تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۱۰۷۹۰۲

نشست چالشی جوانان گچساران با مسئولان

۱۹
۰
کبنا ؛
نشست جوانان با مسئولان گچسارانی حاشیه‌هایی داشت از جمله انتقاد برخی مسئولان به کلی‌گویی جوانان.

جلسه بررسی مشکلات جوانان که به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان و جوانان این شهرستان ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، همانند دیگر جلسات اداری با حاشیه‌هایی همراه بود.

اولین حاشیه‌ این جلسه همان شروع با تاخیر جلسه بود البته این بار با این تفاوت که همیشه این تاخیر از سوی مسئولان صورت می‌گرفت اما این تاخیر از ناحیه میهمانان جلسه یعنی جوانان شهرستان بود.

ساعت برگزاری این جلسه که توسط فرمانداری شهرستان ۹ صبح اعلام شده بود با تاخیر یک ساعته میهمانان و استقبال کم روبه‌رو شد که در آخر نیز منجر به تغییر مکان جلسه از سالن همایش به سالن جلسات شد.

جلسه با قرائت قرآن کریم و توضیحات مجری برنامه مبنی بر اینکه جوانان حاضر در جلسه هر کدام به طور مختصر سؤالات خود را در خصوص حیطه‌کاری چهار مسئول آماده پاسخ یعنی معاون امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، رئیس اداراه ارشاد اسلامی و رئیس شورای شهر دوگنبدان بپرسند.


mohamadi


بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بوده، شما مسئولان چه کار کرده‌اید؟

حسنی از جوانان این شهرستان به‌عنوان اولین پرسشگر جلسه با بیان اینکه جوان آینده‌ساز مملکت است و باید دل نگران این قشر بود، شروع به صحبت کرد و افزود: بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بوده و شما مسئولان در این راستا چه کار کرده‌اید؟

وی با طرح این پرسش که آیا در مناصب دولتی هم از قشر جوان استفاده شده؟، افزود: متاسفانه شما مسئولان تنها شعار جوانان آینده‌سازان مملکت هستند را خوب آموخته‌اید اما فراهم ساختن زمینه پیشرفت این آینده‌سازان را از یاد برده‌اید.

جوانان در شهر سینما و تفریح ندارند

این جوان گچسارانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث فرهنگ، بیان کرد: این شهر سینما ندارد، جوانان در این شهر تفریح ندارند، جوانان بسیاری در این شهرستان هستند که دارای رتبه‌های برتر علمی بوده‌اند، اما متاسفانه این جو بیکاری حاکم در شهرستان حتی قدرت رفتن به یک کتابخانه را به لحاظ فقر مالی از این جوانان گرفته است.

مکانیسم نیرو گرفتن اداره حراست شرکت نفت گچساران را نفهمیدیم

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه برخی استخدام‌ها در ادارات شهرستان اشاره کرد و خواستار پاسخگویی مسئولان در این خصوص شد و با بیان اینکه ما مکانیسم نیرو گرفتن اداره حراست شرکت نفت گچساران را هیچ وقت نفهمیدیم، گفت: امروز فقط همین یک سؤال ما جوانان گچسارانی را پاسخ دهید که این اداره چگونه نیرو می‌گیرد؟

مطالبات ما جوانان دقیقا آب در هاون کوبیدن است





ایمان محمدپور‌فتح جوان دیگر گچسارانی در ادامه ضمن تذکر آقای مجری بر توجه به زمان و خلاصه‌گویی، ضمن اینکه دل‌ پری از مسئولان استانی و کشوری داشت، با اشاره به انجام تحقیق پژوهشی خود مبنی بر مشکلات جوانان و راهکارهای آن، عنوان کرد: صحبت کردن و مطالبات ما جوانان دقیقا آب در هاون کوبیدن است.

وی با بیان اینکه ما از رئیس جمهور در حوزه جوانان حتی در حد یک شعار هم چیزی ندیدیم، افزود: ما پژوهشی در ارتباط با  مشکلات جوانان از جمله برگزاری اوقات فراغت، بیکاری، تشکیل اتاق فکر برای جوانان و بسیاری موارد دیگر را با انجام مطالعات فراوان انجام داده و در اختیار استاندار قرار دادیم، اما وی حتی علاقه‌ای به مطالعه‌ای این موضوع پژوهش نشان ندادند.

این جوان گچسارانی با اشاره‌ای تیتروار به مباحث این پژوهش با بیان اینکه هیچ کار خاصی تاکنون در حوزه جوان صورت نگرفته است، همچنان به صحبت‌ها و اعتراضات خود ادامه می‌داد که در این میان فرماندار گچساران با اشاره به توجه به وقت، ضمن تذکر به طولانی شدن صحبت‌های این جوان گفت: تا پایان دولت آقا امام عصر(عج) هم می‌شود روی این پژوهش کار کرد و نباید توقع داشته باشید همه این کارها به یک‌باره انجام شود.

محمدپور علی‌رغم اینکه وقتش به پایان رسیده بود، بدون توجه به تذکرات مجری و مسئولان با بیان اینکه در این بخش صحبت‌هایم هدف شخص خاصی نیست، ادامه داد: برگزاری جشن و شادی برای جوانان لازم است و جشنواره مشک و ملار این شادی را فراهم کرد، حال امام جمعه شهرستان که احترام بسیاری به لحاظ اینکه پدر معنوی بودن شهرستان برایشان قائل هستیم نیز اعتراضاتی می‌کنند و من می‌خواهم بدانند این همه حدیث از حضرت امام علی(ع) در خصوص شاد بودن دین اسلام قبول نیست؟



شوخی فرماندار گچساران با حکیمه وفایی

حکیمه وفایی بلافاصله پس از اتمام سخنان محمدپور خواستار تخصیص وقتی برای صحبت شد و با اشاره به اینکه من به نمایندگی از همه بانوان حاضر در جلسه می‌خواهم مشکلات این قشر را مطرح کنم و نیاز به وقت بیشتری دارم، با در دست داشتن چند ورق کاغذ در آغاز سخنانش با اشاره دست به سمت معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار گچساران با بیان اینکه در ذهن جوانان دیروزی عملکرد جوانان امروزی شاید به گونه‌ای متفاوت باشد با واکنش همراه با شوخی فرماندار روبه رو شد که به چه کسی می‌گویی جوان دیروز، لحظه‌ای فضای جلسه را به سمت شوخی و خنده کشاند.

وفایی در ادامه با بیان اینکه جوانان ما آرمان‌گرا هستند و همیشه بهترین‌ها را می‌خواهند، اظهار کرد: اگر این آرمانگرایی نبود هشت سال دفاع مقدس صورت نمی‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند برای جوانان چه کار کردند، افزود: به جوانان بد کردیم، چراکه از لحظه تولد تنها به آنها این باور را دادیم که به صورت غریزی ما شیعه و دارای دین اسلام هستیم اما هیچگاه اسلام‌شناسی نکردیم.

این بانوی جوان گچسارانی با بیان اینکه متاسفانه با وجود عملکرد ضعیف ما دشمنان به‌خوبی کار کردند، با اشاره به اینکه همه ملل دنیا جمهوری اسلامی ایران را دوست دارد، ادامه داد: امروز بی‌بی‌سی انگلیسی برای پخش اخبار از کشور خود هزینه می‌گیرد، اما برای جوانان ما بی‌بی‌سی فارسی به صورت رایگان تدارک دیده اما مسئولان ما چکار کردند.

وفایی با اشاره به اینکه کافیست در اینترنت جستجو کنید عبارت شبهه در اسلام را، کلی مطلب بالا آمده و جوان ما را کافر می‌کند، تصریح کرد: دشمن اینگونه در جهت تخریب باورهای جوانان ما عمل می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات دیگری از جمله پایین بودن سرانه مطالعه در بین جوانان، نگاه جنسیتی به بحث اشتغال، پایین بودن سطح امید در بین جوانان، آزادی بیان و ... اشاره کرد و با طرح این پرسش که چرا جوان ما باید هراس داشته باشد که سوالاتش را بپرسد، اذعان کرد: مسئولان باید هراس پاسخ داشته باشند نه جوانان هراس از سؤال.

این بانوی گچسارانی با بیان اینکه پول داریم، نیروی انسانی داریم اما مدیریت نداریم به مشکلات بیکاری جوانان اشاره کرد و خواستار رفع این مشکل در شهرستان شد.



جوانان ما جای تفریح ندارند

وفایی در پایان سخنان خود با بیان اینکه واژه شادی جدیدا در شهر من با واژه جرم یکی شده است، خاطرنشان کرد: جوانان ما جای تفریح ندارند، مسئولان شهرستان من عصرها به بازار شهر بروند و تنها نظاره‌گر چهره‌های عبوس جوانان باشند تا بفهمند امروز جوان شهرستان من چقدر از کلمه امید فاصله گرفته است.

قیطاسی دیگر جوان گچسارانی در این جلسه به افزایش سن ازدواج در شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ ما در خطر است، گفت: در این راستا مسئولان چکار کرده‌اند؟ آیا این مسئله دغدغه شما مسئول هست؟



آیا فکر نمی‎کنید جوانان ما از مسئولان ناامید شده‌اند

وی همچنان که بغضی در گلو داشت با پرسش این سؤال که آیا فکر نمی‎کنید جوانان ما از مسئولان ناامید شده‌اند، خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: صرفا برای باطل شدن یک شناسنامه سکته مغزی یا قلبی کافی نیست، گاهی محکومیم به مرگ خاموش.

در این میان با اشاره یکی از حاضرین در خصوص عدم شروع به‌موقع جلسه، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما به موقع آمدیم و شما نیامدید و این مشکل از ناحیه مسئولان نیست.

رحمت حاجتی‌اصل از جوانان فعال فرهنگی شهرستان که در انتهای سالن نشسته بود، گویی در کل نسبت به نحوه برگزاری این جلسه اعتراض داشت، در پاسخ به صحبت معاون استاندار به حالت اعتراض، گفت: شما این را برای ما پاسخ دهید که این تعداد جوانی هم که حضور یافتند چطور از برگزاری این جلسه مطلع شده و چرا این تعداد؟ آیا جوانان شهر فقط این تعداد هستند؟



در ادامه تعداد زیادی از جوانان ضمن پرسش سوالاتی در خصوص احداث فرهنگ‌سرای شهر از رئیس اداره ارشاد گچساران، خطاب به رئیس شورای شهر دوگنبدان انتقاد کردند که چرا تلویزیون هر روز از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تبریز، اصفهان و دیگر شهرها صحبت می‌کند اما سخنی از شهرداری گچساران نیست.

در این میان عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران با بیان اینکه سوالاتی که مطرح شده بیشترشان به صورت کلی و تنها مختص شهرستان نبوده، در خصوص کارهای صورت گرفته در شهرستان در زمینه فرهنگ، اشتغال، پروژه‌های عمرانی و ..گفت: بسیاری از این مشکلات نشأت گرفته از فرهنگ غلط است.

رحیمی در ادامه ضمن بیان خاطره‌ای در خصوص عدم رعایت فرهنگ ترافیک در شهرستان به حالت شوخی از حاضرین پرسید بعد از سوبله میشه چی؟ و با پاسخ یکی از آقایان که چوبله میشه، باز هم فضای جلسه را به سمت شوخی و خنده کشاند و افزود: آری متاسفانه پارک کردن غیرمجاز و چند ردیفه و به قول جوانان سوبله امروز در این شهرستان عادی شده است.

مسئولان محترم لطف کنید بگویید برای جوانان چه کاری انجام داده‌اید

سیما کمایی از بانوان کارآفرین شهرستان که گویی کمی بی‌قرار و ناراضی از فضای جلسه بود در میان سخنان فرماندار گچساران دست بلند کرد و گفت: امروز به مناسبت روز جوان جلسه گرفتیم، مسئولان محترم لطف کنید بگویید برای جوانان چه کاری انجام داده‌اید، ما در خصوص پروژه‌ها خیلی شنیدیم سؤال من اینجاست که شما چکار کردید؟ و پس از چند دقیه مکث بدون انتظار پاسخ مسئولان، گفت: شما هیچکاری نکردید.

نوروزی رئیس ارشاد گچساران و ناصح‌فرد رئیس شورای شهر دوگنبدان که پس از صحبت‌های خانم کمایی نوبت پاسخ‌دهی به آن‌ها رسید هر دو گفتند که امروز در این جلسه ناامید شدیم، چراکه مطالبات شما جوانان کلی‌گویی بود و هیچ سؤال خاصی پرسیده نشد.

شما سؤالات ساده را هم نمی‌توانید پاسخ دهید


پس از سخنان این دو مسئول بار دیگر رحمت حاجتی‌اصل با حالتی اعتراض آمیز گفت شما سؤالات ساده را نمی‌توانید پاسخ دهید آنوقت انتظار دارید سوالات چالشی را پاسخ دهید.

دارابی دیگر جوان حاضر در جلسه در ادامه سخنان دوست جوان خود با بیان اینکه شما مسئولان در همین جلسه نمی‌توانید دعوای خودتان را حل کنید و هرکدام حرف دیگری را نقض می‌کنید، ادامه داد: فرماندار می‌گوید مشکل فرهنگی، رئیس شورای شهر می‌گوید مشکل زیرساخت‌ها و ترافیک و رئیس ارشاد هم که می‌گوید مشکل فرهنگ‌سراست، شما در ابتدا دعوای خودتتان را حل کنید بعد به فکر مشکل جوانان باشید.

گفتنی است این جلسه که گاهی با طعنه و کنایه جوانان حاضر و گاهی با بغض آنان همراه بود، چند ساعتی به طول انجامید.

==================

گزارش از پریسا خمیسی

==================



نام شما

آدرس ايميل شما

منطق
Iran, Islamic Republic of
اقای فرماندار این افرادکه بی سواد وبی ادبی لفظی زیادیدرکلام داشتن طبق جه موازینی دعوت کردن اشتباه
شاه غلام
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولا این جوانان چطور دعوت شدند؟
اسامی جوانانی ک گفتید همه که هر روز با فرماندارند دیگه دلیل انتقادشون چی بود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به ما هم بگویید چگونه دعوت کردین . افراد خاص یا .....
پس فاتحه برای همه چیز.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خانم وفایی چی بارشه که حالا حرف هم بزنه
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه اگه حذف کنی کبنا را تحریم میکنیم اینها که همهگی تاجگردونی هستند نحوه دعوت چگونه بوده است محمد پورکه صدمیلیون وام بلاعوض گرفته وبردارش در شرکت نفت استخدام شده این جلسه نمایش بوده مردم بیدار هستند به شعور مردم توهین نکنید
بانو گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ممنون خانم وفایی که حرف دله ما رو زدی تشکر
شهروند گچساران...
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر وفایی سخنانتون بسیار زیبا بود و حرف دل بانوان این شهر از شما ممنونم .
شهروند گچساران...
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر وفایی سخنانتان بسیار زیبا و حرف دل بانوان گچساران بود از شما سپاسگذارم.
شهروند گچساران...
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر وفایی سخنانتان بسیار زیبا و متین بود و حرف دل بانوان گچساران از شما سپاسگذارم
گچساران دیار من
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر وفایی سخنانتان بسیار زیبا و متین بود حرف دل بانوان گچساران بود از شما سپاسگذارم
گچساران دیار من
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر وفایی سخنان شما بسیار زیبا و متین بود و حرف دل بانوان گچساران از شما سپاسگذارم.
محمود
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کدوم کارگاه تولیدی زد که چهارتا جوون بره سر کارشماذ که ادعا دارین مهندس پولادی تو دوماه گچساران رو اباد کرد کارهای اون هنوز دوتا نماینده داره انجام میده بیدار شین بیدار مامرد بانفوذ در جریان اقتصادی شهر همجون نفت وگاز میخاییم که شهر اباد شه درود برغیرتت مردمان بیدار ومهندس پولادی وندا
شما که ادعا رعییس کمسیون بودجه دارین جز دوتا رنگ جدول وچراغ چه کردین
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اقای فرماندار چرا اجازه میدید چنین خانمهای بی ادبی وارد چنین جلساتی شود بعدش خانم وفایی کدوم پول این پولی که میگید کجاست راستی بدون تو این سی سال فقط این دوره مدیریت داشت
داریوش
Iran, Islamic Republic of
عجب جوانانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

ادعای شما گچسارانیها گوش فلک را کر میکند بعد نمایندگانتان در این جلسه چگونه درفشانی میفرمایند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر کامنت برای خودش گزاشت ساعت ها را نگاه کنید
در جواب گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خانومهای یس ادب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از کدوم بی ادبی صحبت میکنید؟؟؟؟چه بی ادبی و بی حرمتی شد؟
در ضمن این جلسه برای عموم آزاد بود و اطلاع رسانی شد...اگه وضعیت شهر و جوانانتون براتون مهم بود متوجه میشدید و تشریف میاوردید.
و در آخر خانوم دکتر وفایی مشاور استاندار هستند...نه تو نه فرماندار نمیتونه جلو وارد شدنشو به این جلسات بگیره
در جواب گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
در ضمن خانوم وفایی از فعالترین بانوان این دوره بودن نه تنها مشاور استاندار بلکه از فعالترین اعضای کمیته دفتر دکتر تاجگردون بودن و اینکه انتقاد میکنن حتی از دولتی که حامیش هستند جای تحسین داره...البته ایشون کلی حرف زدن و هیچ دولتی رو زیر سوال نبردند.
سقلاتون
Iran, Islamic Republic of
نمیتونید حرف حقو بشنویییید چرا تخریب میکنید.
محمدد پور و وفایی حرف دل همه جوونا رو زدن چتونه شما دق کردید.
خانوم یا آقای گچساران فقط یک پیام دو بار تکرار شده فرستندش دو سه بار فرستاده این بچه ها محتاج تعریف و تمجید نیستن که خودشون بیان کامنت بذارن.
سیداسلام ظهرابی اصل
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه همشهریان، لطفا در اظهار نظراتتون مراقب باشید و سعی کنید با توهین همراه نباشد، در نهایت از خانم دکتر وفایی بابت صحبت های منطقی و بجا تشکر دارم. قدردان خانم دکتر وفایی باشید ایشون نعمتیه برای استانمون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1