تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۰۷۲۷۹

اهدای ۳۵ هزار کتاب توسط مردم/ تمجید نهاد کتابخانه‌های کشور از قربانی

۰
کبنا ؛جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، محسنی مدیرکل مشارکت‌‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی و مدیران مختلف دستگاه‌های اجرائی برگزار شد.nmaishga-ketab-(4)
همایش خیرین و ناشران فرصتی برای رفع مشکلات کتابخانه‌های استان است
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش خیرین و ناشران که ۱۲ خرداد ۹۴ در شهر سی سخت برگزار می شود فرصتی مناسب برای تجهیز و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی این استان و ترویج فرهنگ مطالعه بین مردم استان است که باید مورد استفاده مطلوب قرار گیرد.
فتاح محمدی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار است ۷۰ تا ۸۰ نیکوکار و ناشر از سراسر کشور در این همایش یک روزه حضور یابند و از مسوولان نهاد کتابخانه های عمومی این استان انتظار می رود لیستی از کمبودها و نیازهای کتابخانه های عمومی شهری و روستایی استان تهیه و در اختیار افراد شرکت کننده در این همایش قرار دهند.

وی بیان کرد: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نگاه استانی به این همایش داشته و از هرگونه بخشی نگری بپرهیزند.

محمدی اظهار کرد:نهادهای مختلف دولتی کهگیلویه و بویراحمد در حد توان از ظرفیت ها و امکانات خود برای برگزاری هر چه مطلوبتر این همایش و ارایه خدمات مناسب به افراد شرکت کننده در آن استفاده کنند.
جمع آوری ۳۵ هزار کتاب در جشنواره اهدای کتاب کهگیلویه و بویراحمد/
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: نخستین جشنواره اهدای کتاب، ارتقای دانش از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت امسال در شهرستان های هشت گانه این استان برگزار شد و دستگاه های مختلف اجرایی استان نیز همکاری و تعامل مطلوبی برای برگزاری آن داشتند.

زینب قربانی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد بود و در آن ۳۵ هزار جلد کتاب مازاد و استفاده شده مردم و نهادهای دولتی این استان با موضوع های مختلف تحویل نهاد کتابخانه های عمومی استان شد.

وی بیان کرد: اولویت توزیع کتاب های جمع آوری شده در این جشنواره با کتابخانه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: تعهد جذب اعتبار از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بود در حالی که با همکاری خیرین و دستگاه های مختلف اجرایی استان ۱۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال جذب شد.

همایش خیرین ناشر در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد: همایش خیرین ناشر ۱۲ خرداد امسال با حضور ۷۰ تا ۸۰ نیکوکار و ناشر ملی در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا برگزار می شود.

قربانی خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مطلوب این همایش شد.

وی ابراز داشت: از مدت ها قبل پیگیری ها و تلاش هایی به منظور ایجاد و راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و این انجمن هم اکنون در مرحله ثبت است.
زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره اهدای کتاب و ارتقای دانش، اظهار کرد: در این جشنواره ۳۵ هزار کتاب جمع آوری شد.
قربانی تصریح کرد: این کتاب‌ها توسط اقشار مختلف مردم به کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده عموم اهداء گردید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۹۳ پنج کتابخانه عمومی به مساحت ۶۹۵ مترمربع با همکاری مردم و خیرین کتاب ایجاد کردیم.
وی از راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی با همکاری نظام مهندسی خبر داد و افزود: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و هشت قطعه زمین با مساحت هشت هزار و ۹۲۴ مترمربع با مشارکت خیرین در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
قربانی از برگزاری همایش ناشران خیر کتاب با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این همایش سه‌شنبه ۱۲ خرداد ماه سال جاری با حضور خیرین کشوری و استانی در شهر سی‌سخت برگزار می‌شود.
وی همچنین از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: به زودی انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان تشکیل و از ظرفیت این انجمن برای توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه و ساخت کتابخانه‌های عمومی جدید استفاده خواهد شد.

توسعه کتابخانه ها نیازمند مشارکتهای مردمی است
مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: این نهاد به دلیل کمبود اعتبارات چاره ای جز جذب مشارکت های مردمی و کمک خیرین ندارد.

رمضانعلی محسنی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان کمک دولت به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به وجود مشکلات متعدد جوابگو نیست.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیش از شش هزار نیروی انسانی داشته و حدود سه هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی را با اعتبارات محدود خود در کشور اداره می کند.

محسنی اظهار کرد: از سال ۸۳ تاکنون ۶۱۳ باب ساختمان برای احداث کتابخانه عمومی در نقاط شهری و روستایی کشور از طریق خیرین و جذب مشارکت های مردمی گرفته شده است.

وی عنوان کرد: از ظرفیت خیرین برای ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی و خرید کتاب در کهگیلویه و بویراحمد استفاده بهینه شود.

محسنی ابراز داشت: برگزاری نخستین جشنواره اهدای کتاب، ارتقای دانش در کهگیلویه و بویراحمد اقدام ارزشمندی از سوی مسوولان نهاد کتابخانه های عمومی این استان بود که نیازمند استمرار است.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بحث جذب کمک خیرین را به طور جدی دنبال می کند و تاکنون نیز در ۲۵ استان کشور انجمن خیرین کتابخانه ساز احداث و به ثبت رسیده است.

محسنی گفت: همایش خیرین و ناشران که قرار است ۱۲ خرداد امسال در شهر سی سخت کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود زمینه ساز ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی این استان و ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی لازم است که همکاری و تعامل در زمینه امور فرهنگی در کشور افزایش یابد زیرا توسعه فرهنگی منجر به توسعه همه جانبه سایر بخش های جامعه می شود.
دفاع قوی نهاد کتابخانه‌های عمومی از قربانی
محسنی اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه هابی در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دارد که از مهمترین آنها می توان به افزایش متراژ کتابخانه های عمومی کشور از دو مترمربع کنونی به هشت مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر، افزایش سهم کتاب هر نفر در کتابخانه های عمومی از یک یا دو نسخه فعلی به چهار نسخه و افزایش میزان عضویت مردم کشور در کتابخانه های عمومی از سه درصد فعلی به ۳۵ درصد اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری و سخت‌کوشی و شبانه روزی خانم قربانی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: با وجود خانم قربانی و تعامل خوبی که وی با استانداری کهگیلویه و بویراحمد و شهرداران استان بر قرار کردند هم‌اکنون اقدامات خوبی در راستای فرهنگ کتاب و مطالعه در سطح استان انجام گرفت و بنده نمی‌توانم این را نگوییم.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1