تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۱۰۷۸۲۱

ساخت ۴۸ مسجد و حوزه علمیه در استان

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پی‌گیری ساخت و کلنگ‌زنی ۴۸ مسجد و حوزه علمیه در سطح این استان توسط استانداری خبر داد.
JANBAZ (24)
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی با اشاره به اقدامات فرهنگی که از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در این استان از سوی حوزه استانداری پی‌گیری و صورت گرفته، اظهار کرد: یکی از این اقدامات به اهتمام استاندار و معاونین و مسئولان در استانداری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برمی‌گردد.
وی با بیان این که مؤید این موضوع رضایتی است که اکنون خانواده بزرگ ایثارگران از مسئولان استانی دارند، تصریح کرد: سرکشی‌های همه وقته استاندار و مسئولان ارشد استانی از خانواده شهدا و ایثارگران و پی‌گیری مشکلات و برطرف کردن آن‌ها تا حد امکان از اقدامات بزرگی است که به صورت همیشگی و همه جانبه در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.
حجت‌الاسلام میرمحمدی در بخش دیگری از اظهارات خود به سفرهای شهرستانی استاندار و بازدید وی از اماکن دینی و مذهی اشاره و با بیان این که بازدید از وضعیت مصلاها و ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه در دستور کار مسئولان ارشد استانی است، افزود: یکی از نیازهای ضروری استان اکنون ساخت مساجد در روستاها و مناطق محروم است که مردم در سفرها نسبت به این موضوع همواره دغدغه دارند.
وی گفت: به همین منظور و با پی‌گیری استاندار در ارتباط با ساخت مساجد، تعداد ۲۰ مسجد و یک حوزه عملیه با شرکت و حمایت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در استان احداث می‌شود که نشان دهنده عزم مسئولان استانی برای استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های بزرگ اقتصادی در توسعه استان در همه زمینه‌ها است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین خصوص اعتبار لازم برای ساخت تعداد ۱۰ مسجد ابلاغ شده که برای ساخت هر یک ۱۰ میلیون تومان و سرجمع یک میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
میرمحمدی بیان کرد: تعداد ۲۸ مسجد دیگر با مشارکت استانداری و کمیته امداد  و مؤسسه خیریه الزهرای اصفهان ساخته می‌شود که اکنون برخی از آن‌ها در حال تکمیل، برخی در مرحله کلنگ‌زنی و تعدادی دیگر در حال جانمایی هستند.
وی گفت: افتتاح مساجد روستاهای کره، گوژنان لوداب و سردوی خان‌احمد باشت و بیلوخر مارگون با حضور مسئولان مؤسسه الزهرای اصفهان انجام شد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلنگ‌زنی مساجد روستاهای سرچشمه موشمی، سید صفیه لیکک و تنگول انجیر را هم خواهیم داشت.
میرمحمدی بیان کرد: در آینده نزدیک هم شاهد افتتاح مسجد چاهن، زیرنا و بالرود در منطقه محروم زیلایی خواهیم بود.
وی با اشاره به این که از سوی استانداری ساخت حوزه‌های علمیه در استان هم پیگیری می‌شود، اظهار کرد: دو حوزه علمیه در استان یکی در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و دیگری در شهرستان گچساران با همکاری و حمایت مؤسسه خیریه الزهرای اصفهان و دیگری با همکاری بنیاد اقتصادی برکت ساخته می‌شود.
مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که توسعه فضاهای مذکور سهم بزرگی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی در سطح استان دارد، خاطرنشان کرد: هر چه در راستای ساخت چنین اماکنی آن هم در روستاها و نقاط محروم قدم برداریم و کاری انجام شود هجوم و هجمه فرهنگی دشمن کمتر اثرگذار خواهد بود.
این مسئول افزود: استفاده از ظرفیت خیرین و بنیادها و مؤسساتی که توانمندی اقدام در این زمینه را دارند یکی از راهکارها برای توسعه چنین اماکنی است که مسئولان استانی و شخص استاندار ارتباط خوبی با این بنیادها و مؤسسات تاکنون برقرار کرده و در توسعه فضاهای فرهنگی تفاهم‌نامه‌هایی هم منعقد شده که امیدواریم با اجرای آن‌ها استان از نظر زیرساخت‌های فرهنگی نسبت به گذشته توانمندتر شود.
-----------------------------------
بهنیازاده
-----------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کمی هم برای ساخت سینما ، سالن تئاتر و موسیقی هزینه کنید

خدا .. ........!!!! ملت ها در طول تاریخ راهشون رو پیدا کردن

نیازی به این کارها نیست .
مسلم
بله در طول تاریخ راهشون پیدا کردن
مصادقش هم همین عصره
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1