برداشتند.
قرائت دعای فرج،مناجات شعبانیه، مولودی خوانی تبیین فلسفه غیبت و ارزش انتظار دوستداران مکتب تشیع از دیگر بخش های این آیین ها بود.
امام مهدی(عج) در نیمه شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری قمری در سامرا به دنیا آمدند و در پنج سالگی و پس از شهادت پدرشان به امامت رسیدند.



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیهدر سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در جشن بزرگ نیمه شعبان که در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ایام شعبانیه گفت: حکومت جهانی حضرت موعود حکومتی خواهد بود که عدل و داد جهانی را برای جهانیان به ارمغان خواهد آورد و بساط ظلم و جور را از زمین خواهد برداشت.

 جشن نیمه شعبان در یاسوج

حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر با بیان اینکه جنگ امروز دنیای استکبار جنگ عقیده ها و جنگ فرهنگ هاست، گفت: در آینده دولت هایی که دارای تمدن غنی با فرهنگی بزرگ باشند می توانند بر دنیا حکومت کنند و هیچ سلاح و قدرتی نمی تواند در جلوی آنها ایستادگی کند.



وی فرهنگ غنی اسلام را بزرگتر ین فرهنگ تاریخ بزرگ بشری دانست و افزود: عنصر مذهب به عنوان کلیدی ترین مذهب در آینده دنیا می تواند راهگشای بیشترین مشکلات مردم باشد.



امام جمعه موقت یاسوج به توطئه های دشمنان در منطقه و دررأس آنها استکبار جهانی اشاره داشت و گفت: دشمن امروز در منطقه با به راه انداختن جنگ های نیابتی خواهان ضربه زدن به اساس اسلام و ایران اسلامی هستند.



حسینی صدر ایران اسلامی را مبدأ تمامی تحولات منطقه در ظهور منجی عالم بشریت دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ نشانه ای از حکومت عدل و داد مهدی موعود(عج) بود.



وی دولت جهانی امام عصر را با صلابت ترین دولت در جهان هستی دانست و ابراز کرد: طبق روایات متعدد از انبیاء الهی ظهور مهدی (عج) پایان بخش تمامی خشونت ها و ظلم جور در دنیا است.



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد:تمامی ادیان در جهان بر این موضوع واقف هستند که روزی مردمی خواهد آمد و همه ظلم ها و جورها را از زمین خواهد برداشت و جهانی پر از عدل و داد را برای جهانیان به وجود خواهد آورد.



این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد هنرمندان و طنزپردازان برجسته گروه سرود پسران حورشد و برنامه شاد و مفرح به کار خود پایان داد.









جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبانجشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان
جشن میلاد نیمه شعبان

نام شما

آدرس ايميل شما

بينا
Iran, Islamic Republic of
عکسا بیشتر شبیه مراسم عذاداریه
سینا
Iran, Islamic Republic of
اقای ونبودی توخیابانهاجشن امام زمان چه وبودانهارادرنمازجمعه بگودریاسوج ودهدشت هم بهمین صورت بود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1