تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۱۰۷۷۰۰

نوروزی رسما سکان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را به دست گرفت

۶
۰
کبنا ؛
 عصر امروز با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، صالحی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از مسئولان ارشد استان در محل سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

 علیرضا صالح عصر امروز در آئین احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انحلال سازمان در سال ۸۴ کار اشتباه، غیرمنطقی و همچنین غیرقانونی بود، اظهار کرد: بر اساس لایحه قانونی مصوب شورای انقلاب در سال ۵۹ سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شد.norozi

وی گفت: هیچ نهادی نداریم که با قانون ایجاد شده باشد چرا که بقیه با مصوبه شورای عالی اداری تشکیل شدند و این سازمان در استان‌ها نهادی کاملاً قانونی بود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: هر جایی که به موجب قانون تشکیل شده است اگر انحلال شود خلاف قانون صورت گرفته است و اگر کسی سندی برخلاف این گفته ما دارد، آن را رو کند.

صالح افزود: در برنامه‌ سوم شورای برنامه‌ریزی استان‌ها برای جلوگیری از تمرکززدایی صورت گرفت.

وی در ادامه با مقایسه آماری از عملکرد دولت گذشته و دولت کنونی در خصوص اعتبارات و بودجه‌ها تصریح کرد: سال ۸۴ تعداد هزار و ۳۰۰ طرح تملک دارایی و سرمایه‌ای به صورت ملی داشتیم که بر اساس آخرین تخصیص برای ۴ سال برنامه‌ریزی کردیم که در پیوست شماره یک قانون وجود دارد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یادآور شد: وقتی دولت را در سال ۹۲ تحویل گرفتیم این طرح‌ها از هزار و ۳۰۰ طرح به دو هزار و ۵۰۰ طرح افزایش پیدا کرده بود و مجموع تعهداتی که برای آنها داشتیم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان که باید تا ۲۳ سال کل اعتبارات کشور را برای آن می‌گذاشتیم.

وی با انتقاد شدید از این اقدام در گذشته تصریح کرد: ما مجزا نیستیم در یک دوره کوتاه برای ۲۰ سال آینده خود تصمیم‌گیری کنیم.

معاون سازمان برنامه‌ریزی کشور همچنین به درآمد نفت در دو دوره دولت گذشته و این دولت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰، ۱۱۸ میلیارد دلار درآمد نفت داشتیم که این درآمد در سال ۹۳ به زیر ۳۰ میلیارد دلار رسید.

صالح افزود: اما با همه این درآمدها تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌ها بیش از سه برابر دولت گذشته شد.

موافقت مشروط استاندار کهگیلویه و بویراحمد با احیای دوباره سازمان مدیریت برنامه‌ریزی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، از موافقت مشروط خود با احیای این سازمان سخن به میان آورد.

در این نشست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان تاریخچه‌ای از نظام اداری در کشور و همچنین کارکردهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: نباید اینگونه فکر کنیم که این سازمان در سال ۸۴ و در هنگام انحلال کارکرد خیلی خوبی داشت.
مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همان زمان هم مشکلاتی وجود داشت و نقایصی در آن سازمان دیده می‌شد که با انحلال آن همه چیز به هم خورد و اشتباه دیگری رخ داد.
خادمی گفت: نباید فکر کنیم در همان سال ۸۴ همه چیز گل و بلبل بود، چرا که سازمانی چالاک نبود.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نباید درگیر بحث‌های جزئی شود و کارشناسی آن قوی‌تر از گذشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بخواهیم آنچه در گذشته در این سازمان وجود داشت در آینده نیز به آن بپردازیم موفقت نخواهیم بود.
وی گفت: اگر بودجه‌ریزی را عملیاتی نکنیم، اشکال برای سازمان مدیریت وجود خواهد داشت که دوباره نیز چانه‌زنی‌ها بر سر جای خود باقی خواهد ماند.
خادمی افزود: در استان به دنبال بحث آمایش سرزمین هستیم و باید برای برش استانی برنامه ششم خود تلاش کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر از عملکرد حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی خود که اکنون سکان مدیریت این سازمان را بر عهده گرفته از وی به عنوان مدیری عملگرا و خوش‌فکر یاد کرد.

به گزارش کبنا نیوز، در این آئین طی حکمی از سوی محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، صالح معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف استان، حسن نوروزی به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

دایی
Iran, Islamic Republic of
غیرقانونی تراز دولت .نبود لطفا برای .هماهنگی کنید دولت کلید شلی
مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
این انتصاب به حق و سایسته را خدمت دکتر نوروزی،که انصافا از افتخارات استان میباشد،همچنین خدمت تمامی هم استانیهای عزیز تبریک عرض میکنم و برای ایشان صحت و سلامتی توام با کامیابی بیشتر از خداوند مننان خواستارم
مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
این انتصاب به حق شایسته را خدمت دکتر نوروزی،که انصافا از افتخارات استان میباشد،همچنین خدمت تمامی هم استانیهای عزیز تبریک عرض میکنم و برای ایشان صحت و سلامتی توام با کامیابی بیشتر از خداوند مننان خواستارم
الف صاد
Iran, Islamic Republic of
ایت اله ملک حسینی هیچ صحبتی نداشته یا انعکاس ندادید
Iran, Islamic Republic of
بدبخت و بویراحمد و کهگیلویه چرا که همه میدونن
کشکولی .ج
Iran, Islamic Republic of
انتصاب شایسته جنابعالی را تبریک آرزوی موفقیت وسلامتی دارم.
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1