تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۰۷۳۶۰

دلالان شیر و سلامت مردم یاسوج/ شایعه تب مالت

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه مصرف شیر در این استان نسبت به استاندارد پایین است.
سرانه مصرف شیر در کهگیلویه و بویراحمد پایین تر از استاندارد است
جعفر گوهرگانی در بازدید از واحد تولیدی فرآورده های لبنی کوه گل یاسوج افزود: مهمترین صنایع وابسته به دام و طیور صنایع لبنی است و مردم روزانه از آنها استفاده می کنند.
kohgool (23)
وی بیان کرد: تولید کنندگان محصولات خود را به چنین صناعی تحویل دهند بهتر از این است که تحویل دلالان دهند.
مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای بالا بردن تولیدات غذایی سالم و ثابت نگهداشتن قیمت سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از واحد های تولیدی محصولات لبنی است.
گوهرگانی تصریح کرد: صرفاً به خاطر جلوگیری از نوسانات قیمت فرآورده های لبنی به تولید کنندگان شیر یارانه پرداخت می شود که محصولات خود را با قیمت پایین به واحد های تولیدی بدهند.
kohgool (10)
وی ادامه داد: دنبال افزایش واحدهای تولیدی شیر در استان هستیم تا بتوانیم نیاز مردم استان را تأمین و دام سبک را از مراتع کاهش دهیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «دو طرح بزرگ صنعتی ۱۰۰۰ و ۱۷۰۰ رأسی با همکاری سازمان اقتصادی کوثر در این استان ایجاد و راه اندازی خواهد شد.
گوهرگانی عنوان کرد: سالانه ۸۰ هزار تن شیر بصورت سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی در این استان تولید می شود.
وی تصریح کرد: سرانه مصرف شیر در این استان بطور میانگین به ازای هر نفر سالانه ۱۰۵ کیلوگرم و روزانه ۸.۷۵کیلو گرم است که نسبت به استاندارد پایین است.
مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۳۴درصد فرآورده های لبنی این استان از سایر استانهای کشور وارد می شود.
اظهارنظر مدیرعامل شرکت کوه‌گل پیرامون شیرهای که با سلامت مردم بازی می‌کند
همچنین محمد کاظم اتابک، مدیر عامل شرکت فرآورده های لبنی کوه گل یاسوج نیز گفت: این کارخانه با ۳۰درصد ظرفیت تولید ماهانه روزانه ۲۵تا ۳۰تن شیر را به فرآورده های لبنی دوغ و ماست تبدیل و به بازار مصرف عرضه می کند.
وی افزود: وجود افراد سودجود و دلال در عرصه جمع آوری شیر و عرضه آن در برخی اماکن سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.
اتابک بیان کرد: اشتغال مستقیم این کارخانه  ۴۵نفر و غیرمستقیم آن از طریق خرید شیر دامداران و فروش محصولات ۱۰۰۰ نفر است.
مدیر عامل شرکت فرآورده های لبنی کوه گل یاسوج عرضه شیر در برخی مکان‌های نامناسب و بدون پروانه استان در حالی است که خطر تب مالت و بیمارهای دام و انسان سلامت مردم را تهدید می کند.
اتابک بر لزوم حمایت دستگاههای اجرایی از طرح جمع آوری شیر در واحدهای تولیدی کوچک و دامداران و عرضه آن به واحدهای صنعتی بزرگ با هدف تضمین سلامت مردم و رونق تولید تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت نظارت برسلامت مواد غدایی ولبنی تصریح کرد: متاسفانه برخی شیرهایی که از شرایط مطلوب برای خرید برخوردارنیست در برخی مکانها از جمله بستی فروشی های سنتی سطح استان به مردم عرضه می شود.
مدیر عامل شرکت فرآورده های لبنی کوه گل یاسوج عنوان کرد: عدم اجرای طرح پرداخت یارانه تولید به واحدهای صنعتی ادامه فعالیت این بخش را دچار مشکل کرده و از طرفی هزینه های انرژی آب، برق و گاز افزایش یافته است.
اتابک ضعف آگاهی مردم از بیمارهای مشترک دام و انسان(تب مالت) و آلود بودن برخی شیرها و شایعاتی که در این زمینه وجود دارد را یک مشکل جدی برای سلامت مردم دانست و افزود: متاسفانه هنوز این مهم برای مردم جانیفتاده که این امر نیازمند اطلاع رسانی رسانه‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: شیرهای پاستوریزه و همونیزه کاملاً بهداشتی است و مردم نگران نباشند.
در این بازدید مدیر کل جهادکشاورزی به همراه برخی از خبرنگاران رسانه‌های استان از بخش‌های مختلف کارخانه فرآورده های لبنی کوه‌گل بازدید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

برسد به دست عکاشه
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
مدیریت محترم سایت کبنانیوز جناب آقای عکاشه سلام علیکم
این حقیریکی از مخاطبین سایت شما هستم وروزانه به مدت ۴ ساعت وقت خودم را به سایت شما اختصاص میدهم اول اینکه جا دارد اززحمات شبانه روزی شما ومجموعه تان تشکر کنم که اخبار شهرستان واستان را به نحوه احسنت پوشش میدهید دوم اینکه جناب آقای عکاشه روی صحبت با حضرتعالی ایست، این حقیر دیدگاه فکریم اصولگرا است شما با چه پشتوانه ای دارید به کارتان ادامه میدهید جز اینکه پشتوانه شما ما مخاطبین هستیم گلایه دارم یک روز صبح وقتی رفتم پشت سیستم در ادره دیدم که مطلبی تبیغاتی در سایت تحت عنوان اختتامییه جشنواره مشک ملار وانجا با خودم گفتم مگرسایت مختص به دفتر تاجگردون است که تصمیم گرفتم این نامه را به شما بنویسم اقای عکاشه سایت کبنا مختص به اصلاح طلبان نیست مختص به ما اصولگرایان هم است پس وظیفه شما سخت است وباید هیچ وقت فرق بین این دو جریان سیاسی در شهر نگذارید جهت اطلاع شما دفتر نماینده خودش پرتال خبری دارد دلیل ندارد سایت شما بستر تبلیغ نماینده باشد میدانیم که یکی از اعضای سایت شما در دفتر نماینده مشغول کاراست ولی این دلیل قانع کننده برای ما مخاطبین شما نمی باشد ولذااز شما خواهشی داریم در این چند ماه آینده که انتخابات مجلس نزدیک است خواهشمندیم ندای بی طرفی را در سایتان حاکم کنیید.
ارادتمندشما نوری مخاطب سایتتان
روحانی گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خداوند به دکتر گوهرگانی که شبانه روز برای مردم و احیای حوزه کشاورزی تلاش میکنن عوض خیر عنایت فرماید مدیرانی که فقط پشت میز نشستن رو بلدند یاد بگیرند درود خدا و مردم بر این مدیر زحمت کش .....................
گچساران
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی تو چه مدیرکلی..تو برای ریاست ی اداره ک
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1