تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۰۷۶۵۶

وضعیت نابسامان ترمینال کهگیلویه/کی پاسخگو است؟

۰
کبنا ؛فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار همکاری نهادهای متولی در حل مشکل ترمینال شماره دو دهدشت، مرکز این شهرستان شد.
اولین نشست شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه در سال ۹۴ با حضور فرماندار، شهردار، رییس تعاون روستایی، رییس اداره راه و شهرسازی و دیگر نهادهای متولی در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست تقریبا دو ساعته بیشترین بحث در خصوص ترمینال شماره دو دهدشت صورت گرفت.
طبق مصوبه‌ای در تاریخ ۲۸ خرداد ۹۳ توسط فرماندار قبلی کهگیلویه مصوب شد اداره  تعاون روستایی برای پنج سال نسبت به جابجایی گاراژهای قلعه رئیسی و دیشموک ترمینال شماره دو را در کنار بازارچه تعاون روستایی اجرایی کند.
قرار گرفتن این ترمینال در کنار بازارچه مشکلات زیادی را برای بازاریان این بازارچه به وجود آورده به گونه‌ای که متاسفانه حتی ابتدایی‌ترین مسائل بهداشتی در این مکان رعایت نمی‌شود.
از خاکی‌بودن محوطه این ترمینال تا نبود روشنایی و عدم درب ورودی و ورود انواع ماشین‌های شخصی و درگیری و شلوغی رانندگان تا ویراژ ماشین‌ها و ایجاد گرد و خاک در کنار این بازارچه مشکلاتی است که نارضایتی مردم این بازارچه را به وجود آورده است و اکنون بعد از یک سال و اندی خواهان جابجایی این ترمینال به مکان دیگری هستند.
عطا سلیمانی در این نشست با ابراز نارضایتی خود از وضع موجود گفت: هیچ جای دنیا تاکنون تعاون روستایی برای ساخت ترمینال متقبل نشده و من بر حسب مصوبه اجباری مجبور شدم این مصوبه را اجرا کنم.
وی بیان کرد: طبق مصوبه نهایت همکاری با شهرداری انجام دادم و هزینه‌ای قریب به ۳۸ میلیون تومان برای تسطیع و خاک‌ریزی زمین این ترمینال از طریق تعاون روستایی انجام دادم که الان از طریق حسابرسی بازخواست شده ام.
رئیس اداره تعاون روستایی کهگیلویه با بیان اینکه ۲۰۰۰ متر زمین با هزینه بسیار ناچیز تنها ماهیانه ۷۰۰هزار تومان کرایه دادم  و انگار یک چیزی هم طلبکار شده ام گفت: هر اتفاقی در این مکان رخ می‌دهد تعاون روستایی را عهده دار می‌کنند، دفتر ترمینال آنجا چکار می کند؟.
وی با بیان اینکه تعاون روستایی هیچ تعهدی در این خصوص ندارد خواستار تعهدات خویش در این  زمینه از فرماندار کهگیلویه شد.
سلیمانی هزینه آسفالت ترمینال را ۹۰ میلیون تومان عنوان و خارج از عهده تعاون روستایی دانست.
وی عنوان کرد: تنها کاری که می‌توانم در این زمینه انجام دهم زیرسازی محوطه ترمینال است.
در ادامه کرامت کریمی با بیان اینکه مشکلات مطرح شده برای همه است و به معنای مچ‌گیری فرد خاصی نیست، خواستار همکاری و همدلی نهادهای ذیربط در برطرف‌شدن حل مشکلات شهرستان شد.
وی اخلاقیات را امر مهم در پیشرفت برنامه‌های کاری عنوان و افزود: هیچ وقت مشکلات با جملات تند حل نخواهند شد.
کریمی بیان کرد: نشست‌هایی که در این خصوص شکل می‌گیرد باید خروجی‌های خوبی در پی داشته باشد.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: مسیری که اکنون می‌توانیم ترسیم کنیم نگاه همکاری نهادها با همدیگر است و در کمیته برنامه‌ریزی برای ترمینال شماره دو راه حل‌ها ارائه خواهد شد.
موقتا به دستور فرماندار کهگیلویه مصوب شد که اداره راه و شهرسازی هشت سرویس بیس و ۵۰ تن آسفالت و هم چنین شهرداری ۵۰ تن آسفالت برای ترمینال شماره دو هزینه کنند که معلوم نیست همین یک قدم اجرایی می‌شود یا خیر.
مشکلات شهروندان مراجعه کننده به این ترمینال آن قدر زیاد است که نمی شود با نگارش چند سطر همه آن ها را مطرح کرد انتظار می رود فرماندار و همه کسانی که می توانند جهت حل این معضل قدمی بردارند با همفکری و هم اندیشی در پایان دادن این مشکل گامی موثر بردارند.
----------------------------------
سیده مریم پیروزان-ایسنا
--------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1