تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۱۰۸۰۸۵

پارک جنگلی یاسوج بی‌فایده در صنعت گردشگری

۱
۰
کبنا ؛پارک جنگلی یاسوج با وسعتی زیاد و نامی بزرگ هیچ‌گونه استفاده‌ای برای صنعت گردشگری استان نداشته است.
شهر یاسوج یکی از نقاط هدف گردشگری در جنوب کشور است که سالانه تعدادی بسیار زیاد مسافر و گردشگر به خصوص در فصول بهار و تابستان از این و هوای خوب این شهر استفاده می‌کنند.
parkvlait
نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد تنها آب و هوای خوب این شهر است که مسافر و گردشگر را به سوی خود می‌کشاند ولی در این بین جاذبه‌های شهر یاسوج چندان کسی را جذب خود نمی‌کند.
دلیل آن هم به نبود فضاهای لازم در این جاذبه‌ها برمی گردد برای مثال در حاشیه رود بشار حتی یک سرویس بهداشتی و یک شیر آب وجود ندارد که مسافر و گردشگر بتواند روز خود را در کنار این رود زیبا سپری کند.
در جنگل‌های اطراف شهر یاسوج هم وضعیت به همین منوال است و جایگاهی در دل این جنگل نیست که مسافر و گردشگر از آب و هوای دلپذیر درون جنگل لذت و بهره‌ای ببرد.
در چند سال اخیر تنها یک پارک جنگلی در شهر یاسوج احداث شد که سال‌های سال است این پارک جنگلی با آن همه سر و صدا نتوانست در خدمت صنعت گردشگری باشد.
پارک جنگلی یاسوج گه در نقطه‌ای خوش آب و هوا در بالاترین نقطه شهر یاسوج واقع شده چنان سوت و کور است که کسی را جرأت حضور در این پارک نیست و بیشتر به محلی برای اراذل و ولگردان تبدیل شده و به همین جهت در روزهای عادی که برنامه‌ای در این پارک نباشد خانواده‌ها در آن حضور پیدا نمی‌کنند.
پارک جنگلی یاسوج در سال تنها چندین بار مورد توجه قرار می‌گیرد که این چند روز به همان برگزاری جشنواره‌ها برمی‌گردد و اگر صحبتی از این پارک باشد هم تنها در کارگروه گردشگری استان است و بس.
جنگ و جدلی که سال‌های سال است میان برخی دستگاه‌ها وجود دارد هر عاقلی را به فکر وامی‌دارد که نکند برخی فکر دست‌اندازی بر روی این پارک را داشته باشند.
وقتی دستگاه‌ها در خصوص پارک جنگلی با قدرت از حاکمیت خود سخن می‌گویند در ذهن هر انسان صاحب عقلی این نکته تداعی می‌کند که نکند پارک جنگلی هم به ماند بقیه اماکن این شهر ملک شخصی کسی است.
استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد که یادش به خیر، جمله‌ای زیبا در همین خصوص داشت که هر کجای این شهر دست بگذاری از منابع طبیعی گرفته تا رودخانه و کوه و آبشار و درخت و جنگل صاحبی دارد.
جدال شهرداری و گردشگری در پارک جنگلی و همچنین برخی ادعاهای سایر دستگاه‌های دیگر موجب شده که سرنوشت نامعلومی بر فضای این پارک سایه انداخته باشد.
اما بحث اصلی ما فرار  رسیدن تابستانی دیگر است که این فصل هم به مانند چندین سال اخیر آمد و سرنوشت پارک جنگلی هنوز تعیین تکلیف نشد و این‌گونه که معلوم است امسال هم نه مسافر و نه گردشگر و نه هر یاسوجی و اهل هر کجای دیگر از مواهب آن استفاده نخواهد کرد.
در همین خصوص شهردار یاسوج در خصوص وضعیت پارک جنگلی اظهار کرد: در این پارک همه امکانات اولیه از جمله آب و برق و سرویس‌های بهداشتی وجود دارد و مشکلی از بابت حضور گردشگر و مسافر ندارد.
محمدعلی جاوید در پاسخ به این سؤال که با همه این امکانات آیا مسافر و گردشگر امنیت نمی‌خواهد تصریح کرد: من هم با شما موافقم و چاره کار این است که بخش خصوصی در پارک حضور داشته باشد تا امنیت برقرار شود.
شهردار یاسوج گفت: طرح جامع پارک جنگلی یاسوج آماده است و امسال کار آن را انجام خواهیم داد.
وی در پاسخ به اختلافاتی که اداره‌کل گردشگری با شهرداری در این زمینه دارد، گفت: این گوی و این میدان، گردشگری در عمل وارد شود و در پارک سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد چرا که در طرح جانمایی برای آن‌ها صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گردشگری
Iran, Islamic Republic of
جدیدا میراث فرهنگی قرارداد پانصد میلیونی برای ایجاد زیرساخت در پارک جنگلی بسته ولی از طرف منابع طبیعی ممانعت به عمل امده
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1