تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۰۷۳۷۶

حاشیه‌هایی از متفاوت‌ترین تودیع و معارفه در کهگیلویه

۱
۰
کبنا ؛

فرماندار کهگیلویه با ابراز خوشحالی از انتصاب عضو ستاد روحانی در منصب مدیریتی خواستار عدم دخالت گرایش سیاسی در فرهنگ شد.


IMG_0442

پس از ۹ ماه بلاتکلیفی مهمترین متولی فرهنگ و ارشاد شهرستان، بالاخره امروز مشعل این اداره با انتصاب مدیر روشن شد تا شاید فرهنگ تعطیل شده یک شهرستان متمدن از خواب زمستانی بیدار شود.
*مراسم معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان که امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد‌ جلسه‌ای متفاوت و ادغام شده از چند مراسم بود.

*معارفه مدیر جدید ارشاد اسلامی، تودیع مدیر سابق و سرپرست ۹ ماهه و فاقد ابلاغیه این اداره و نیز تودیع رئیس اداره امور عشایر شهرستان که طی ماه گذشته رئیس جدید این اداره معرفی و به کار گرفته شده بود در این برنامه گنجانده شد به ‌طوری که ایرج کاظمی رئیس جدید ارشاد در خلال سخنانش این آیین را متفاوت‌ترین تودیع و معارفه عنوان کرد.

*زمان برگزاری مراسم طبق اعلام قبلی ساعت ۱۱ صبح و در محل اداره فرهنگ و ارشاد عنوان شده بود که با وجود مراجعه تعدادی از مدعوین به این اداره اما در ساعت ۱۱ و دقیقا زمان شروع مراسم مکان برگزاری از اداره ارشاد به فرمانداری تغییر داده شد.

*در حالی که در پیامک ارسالی و نیز پلاکارد نصب شده بر روی سن از این جلسه به شورای اداری یاد شده بود اما اگر حضور جامعه هنری و اصحاب رسانه نبود شاید بیشتر صندلی‌های سالن خالی می‌بود چرا که تعداد انگشت شماری از مدیران در جلسه حضور داشتند و رنگ و بویی از شورای اداری که قاعدتا با حضور کلیه مدیران دستگاه‌های شهرستان برگزار می‌شود نداشت.

*اشتباه زمانی در پلاکارد این مراسم نیز حکایت از آمادگی مسئولان اداره ارشاد برای برگزاری تودیع و معارفه در خرداد سال ۹۳ داشت! و حالا که در خرداد ۹۴ اتفاق افتاد مجبور شدند با ماژیک عدد سال درج شده در پلاکارد را به ۹۴ برسانند.

*توصیه‌های فرهنگی سکاندار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کاظمی و تاکید بر عدم دخالت گرایش سیاسی در کارش نکته مهمی بود که دهبانی‌پور به کرار از آن سخن می‌گفت. آن‌جا که تاکید داشت کاظمی با دستگاه‌های فرهنگی که ماموریت اعتلای فرهنگ دارند، ائمه جمعه و فرماندار همکاری صمیمانه داشته باشد و از وقت خود برای ساماندهی دستگاه متولی فرهنگ نهایت استفاده را به کار بندد.

*مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ویژگی‌های فردی و شخصیت کاظمی بیانگر این اتفاق است ابراز امیدواری کرد روزی برسد تا از انتخاب وی به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد این شهرستان خوشحال شود.

*دهبانی‌پور مخالفت‌ها با انتصاب این رئیس را یادآور شد و گفت: کسانی به دلیل عدم شناخت از کاظمی ایرادهایی هم گرفتند و دارند اما وی باید با عمل ثابت کند همان فردی است که برای اعتلای فرهنگ کوشا و مورد انتظار نظام اسلامی است.

*کریمی فرماندار کهگیلویه نیز طبق معمول نیروهای فعال در ستاد انتخاباتی حسن روحانی را شایسته تصدی منصب دانست و تصریح کرد: ایرج کاظمی در کنار من در ستاد روحانی زحمت کشید و امروز خوشحال هستم که از او در منصب مدیریتی استفاده شده است. این حق اوست و انصاف است کسانی که زحمت کشیدند به کار گرفته شوند.

*فرماندار کهگیلویه در عین حال تاکید کرد: اگر چه آدم سیاسی بوده و هستم اما چند حوزه حساس را اعلام کردم که حق دخالت سیاست در آن‌جا وجود ندارد.

*نماینده ارشد دولت در کهگیلویه ادامه داد: بارها از مدیر آموزش و پرورش و حریم دانشگاه‌ها خواستم سیاست را در حریم کاری خود دخالت ندهند و این جا هم عرض می‌کنم نگاه فرهنگ فراتر از همه این‌هاست و نباید آلوده شود چون منزلت خاص فرهنگ زیر سیاست را از دست می‌دهد.

*سخنان سید صالح درسته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان که ۹ ماه کاری بدون ابلاغیه کتبی این اداره را با وجود مشکلات و موانع می‌چرخاند طعم دلخوری داشت. درسته در سخنانی کوتاه به این‌که سخنرانی من به مذاق برخی دوستان خوش نمی‌آید و عده‌ای نمی‌خواهند من صحبت داشته باشم بسنده کرد و با بیان این‌که قرار نیست من معارفه یا تکریم شوم میکروفن را به دیگران سپرد.

*البته دهبانی‌پور در بخشی از سخنانش از درسته به شخصیت قابل توجه که قطعا به عنوان یک مدیر خوب انجام وظیفه کرد یاد و با ابراز این‌که می‌بایست حداقل ابلاغ سرپرستی می‌گرفت ولی تصدی ارشاد بدون ابلاغ سرپرستی به ایشان واگذار شده بود خاطر نشان کرد: در مدت ۹ ماه توانست به همان میزان بضاعت اداره را مدیریت کند.

دهبانی‌پور با بیان این‌که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با توجه به قدمت و سیستم این شهرستان برازنده بود که در گذشته بهتر پیگیری می‌شد افزود: نمی‌خواهم محدودیت‌ها را نادیده بگیرم اما در تقسیم بودجه سهل‌انگاری‌هایی شد و فرصت‌سوزی‌هایی در این اداره شده است.

*ایرج کاظمی در ابتدای سخنانش از آزاد خردمند رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه به مدیری که با چهار مدیر کل با گرایش مختلف کار کرده است نام برد.

کاظمی هم‌چنین خطاب به دهبانی‌پور گفت: اگر امروز مدیران فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های چرام و لنده در این مراسم حضور دارند ادارات این دو شهرستان تعطیل است؛ چون این دو نقش مدیر، کارمند و آبدارچی اداره را خود ایفا می‌کنند.

رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وضعیت فرهنگ و ارشاد کهگیلویه را در بغرنج‌ترین شرایط عنوان و تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد این شهرستان به کلی تعطیل است. آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی که طی این مدت در سطح شهرستان به وقوع پیوسته ناشی از تعطیل بودن فرهنگ بوده است.
=======================
حاشیه‌نگاری از: سیده طیبه سعادتی‌نیک
=======================

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
مگر هر کسی آمد جلوی ستاد ایستاد شایستگی و توانایی مسئولیت دارد؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1