تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۰۸۱۰۰

کارگاه آموزشی طبیعت‌گردی را رونق می‌دهد

۲
۰
کبنا ؛طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی به منظور یکپارچه سازی بهره‌برداری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در فعالیت های اقتصادی، برنامه ها و طرح های بخشهای دولتی، اقدام به تدوین استراتژی های توسعه پایدار همراه با دستورالعمل های نمونه های موفق برای مدیریت بهره برداری منابع در محدوده کوهستان زاگرس مرکزی نموده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، برای این منظور با جذب مشاورینی در سطح ملی، نه دستورالعمل یا راهنمای بهره‌برداری پایدار تدوین گردیده است که با برگزاری دو کارگاه جداگانه برای ذی‌نفعان مختلف (افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از اجرای این دستور العمل ها منتفع می شوند )و ذیربطان(نهادهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اجرایی شدن این دستور العمل دارای نقش و مسئولیت هستند )و دریافت نظرات اصلاحی آنها فرایند تکمیل مطالعات انجام می شود.
در اولین کارگاه که در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید، مشاوران به ارائه چهار دستورالعمل بهره‌برداری پایدار از منابع آب، گردشگری طبیعت، مدیریت پساب و مدیریت پسماند پرداختند.
در این جلسه معاون گردشگری، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی کهگیلویه وبویراحمد، گفت: همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکل‌های مردمی منتهی به نتایج شایسته‌ای در راستای توسعه پایدار طبیعت گردی و انتفاع مردم بومی مناطق مختلف شده است که پیوند این جریان با مباحث آموزشی به روز و مورد نیاز می تواند دستاوردهای ماندگاری به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه آموزش اساس فعالیت در حوزه طبیعت‌گردی به شمار می‌آید، گفت: این موضوع چندین ماه است که به صورت جدی در معاونت گردشگری دنبال می‌شود و تهیه بسته‌های آموزشی روستاهای هدف گردشگری و نیز برنامه‌ریزی جهت برپایی کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز بخشی از نتایج حاصل به شمار می‌آید.
الماس قبادی ادامه داد: با توجه به وجود بستر فعالیت رشته‌های مختلف طبیعت‌گردی در کشور، امکان اینکه که نیمی از گردشگران ورودی به کشور طبیعت‌گرد باشند، وجود دارد.
قبادی تصریح کرد: حرکت در مسیر مذکور به آرامی سبب رقابت میان جوامع محلی در راستای حفاظت از مناطق بومی و محلی و نیز انتقاع اقتصادی خواهد شد.
IMG_1055 IMG_1056 IMG_1059
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کمائی جان لطفا کارش کن/عکاشه بخواند
Iran, Islamic Republic of
۱۲۸نفر جذب بیمارستان جدید دوگنبدان خواهد شد
گچساران - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:ازجذب ۱۲۸نفر به بیمارستان جدید دوگنبدان خبرداد و گفت: اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر دوگنبدان که در روز جمعه هشتم خرداد برگزار شد، سه هفته آینده اعلام خواهد شد.
[۱۲۸نفر جذب بیمارستان جدید دوگنبدان خواهد شد]

ستار اسدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این آزمون ۷۶۰ داوطلب در رشته های پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر رشته های مورد نیاز این مرکز درمانی شرکت کردند.

اسدپور تصریح کرد: ۱۲۸ نفر از برگزیدگان علمی این آزمون جذب خواهند شد.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر دوگنبدان در فضایی با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۵۰مترمربع در سه طبقه در حال ساخت است.

این طرح ۸۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قرار است در نیمه اول سال ۹۴ بهره برداری شود.

دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
بينا
Iran, Islamic Republic of
خوشمان امد
این حرکات تو استان بعیده
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1