تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۰۷۹۷۳

سؤال صنعتگر برتر از استاندار کهگیلویه بویراحمد

۱۱
۰
کبنا ؛لهراسب باقری، نام مدیری در بخش خصوصی است که صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد با نام او عجین شده است؛ او یکی از اعضای خانواده باقری است که در بخش خصوصی فعالیت دارد اما تفاوت عمده او با هم‌قطارانش چه در خانواده خودش و چه در خانواده صنعت، موفقیت و مدیریت حساب‌شده او است.
دنا صنعت بعد از مدیریت متفاوت لهراسب باقریbaghri
کارخانه دنا صنعت، تا قبل از مدیریت او وضعیت نابسامانی داشت و در حال گرفتار شدن به سرنوشت دیگر صنایع این استان می‌شد که وی مدیریت این کارخانه را با امضای پدرش، حاج‌خسرو تحویل گرفت.
تفاوت در نوع مدیریت او از همان روزهای نخست مدیریتش محسوس بود به طوری که شرکت دنا صنعت نماد صنعتی این استان شد.
دنا صنعت شایسته حمایت است
بدون شک، باقری بدون وقت گذاشتن و هزینه کردن از مال و جوانی‌اش چنین فضا و فرصتی را برای این استان چه در تولید و چه در اشتغال ایجاد نکرد و قطعا او بی‌خوابی‌هایی کشیده است.
باقری می‌توانست مثل خیلی دیگر از افراد، سرمایه شخصی و تسهیلاتش را به بازارهای کاذب پردرآمد و کم‌زحمت ببرد واز تسهیلات بیت‌المال مثل خیلی‌های دیگر خانه و خودرو بخرد اما این کار را نکرد و پا به عرصه طاقت‌فرسای صنعت نهاد.
مجموعه دنا صنعت با خدماتش در عرصه صنعت، تولید و اشتغال‌زایی شایسته حمایت است.
تنوع بیش از ۲۰ محصول، تولید لوله‌ کامپوزیتی برای اولین باز در ایران و سومین در دنیا، با قطر ۳۰۰ تا ۴ هزار میلی‌متر، اضافه کردن نیروهای مشغول به کار در فاز اول به بیش از ۴۵۰ نفر، توسعه کارخانه در فاز دوم و برنامه‌ریزی برای جذب ۱۰۰ نفر دیگر و شروع صادرات محصولات تولیدی و منحصربه فرد این کارخانه به اروپا و آسیا و موارد دیگری از این دست تنها بخشی از مصادیق مدیریت موفق در این کارخانه مهم در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیریت لهراسب باقری در حالی موفق بود که شرایط بی‌پولی و تحریم‌های فلج‌کننده، بر کشور حاکم شده بود و این تفاوت در موفقیت مدیریت او را پررنگ‌تر می‌کرد؛ در حالی که برخی ادارات دولتی نیز از پرداخت حقوق کارمندان خود عاجز بودند در دنا صنعت حقوق هیچ کارگر و تکنیسینی یک روز هم عقب نیفتاد.
اما تفاوت‌های موفقیت کارخانه دنا صنعت به همین موارد ختم نمی‌شود، او در شرایطی توانسته چرخ کارخانه‌اش را بچرخاند که آنگونه که خودش می‌گوید، از حمایت مسئولان استانی محروم بوده و ۹۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌اش نیز به خارج از کشور وابسته بود. است.
آنگونه که مدیرعامل این کارخانه می‌گوید: دنا صنعت دیناری به بانک و ریالی نیز از بابت حقوق کارکنانش معوقه ندارد.
او صنعتگر برتر این استان است و حرف‌های او در مورد وضعیت صنعت و سرمایه‌گذاری این استان جالب است.
سرمایه‌گذار حالش خوب نباشد به این استان می‌آید
باقری می‌گوید:‌ با این وضع موجود، در این استان فقط اگر یک سرمایه‌گذار حالش خوب نباشد، پول خودش را اینجا هزینه می‌کند!
او صنعت را با همه دردهایش تنها می‌داند و می‌افزاید: استاندار و دیگر مسئولان صنعتی این استان فقط حرف‌ها و دردهای ما را شنیدند، شعار دادند و کاری نکردند؛ حتی قلمی روی کاغذ برای رفع مشکل ما در معافیت مالیاتی نبردند.
مدیرعامل دناصنعت می‌‌گوید: به بهانه فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر ما را از معافیت مالیاتی محروم کردند ولی نمی‌دانند که این قانون برای شهرهایی است که طول و عرضشان بیش از ۳۰۰ کیلومتر است نه یاسوج!
سؤال صنعتگر برتر استان از استاندار
باقری ادامه می‌دهد: معافیت مالیاتی تنها دلخوشی یک سرمایه‌گذار است آن هم در استانی که مشوق خاصی برای سرمایه‌گذارندارد ولی تنها دلخوشی ما را از ما گرفتند.
وی با بیان اینکه به شدت در حال رفع این مشکل بزرگ و احقاق حق خود هستیم، ادامه می‌دهد:‌ سؤالی که من از آقای استاندار دارم این است که این همه وقت و هزینه صرف جذب یک سرمایه‌گذار می‌کنند چرا سرمایه‌گذاری که تمام دارایی و وقتش را برای اینکه دود کارخانه دناصنعت خاموش نشود، گذاشته را حمایت نمی‌کنند؟
وی به آقای استاندار توصیه می‌کند که اولویت اصلی خود را برای حفظ صنعت موجود بگذارد و بعد از آن به فکر صنایع و سرمایه‌گذاری جدید باشد.
مجبوریم کارخانه خود را منتقل ‌کنیم
باقری با اشاره به عدم پیگیری مسئولان در مورد معافیت مالیاتی صنایع زیر ۳۰ کیلومتر فاصله از شهرها، نیز می‌گوید: ۷۰ درصد فروش ما در تهران و استان‌های کناری آن است که اگر در یاسوج معافیتی نداشته باشیم، کارخانه خود را به فاصله ۷۰ کیلومتری تهران منتقل می‌کنیم تا هم معافیت مالیاتی شامل ما شود و هم در هزینه‌های حمل ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در هر ماه صرفه‌جویی کنیم.
وی گفت:‌ همه این مشکلات را کتبا و به همه روش‌های ارتباطی به استاندار اعلام کردیم ولی او کاری نکرد و گویا منتظر تعطیلی کارخانه است تا بعد کاری بکند؛ امروز به عنوان یک صنعتگر، هیچ امیدی به حمایت مسئولان از صنعت ندارم و من اینجا می‌گویم:‌هیچ سرمایه‌گذاری به امید حمایت از مسئولان این استان به فکر سرمایه‌گذاری و تولید در حوزه صنعت نباشد.
حامیان دناصنعت از دیدگاه باقری
باقری تأکید کرد: به جز اقتصاد و دارایی، بانک و مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی، احدی برای دنا صنعت سرسوزنی کاری نکرد و این جای افسوس دارد.
وی با بیان اینکه خانواده باقری اگر یک دستمال کاغذی هم دارد، ‌به برکت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر شهامت‌های مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی نبود حتی زمین جای این کارخانه را در شهرک‌های صنعتی به ما واگذار نمی‌کردند؛ آن سید شجاع و رادمرد با شهامت در مقابل مسئولان وقت ایستاد و فرمود: جرم خانواده باقری چیست که نمی‌گذارید کار تولیدی و صنعتی و اشتغال زایی برای این استان بکنند.
baghri
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Netherlands
..د.. تا از طریق روش های اداری پیگیری کنند من به عنوان مطلع او کارشناس ایگ حوزه میگیویم تا حالا ایشون مراجعه ای در این رابطه نداشته اند هر چند معافییت مالیاتی از اختیارات استانداری و استاندار نیست ولی چندین مکاتبه و پیگیری شده و نیازمند اصلاح قانون
دنا
Iran, Islamic Republic of
...ونیک میدانید با حمایتهای مسولین کارخانه .کردید ودنبال حاشیه هستید جناب دکتر خادمی انسان وارسته وقانونمندی میباشند وشما نتوانستید با رابطه ایشان را تطمیع کنید اگر سما مالیات هم نمی خواهید بدهید پس بفرما این کارخانه چه سودی برای استان دارد چرا همه پیمانکاران وتمامی اصناف مالیات میدهند ولی شما دنبال ندادن مالیات هستید واگر دکتر خادمی موافقت میکرد تمامی کارخانه دارها اعتراض میکردند انموقع استاندار چه جوابی داشت
باران
Iran, Islamic Republic of
سلام،
آقای عکاشه ترا به خدا تراب کی هست?
دنا
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی هنوز الفبای تولید را نمی دانید ونیک میدانید با حمایتهای مسولین کارخانه احداث کردید ودنبال حاشیه هستید جناب دکتر خادمی انسان وارسته وقانونمندی میباشند وشما نتوانستید با رابطه ایشان را تطمیع کنید اگر سما مالیات هم نمی خواهید بدهید پس بفرما این کارخانه چه سودی برای استان دارد چرا همه پیمانکاران وتمامی اصناف مالیات میدهند ولی شما دنبال ندادن مالیات هستید واگر دکتر خادمی موافقت میکرد تمامی کارخانه دارها اعتراض میکردند انموقع استاندار چه جوابی داشت
ﺑﻮﻳﺮ
Iran, Islamic Republic of
ﺑﺮﻳﺪ اﺯ ﺗﺮاﺏ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ!!
دكتر
Iran, Islamic Republic of
جناب باقری هرکارخانه ای که در هراستانی زده وبهره برداری میشه طبق قانون وتبصره مالیاتی حتما باید مالیات خود را پرداخت بنمایدتاهم به وسیله پرداخت چنین مالیاتهاییبتوان گره ای ازمشکلات استانمان راحل بنماییم/فرارازمالیات جرم محسوب میشه/بهتره که پرداخت بشه /چطورسودش خوبه امامالیاتش بده .من وتوهمسن وهم کلاسیم توچه جایگاهی داری وماهنوزاندرخم یک کوچه ایم
شرمت الله
United States
کی خسرو را می‌شناسیم ولی بچیل رانمیشناسیم

ایکاش پدر من هم یک پولدار مالک بود
باقری
Iran, Islamic Republic of
وامها را پرداخت نمایید تا بقیه بتوانن از تسهیلات استفاده نمایند.
مع خان كلو
Iran, Islamic Republic of
این اقای باقری فقط ..دنبال تولید و کارخانه داری هیچ کدام از استانداران هیچ دوره و زمانی زحمتکش تر از اقای دکتر خادمی نبودن و نیستن
مع
Iran, Islamic Republic of
. همه تمام شد حالا افتاده دنبال استاندار اگر معاف از مالیات میشدی که استاندار خوب بود
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک صنعتگر صحبتها و مشکلات اقای باقری را قبقبول دارم.. مسئولین استانی مشکلات صنعت را حل نمیکنند. فقط وعده میدهند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1