تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۱۰۸۳۱۳

گزینه اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه کیست؟

۶۰
۰
کبنا ؛ارسلان پایدار
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار است در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار گردد را شاید بتوان گفت حساس ترین دوره و غیرقابل پیش بینی ترین دوره دانست. این متن یک تحلیل سیاسی و اجتماعی بر روند انتخابات شهرستان های چهارگانه خواهد بود ولی می شود گفت حساسیت و غیرقابل پیش بینی بودن این دوره را در شهرستان های گچساران و باشت و همچنین بویراحمد و دنا هم دید! به طور خلاصه در حوزه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون هرچند که بنابر عملکرد قابل قبول خود نسبت به نمایندگان ادوار گچساران و باشت می بایست کاری راحت در این حوزه داشته باشد ولی زاویه گرفتن با نیروهای اصلاحطلبان فکری تحت فرماندهی فکری بهرام تاجگردون و علی خواجوی و همچنین عزم اصولگرایان برای ائتلاف بر یک گزینه ترک برای حضوری حداکثری در انتخابات، کار غلامرضا تاجگردون را غیرقابل پیش بینی و حساس نموده است.
در حوزه بویراحمد و دنا برخلاف شهرستان های گرمسیری هنوز تب سیاسی آن شروع نشده و فقط گهگاهی اصولگرایان جلساتی ناموزون و ناهماهنگ دارند که این جلسات باعث اختلافات بیشتر آنها شده است. هدایتخواه با توجه به جو جامعه و تفکر غالب اعتدال و اصلاحطلبی، زمان حضور خود را به دوره های بعد موکول کرده و در این بین گزینه های متعددی برای اصولگرایان بویراحمد و دنا برای اجماع وجود دارد که اگر اصلاحطلبان شهرستان های بویراحمد و دنا با محوریت سیدباقر موسوی و دکتر مندنی پور بر روی گزینه ای اجماع کنند کار سختی برای پیروزی نداشته باشند و در بحث انتخابات شهرستان های سردسیری استان یک جمله می توان گفت و آن اینکه زارعی پور نماینده کنونی این خطه شانس بسیار کمی برای حضور مجدد در مجلس خواهد داشت زیرا نه اصلاحطلبان دیگر از او حمایت خواهند کرد و نه اصولگرایان دل خوشی از او دارند حال بماند که نقطه مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان بویراحمد و دنا، موضوع باج دادن بیش از حد زارعی پور به غلامرضا تاجگردون در گماردن پست های کلیدی استان می باشد.
و اما موضوع اصلی بحث یعنی حوزه سیاسی شهرستان های چهارگانه؛
ابتدا چند جمله کوتاه و سپس تشریح یک به یک جملات را در این مرقومه خواهیم داشت؛ ۱؛ بهترین دوره برای پیروزی اصلاحطلبان در مجلس همین دوره می باشد. ۲؛ موحد نمی آید! ۳؛ شانس اجماع در بین اصلاحطلبان بیشتر از اصولگرایان می باشد ۴؛ گزینه اصلاحطلبان این سه نفر میباشند منطقیان، رستاد یا لاهوتی
شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بزرگترین حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.جایی که اصولگرایان سال های سال است کرسی بهارستان چه قرمز رنگ و چه سبزرنگ آن را در اختیار دارند. انشقاق و اختلاف بین اصلاحطلبان که اکثریت آرا این حوزه را دارند سال هاست که موحد و بزرگواری را به مجلس می فرستند. انشقاق و اختلافی که دلایل و عوامل بوجود آمدن آن در این مقال جای بحثی برای آن نیست و نگاه ما به روزهای سال ۱۳۹۴ می باشد.
۱؛ پیروزی حسن روحانی در خردادماه ۱۳۹۲ با رای اصلاح طلبان و رویکرد جدید دولت و مردم برای تغییر در همه ارکان باعث امیدواری سیاسیون اصلاح طلب در کل کشور و به تبع آن در استان و شهرستان های چهارگانه شد. مدیرانی با مشی اعتدال و نزدیک به طیف اصلاحطلبان باعث اندک قدرت اصلاحات در جامعه شد و همچنین بنابر انتخابات مجلس گذشته بخصوص مجالس بعد از انتخاب رئیس جمهور جدید نشان می دهد که در همه ادوار، مجلس منتخب با دولت هماهنگ بوده و مشی دولت و مجلس با دولت های اصلاحطلب و اصولگرا یکی بوده است. این دلیل اول برای بهترین زمان پیروزی اصلاحطلبان می باشد. دلیل دوم برای بهترین زمان را می شود عملکرد علی محمد بزرگواری برشمرد. بزرگواری را شاید بتوان گفت از معدود پدیده های پرسروصدا در سطح کشور و حتی در عرصه جهانی در مجلس نهم برشمرد.این پدیده که متاسفانه جنبه منفی داشته برخلاف پدیده نمایندگی گچساران با جنبه مثبت ( اولین نمایند استان که چنین مناصبی را در مجلس کسب کرده است) با شعارهای سیاسی در مجلس بر علیه سران اصلاحات، موضوع چماق لری که تبعات بسیار سنگینی برای شهرستان های چهارگانه داشت، نداشتن عملکرد قابل قبول در عرصه شهرستانی و کشوری و ... همه و همه دست به دست هم داده تا به لطف وجود رسانه های متعدد، جو عمومی و روانی جامعه به دنبال تغییر باشد و این تغییر را شاید در گزینه های اصلاحطلبان ببینند زیرا عملکرد غلامرضا تاجگردن در گچساران به عنوان یک اصلاحطلب، مردم را به این جبهه خوشبین کرده است.
دلیل سوم برای بهترین زمان پیروزی اصلاحطلبان، انشقاق و اختلاف شدید اصولگرایان می باشد.که شاید بتوان گفت این اختلاف و انشقاق بعد از انقلاب بی سابقه و کم نظیر بوده است.جلسات متعدد اصولگرایان بدون دعوت از بزرگواری که نماینده اصولگرا در سطح ملی است و همچنین جلسات بدون نتیجه در شیراز و دهدشت و تهران که گاها با حضور ۵ یا ۶ نفر و در جلساتی با ۸ کاندید تشکیل می گردد و به سخره گرفتن آن جلسات توسط بزرگواری و انگ زدن به این کاندیداها و دعوت از عدل هاشمی در دو جلسه آخر نشان از انشقاق و اختلاف شدید اصولگرایان در این حوزه می باشد تا جایی که مژدهی پور به فعالیت آشکار برای انتخابات می پردازد، دکتر تقوی عزم خود را برای حضور جزم کرده، عدل هاشمی منابع مالی خود را برای انتخابات بسیج کرده ، کریمیان به امید حمایت موحد جلسات خانوادگی و قومی خود را تشکیل داده ، فیاضبخش که به نوعی سخنگوی جلسات اصولگرایان منهای بزرگواری می باشد با پشتوانه رای قبلی خود امید به حضور مجدد دارد.حاج اصغر حبیبی اقوام خود را به دور خود جمع کرده و خانه به خانه خود را در قالب یک کاندید نشان می دهد و شیخ نظری و اندرزیان و ...
دلیل چهارم برای بهترین زمان پیروزی اصلاحطلبان، موج اجماع خواهی و گسترش ذهنیت فقط یکنفر در بدنه سیاسیون و عوام منتسب به اصلاحطلبان می باشد. و میشود گفت عوام و نخبگان اصلاحات در شهرستان های چهارگانه به یک نقطه مشترک رسیده اند. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اگر سری بزنیم خواهیم دید همه خواهان اجماع بر روی یک گزینه ونگران از چندگزینه ای می باشند که این تفکر در این حوزه تاکنون سابقه نداشته است و این شاید کار را برای نخبگان اصلاحطلب در این حوزه راحت تر کند.
۲؛ موحد نمی آید ؛ این دوره را شاید دوره پایان موحدیسم و از هم پاشیدگی لیدرهای باثبات و کاریزماتیک موحد نامید! جلسات اصولگرایان با حضور موحد و به محوریت او نشان می دهد که موحد دغدغه دارد و نگران است. این اولین بار است که موحد تعدادی از کاندیداها را دور هم جمع می کند برای اجماع! مگر موحد نیاز به حمایت مژدهی پور و فیاضبخش و عدل هاشمی و کریمیان و تقوی و ... دارد؟ مگر موحد بدون آنها نمی تواند رقیبی سرسخت و جزو گزینه های پیروز انتخابات باشد؟ دعوت نشدن از بزرگواری به این جلسات مگر کار موحد نیست؟ و موحد دوست ندارد بزرگواری گزینه اجماع اصولگرایان باشد! اینها همه نشان دهنده عدم حضور موحد است.موحد سابقه ردصلاحیت دارد و این دلیل دیگری برای نیامدن موحد به عرصه انتخابات است. موحد خود دوست دارد که طعم نمایندگی را دوباره بچشد ولی او سد بزرگ شورای نگهبان را روبروی خود می بیند و برای همین حداقل علاقه مند است نقش رهبری جریان را در دست بگیرد و یک گزینه را به نمایندگی از خود به مجلس بفرستد. و این در صورتی است که هیچکدام از آن ها دیگر موحد نمی شود و موحد فقط یکی است و این را طرفداران او خوب می دانند که این انتخابات شاید پایان موحدیسم و لیدرهای تشکیلاتی او خواهد بود!
۳؛ گزینه اصلاحطلبان این سه نفر می باشند؛ اصلاحطلبان به علت اینکه تا بحال در قدرت نبوده اند حداقل در سال های اخیر و سال ها در انزوای سیاسی قرار گرفته بودند برای معرفی کاندیدا با محدودیت هایی مواجه هستند و این محدودیت آنها را برای معرفی گزینه هایی جدید برای توده مردم و عوام بسیار سخت کرده است. توده ای که بهرام تاجگردون و منطقیان و لاهوتی و رستاد را فقط می شناسند شناسایی کاندیداهای دیگر برای آنها در این بازه زمانی کار سخت و هزینه بردار خواهد بود.اصلاحطلبان به دنبال یک لقمه آماده برای هوادارانشان می باشند و تیم سیاسی انها قطعا توانایی معرفی گزینه های جدیدی نخواهد داشت. سیدکامل تقوی نژاد ،دکتر اسماعیلی، مجید باقریان، دکتر نریمانی، شیخ صدوقی، دکتر حجت خواه، دکتر دارا کریمی نژاد، دکتر چمن، گنجی پور، سیف السادات و ... همگی پتانسیل های بسیاری برای کاندیدا شدن دارند ولی قطعا هزینه های تبلیغی زیادی بر پیکره اصلاحطلبان در این بازه زمانی کم و معرفی انها به مردم و با حجم وسیع تبلیغات سوء و تخریب خواهد زد.
محمود منطقیان، سیدقادر لاهوتی و لطیف رستاد گزینه هایی شناخته شده که هم مردم آنها را می شناسند و هم نخبگان سیاسی روی آنها توان سرمایه گذاری دارند.
در میان این سه گزینه شاید بتوان گفت لطیف رستاد گزینه اجماع اصلاحطلبان در اسفند ۹۴ خواهد بود. به دلایل زیر؛
یک؛ منطقیان و لاهوتی سابقه ردصلاحیت توسط شورای نگهبان را دارند و بسیار سخت است که بپذیریم شورای نگهبان به دنبال تایید این دو نفر باشد و همین سابقه باعث ردصلاحیت مجدد آنها خواهد بود. حال آنکه رستاد سابقه ردصلاحیت ندارد و این کار را برای اجماع راحت تر خواهد کرد.
دو؛ رقابت رستاد در مقابل بزرگواری و ائتلاف ستادهای منطقیان و لاهوتی در آن سال را شاید بتوان گفت یک تجربه خوب و خاطراتی مثبت برای اصلاحطلبان دانست جایی که رستاد با اختلافی اندک و آن هم در مدت یک هفته مهلت برای تبلیغات، رقابت را واگذار کرد. و این تجربه و خاطرات کار را برای اجماع راحت تر خواهد کرد.
سه؛ انزوای سیاسی اصلاح طلبان در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بخصوص بعد از جریانات ۸۸ موجب فاصله گرفتن نخبگان سیاسی اصلاحات از عرصه سیاست و به تبع فاصله گرفتن از نیروها و توده مردم شد و شاید بتوان گفت لطیف رستاد از معدود سیاستمداران اصلاحطلب استان بود که این رابطه را هیچگاه قطع نکرد و بارها در جلساتی به نمایندگی از این جبهه سیاسی شرکت و بیانیه های مختلفی در دفاع از اصلاحطلبان نوشت و سعی کرد این ارتباطات حفظ شود تا جایی که به عنوان سخنران پیش از صحبت های سیدمحمد خاتمی در یاسوج به نمایندگی از طیف اصلاحات سخنرانی کرد که صحبت های او هنوز در یاد سیاسیون هست و خواهد بود.سخنرانی لطیف رستاد در حضور حجت الاسلام ملک حسینی نماینده ولایت فقیه در استان در دفاع از اصلاحطلبان به زندان رفته استان که با استقبال نماینده مجلس خبرگان مواجه شد همه و همه نشان دهنده حضور رستاد در دوران انزوای سیاسیون اصلاحطلب در سطح استان می باشد در جایی که لیدرهای جریان سیاسی در انزوا یا درکنج خانه نشسته بودند.
حضور سیاسی رستاد در نبود چهره های شاخص استانی باعث معرفی او به عنوان ریاست ستادهای میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی، دکتر عارف و حسن روحانی گردید و بیش از پیش خود را به عنوان مامن و پناه اصلاحطلبان استان در کنار دیگر سیاسیون نشان داد.
روابط اجتماعی بالا، حضور مداوم رستاد در عرصه اجتماعی و سیاسی استان و شهرستان، ارتباط با لیدرهای سیاسی و شناخته شده در سطح شهرهای استان و مقبولیت عام در بین جوانان ونخبگان سیاسی کار را برای اجماع بر او راحت تر خواهد کرد.
چهار؛ سابقه اجرایی رستاد : مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه در دولت اصلاحات و کارشناس جهادکشاورزی و مسئول شیلات جهاد کشاورزی استان و همچنین جوان بودن و پتانسیل بالای توانایی در انجام امور اجرایی و همچنین تخصص در برنامه ریزی که به زعم همه دوستان و همکارانش خصیصه اصلی او می باشد او را نسبت به دیگر گزینه ها برای اجماع در اولویت قرار می دهد.
پنج؛ شناخته بودن رستاد برای عوام و توده مردم و کاهش دادن هزینه تبلیغات و کم کردن ریسک اصلاحطلبان برای پیروزی از عوامل اجماع برای اصلاحطلبان روی لطیف رستاد است.
و خلاصه اینکه شاید بتوان گفت؛
رستاد اشتباه سیاسی نداشته است، او رابطه اش را با مردم و سیاسیون قطع نکرد، رابطه اجتماعی بالا و قدرت کلام در جذب نیرو را دارد، حمایت طیف وسیعی از نیروهای فکری و جریانی را در سطح استان دارا می باشد، رابطه او با عوامل اجرایی و نیروهای دولتی خوب است و شاید بتوان گفت رابطه بین مخالفان استاندار و موافقان استاندار رستاد باشد، مراجعات مردمی روزانه مردم به رستاد نشان دهنده میل اجتماعی به ایشان می باشد و در مجموع می شود گفت اصلاحطلبان با اجماع بر لطیف رستاد در این چندماه مانده به انتخابات گام بسیار بزرگی برای پیروزی در انتخابات اسفند ۹۴ خواهند برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

منقد
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده صدوقی کی شیخ شد
اصول طلب اصلاح گرا
United States
لاهوتی تو دوره قبلی که رستاد حضور داشت ازش حمایت نکرد چطور الان ازش حمایت میکنه؟
رستاد تا چند ماه بعداز انتخابات ریاست جمهوری برای افراد نزدیک و اقوامش از طرف ستاد روحانی حکم الکی صادر میکرد. برای یکی که تو ستاد ولایتی کار میکرد حکم صادر کرده که مرغ پخته خنده اش میاد.
رستاد از جریان اصلاحات برای مدیریت گرفتن برای اقوامش سواستفاده کرده و میکنه. نمونه اش آقای زمان رئیس میراث کهگیلویه. میگید نه برید از آقای باقری بپرسید.
اميد 1
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی غلام تاجگردون در گچساران و لطیف رستاد در کهگلویه ومحمد بهرامی در بویراحمد
چرام سبز
Iran, Islamic Republic of
احسن براین متن پر مغز و زیبا حرف دل تمام اصلاح طلبانی که دل در گرو انتخابات ۹۴ و حمایت از دولت تدبیر و امید دارند .الحق چه زیبا گفتی لطیف رستاد!!! من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد ؟انسان لایق و فداکاری که شجاعانه برموضع خود پافشاری میکند و با حمایت از ولایت فقیه همیشه به عنوان یک اصلاح طلب ولایی معرف همه دوستان بوده وهست .
مدیر لایقی که شعارش در مجلس هشتم این بود که دیر آمدم اما شیر آمدم حالا باید بگوید .
شیر آمدم شیر آمدم .یا حق با رستاد
جوک
Iran, Islamic Republic of
این رستاد در مقابل لاهوتی مث مقایسه پراید با بنزه
اصلاحطلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
گرچه مطلب زیبا بود ولی نگارنده قصد تخریب رستاد را داشته است.چرا که ایشان همیشه از خرد جمعی سخن گفته و بارها تاکید داشته است در صورت آمدن لاهوتی و منطقیان به هیچ وجه در انتخابات شرکت نخواهم کرد.چرا که این دو بزرگوار حق زیادی بر گردن همه ی اصلاحطلبان دارند.
مشی
United States
تحلیل بسیار عالی بود. الحق و الانصاف رستاد همیشه حضور اشته و پای جریان ایستاده.هرچند زوده در مورد اجماع سخن گفته بشه.ولی تحلیل ها درست بود. به امید پیروزی در انتخابات
محسن زارعی چرام
Iran, Islamic Republic of
درود بر رستاد ثابت قدم واستوارواقعا انسانی بااخلاق وباشخصیتی هست وازهمه لحاظ بهترین گزینه برای اجماع می باشد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تابلو هستش که داری از رستاد حمایت می کنی.آخه جهاد کشاورزی و شیلات هم پست شد برای مجلس
احمد
Iran, Islamic Republic of
تورا قرآن این تحلیل ها را از کجا آوردین واصلاح طلبان منتظر حجت خواه هستن تا بیاد وما را نجات بدهد اون نتوانسته شوراى شهرو اداره کنه
یاس
Iran, Islamic Republic of
۷اسفند فقط اقای بزرگواری
همشهری
Iran, Islamic Republic of
یک درصد هم احتمال وحدت بین اصلاح طلبان وجود ندارد یک نفر باب میل خود این متن را نوشته و خیال بافی کرده وتا اینطوری اصلاح طلبان دنبال تخریب همدیگر هستند موفقیتی حاصل نخواهد شد و همچنان منتظر شکست باشند .
اصلاح طلب ازچرام
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست اشاره فرمودین تنها گزینه برای اجماع وبا پتانسیلهای خوب مهندس رستاد می باشند
دالون
Iran, Islamic Republic of
عمو این حرفا چیه اصلاح طلبان راه نجاتشان اجماع روی مرد شجاع ونترس وکهنه کار اصلاحات دکتر البرز بنام است بعضی از اینها که نامبردی اصلاح طلب بدلی هستند
دالون
Iran, Islamic Republic of
بهترین انتخاب یا استاد سخن دکتر چمن ویاهم زخم خورده اصلاحات دکتر بنام
دهدشتي
Iran, Islamic Republic of
مادهدشتیهای اصلاح طلب فقط به دکترچمن رأی میدهیم.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تایید نمی شه
بهرام
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خداحافظ مجلس مشک وملار کار خودش را کرد
سادات
Iran, Islamic Republic of
خدایی زمان و زمین فقط بزرگواری. اگر هم اصلاح‌طلب می خواهید مرد علم و اندیشه مهندس فروزان مدیری توانا و سخنور
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام . سه چیز همیشه به ضرر اصلاح طلبهای کهگیلویه بوده و هست: تعدد کاندیدای اصلاحات و همون دعوای منطقیان و لاهوتی. قومی گرایی و آمدن موحد . شاید موحد نیاید و شاید قوم گرایی را بشود بزحمت حل کرد ولی هرگز تقابل جریان لاهوتی و منطقیان حل نخواهد شد. چرا؟ خودخواهی و کینه جویی این دو اصلاحات کهگیلویه را متحمل شکست می کند می گوئید نه به گذشته نگاه کنید. اگر منطقیان و لاهوتی انصاف بخرج دهند و مردم را بحال خود واگذارند آن وقت می شود حساب جدیدی باز کرد. افراد نچندان مطرحی در مقاله آمده که هرکدام به یکی از این دو بزرگوار وابسته اند.حا لا زمان یکی شدن هست فردا دیر است .
Iran, Islamic Republic of
باسلام تنها گزینه ای که میتونه هم رای اوری داشته باشد وهم مدافع واقعی مردم شریف ک باشن واصلاح طلب اخلاقمدار ودینمدار مهندس رستاد میباشند
غفار رخشا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ارسلان پایدار
کاش با صراحت مینوشتی من دوس دارم لطیف رستاد کاندیدای اجماع اصلاح طلبان بشه.
موح و ثناهایی که شما بیان کردید چیزی حز این که رستاد مدینه ی فاضله هستن، نیست.
خودتون نیک میدانید که هر چه به روز انتخابات سال ۸۶ نزدیکتر میشدیم از آراء ایشان کاسته میشد.

رستاد میتونه یوی از گزینه های اجماع باشه نه گزینه ی اجماع. شواهد و برداشت ها نشان میدهد که با وجود ایشان شکست سخت و جبران ناپذیری در انتظار اصلاح طلبان هست. لذا این بازی های تبلیغاتی اجماع رو مشخص نخواهد کرد بلکه رزومه ی اصلاح طلبی ، شخصیت کاریزماتیک، جایگاه مردمی و . . . از مهم ترین موارد انتخاب گزینه ی مورد نظر هست.
یادتان باشد اجماع از طرف دو زرف هست نه یه طرف قضیه که با سر کار اومدن دولت روحانی گروهی بر یکه تازی های خود در اشغال مناصب دولتی چهره ی واقعی خود رو نشون دادن و حالا که سودای صندلی سبز بهارستان در سر دارند به فکر اجماع افتادن.
اجماع از سوی دو طرف انجام خواهد شد نه یه طرف.
تو خود بخوان حدیث مفصل از این( اجماع از سوی دو طرف انجام خواهد شد نه یه طرف) مجمل. . .
جوان
United States
اول اینکه این سری مطالب تحلیل نیست بلکه دست نوشت خود اقای رستاده به دوستانش که در ستادهای جلیلی و ولایتی کار میکردند
دوم اینکه بازی عوام فریب رستاد دیگه تمام شدو نتوانست از فرصت طلایی ۸۶ استفاده کند
سوم اینکه رستاد گزینه هیچ اصلاح طلبی در کهگیلویه نیست
اقای منطقیان خودش چند گزینه داره
لاهوتی که هنوز اصولگرا یی رستاد را نپذیرفته چه برسه به اصلاحات
جناب اقای رستاد این حنا دیگه رنگی نداره ،دست شما رو شده
بازی تمام
اریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
برید تو این لینک این مقاله راه اتحاد اصلاح صلبانه
http://avayedena.com/news-ostan/dehdasht/6528-اتحاد-اصلاح-طلبان-کهگیلویه.html
اعتدال
United States
باسلام. این نوشته واقععیت های سیاسی رو گفته.نمیشه هیچکدومش رو نقض کرد! منظقیان و رستاد و لاهوتی فقط رای اوری دارن. هرکدوم از این سه نفر باشن خوبه. ولی به نظر من رستاد پتانسیل بیشتری داره. من خودم از طرفداران لاهوتیم ولی در این دوره میتونیم روی رستاد توافق کنیم.رای داره اغا رای داره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اقای رخشا ما من از هامیان اقای سید بودام اما متاسفانه حمایت نکردن ایشان از اجماع سال قبل وحمایت ازکاندیدای اصول گرادرانتخابات قبل ترجیع دادایم ایشان را بعنوان اصلاح طلب قبول نداشته باشیم
روشن
Iran, Islamic Republic of
اندکی صبر سحر نزدیک است .................ادب ،نزاکت،شخصیت،توانایی،دانایی،ثابت قدم بودن،متحمل ضررو زیان در راه جریان اصلاحات،مرد روزای سخت،پرهیز از قوم گرایی،و....................اگه دوستان با مهندس رستاد حداقل یک بار برخورد داشتند واقعا می فهمیدند چه انسان شریفی است................به امید پیروزی مهندس رستاد ......یا علی مدد
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
من یکی از طرفداران رستاد بودم اما مطمئن باشید رستاد نصف رای دوره قبلش را هم نمیاره چون ما احساسی به ایشان رای دادیم اما حمایت های ایشان از بعضیها جهت مدیریت بعضی از ادارات قومیتی بود وایشان ریزش داشته است شک نکنید رستاد قبول نخواهد شد
سید علی اکبر موسوی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مهندس رستاد شایستگی چنین مسئولیت خطیری را دارند. برایشان آرزوی توفیق دارم.
راک
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم ایا میدانید اقای رستاد با چراغ سبز اقایان رضاتوفیقی و سیف السادات کاندید دوره گذشته اصلاحطلبان گردید . بعدش هم اینکه همین اقایان که رستاد را معروف کردند هم باید نظر بدهند که رستاد بیاید یا نه
سوق
Iran, Islamic Republic of
برئ بابتا کی به طایفه دشمن زیاری رای می دهد
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید بازهم اصولگرایان برنده اند، طیف ماهیچ برای گفتن ندارد یه شهر ستان کوچک با دو انشقاق دراصلاح طلبان لاهوتی و منطقیان، و نخبگانش هم که وارد این عرصه نخواهندشد دیگر چه داریم؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اولا جناب صدوقی سید هستن دوما جناب رستاد ..و همه ی عناوینی که گفتی مشمول رد صلاحیت خواهد شد .سوم اینکه جناب الان دنبال تاجگردونن که رد صلاحیتش کنن شورای نگهبان با کسی شوخی نداره . چهارم اینکه باید بر سریک گزینه به اجماع برسیم والا دوباره چماق لری ازارتان میدهد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگه اطلاع نداری بپرس واگه اطلاع داری ودروغ میگی به کاهدان زده ای اقای رستاد درهیچ دوره ای رییس هیچ ستاد انتخاباتی افراده ذکر شده نبوده!!! از خودش بپرس؟؟؟؟!!! رییس ستاد اقای روحانی اقای باقری بود رییس ستاد اقای هاشمی اقای رضاتوفیقی بود روسای ستاد اقای عارف شهرستانی بود که شهرستان کهگلویه اقای لاهوتی بود رییس ستاد میرحسین موسوی هم اقای عسکری بود ضمن اینکه اقای رستاد شخص مورداحترام بنده است ولی این دروغ به این بزرگی قابل توجیه نیست
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تمنا میکنم از آقای لاهوتی و منطقیان که بخاطر ملت از حق خودشون بگذرند و به عنوان دو تا پدر معنوی روی شخص سومی متحد شوند. بعد از این دو بزرگوار مهندس رستاد قوی ترین و شایسته ترین گزینه برای اجماع میباشد، از میان سایر گزینه ها تعدادی از این عزیزان اصلاح طلب بدلی هستند مثل دکتر چمن و ... و تعدادی هنوز به اون سطح پختگی نرسیدند و ... دکتر بنام مردی بزرگ و آزاد اندیش که خود و خانواده اش بارها مورد بی مهری ها قرار گرفته اند ...
امید است با خرد جمعی و اتحاد اصلاح طلبان درد هر سه حوزه انتخابیه سه اصلاح طلب نامی و ناجی به مجلس راه پیدا کنند.
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
هم آقای منطقیان و هم اقای لاهوتی و هم اقای رستاد و هم آقای جانجان از شورای اسلامی شهر و هم کل اصلاحات و اصلاحات چیان دکتر و شاعر زیبا سخن -و استاد ادب و- امپراطور عرفان - حافظ شناس مولوی پژوه و استاد دانشگاههای خوزستان و دهدشت و انقلابی پیش از انقلاب و پژوهشگر سیاسی بعد از انقلاب ضد فتنه و فتنه سیز سیاوش نریمان اتفاق نظر دارند
شرافت
Iran, Islamic Republic of
من شخصا به اقای دکتر ابراهیم مهرجو رای میدهم
اصلاح طلب پیرو خط امام
Iran, Islamic Republic of
باید بزرگان اصلاح طلب در کهگیلویه و دیگر شهرستانها بنشینن و یک شورای منصف از تمام طایفه ها و مناطق از قلعه رئیسی تا بهمئی و لنده و سوق چرام و دهدشت و ....جمع کنن تا آنها گزینه نهایی را انتخاب کنند.


دور اصلاح طلبان قدیمی را خط نکشید چون خیلی ها با یک حرف آنها رای خودشون را میدهند پس باید لاهوتی و منطقیان و رستاد بالای جلسه بنشینند و شورا را تشکیل دهند.

دنبال گزینه کمتر سیاسی باشید چون سیاسی ها تندرو تر هستند و دشمن بیشتر دارند و توافق کامل روی آنها سخته.

نمونه آن در انخابات ریاست جمهوری بود که دیدیم روی آقای روحانی بهتر توافق صورت گرفت.البته آقای عارف هم آنسان معتدلی بود.اما اگر میخواستید بین دو فعال سیاسی رده پایین که هر دو اصلاح طلب بودن تفاهم درست کنی خیلی سخت بود.
انسانهایی مثل آقای سید محمد خاتمی و دکتر روحانی و دکتر عارف چون مردان اجرایی هستند و کمتر سیاسی هستند توافق راحتتر صورت میگیرد.

در کهگیلویه باید یک گزینه اجرایی و علمی یا اقتصاد دان یا حقوقدان کاندیدا شود و سیاسیون از او حمایت کنن.اینگونه بهتر نتیجه میگیرید.

البته به اصلاح طلبان کهگیلویه پیشنهاد میکنم با همه قوا و حتی سیاسیون تندروی خودتان هم تشویق به شرکت در انتخابات کنید تا حساب کار را بزرگواری ۶ ماه قبل انتخابات متوجه بشه و ترس اردوگاه تندروها را دربر بگیرد اما موقع انتخابات به نفع میانه رو ها انصراف بدید.

آقای هاشمی رفسنجانی و دکتر عارف همین کار را کردند و کلاه گشادی سر طرفداران احمدی نژاد و جلیلی رفت.چون شب انتخابات تازه فهمیدن دکتر روحانی رئیس جمهور میشه.

ضرب المثلی را بصورت پیام به دو بزرگوار آقایان لاهوتی عزیز و منطقیان دوست داشتی دارم امیدوارم این پیام من را حتمن بخوانند یا به گوششان برسانند:

ریش سفیدیتان را برای یک بار فقط یک بار پیروزی اصلاحات در کهگیلویه به شورای مشورتی اصلاح طلبان کهگیلویه بسپارید.

مردان بزرگ سیاست دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشوند.

به امید خلق حماسه ای بزرگ در ۷ اسفند ۹۴
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
اگر می خواهید نماینده در خور وشان این شهرستان هاداشته باشید بیایید همه باهم دور مهندس شجاع رستاد جمع شویم
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
جون خوت سر لو وش نینه
دلگیر ازگچساران
Iran, Islamic Republic of
خدایی شما دیگه چی گرفتین اینقدر رستاد ،رستاد می کنید.،اولا من هم در آن انتخابات بودم رای رستاد را می آوردم .چرا که مردم بد از بدتر را انتخاب کردند از دست شورای ........عصبانی بودند چسبیدند به رستاد .این را هم بگم خدا وکیلی اگر تبلیغات ۴ روز دیگر طول می کشید رستاد ثلث آن رای را هم نمی اورد.ولی اگر تبلیغات در ان زمان کمتر از ۵ روز بود رستاد رای می اورد به خاطر عصبانیت مردم .ضمنااین را بدانید که اقای لاهوتی در ان زمان تایید صلاحیت شده بود ولی به خاطر خیانت استاندار وقت اجازه اعلام تایید صلاحیت ایشان به بهانه شورای تامین داده نشد.
سیامک
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان یقینا شکست خواهندخورد ، کاندیداهای شکست خورده قدیم که محبوبیتی ندارند ، افراد توانمند این طیف هم که واقعا کسر شان است زیرلوای این کهنه کاران نابلد اردو بزنند، بازهم کهگیلویه و بازهم اصولگرایان برنده میدان
سینا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاتاج گردون درگچساران هیچ مشلی ندارد مگه دورگذشته خواجوی ودوستانش رای دادند که انهارابزرگ میکنی درجواب دوست عزیزم بگویم که مشک وملاربرگ برنده تاج است
ایشان
Iran, Islamic Republic of
یعنی به خدا فقط باید گفت پخخخخخ البته حق دارید بزرگواری رو اینقد ناجوانمردانه تخریب کنید .ازش میترسید درسته ولی به خدا ملت میدونن تقی به توقی خورد واین اقایی رستاد پر روزومه شانسی روش اجماع شد ولی دیگه از این خبرا نیست برادر
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
از مطالبتون حقارت میبارید برید جمع کنین کاسه کوزتونو به خدا بزرگواری این دور هم با حمایت مردم بی برو برگرد تو مجلسه
دانشجوی حقوق
Iran, Islamic Republic of
بدیهیه که منطقیان و لاهوتی تایید صلاحیت نمیشن و اصلا امکانش زیر ده درصده که شخصی که رد صلاحیت شده بار بعد تایید بشه.مهندس راستاد هم بعد از اتفاقات ۸۸ صحبت هایی کرد که حتی باعث . هم شد و قول بهتون میدم که احتمال تایید شدن ایشون از دو گزینه دیگه هم کمتره.کامل تقوی چهره مثبتی میتونه باشه برای اصلاح طلبان دهدشت ولی نکته ای که باید در نظر داشت بحث قومی و قبیله ای شدن انتخاباته که هیچکس نمیتونه منکر بحث قومیت در انتخابات بشه لذا چه بهتر که در اجماع این نکته رو هم در نظر بگیرن.بهتره شخصی که اجماع روش صورت میگیره از طوایف دشمن زیاری طیبی بهمئی باشه که پر جمعیت هستن چون شانس قبول شدن رو افزایش میده به عنوان مثال دکتر نریمان مقبولیت زیادی بین طیبی بهمیی ها داره و این میتونه نکته مثبتی باشه یا دکتر حجت خواه که اگر اشتباه نکنم دشمن زیاری هستند هردو هم چهره های محبوبی بین قشر جوان و دانشجو هستند و همچنین تحصیل کرده.من خودم با دکتر نریمان چند باری درس برداشتم و سطح سواد و کلام ایشون رو دیدم و محبوبیتشون رو بین دانشجویان همچنین در سطح منطقه هم چهره مورد قبولی هستن.دکتر حجت خواه هم از بهترین های این دیارند.امیدوارم اجماع روی یکی از این دو نفر باشه
از چی بگم
Iran, Islamic Republic of
با سلام نویسنده مقاله،پدران اصلاحات منطقیان ، و لاهوتی است
واقعا
ولی دیگه باید عرف جامعه بنگیرم،که این پدران محترم و بزرگ خودشون مردونگی نشون بدن و این دفعه کنار برن، وکینه ها را بردارن،به خدا قسم دیگه جوانان اصلاحطلبان دلشون سوخته از بس این چماق رفته مجلس و شبهای انتخابت تفنگهای برنو بزرگواری را میزدنن،که خدا وکیلی اگه به گردنتون باشه اگه رستاد حمایت نکنید ،باز چماق بره
اسفندان
Iran, Islamic Republic of
صداقت و پاکی بزگواری برگ برنده حاج آقا است.قطعا قبوله خودتونو ازیت نکنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
اول دکتر بنام چونکه کهنه کار نترس و شجاعه ادمو یاد ظریف مینداز.
دوم لاهوتی چرا که مورد قبول اصلاح طلبان کشوره
در ضمن دوست عزیز نریمانی جزوه اوصولگرایانه.
itajirt
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه...
محمد
Iran, Islamic Republic of
نیروی محبوب.مردمی .باثبات .صادق .شجاع وبی ادعا.حقانی. مورد تاییدهمه اصلاح طلبان اعم از لاهوتی ومنطقیان.هم دربخش ثلاث محبوب ومقبول است وهم دربویراحمد.گرچه خودش همیشه دیگران رابرترازخود می داندودوست داردکمتر خودرانشان دهد.ایشان از بهمیی های اصیل وغیوراست.
ش
Iran, Islamic Republic of
.دشمن اصلاحاته اگه این ادم کینه ای نبود همیشه اصلاحات پیروز بود
کینگ روستایی
Iran, Islamic Republic of
بدون شک اجماع روی دکتر حجت خواه صورت میگیره. به چند دلیل:
۱٫ ایشون پاکی و مردمداری و از خود گذشتگی رو در شورای شهر نشون دادن. رو در روی اکثریت ایستادن تا حق مردم رو بگیرن. پیام هایی که ایشون در سایت های خبری برای روشن سازی اذهان عموم منتشر میکردن گواه این مدعاست.
۲٫ هر کس با ایشون رابطه اندکی داشته باشه متوجه میشه بسیار باهوش هستن. هوش فردی و اجتماعی چیزیه که نماینده های دوره های گذشته متأسفانه ازون بهره چندانی نبردن و بسیاری از مشکلات ما از همین جا نشأت گرفته.
۳٫ ایشون علاوه بر آرای سیاسی، آرای مربوط به دانشجویان و البته تا حدودی هم آرای قومی و قبیله ای در صندوق خواهند داشت. با توجه به اینکه خود ایشون از ایل بویراحمد و همسرشون از ایل دشمن زیاری هستن مطمئنا ازین جهت نیز مشکلی نخواهند داشت (هرچند بنده ی نگارنده از این بخش بیزارم ولی متدسفانه آرای قبیله ای در شهرستان ما کم نیست).
....
....
نکته قوت ایشون هم مطمئنا دانشجویانیه که با چند روز فعالیت ایشون رو بعنوان منتخب اول مردم راهی مجموعه شورای شهر کردن. دکتر حجت خواه شانس بالایی داره
این خط و این هم نشون!!!
اصلاح طلب قدیم
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان تنها یک گزینه تمام عیار متخصص و شجاع و استاد دانشگاه داشتند اونهم فقط دکتر چمن بود که هم اصلاح طلبان حقیقی هم همه روشنفکران دینی و خیلی از نیروهای خوشفکر بقیه جریانات او را قبول دارند و هم در بین مردم از قدیم تا حالا محبوبیت داشته اما متاسفانه هم خودش حاضر نشده بیاد و برای کهگلویه هزینه بشه و هم شاید از رفتار اصلاح طلبای استان خوشش نمیاد که حاضر به همکاری باهاشون نیست.
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه اصلاح طلب همیشگی و ماندگار فقط دکتر چمن بود.
منصف
United States
این سه چهره دوتاشون که با کامپیوتر و تبلت هم آشنایی ندارند(لاهوتی و منطقیان) یکیشون هم تا دو دور قبل از نوچه های راست بود و در زمان قحطی مردان سیاسی شد شانسکی گزینه چپ(رستاد) و هیچ کدوم از این سه تا نه مدرک عالی تخصصی دارند و نه رزومه مفید اشخاص چهره شاخصتون هم که نمیان تو صحنه(دکتر چمن) پس خودتونو خسته نکنید. زنده باد حاج آقا بزرگواری
تندرست
Iran, Islamic Republic of
حجت خواه نشون داده میتونه نماینده واقعی مردم باشه. شجاع...مبارز و با زندگی سالم...
محسن
Iran, Islamic Republic of
اقای منصف این سه نفری که میگی اشنایی با کامپوتر ندارن شاید چنین چیزی که میگیت درست باشه ووووووووولی اقای بزرگواری واقعا تو مجلس نتونست کامپیوترش رو خاموش کنه که تو بلند گو به عنوان اینکه نماینده ..کهگیلویه کامپیوترت رو خاموش کن و باز بی عابرویی در اورد بر کسی پوشیده نیست..هر چی باشه سوادشون چون اقیانوسی هست در مقابل بزرگواری بی خرد
بهار
Iran, Islamic Republic of
دعوا نکنید بابا اونا باید رو کسی که به قوانین این مملکت اشنابه شه رای بدن و روش اجماع کنن دکتر علی علیزاده ارن وکیل پایه یک دادگستری هیات علمی دانشگاه رها و ازاده ایم یار علیزاده ایم
Iran, Islamic Republic of
اول واخر دکتر علیزاده قبوله خودتونو نکشید
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1