تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۰۸۳۰۶

تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان/ آلودگی هوا در مرز هشدار

۸
۰
کبنا ؛
در جلسه امروز ستاد بحران کهگیلویه‌وبویراحمد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در این استان تصویب شد.



 صبح امروز ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان با بررسی چند دستور برگزار شد.taatil

پژمان نیک‌اقبالی در ابتدای این جلسه به خشکسالی‌های اخیر در استان و آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته آتش‌سوزی ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق قانون دستگاه‌های عضو خدمات سفر و عضو ستاد بحران، بسیج و سپاه موظفند در زمان آتش‌سوزی پای کار باشند که به جز چند دستگاه‌ بسیج، فرمانداری‌، هلال‌احمر و منابع طبیعی دستگاه‌ دیگری در موقع بحران همکاری لازم را انجام نداده است.

نیک اقبالی تصریح کرد: دستگاه‌های عضو ستاد بحران و سایر دستگاه‌ها در مواقع آتش‌سوزی باید در جنگل‌ها در اختیار فرماندار به عنوان رئیس بحران شهرستان‌ها باشند و به آنها کمک کنند.

وی خواستار استفاده از نیروهای بومی مناطق شد و افزود: با توجه به خشکسالی اخیر، گرم بودن هوا، پوشش وسیع جنگل‌ها و اعتبار ضعیف ستاد بحران برای مقابله با این پدیده لازم است از نیروهای بومی، دهیاران و شوراهای آموزش دیده در این خصوص استفاده شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به محدودیت هلال‌احمر استان در استفاده از بالگرد هوایی در زمان وقوع آتش‌سوزی این اداره در بحث اعزام نیروها در مواقع اضطراری به ما کمک کند.

نیک‌اقبالی خواستار برآورد خسارت آتش‌سوزی جنگل‌ها شد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند میزان برآورد خسارت در جنگل‌ها را در کمترین زمان ممکن و با دقت به ستاد بحران استان اطلاع دهند تا بتوانیم اعتبارات لازم و میزان خسارت وارد شده از مرکز را دریافت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت عشایر استان برای مقابله با آتش‌سوزی تأکید کرد و گفت: آموزش دقیق برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی و مقابله با آن به عشایر داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ریزگردها هم اشاره کرد و گفت: گرد و خاک که به استان وارد می‌شود همه منشا خارجی دارند و تلاش دولت یازدهم و متولیان این امر در سازمان محیط زیست هم پیدا کردن راه‌کاری مناسب برای مقابله با این پدیده است.

این مسئول اضافه کرد: هواشناسی و سازمان محیط زیست از نظر علمی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی داده شود.

نیک‌اقبالی آموزش همگانی برای مقابله با ریزگردها را مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش همگانی از طریق رسانه‌های استان، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم و محیط زیست در خصوص مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و سایر نکات بهداشتی داده شود.

معاون استاندار در ادامه به میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان‌های گرمسیری استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های گرمسیری استان به دلیل مجاورت با استان خوزستان از درجه غلظت بیشتری برخوردار هستند که باید اعتبار در این زمینه به ستاد بحران اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان، افزایش دمای هوا و افزایش ریزگردها به فراخور وضعیت روزهایی که میزان آلودگی هوا در استان در مرز هشدار باشد برخی از روزها تعطیل خواهد شد.

این مسئول به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل گرد و غبار فراوان در استان و با هدف کاستن از بار ترافیکی، جلوگیری از ابتلاء مردم به انواع بیماری‌ها و افزایش بازتوانی نیروها و همچنین برای جلوگیری از افزایش مصرف برق در تابستان تعطیلی پنچ‌شنبه در طول ساری جاری در ستاد بحران تصویب شده و برای تصویب نهایی توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان به تهران ارسال و در صورت موافقت پنج‌شنبه‌ها در استان تعطیل خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

رامین ملکی
Iran, Islamic Republic of
بابا یه نگاهی به استانهای خوزستان وبوشهر بکنید از چند سال پیش تاکنون پنج شنبه ها تعطیل است . از قبل هم تعطیلی پنج شنبه ها بعهده استاندارها گذاشنه شده بود اما استان ما مدیریت ضعیفی دارد .
داود
Iran, Islamic Republic of
جناب نیک اقبال تعطیلی پنج شنبه ها به چه قیمتی . اگه قراره ساعت ۶ شروع کار اداری باشه تا ۳ اطمینان داشته باشید نه کارمندان توان کار دارن و نه در مصرف انرژی صرفه جویی میشه . لطفا به بهانه صرفه جویی انرژی وضع رو از اینی که هست بدتر نکنید .
مهدی رضایی
Iran, Islamic Republic of
مسولین استانی ماتاالان خواب بودن.تمام استانهای جنوبی سالیان مدیدی است پنجشنبه تعطیل هستن.ساعت خواب استاندار!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
به کی قسم بخورم قریب به هفتاددرصد بعضی ادارات که من میشناسم به اندازه یه قرون کارنمیکنن فرق کارباخونهاشون اینه که سرکارنمیتونن بخابن دنبال کارای شخصیشون هستن اماتوخونه به خانوم میگن خسته ایم خوابمون میاد نون حلال نون حلال کجایی که دیگه گیرکسی نمیایی
فرشید
Iran, Islamic Republic of
جناب نیک اقبال دستتون درد نکنه ، واقعا باید پنجشنبه ها تعطیل باشه ، اما نه اینکه ساعت کاری بقیه روزها از ۶ صبح الی ۴ بعد از ظهر باشه ، بهترین زمان کار همان ساعت ۷:۳۰الی ۲:۳۰ می باشد وارباب رجوع هم فقط درفواصل این ساعات مراجعه می کنند . پس خواهشا تصمیم عاقلانه بگیرید
مهمان
Iran, Islamic Republic of
بابا ما نمیتونیم از ساعت شش صبح بیایم تا سه بعدازظهر!!
.
منابع طبیعی
Iran, Islamic Republic of
دستت درد نکنه خیلی خوب میشه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اقای ملکی برای شما که بد نمیشه اضافه کاری رو فیکس میگیری
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1