تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۰۸۵۲۶

محمدکاظم اتابک: وضعیت ازدواج و طلاق در استان و کشور، وخیم است

۲
۰
کبنا ؛در حین بازدید از نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بنا به درخواست دبیر اجرایی نمایشگاه، تصمیم به گفتگو با نیکوکار حوزه‌ی جوان و یکی از مسئولین غرفه‌های این نمایشگاه گرفتم. در ابتدا از چهره‌ی جوان محمدکاظم اتابک، اداره‌ی شخصی مرکزی با ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای کاملاً رایگان با هزینه‌های نسبتاً بالا، بر‌نمی‌آمد.
اما وقتی از لابه‌لای صحبت‌های‌اش متوجه شدم عنوان کارآفرین برتر استان را هم در کارنامه دارد، به عزم و اراده‌ی جدی او در زمینه کار و اشتغال و کمک به جوانان این مرز و بوم پی بردم.
محمدکاظم اتابک، هم‌اکنون مدیر مرکز مشاوره‌ی جوان در حوزه‌ی ازدواج، خانواده و جوانان است و به کمک همکاران و کارشناسان خود به‌صورت دائمی، به ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم استان می‌پردازد. او همچنین به‌همراه تعدادی از همکاران خود از جمله راضیه جعفری، ساعد محمدی و ویدا سلطانی در غرفه‌ی ایستگاه مشاوره‌ی رایگان ازدواج و خانواده در نمایشگاه ۱۰ روزه‌ی پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در شهر یاسوج، به ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای می‌پردازد.
با این نیکوکار حوزه‌ی جوانان، دقایقی را در این نمایشگاه به گفتگو پرداختم؛
نمایشگاه جوان- اتابک و همکاران (1)
محمدکاظم اتابک، با بیان اینکه آمار طلاق رو به افزایش و آمار ازدواج رو به کاهش است، اظهار داشت: وضعیت وخیم آمار ازدواج و طلاق در کشور و استان‌مان، انگیزه‌ی اصلی تصمیم من برای راه‌اندازی این مرکز خیریه‌ی مشاوره‌ی جوانان بوده است.
وی افزود: در حالی که بسیاری از جوانان ما به سن ازدواج می‌رسند اما متأسفانه به‌دلیل مشکلات متعدد مالی توانایی ازدواج ندارند و این موضوع می‌طلبد که افراد نیکوکار برای حل این معضل وارد میدان شوند.
اتابک در ادامه به ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه‌های ازدواج، خانواده و جوانان اشاره کرد و اذعان داشت: مرکز مشاوره جوان در سه مرحله‌ی قبل، حین و پس از ازدواج به خدمات مشاوره‌ایِ رایگان می‌پردازد.
این نیکوکار حوزه‌ی جوانان اضافه کرد: نمایشگاه دائمی ازدواج، خانواده و جوانان نیز در کنار یک کتابخانه‌ی تخصصی با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب برای امانت دادن، به‌صورت دائمی و کاملاً رایگان در محل این مرکز واقع در خیابان هجرت ۳ در شهر یاسوج دایر است.
مدیر مرکز مشاوره جوان با اشاره به اینکه برای ارائه مشاوره‌ی تخصصی در سطح شهر برای هر جلسه حدود ۳۵ هزار تومان اخذ می‌شود، تصریح کرد: مرکز مشاوره‌ی ما کاملاً با هزینه‌های شخصی و با اهداف خیرخواهانه اداره می‌شود و تمامی خدمات مشاوره‌ای مربوط به ازدواج، خانواده و جوانان در آن به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
گفتنی است نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت از روز سی‌ام اردیبهشت‌ماه در میدان معلم، جنب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر یاسوج همه‌روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲دایر شده و تا نهم خردادماه مصادف با روز جوان ادامه داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ر ف
Iran, Islamic Republic of
آدم با دیدن این آدمها در این وضعیت خراب امیدوار می شود
وبلاگ بصیرت در زمستان
Iran, Islamic Republic of
هر یک شغل برابر است با یک ازدواج و تشکیل خانواده..مشکلات شدید اقتصادی و درگیر بودن جوانان با بحث معیشیت باعث بی انگیزه گی در ازدواج شده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1